Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками

24.12.14, Ваз
3433
  • 1 Діагностика
  • 1.1 Перевірка реле-регулятора
  • 1.2 Перевірка діодного моста генератора
  • 1.3 Перевірка статора приладу
  • 1.4 Перевірка ротора генератора
  • 2 Як демонтувати діодний міст
  • 3 Як змінити діодний міст генератора

  • Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Генератор ваз 2109
    Головним джерелом струму в будь-якій машині вважається автомобільний генератор. Якщо заряджання акумуляторної батареї зроблена неправильно, потрібно знати, як перевіряється генератор, щоб самостійно усунути подібну несправність.

    Найчастіше потрібно на ВАЗ 2109 заміна діодного моста в генераторі, але спочатку потрібно упевнитися в існуючій проблемі. На ваз 2109 заміна діодного моста генератора може проводитися і своїми силами.


    Примітка! Перед тим, як починати ремонт або заміну діодного моста, в обов'язковому порядку необхідно оцінити працездатність щіток генератора, а також перевірити регулятор напруги.

    Діагностика


    Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Діодний міст генератора ваз 2109
    Діагностику діодного моста найкраще робити після його знімання, цей процес досить простий. Природно, можна обійти демонтаж стороною, але тоді перевірка буде незручною.

    Одним з методів перевірки цього мосту вважається перевірка бортової системи контролю на предмет витоку струму. Таким чином, якщо при відключеному двигуні і неактивних електроприладах споживання струму дорівнює 1А за годину, то найімовірніше, проблема полягатиме саме в діодному мосту.
    Примітка! Детальна перевірка можлива тільки при знятті діодного моста.

    Перевірка реле-регулятора


    Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Заміна діодного моста генератора ваз 2109
    Спочатку потрібно перевірити реле-регулятор, який сприяє підтримки оптимального значення напруги в машині. Таке реле не дає можливості напрузі збільшуватися до критичного рівня.

    Отже:








  • Автомобіль заводиться.

  • За допомогою мультиметра виміряється електроживлення.

  • Прилад потрібно переключити в положення вимірювання напруги і підключити на клеми акумулятора або на виході генератора.

  • Напруга вважається нормальним, якщо його показники коливаються в межах 14-142 Ст.

  • Якщо при натисканні на газ такий показник збільшується більш, ніж на пів вольта, то реле вимагає заміни.


  • Перевірка діодного моста генератора


    Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Заміна діодного моста на генераторі ваз 2109


    Як правило, діодний міст складається з 6-ти діодів, три з них позитивні і три негативні:

  • Мультиметр встановлюється в режим «звуку».

  • Якщо в процесі перевірки чути писк в прямому і зворотному напрямку, то такий діод, швидше за все, пробитий і потребує заміни.


  • Примітка. Фахівці рекомендують міняти пошкоджений елемент в зборі.

    Перевірка статора приладу


    По суті, це циліндр, усередині якого знаходиться обмотка:

  • Спочатку від'єднують виходи діодного моста і оглядають всю обмотку на предмет пошкоджень і підгоряння.

  • Далі мультиметр переводиться в режим вимірювання опору» і перевіряється вся обмотка на наявність пробоїн. Для цього необхідно притиснути до статора один контакт, при цьому другий притискається до виходу обмотки.

  • Якщо опір одно менше 50 кОм, це може говорити про те, що генератор скоро зламається.


  • Перевірка ротора генератора


    Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Ваз 2109 перевірка діодного моста генератора
    Ротор має вигляд стрижня з обмоткою, на контактних кільцях якій присутні щітки:









  • Мультиметр перемикається в режим вимірювання опору».

  • Виконуються виміри між контактними кільцями.

  • При малому показники опору можна зробити висновок, що обмотка в справному стані.


  • Як демонтувати діодний міст


    Отже:

  • Знімається мінусова клема акумулятора, від'єднуються дроти, які підводяться до пластмасового кожуха генератора(див. Ремонт генератора ваз 2109 легко і просто ).

  • Від'єднується колодка проводів «D».

  • З наконечників позитивних проводів забирається гумовий захисний ковпачок, після чого міг викрутитися з корпусу кріпильна гайка. Дроти знімаються з генератора.

  • Тепер потрібно зняти безпосередньо пластмасовий кожух генератора. Спочатку потрібно відкріпити три пружинні фіксатори, які розташовуються по периметру самого блоку.

  • Регулятор напруги відкручується за допомогою хрестової викрутки.

  • Він витягується в зібраному стані разом із щітками(див. Ваз 2109: заміна щіток генератора своїми силами ).

  • Ключем 8-го розміру викручуємо три болти, що фіксують міст.

  • Висновки, що підводять до обмотці статора, для зручності відгинаються в бік. За допомогою хрестоподібної викрутки відкручуються фіксатори конденсатора.

  • Для вилучення діодного моста за допомогою ключа 10-го розміру потрібно відкрутити дві гайки від контактного болта. Також з цього болта потрібно зняти втулки, після чого прибирається і сам болт з мосту.


  • Тепер можна сміливо приступати до заміни пошкодженої деталі.

    Як змінити діодний міст генератора


    Ваз 2109: заміна діодного моста в генераторі своїми руками
    Зміна діодного моста в генераторі
    Для виконання робіт потрібно обзавестися:

  • набір головок;

  • плоскою викруткою;

  • фігурної викруткою;

  • новим діодним мостом.


  • Примітка!

    В основному генератор припиняє підзарядку акумулятора через несправність регулятора напруги пробою діодного моста. Для більш детальної діагностики пристрій рекомендується демонтувати з моторного відсіку і встановити на слюсарну установку.
    Заміна мосту повинна здійснюватися в певній послідовності:

  • Після вилучення діодного моста перевіряють показники проходження струму в ланцюзі. Це можна зробити за допомогою омметра або спеціального тестера. Якщо напівпровідники вийшли з ладу, потрібно буде замінити міст повністю.


  • Примітка! Складно самостійно замінити окремі деталі моста, для цього потрібні певні навички.

  • Щоб дістати до кріплення діодів, потрібно зняти з генератора блок щіток. Відгвинчують болти, що тримають задню і передню кришку. Від статора знімають одну частину пристрою.

  • Половинка генератора відкладається в сторону. Торцевим ключем відгвинчують гайки фіксації висновків обмотки статора до випрямного блоку.

    Середня область пристрою від'єднається тільки після відкріплення мінусового проводу від «маси». Також з задньої кришки знімають болти з відповідними ізоляторами і безпосередньо діодний міст.

  • Новий діодний міст встановлюється на своє місце. Тепер в кришку ставлять болти з ізоляторами, на них надягають висновки обмоток і закручують гайки.

  • Ротор і передня кришка встановлюється в задню частину через статор. Корпус генератора стягують за допомогою болтів. На останньому етапі робіт монтують щітки.


  • Як видно, процес зміни діодного моста не складний, рекомендується подивитися відео і фото для виконання робіт своїми руками. Крім цього починаючому автослесарю надається додаткова інструкція з детальним описом процесів.

    Оскільки ціна послуг СТО не для всіх прийнятна, багато хто намагаються відремонтувати свій автомобіль самостійно.