Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110: генератор і його несправності

24.12.14, Ваз
2711
  • 1 Генератор ваз 2110
  • 1.1 Призначення
  • 1.2 Пристрій
  • 1.3 Принцип роботи
  • 2 Діагностика
  • 2.1 Несправність №1
  • 2.2 Несправність №2
  • 2.3 Несправність №3
  • 2.4 Несправність№4
  • 2.5 Несправність №5

  • Ваз 2110: генератор і його несправності
    Ваз 2110 несправності в генераторі
    У даній статті я б хотів познайомити читача з одним із найбільш важливих пристроїв автомобіля - генератором, його призначенням, пристроєм і принципом роботи. Крім цього ми навчимося самостійно, своїми руками, виявляти до ваз 2110 несправність генератора.


    Генератор ваз 2110


    Призначення


    Генераторна установка є досить надійним пристроєм, добре переносящую як підвищену вібрацію силового агрегату, так і великі перепади підкапотних температур, а так само має високу стійкість до впливу вологого середовища і бруду. Параметри вихідного струму генератора повинні бути стабільними на всіх режимах роботи двигуна, при будь-яких його навантаженнях і частотах обертання.

    Головними вимог, що стоять перед генератором, є:

  • Параметри генерованого електричного струму повинні бути такі, що при будь-яких режимах роботи двигуна і навантаження на бортову мережу автомобіля не тільки не відбувався інтенсивний розряд акумуляторної батареї, але і відбувалася її підзарядка;

  • При будь-якій частоті обертання двигуна і зміні навантаження у всьому діапазоні його роботи напруга в електричному ланцюзі автомобіля має бути стабільним і відповідати заявленій величиною.


  • Увага! Ці вимоги зумовлені тим, що акумулятор автомобіля дуже чутливий до перепадів напруги бортової мережі.

    Недостатність його викликає недозорядку акумуляторної батареї, що загрожує подальшим утрудненим пуском двигуна. Надлишок призводить до перезарядження, що в свою чергу загрожує прискореним виходом з ладу акумулятора.

    Пристрій


    Перш ніж шукати у своєму ваз 2110 несправності генератора необхідно знати що принципова конструкція і принцип його роботи однакові для всіх типів автомобілів. Вони можуть різнитися лише в габаритах, якістю виготовлення і розташуванням монтажних кріплень.

    Тому для розширення свого кругозору можете прислухатися до порад власників всіх марок автомобілів, благо деякі запасні частини генераторів взаємозамінні.
    Ваз 2110: генератор і його несправності
    Заміна генератора ваз 2110
    На фото виділені основні складові генератора:








  • Шків ремінь генератора (сподіваюся пояснювати його призначення немає необхідності);

  • Корпус, що складається з передньої половинки знаходиться з боку шківа і задній, що встановлюється з боку контактних кілець. Крім цього в задній частині корпусу розміщений щітковий вузол, випрямляч, регулятор напруги, а також висновки електропроводки для підключення до електричного ланцюга автомобіля.


  • У корпусі встановлюється статор, і розміщуються опорні підшипники ротора, так само на ньому є кріплення для установки генератора на двигун автомобіля.

  • Ротор з обмотками збудження висновки яких з'єднані з циліндричними, виконаних з міді контактними кільцями;

  • Серце генератора - статор. Саме в пазах між його сталевих листів, де розташована трифазна обмотка і виробляється необхідний автомобілю електричний струм;

  • Збірка випрямних діодів (без коментарів);

  • Регулятор напруги необхідний для підтримання напруги в електричної ланцюга автомобіля в заданих параметрах під час зміни навантажень, частоти обертання генератора і температури навколишнього повітря;

  • Щітковий вузол, де знаходяться пружні щітки знаходяться в контакті з контактними кільцями ротора;

  • Пластмасова кришка, сторона, що захищається діодний модуль.


  • Принцип роботи


    Приступаємо до самої цікавої частини нашої статті.

    Отже, повертаємо у замку ключ запалювання і:

  • На контактні кільця, через щітковий вузол, а потім на обмотку збудження ротора надходить електричний струм;

  • В обмотці ротора, який починає обертатися одночасно з колінчастим валом двигуна, знаходиться магнітне поле, яке пронизує обмотки статора, внаслідок чого на його висновках напруга із змінним значенням;

  • Коли генератор досягає певної частоти обертання, він переходить в режим самозбудження, тобто струм на обмотку збудження ротора починає надходити безпосередньо від самого генератора;

  • Виробляється змінну напругу з допомогою блоку випрямлячів перетвориться в постійну. Саме в цьому стані відбуваються процеси зарядки акумуляторної батареї і забезпечення електроенергією споживачів струму;

  • Регулятор напруги включається в роботу в процесі руху автомобіля, коли змінюються навантаження на генератор і його частота обертання. Його завданням є регулювання часу включення збудливою обмотки ротора.


  • Це час зменшується при менших зовнішніх навантаженнях і при зростаючих частотах обертання ротора генератора, і зростає при збільшенні навантажень та зниження частоти обертання.
    Ваз 2110: генератор і його несправності
    Принцип роботи генераторної установки змінного струму
    Сподіваюся, моя стислість не завадила вам зрозуміти принцип роботи генераторної установки змінного струму, в іншому випадку в мережі завжди можна знайти відповідне по темі відео.








    Увага! У тому випадку, коли в бортовій мережі споживачі «забирають» кількість струму більше ніж його може виробити генератор, необхідну кількість починає видавати акумуляторна батарея.
    Рада! Панель приладів автомобіля обладнана лампою сигналізатором, яка інформує працездатність генераторної установки. Не забувайте іноді поглядати в її бік.
    Отже, основними параметрами є:

  • Номінальні значення напруги, струму і частоти збудження;

  • Частота, з якою відбувається самозбудження обмотки;

  • Коефіцієнт корисної дії (ККД).


  • У нашому випадку електрична система має номінальну напругу 12 вольт, а номінальним струмом вважається його максимальну кількість, що отримується при номінальній частоті обертання генератора (80 ампер при 6000 оборотах в хвилину).

    Діагностика


    В силу того, що ціна нового генератора «кусається», а ремонтопридатність досить таки висока багато автомобілістів своїми руками усувають у ваз 2110 несправності генератора, що я і пропоную вам зробити з допомогою цієї інструкції:

    Несправність №1


    У разі, коли в щитку приладів контрольна лампочка показує розряд акумуляторної батареї, а при перевірці тестером в електричної ланцюга автомобіля напруга не піднімається вище 132 вольта необхідно перевірити:
    Ваз 2110: генератор і його несправності
    Перевірка напруги в бортовій мережі

  • Натяг приводного ремінь генератора ваз - при необхідності підтягніть;

  • На пошкодження вентилі випрямлячів блоку - заміна всього випрямного блоку;

  • Діоди, що живлять збуджуючу обмотку ротора - заміна діодів або всього блоку випрямлячів;

  • Виведення збудливою обмотки йдуть від контактних кілець на предмет їх отпайки - припаяти висновки/заміна ротора або всього генератора в зборі.


  • Так само можливе коротке замикання обмотки статора, її обрив або замикання на «масу» (в цьому випадку з'являється у ваз 2110 шум з генератора, генератор «виє»). Дані припущення перевіряються за допомогою омметра, при виявленні несправності статор або весь генератор підлягають заміні.

    Несправність №2


    Контрольна лампа на щитку приладів так само сигналізує про розрядження батареї, а тестер видає значення напруги в ланцюзі автомобіля не менше 147 вольт:

  • Однозначно вийшов з ладу регулятор напруги (замкнулися контакти виведення «DF» з «масою») - заміна регулятора.


  • Несправність №3


    Виразно чутний у ваз 2110 шум генератора:

  • Якщо прослуховуються звуки типу підвивання й повискування. При відключенні проводів залишаються, а при знятті приводного ременя зникають, це означає що вийшли з ладу підшипники - заміна підшипників (передній змінюється в зборі з кришкою);

  • Якщо ж при відключенні проводів шуми зникають, це вказує на коротке замикання обмоток статора замикання їх на «масу» - заміна статора/генератора.


  • Так само в цьому випадку можливе замикання одного з вентилів, що загрожує заміною блоку випрямлячів.


    Несправність№4


    Контрольні лампи на щитку приладів при повороті ключем замку запалювання не загоряються:

  • Перевірка в монтажному блоці запобіжника «F19» - заміна (бажано з'ясувати причину виходу з ладу запобіжника);

  • Обрив електричної ланцюга в комбінації приладів «вимикач запалювання» - перевірте цілісність блакитного дроти з червоною смугою, що йде від монтажного блоку до замку запалювання , а так само провід оранжевого кольору йде від щитка приладів до монтажного блоку;

  • Несправність групи контактів замка запалювання - перевірити тестером наявність контакту, при необхідності замінити контактну групу або весь замок запалювання.


  • Несправність №5


    При включенні запалювання і при роботі двигуна не загоряється контрольна лампа, що сигналізує про розряд акумуляторної батареї, інші лампи в комбінації приладів працюють:

  • Перегорання контрольної лампи/поганий контакт - перегорілу лампочку замінити/контакти в посадковому місці зачистити і притиснути;

  • Обрив електричної ланцюга «висновок генератора «D» на щиток приладів» - перевірка на цілісність проводу коричневого кольору з смугою білого йде від виводу «D» на щиток приладів;

  • Окислення контактних кілець, а так само підвисання і знос щіток - щіткотримач в зборі зі щітками слід замінити, контактні кільця протерти чистою ганчіркою змоченою знежирювачем;

  • Обрив ланцюга «висновок «DF - маса» (пошкодження регулятора напруги) - заміна регулятора;

  • Обрив проводу щіткотримача від виводу «D+» - відновити контакт;

  • Замкнулися «позитивні діоди (вентиля) - заміна блоку випрямлячів;

  • Відпаялись виведення йдуть від контактних кілець на обмотку збудження ротора - припаяти виведення на місце/замінити ротор/замінити генератор.


  • На цьому перелік основних несправностей генератора ваз 2110 закінчується, сподіваюся що дана інструкція виручить вас в потрібну хвилину.Як кажуть - ні цвяха, ні жезла)))