Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками

24.12.14, Ваз
2189
  • 1 Пристрій ремня генератора автомобіля
  • 2 Види ременів генератора
  • 3 Навіщо потрібна заміна і ознаки несправності
  • 4 Натягувач ременя генератора
  • 5 Ролик здатний забезпечити нормальний рівень натягу
  • 5.1 Заміна ролика
  • 5.2 Заміна натяжителя ременя
  • 6 Заміна ременя генератора своїми силами
  • 7 Грамотне натяг ременя і його регулювання

  • Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Ремінь генератора ваз 2110
    Якщо знаєш, як провести відповідну роботу, це не складе труднощів. Заміна ременя генератора на ваз 2110 не виняток.

    Всім відомо, що дана складова відчуває значні навантаження в процесі експлуатації і з часом приходить в непридатність. Якщо поблизу є автосервіс, фахівці швидко виконає необхідну роботу.

    Але поважаюча себе автомобіліст повинен вміти зробити ремонт сам, особливо якщо опинився далеко від цивілізації. Виходить, що заміна ременя генератора на ваз 2110 - справа потрібна і відповідальна.


    Примітка. Завжди необхідно возити в багажнику запасний ремінь генератора. Він може бути не новим, але при необхідності допоможе доїхати до місця призначення.

    Пристрій ремня генератора автомобіля


    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Заміна ременя на генераторі ваз 2110
    Простота конструкції полягає в тому, що від одного вала до іншого з допомогою даної деталі передається обертання. Кожен вид двигуна має свої особливості конструкції, тому і ремені виробляються різні.

    Відмінності їх оцінюються за такими параметрами:

  • довжина;

  • ширина;

  • товщина;

  • профіль.


  • Примітка. Деталь відчуває великі навантаження, тому вона повинна бути міцною, еластичною, забезпечувати хорошу взаємодію зі шківами і роликами.

    Основний матеріал для виготовлення - гума, зсередини має матерчату основу. Форма внутрішньої поверхні може бути різною для підтримки високого тертя.

    Види ременів генератора


    Що стосується типів ременів, то вони наступні:








  • клинові;

  • поліклинові;

  • зубчасті.


  • Зріз клинового ременя має форму трапеції. Така деталь здатна передавати великі зусилля і витримує значні навантаження.

    Передає обертання від колінчатого валу не більше ніж до двох приладів, т. к. не можуть гнутися у зворотний бік.

    Поліклинові ремені набагато ширше, схожі на кілька склеєні гумові ремені. Мають поздовжні борозни на внутрішній стороні.

    На внутрішній поверхні зубчастого ременя є поперечні канавки, які допомагають передати обертання найбільш точно.
    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Поліклинові ремінь
    Примітка. В сучасних моторах ремінь може забезпечувати функції багатьох складових: генератора, компресора, гідропідсилювача, помпи і т. д.

    З'єднання їх може бути досить складним. Тому рекомендується мати під рукою схему, з допомогою якої заміну здійснити буде простіше.
    Крім того, заміна ременя генератора ваз 2110 відео якого процесу можна подивитися, пройшовши за посиланням, завжди проводиться за інструкцією.


    Навіщо потрібна заміна та ознаки несправності


    Перш ніж зрозуміти, що необхідно зробити для заміни ременя, треба визначити, коли це потрібно робити.

    Підказати це можуть наступні ознаки:

  • поява свистячих звуків з початком роботи мотора або після того, як додалися обороти;

  • зниження продуктивності генератора (зрозуміло за сигналом датчика);

  • розрив деталі.


  • Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Заміна ременя генератора ваз 2110 гур
    Свист відбувається в результаті роботи простого пристосування: ремінь, надітий на колінчастий вал (конкретно, на шківи), передає обертання генератора. Шківи та паси можуть бути різної конструкції, але принцип їх дії однаковий.

    Писк або скрип може з'явитися за умови тертя деталей один про одного.

    Причин є кілька:

  • зношування ременя, коли подальше його натяг неможливо;

  • деталь виготовлена з матеріалу низької якості;

  • попадання на поверхню технічних рідин, бензину.


  • Що робити в цій ситуації? Не обов'язково міняти пристосування на нове.

    Перш ніж зробити це, потрібно провести перевірку і визначити причину свисту або скрипу.

    Слід звернути увагу на наступне:

  • якщо на ремені є ушкодження, він потребує заміни;

  • перевірити ступінь натягу;

  • ремінь повинен бути сухим і чистим;

  • не змістилася лінія, на якій знаходяться шківи.


  • У деяких випадках неможлива передача обертання з причини жорсткості ременя. Зазвичай це буває в холодну погоду, після нагрівання двигуна писк зникає.

    Якщо в конструкції є натяжний ролик, свист може бути наслідком його зносу. Заміна деталі повністю вирішує проблему.
    Примітка. Якщо причину не вдалося встановити, слід замінити ремінь на деталь іншого виробника.
    Часто ремінь рветься. Важливо зрозуміти, в чому причини, адже подібна ситуація може статися знову.

    Розрив можуть викликати наступні фактори:

  • природний знос (експлуатація здійснювалася понад встановленого терміну);

  • деталь спочатку була бракованої;

  • несправність шківів, валів, натягування;

  • надмірне або недостатнє натяг ременя.


  • Натягувач ременя генератора


    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Натягувач ременя генератора
    Натягувач дуже просто влаштований, його може відремонтувати навіть недосвідчений водій.

    Більшість виробників автомобілів виготовляють натягувачі, складаються з наступних деталей:

  • кронштейн, з допомогою якої він кріпиться до двигуна;

  • ролик з підшипником;

  • болт ролика.


  • Підшипник - найбільш уразлива деталь, часто виходить з ладу. Після того, як ремінь знятий, легко діагностувати несправність підшипника.

    Кронштейн також може стати причиною несправності. Він має властивість погнутися, диск зміщується з того місця, де знаходиться ремінь.

    Наслідки подібного дефекту наступні:

  • ремінь натягується нерівномірно: сторона з великим натягом зношується швидше;

  • якщо викривлення сильне, ремінь може злітати.


  • Примітка. Важливо стежити за станом ролика натяжителя ременя генератора. Автомобільний мотор виконує не тільки ходову функцію.

    У моторному відсіку ще багато різних важливих пристроїв. Двигун внутрішнього згоряння передає зусилля колесах машини, а також сприяє роботі всіх систем.








    Колінчатий вал двигуна має шків, пов'язаний з такими деталями:

  • генератором;

  • насосом системи охолодження;

  • механізмом газорозподілу;

  • кондиціонером;

  • гідропідсилювачем керма ВАЗ.


  • Ролик здатний забезпечити нормальний рівень натягу


    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Ролик натяжителя
    Більшість з цих пристроїв не можуть працювати без генератора(див. Ваз 2110 ремонт генератора: робимо все своїми руками ), який, у свою чергу, гарно діє лише при достатньому натягненні ременя. Саме ролик здатний зробити рівень натягу пасової передачі оптимальною.
    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Заміна ременя генератора ваз 2110 з гур
    Існує кілька варіантів даних пристосувань.

    Найбільш популярні з них:

  • Ролик зі зміщеним центром. При обертанні ремінь натягується, ступінь натягу фіксується за допомогою болта.

  • Ролик встановлюється на рухомому кронштейні, натяг здійснюється болтом.


  • У будь-якому випадку потрібно перевіряти стан даної деталі, при необхідності проводити ремонт.
    Примітка. Іноді дефекти виявляються на нових машинах, недавно зійшли з заводського конвеєра. Це вказує на брак при виробництві автомобіля.

    Заміна ролика


    Щоб замінити ролик, потрібно виконати наступне:

  • знерухомити колінвал з допомогою монтування;

  • зняти напругу з ременя (для цього необхідно послабити болт, яким кріпиться кронштейн або ролик);

  • викрутивши осьовий болт, демонтувати ролик;

  • закріпити новий ролик і провести регулювання натягу ременя.


  • Примітка. Після установки ролика обов'язково перевіряємо, як він працює. Потім оглядаємо деталь повторно.

    Заміна натяжителя ременя


    Як замінити натягувач ременя генератора самостійно? Якщо автовласник зауважив, що кронштейн викривлений, єдине можливе рішення - замінити натягувач.

    Ця деталь зроблена з монолітного металу і відновленню не підлягає.

    При заміні натяжителя необхідно виконати наступне:

  • зробити відключення контактів акумулятора;

  • зняти ремінь генератора, послабивши натяг ролика;

  • зняти кронштейн, відкрутивши гайки;

  • поставити робочий кронштейн з роликом;

  • встановити ремінь, оптимально натягнувши його.


  • Примітка. Для недопущення поломок подальшої експлуатації, необхідно слідувати наступним правилам: перевіряти, на одній лінії знаходяться шківи коленвала і ролик натяжителя; не натягувати ремінь занадто сильно.

    Заміна ременя генератора своїми силами


    Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Як замінити ремінь генератора ваз 2110
    Для заміни ременя генератора необхідно виконати наступний порядок дій:

  • відключити клеми акумулятора;

  • послабити гайки, якими кріпиться генератор;

  • відкрутити болт натяжителя за допомогою гайкового ключа;

  • зняти пошкоджений або старий ремінь;


  • Заміна ременя генератора на ваз 2110 своїми руками
    Фото ременя генератора

  • порівняти діаметр нового і старого ременя, потім надіти його на шківи;

  • натягнути ремінь з допомогою натяжителя до потрібного рівня, затягнувши кріпильні гайки.


  • Примітка. Не можна встановлювати новий ремінь, не з'ясувавши причини поломки старого. Якщо несправності винні інші механізми автомобіля, слід усунути спочатку їх дефекти.

    Грамотне натяг ременя і його регулювання


    Слід звертати увагу на такий параметр, як натяг ременя генератора. Робота генератора безпосередньо пов'язана з роботою колінчастого вала, тому ремінною привід повинен бути повністю справний.

    Натяг ременя має бути оптимальним, в цьому випадку можна не турбуватися за роботу енергосистеми.Регулювання ременя в моделі ВАЗ 2110 дуже важлива.

    Він з'єднує два шківа, швидкість обертання яких доходить до кількох тисяч обертів у хвилину. У той же час ремінь зобов'язаний досить тісно стикатися з головкою шківа, що виключить можливість проковзування.

    Існує три варіанти натягу:

  • недостатнє;

  • надмірне;

  • нормальне.


  • У першому випадку шків коленвала дуже багато працює в холосту. Ремінь надмірно нагрівається і пошкоджується.

    У другому випадку швидко приходять в непридатність підшипники генератора.
    Примітка. Щоб визначити оптимальний натяг ременя, необхідно натиснути на середину між двома шківами. Допустимий межа відхилення від норми визначений для тієї або іншої марки автомобіля індивідуально.
    Ремінь генератора можна натягнути, використовуючи регулювальну планку. Автомобілі ВАЗ мають простий спосіб регулювання ременя.

    Сам він кріпиться до двигуна за допомогою болта. Вгорі є дугоподібна планка з гайкою і прорізом, яка закріплює положення генератора.

    Для натягу необхідно виконати наступне:

  • від'єднати гайку на планці;

  • віджати генератор від двигуна за допомогою довгого інструменту;

  • закрутити на планці гайку;

  • оцінити результат.


  • Підтяжка ременя регулювальним болтом. Цей спосіб найбільш зручний.

    Він припускає наступне:

  • послабити натяг гайок кріплення генератора зверху і знизу;

  • провернути болт регулювання за годинниковою стрілкою, відвести генератор від блока і перевірити натяг ременя;

  • затягнути кріпильні гайки.


  • Примітка. Після проведення процедури необхідно виконати 2-3 оберти колінчастого валу і провести перевірку сили натягу знову. Після нетривалої поїздки потрібно провести контрольне вимірювання.
    Як бачимо з статті, своїми руками можна спокійно замінити ремінь генератора. Інструкція завжди підкаже, як все правильно зробити.

    Так само на нашому ресурсі є інструкція по заміні ременя ГРМ .

    А якщо враховувати ще й те, що ціна на ремінь не така вже й велика, то можна непогано заощадити, провівши ремонт самостійно.