1 Поширені несправності 1.1 Перевірка з метою виявлення несправностей 1.2 Виявлення несправностей через контрольну лампу панелі приладів 2 Попередні роботи 3 Приступаємо до зняття агрегату з двигуна 3.1 Корисні рекомендації до зняття 3.2 Переходимо до розбирання 4 Середня ціна запчастин 5 Збираємо агрегат 5.1 Повертаємо агрегат на місце Генератор (агрегат, джерело живлення тут і далі) ваз 2108
Генератор автомобіля призначений для вироблення електроенергії, та здійснює заряджання акумуляторної батареї. У разі порушення нормального режиму роботи електрогенератора на автомобілі, його акумулятор починає поступово розряджатися.
І ваш автомобіль не поїде. Всі залежить від того на скільки йому вистачить заряду акумуляторної батареї. Виконати зняття і ремонт генератора ваз 2108 ви зможете самостійно.
Починаємо ремонт з виявлення причини несправності, щоб уникнути безлічі непотрібних і трудомістких операцій. Наша проста і зрозуміла інструкція по ремонту вам у цьому допоможе.
Поширені несправності
Електрогенератор розташовується під капотом машини і працює від ремінної передачі.
Найпоширеніші причини поломок генератора наступні:
Ослабла натяжка, або розтягнувся ремінь генератора Несправне зарядного реле Виробилися щітки генератора Вийшов з ладу діодний міст Заклинило підшипник (або обидва підшипника) роторного валу Перевірка з метою виявлення несправностей
Ознаки несправностей та їх виявлення:
Сторонні шуми прослуховуються явно чутні при роботі - це ймовірний ознака зносу підшипників вала Низька напруга, що отримується на «виході» від генератора - означає знос щіток або ослаблене натяг ременя Підвищення або зниження напруги, що отримується на «виході» може бути викликано несправністю діодного моста Виявлення несправностей через контрольну лампу панелі приладів
Що означає загоревшаяся червона лампочка на приладовій панелі з зображенням акумулятора:
У будь-якому випадку це сигнал про те, що напруга на виході агрегату нижче напруги акумуляторної батареї або навпаки напруга акумуляторної батареї нижче напруги, що надходить від генератора Коли з підвищенням обертів двигуна лампа гасне швидше за все неполадки пов'язані з генератором Якщо стала світити яскравіше - пора змінювати акумуляторну батарею Щоб виконати первинну діагностику несправностей, вам достатньо зробити наступні процедури:
Перевірити за допомогою вольтметра напруга на контактах) клемах акумуляторної батареї. На працюючому моторі при справному генераторі на акумуляторі напруга повинна бути в межах 138 - 145 вольт На запущеному двигуні доторкніться долонею до корпусу приладу, щоб виявити вібрацію. Коли збільшений знос підшипників вала, їх вібрація, що передається через корпус генератора, більш ніж відчутна, переплутати її з чимось іншим дуже важко Перевірте натяг ременя: при зупиненому двигуні вам необхідно натиснути на ремінь пальцями - його прогин не повинен перевищувати 1 - 15 сантиметра Попередні роботи
Внаслідок того, що наш агрегат розташований під капотом машини, двигун доведеться заглушити, викрутити кермо вправо до упору, відкрити капот. Генератор електроенергії на ваз 2108 встановлений попереду мотора.
І розташовується в підкапотному просторі в нижньому лівому кутку, між мотором і радіатором.
Отже:
Перед зняттям агрегату необхідно відключити «масу» від акумуляторної батареї (мінусовий контакт, або обидві клеми) Щоб уникнути зайвої роботи перед зняттям агрегату, знімаємо з він реле зарядки і перевіряємо заодно вироблення щіток Реле зарядки розташовується в задній частині агрегату і прикріплена до корпусу двома гвинтами Щоб відкрутити їх вам буде потрібно «хрестова» викрутка Відкручуючи гвинти, будьте обережні, щоб не впали на захист, інакше доведеться діставати їх звідти, а це буде ще однією величезною завданням (причому зовсім не потрібною) Щоб зняти реле, нам необхідно звільнити (від'єднати) провід, який має контакт типу «мама» Після того як зняли реле зарядки, візуально оглянули щітки - приймаємо рішення, чи варто купувати нове реле напруги або встановлюємо назад демонтоване, все залежить від ступеня зносу щіток Для нормальної роботи щіток необхідна довжина не менше 4сантиметров Приступаємо до зняття агрегату з двигуна
Приступаємо до зняття генератора ваз 2108 ремонт - буде наступним кроком:
Від'єднуємо від агрегату дроти - вони, як правило, червоного кольору входять у дві групи Перша група з двох проводів прикріплена гайкою до болта, який розташований на задній кришці Друга група - з одного дроту, з'єднана з клемою агрегату за допомогою контактів «мама - тато», на тій же задній кришці генератора. Щоб зняти генератор з мотора, нам необхідно відвернути пару гайок і один болт в певній послідовності:
Спочатку відкручуємо гайку, яка кріпиться до планки натяжителя приводного ременя (розташована у верхній частині джерела живлення) Потім відгвинчуємо болт, що кріпить планку натяжителя до корпусу мотора, знімаємо її Третім етапом відгвинчуємо гайку від болта, який кріпить кронштейн генератора на блоці двигуна Корисні рекомендації до зняття
Деякі нюанси, які полегшать новачкам процес зняття агрегату своїми руками:
Кронштейн, що кріпить генератор, розташовується в нижній частині корпусу двигуна, під генератором. Відгвинтивши його гайку необхідно відразу зняти приводний ремінь зі шківа самого агрегату Болт, що кріпить генератор слід видавлювати вліво з його кронштейна до упору в кузов або в захист агрегату Необхідно викрутити два гвинти розташованих з боку колеса (правого), які кріплять грязьову захист до кузова Якщо болт, що кріпить генератор раніше впирається в які-небудь деталі кузова, слід натиснути на мотор однією рукою, одночасно витягувати болт, працюючи іншою рукою. Тепер, коли генератор знятий з двигуна повністю, ми можемо приступати до розбирання.
Переходимо до розбирання
Для розбору електрогенератора вам просто необхідно мати два важливих інструменту:
Знімач для підшипників Лещата Вони значно полегшать а так само прискорить Вашу роботу.
Крім них в нагоді:
Молоток Набір ключів (або головок) Набір викруток Тепер, коли ми запаслися необхідним інструментом, приступаємо до розбирання:
Скориставшись ключем на 19 відкручуємо гайку, що кріпить крильчатку на валу Відкручуємо гайку кріплення крильчатки ключем на 19
Для цього необхідно притримувати крильчатку однією рукою, а іншою рукою знімаємо гайку, обертаючи її проти годинникової стрілки Доведеться докласти певні зусилля, але цю гайку необхідно відкрутити Крильчатка застопорена на валу шпилькою, після того, як зняли крильчатку з валу нам необхідно вийняти цю шпильку Увага : Слід запам'ятати і навіть записати розташування розпірних шайб на роторному валу і гайок при їх зняття. Так як кожен тип приладу - генератора має свої неповторні особливості їх безпосереднього розташуванню, яке не залежить від вказівок в інструкціях яких книжках з ремонту.
Запам'ятовуйте відразу, а краще зарисовывайте, порядок розташування таких шайб, встановлених на наявному у вас агрегаті.
Тепер перевертаємо агрегат вгору задньою кришкою, відкручуємо, використовуючи ключ на 8 гайки (їх чотири) Витягуємо чотири шпильки, звільнені при цьому, і вивільняємо лицьову частину корпусу У цій частині кришки розміщений «передній» підшипник, який закріплений пластинами (цей підшипник з боку приводу виходить з ладу частіше; причиною його виходу з ладу може бути перетяжка ременя приводу) Знімаємо пластини, відкрутивши гайки, потім вибиваємо підшипник за допомогою наставки з його посадкового місця Для цього ідеально підходить дерев'яна дощечка, яка за розмірами збігається з діаметром выбиваемого підшипника (можна використовувати наставку з м'якого металу, відповідного розміру) Зняті з агрегату кришки
Тепер нам необхідні лещата: накручуємо гайку на роторний вал, затискаємо агрегат чи, точніше, те, що ще не розібрали в лещата Його задню кришку зриваємо різким рухом вгору з посадкового місця Тепер, коли ми зняли кришки генератора, у нас затиснутий в лещатах сам роторний вал, на якому знаходиться «задній» підшипник у верхній частині, як бачимо на фото внизу. Роторний вал затиснутий в лещатах, можна знімати «задній» підшипник
Щоб демонтувати підшипник з валу, нам необхідний спеціальний знімач Надягаємо знімач на підшипник і стягуємо підшипник з валу Спеціальний знімач для підшипників
Тепер у нас на руках є два підшипника: «передній» (маленький) і «задній» ( той, що побільше розміром) - подивіться уважно на їх маркування, придбайте такі ж точно Задні і передні підшипники
Важливо:Як показує практика, при купівлі нових підшипників , необхідно зняти старі. І потім купити нові аналогічні в магазині.
А такі підказки продавців типу: «вони всі однакові» або «якщо генератор у вас старого зразка, однозначно беріть ось ці» - часто є помилковими. Вірніше майже завжди.
Рекомендуємо, щоб заощадити ваш час, гроші і нерви, простіше зняти підшипники і вже за їх заводський маркуванні підбирати аналогічні.
Ця рада поширюється на випрямний блок (діодний міст), який встановлений в задній кришці Якщо на блоці видно пошкодження, або окис металів - рекомендуємо без зайвих роздумів зняти його (він кріпиться за допомогою чотирьох гайок до внутрішньої частини кришки) і негайно придбати і встановити новий Середня ціна запчастин
Розглянемо в яку ціну обійдеться ремонт без допомоги фахівців на сто:
Зарядний реле - близько 140 рублів Підшипники (обидва) - приблизно 150 рублів Сам діодний міст - близько 200 рублів Спеціальний знімач для підшипників - до 100 рублів Загальна ремонт генератора обійдеться всього: 590 рублів. Збираємо агрегат
Починаємо збірку для ваз 2108 генератора, ремонт підійшов до завершальної стадії:
Збірка починається з запресовування заднього підшипника назад на вал. Це дія ми виконуємо за допомогою невеликої дощечки і молотка Двома-трьома сильними ударами насаджуємо підшипник на вал Якщо знімали випрямний блок - повертаємо його ті ж чотири шпильки кріплення випрямного блоку, розташовані в задній кришці Тепер встановлюємо саму задню кришку назад на ротор, щоб підшипник до кінця «сів» у призначене посадочне місце, розташоване в задній кришці Щоб спростити процедуру, можна скористатися молотком, і бити через дерев'яний брусок не сильними ударами по кришці, щоб «посадити» її повністю на вал В нашій передній кришці виробляємо заміну малого (переднього) підшипника і закріплюємо його пластинами Витягуємо з лещат агрегат і перед надяганням передньої кришки, одягаємо на вал розпірне кільце, яке має знаходитися між переднім шарикопідшипником і наполегливої виїмкою, розташованої на валу Ставимо передню кришку, затягуємо гайки на шпильках «хрест-навхрест», щоб затягування їх була рівномірною Встановлюємо шпонку у виїмку роторного вала, після цього насаджуємо крильчатку і затягуємо її гайкою Ось генератор зібраний, зараз зручно встановити на місце реле зі щітками.
Повертаємо агрегат на місце
Порядок установки - процес зворотний зняттю:
Вставляємо його в кронштейн кріплення Однією рукою натискаємо зверху на мотор, а другою рукою, з боку переднього правого колеса, ми вставляємо болт кріплення кронштейна на місце Гайку болта накручуємо, але не затягуємо Потім закріплюємо за допомогою саморізів пылевую захист Тепер надягаємо приводний ремінь на шків агрегату і ставимо планку натяжителя ременя Натягуємо приводний ремінь до потрібного значення прогину (1 - 15 см) і одночасно затискаємо гайку, розташовану на плаці натяжителя Тепер затискаємо гайку, що знаходиться на кронштейні кріплення нашого генератора. Все, агрегат успішно встановлений. Для ваз ремонт генератора завершено.
Переконайтеся, зайвий раз, що клема мінус знята з акумуляторної батареї і підключіть всі дроти назад до генератора. Пам'ятайте, що: парні проводу прикріплюються гайкою до шпильці, розташованої на задній кришці генератора, а одиночний провід з'єднується за допомогою роз'ємів типу «мама - тато».
Тепер можна підключити клему «мінус» на акумуляторну батарею і запустити двигун.
Якщо робота була вами виконано правильно, то на ваз 2108 ремонт електрообладнання (генератора зокрема) завершено і більше не становить вам проблеми. Джерело живлення став виробляти належне напругу для роботи автомобіля.
Для повної впевненості в справній роботі, можна перевірити вольтметром видається їм напруга.
Якщо не все зрозуміло в пристрої генератора, то про ремонт ваз 2108 шукайте в розділі електрообладнання або скористайтеся навчальним відео.