Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно

24.12.14, Ваз
3122
  • 1 Поширені несправності
  • 1.1 Перевірка з метою виявлення несправностей
  • 1.2 Виявлення несправностей через контрольну лампу панелі приладів
  • 2 Попередні роботи
  • 3 Приступаємо до зняття агрегату з двигуна
  • 3.1 Корисні рекомендації до зняття
  • 3.2 Переходимо до розбирання
  • 4 Середня ціна запчастин
  • 5 Збираємо агрегат
  • 5.1 Повертаємо агрегат на місце

  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Генератор (агрегат, джерело живлення тут і далі) ваз 2108
    Генератор автомобіля призначений для вироблення електроенергії, та здійснює заряджання акумуляторної батареї. У разі порушення нормального режиму роботи електрогенератора на автомобілі, його акумулятор починає поступово розряджатися.

    І ваш автомобіль не поїде. Всі залежить від того на скільки йому вистачить заряду акумуляторної батареї. Виконати зняття і ремонт генератора ваз 2108 ви зможете самостійно.

    Починаємо ремонт з виявлення причини несправності, щоб уникнути безлічі непотрібних і трудомістких операцій. Наша проста і зрозуміла інструкція по ремонту вам у цьому допоможе.


    Поширені несправності


    Електрогенератор розташовується під капотом машини і працює від ремінної передачі.

    Найпоширеніші причини поломок генератора наступні:

  • Ослабла натяжка, або розтягнувся ремінь генератора

  • Несправне зарядного реле

  • Виробилися щітки генератора

  • Вийшов з ладу діодний міст

  • Заклинило підшипник (або обидва підшипника) роторного валу


  • Перевірка з метою виявлення несправностей


    Ознаки несправностей та їх виявлення:

  • Сторонні шуми прослуховуються явно чутні при роботі - це ймовірний ознака зносу підшипників вала

  • Низька напруга, що отримується на «виході» від генератора - означає знос щіток або ослаблене натяг ременя

  • Підвищення або зниження напруги, що отримується на «виході» може бути викликано несправністю діодного моста


  • Виявлення несправностей через контрольну лампу панелі приладів


    Що означає загоревшаяся червона лампочка на приладовій панелі з зображенням акумулятора:

  • У будь-якому випадку це сигнал про те, що напруга на виході агрегату нижче напруги акумуляторної батареї або навпаки напруга акумуляторної батареї нижче напруги, що надходить від генератора

  • Коли з підвищенням обертів двигуна лампа гасне швидше за все неполадки пов'язані з генератором

  • Якщо стала світити яскравіше - пора змінювати акумуляторну батарею


  • Щоб виконати первинну діагностику несправностей, вам достатньо зробити наступні процедури:








  • Перевірити за допомогою вольтметра напруга на контактах) клемах акумуляторної батареї. На працюючому моторі при справному генераторі на акумуляторі напруга повинна бути в межах 138 - 145 вольт

  • На запущеному двигуні доторкніться долонею до корпусу приладу, щоб виявити вібрацію. Коли збільшений знос підшипників вала, їх вібрація, що передається через корпус генератора, більш ніж відчутна, переплутати її з чимось іншим дуже важко

  • Перевірте натяг ременя: при зупиненому двигуні вам необхідно натиснути на ремінь пальцями - його прогин не повинен перевищувати 1 - 15 сантиметра


  • Попередні роботи


    Внаслідок того, що наш агрегат розташований під капотом машини, двигун доведеться заглушити, викрутити кермо вправо до упору, відкрити капот. Генератор електроенергії на ваз 2108 встановлений попереду мотора.

    І розташовується в підкапотному просторі в нижньому лівому кутку, між мотором і радіатором.

    Отже:

  • Перед зняттям агрегату необхідно відключити «масу» від акумуляторної батареї (мінусовий контакт, або обидві клеми)

  • Щоб уникнути зайвої роботи перед зняттям агрегату, знімаємо з він реле зарядки і перевіряємо заодно вироблення щіток

  • Реле зарядки розташовується в задній частині агрегату і прикріплена до корпусу двома гвинтами

  • Щоб відкрутити їх вам буде потрібно «хрестова» викрутка

  • Відкручуючи гвинти, будьте обережні, щоб не впали на захист, інакше доведеться діставати їх звідти, а це буде ще однією величезною завданням (причому зовсім не потрібною)

  • Щоб зняти реле, нам необхідно звільнити (від'єднати) провід, який має контакт типу «мама»

  • Після того як зняли реле зарядки, візуально оглянули щітки - приймаємо рішення, чи варто купувати нове реле напруги або встановлюємо назад демонтоване, все залежить від ступеня зносу щіток

  • Для нормальної роботи щіток необхідна довжина не менше 4сантиметров


  • Приступаємо до зняття агрегату з двигуна


    Приступаємо до зняття генератора ваз 2108 ремонт - буде наступним кроком:

  • Від'єднуємо від агрегату дроти - вони, як правило, червоного кольору входять у дві групи

  • Перша група з двох проводів прикріплена гайкою до болта, який розташований на задній кришці

  • Друга група - з одного дроту, з'єднана з клемою агрегату за допомогою контактів «мама - тато», на тій же задній кришці генератора.


  • Щоб зняти генератор з мотора, нам необхідно відвернути пару гайок і один болт в певній послідовності:

  • Спочатку відкручуємо гайку, яка кріпиться до планки натяжителя приводного ременя (розташована у верхній частині джерела живлення)

  • Потім відгвинчуємо болт, що кріпить планку натяжителя до корпусу мотора, знімаємо її

  • Третім етапом відгвинчуємо гайку від болта, який кріпить кронштейн генератора на блоці двигуна


  • Корисні рекомендації до зняття


    Деякі нюанси, які полегшать новачкам процес зняття агрегату своїми руками:

  • Кронштейн, що кріпить генератор, розташовується в нижній частині корпусу двигуна, під генератором. Відгвинтивши його гайку необхідно відразу зняти приводний ремінь зі шківа самого агрегату

  • Болт, що кріпить генератор слід видавлювати вліво з його кронштейна до упору в кузов або в захист агрегату

  • Необхідно викрутити два гвинти розташованих з боку колеса (правого), які кріплять грязьову захист до кузова

  • Якщо болт, що кріпить генератор раніше впирається в які-небудь деталі кузова, слід натиснути на мотор однією рукою, одночасно витягувати болт, працюючи іншою рукою.


  • Тепер, коли генератор знятий з двигуна повністю, ми можемо приступати до розбирання.

    Переходимо до розбирання


    Для розбору електрогенератора вам просто необхідно мати два важливих інструменту:

  • Знімач для підшипників

  • Лещата


  • Вони значно полегшать а так само прискорить Вашу роботу.

    Крім них в нагоді:

  • Молоток

  • Набір ключів (або головок)

  • Набір викруток


  • Тепер, коли ми запаслися необхідним інструментом, приступаємо до розбирання:

  • Скориставшись ключем на 19 відкручуємо гайку, що кріпить крильчатку на валу


  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Відкручуємо гайку кріплення крильчатки ключем на 19

  • Для цього необхідно притримувати крильчатку однією рукою, а іншою рукою знімаємо гайку, обертаючи її проти годинникової стрілки

  • Доведеться докласти певні зусилля, але цю гайку необхідно відкрутити

  • Крильчатка застопорена на валу шпилькою, після того, як зняли крильчатку з валу нам необхідно вийняти цю шпильку


  • Увага : Слід запам'ятати і навіть записати розташування розпірних шайб на роторному валу і гайок при їх зняття. Так як кожен тип приладу - генератора має свої неповторні особливості їх безпосереднього розташуванню, яке не залежить від вказівок в інструкціях яких книжках з ремонту.

    Запам'ятовуйте відразу, а краще зарисовывайте, порядок розташування таких шайб, встановлених на наявному у вас агрегаті.









  • Тепер перевертаємо агрегат вгору задньою кришкою, відкручуємо, використовуючи ключ на 8 гайки (їх чотири)

  • Витягуємо чотири шпильки, звільнені при цьому, і вивільняємо лицьову частину корпусу

  • У цій частині кришки розміщений «передній» підшипник, який закріплений пластинами (цей підшипник з боку приводу виходить з ладу частіше; причиною його виходу з ладу може бути перетяжка ременя приводу)

  • Знімаємо пластини, відкрутивши гайки, потім вибиваємо підшипник за допомогою наставки з його посадкового місця

  • Для цього ідеально підходить дерев'яна дощечка, яка за розмірами збігається з діаметром выбиваемого підшипника (можна використовувати наставку з м'якого металу, відповідного розміру)


  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Зняті з агрегату кришки

  • Тепер нам необхідні лещата: накручуємо гайку на роторний вал, затискаємо агрегат чи, точніше, те, що ще не розібрали в лещата

  • Його задню кришку зриваємо різким рухом вгору з посадкового місця

  • Тепер, коли ми зняли кришки генератора, у нас затиснутий в лещатах сам роторний вал, на якому знаходиться «задній» підшипник у верхній частині, як бачимо на фото внизу.


  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Роторний вал затиснутий в лещатах, можна знімати «задній» підшипник

  • Щоб демонтувати підшипник з валу, нам необхідний спеціальний знімач

  • Надягаємо знімач на підшипник і стягуємо підшипник з валу


  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Спеціальний знімач для підшипників

  • Тепер у нас на руках є два підшипника: «передній» (маленький) і «задній» ( той, що побільше розміром) - подивіться уважно на їх маркування, придбайте такі ж точно


  • Ваз 2108:як виконати ремонт генератора правильно
    Задні і передні підшипники
    Важливо:Як показує практика, при купівлі нових підшипників , необхідно зняти старі. І потім купити нові аналогічні в магазині.

    А такі підказки продавців типу: «вони всі однакові» або «якщо генератор у вас старого зразка, однозначно беріть ось ці» - часто є помилковими. Вірніше майже завжди.

    Рекомендуємо, щоб заощадити ваш час, гроші і нерви, простіше зняти підшипники і вже за їх заводський маркуванні підбирати аналогічні.

  • Ця рада поширюється на випрямний блок (діодний міст), який встановлений в задній кришці

  • Якщо на блоці видно пошкодження, або окис металів - рекомендуємо без зайвих роздумів зняти його (він кріпиться за допомогою чотирьох гайок до внутрішньої частини кришки) і негайно придбати і встановити новий


  • Середня ціна запчастин


    Розглянемо в яку ціну обійдеться ремонт без допомоги фахівців на сто:

  • Зарядний реле - близько 140 рублів

  • Підшипники (обидва) - приблизно 150 рублів

  • Сам діодний міст - близько 200 рублів

  • Спеціальний знімач для підшипників - до 100 рублів


  • Загальна ремонт генератора обійдеться всього: 590 рублів.


    Збираємо агрегат


    Починаємо збірку для ваз 2108 генератора, ремонт підійшов до завершальної стадії:

  • Збірка починається з запресовування заднього підшипника назад на вал. Це дія ми виконуємо за допомогою невеликої дощечки і молотка

  • Двома-трьома сильними ударами насаджуємо підшипник на вал

  • Якщо знімали випрямний блок - повертаємо його ті ж чотири шпильки кріплення випрямного блоку, розташовані в задній кришці

  • Тепер встановлюємо саму задню кришку назад на ротор, щоб підшипник до кінця «сів» у призначене посадочне місце, розташоване в задній кришці

  • Щоб спростити процедуру, можна скористатися молотком, і бити через дерев'яний брусок не сильними ударами по кришці, щоб «посадити» її повністю на вал

  • В нашій передній кришці виробляємо заміну малого (переднього) підшипника і закріплюємо його пластинами

  • Витягуємо з лещат агрегат і перед надяганням передньої кришки, одягаємо на вал розпірне кільце, яке має знаходитися між переднім шарикопідшипником і наполегливої виїмкою, розташованої на валу

  • Ставимо передню кришку, затягуємо гайки на шпильках «хрест-навхрест», щоб затягування їх була рівномірною

  • Встановлюємо шпонку у виїмку роторного вала, після цього насаджуємо крильчатку і затягуємо її гайкою


  • Ось генератор зібраний, зараз зручно встановити на місце реле зі щітками.

    Повертаємо агрегат на місце


    Порядок установки - процес зворотний зняттю:

  • Вставляємо його в кронштейн кріплення

  • Однією рукою натискаємо зверху на мотор, а другою рукою, з боку переднього правого колеса, ми вставляємо болт кріплення кронштейна на місце

  • Гайку болта накручуємо, але не затягуємо

  • Потім закріплюємо за допомогою саморізів пылевую захист

  • Тепер надягаємо приводний ремінь на шків агрегату і ставимо планку натяжителя ременя

  • Натягуємо приводний ремінь до потрібного значення прогину (1 - 15 см) і одночасно затискаємо гайку, розташовану на плаці натяжителя

  • Тепер затискаємо гайку, що знаходиться на кронштейні кріплення нашого генератора.


  • Все, агрегат успішно встановлений. Для ваз ремонт генератора завершено.

    Переконайтеся, зайвий раз, що клема мінус знята з акумуляторної батареї і підключіть всі дроти назад до генератора. Пам'ятайте, що: парні проводу прикріплюються гайкою до шпильці, розташованої на задній кришці генератора, а одиночний провід з'єднується за допомогою роз'ємів типу «мама - тато».

    Тепер можна підключити клему «мінус» на акумуляторну батарею і запустити двигун.

    Якщо робота була вами виконано правильно, то на ваз 2108 ремонт електрообладнання (генератора зокрема) завершено і більше не становить вам проблеми. Джерело живлення став виробляти належне напругу для роботи автомобіля.

    Для повної впевненості в справній роботі, можна перевірити вольтметром видається їм напруга.

    Якщо не все зрозуміло в пристрої генератора, то про ремонт ваз 2108 шукайте в розділі електрообладнання або скористайтеся навчальним відео.