Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106

24.12.14, Ваз
3436
  • 1
    Як зробити ремонт генератора своїми руками?
  • 1.1 Ремінь приводу і перевірка його натягу
  • 1.2 Регулювання
  • 1.3 Заміна ременя натягу
  • 1.4 Заміна і ремонт генератора

  • Заміна генератора на автомобілі - поширена процедура. Варто генератор недешево і тому деякі водії навчилися самостійно його ремонтувати.

    Нічого складного в цьому, в принципі, немає. Тим паче, якщо скористатися нижеописанной покроковою інструкцією.
    Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    перевірка натягу ременя генератора



    Як зробити ремонт генератора своїми руками?


    Генератор автомобіля - важливий механізм. Від нього залежить багато чого і без нормальної його роботи, далеко не заїдеш. Несправності генератора на машині пов'язані, як правило, збоями в роботі акумулятора.

    Ремонт генератора ваз 2106 неминучий в цих випадках. Він може бути повним або частковим і все залежить від причини збоїв.

    Найчастіше вони бувають пов'язані з ременем натягу або підшипниками.

    Ремінь приводу і перевірка його натягу


    Починають перевірку генератора з ременів приводу, вірніше його достатнього натягу. Натяг ременя - важлива складова правильної роботи генератора.

    Можна впевнено сказати, що від правильно натягнутого ременя залежить робота водяного насоса і навіть самого підшипника коленвала. Ослаблення ременя не дає виробляти достатньої кількості електрики для нормальної роботи акумулятора.

    При занадто сильному його натягу нерідко ламається і сам генератор. На кожні 15 т. кілометрів ремінь рекомендується змінювати. Ну, а коли на нього помічаються тріщини, розриви або розшарування, то тим більше.
    Отже, починаємо перевірку.

    Для цього:

  • заглушаем автомобіль ( бажано, щоб він стояв на ямі, так як працювати з ременем зручніше під машиною );

  • піднімаємо автомобіль на домкрат, якщо він не поставлений на яму;

  • снимаемзащитныйкартер;

  • підтискаємо ремінь рукою вгору по центру між шківами генератора і коленвалом (натискаємо не сильно);

  • вимірюємо величину прогину за допомогою лінійки (вона повинна бути не більше 10-15 мм).


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    перевірка натягу

    Регулювання


    Невідповідність величини прогину з необхідними цифрами змушує провести регулювання ременя натягу.

    Регулювання ременя ваз 2106 ремонт генератора якого безпосередньо від цього залежить, передбачає наступне:








  • ослаблення нижніх і верхніх гайок кріплення генератора;


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    ослаблення нижніх і верхніх гайок кріплення генератора

  • відведення генератора від блоку циліндрів;

  • повертання болта за годинниковою стрілкою (вистачить двох повних обертів);


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    болт регулювання ременя приводу

  • перевірка натягнення ременя (якщо ремінь натянулся занадто, значить потрібно повернути болт проти годинникової стрілки);

  • закріплення генератора на місце.


  • Генератор ваз 2106 ремонт якого пов'язаний з ременем натягу передбачає грамотний підхід до справи. Адже при великому натягу можливі підвищені навантаження на підшипники самого генератора і натяжного ролика, внаслідок чого вони швидко вийдуть з ладу.

    При слабкому натягу ременя, він буде постійно прослизати на шківах, що безпосередньо вплине на роботу акумуляторної батареї.

    Заміна ременя натягу


    У випадках, коли ремінь неможливо відрегулювати, його замінюють.

    І для цього проводяться дії такого штибу:

  • послаблюються болти на верхньому і нижньому кріплення генератора (регулювальний болт також відкручується наполовину);

  • генератор пересувається як можна ближче до циліндрів;

  • ремінь знімається зі шківа генератора і двигуна;

  • новий ремінь надівається спочатку на шків колінчастого валу і потім вже на шків генератора (при утрудненні рекомендується повертати колінвал повільно до тих пір, поки ремінь не одягнеться);

  • перевірити натяг ременя.


  • Заміна і ремонт генератора


    Часто причина збою генератора міститься всередині нього. Для цього необхідно генератора зняти і розібрати.

    Отже, проводимо наступні дії:









  • знімаємо генератор;

  • намічаємо на ньому фломастером поздовжню мітку (вона стане в нагоді при складанні);


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    намечение поздовжньої лінії на генераторі маркером

  • віджимаємо вручну засувки на верхній кришці (їх буває три);

  • снимаемкрышку;

  • відкручуємо два гвинти, що кріплять регулятор напруги;

  • отосединям провід від регуляторної клеми;

  • откручиваемвинт, фиксирующийконденсатор;

  • відкручуємо гвинти, що фіксують сам блок (їх має бути чотири);

  • відводимо три дроти з клемами, щоб зняти випрямний блок;


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    зняття випрямного блоку

  • відкручуємо гайку контактного болта з випрямного блоку;

  • знімаємо шайбу з розпірною вилкою;

  • меняемконденсатор;

  • наконечник дроту конденсатора знімаємо з контактного болта;

  • відкручуємо чотири гвинта, що затискають плоскі і пружинні шайби (затиснуті вони дуже міцно, тому рекомендується використовувати подовжувач на ключ);

  • підчіплюємо викруткою кришку генератора з боку контактних кілець;

  • ротор генератора затискаємо в лещатах і відкручуємо гайку, фіксуючу шків;

  • знімаємо сам шків і пружинну шайбу;

  • снимаемупорнуюшайбу;


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    зняття гайки, фіксує шків

  • Дане відео допоможе розібратися в деталях




  • з боку приводу знаходиться ротор, який слід зняти;

  • дістаємо дистанційне кільце з вала ротора;

  • перевіряємо контактні кільця і якщо вони мають задирки, тріщини і тому подібні дефекти, потрібно прошліфувати їх дрібним наждачним папером (нерідко це робиться і на токарному верстаті, з подальшою обробкою наждачним папером);

  • за допомогою омметра перевіряємо опір обмотки ротора, шляхом приєднання проводів до контактним кільцям (якщо тестер показує нескінченне значення, значить є обрив і ротор слід замінити);

  • перевіряємо контрольної лампою наявність замикання в обмотці корпусу ротора (на фото внизу видно, як це зробити);


  • Як своїми руками провести ремонт генератора ваз 2106
    перевірка обмотки ротора

  • переходимо до огляду статора;

  • оглядаємо його уважно, намагаючись знайти сліди зачіпання якоря (якщо спостерігаються подібні симптоми, проводиться заміна підшипників або ж загальної кришки генератора разом з підшипниками);

  • перевіряємо омметром на обрив обмотку статора (для цього підключаємо тестову лампу до висновку обмотки статора, а провід від джерела струму до корпусу - якщо лампочка загоряється, значить обмотку або весь потрібно замінити статор);

  • ремонт генератора своїми руками передбачає і огляд кришки генератора з боку приводу (якщо відчувається люфт при обертанні підшипника або заклинювання, чи є сліди підтікання мастила, або виявлені тріщини в місцях кріплення, значить необхідно замінити кришку разом з підшипниками);

  • необхідно також перевірити вільність обертання підшипника (якщо відчувається люфт між кільцями або заклинювання, підшипник замінюється);

  • перевіряємо кришку генератора з боку контактних кілець (при виявленні серйозних дефектів, вона замінюється на нову);

  • збираємо все в зворотному порядку, як вказує інструкція (правильно слід закрити кришку, на якій запланована маркером лінія, а пружинну шайбу шківа ставимо опуклою стороною до гайки).


  • На цьому ремонт генератора автомобіля Ваз 2106 закінчується. Тільки необхідно виділити кілька моментів. При затягуванні останньої пружинної шайби, можна використати момент 39-62 H. м.

    Щоб було зручніше працювати з гайками кріплення генератора, акумуляторну батарею потрібно зняти. Для зручності відкручування гайок бажано використовувати голівку з карданним шарніром і подовжувачем.

    У роботі з генератором рекомендується використовувати ключі на 1017 і 19. Зняття генератора бажано проводити на оглядовій ямі або після підняття автомобіля на домкрат. Ось і всі справи!

    Дана вище покрокова інструкція допоможе багатьом автолюбителям непогано заощадити, адже ціна на новий генератор сьогодні досить велика.