1
Як зробити ремонт генератора своїми руками? 1.1 Ремінь приводу і перевірка його натягу 1.2 Регулювання 1.3 Заміна ременя натягу 1.4 Заміна і ремонт генератора Заміна генератора на автомобілі - поширена процедура. Варто генератор недешево і тому деякі водії навчилися самостійно його ремонтувати.
Нічого складного в цьому, в принципі, немає. Тим паче, якщо скористатися нижеописанной покроковою інструкцією.
перевірка натягу ременя генератора
Як зробити ремонт генератора своїми руками?
Генератор автомобіля - важливий механізм. Від нього залежить багато чого і без нормальної його роботи, далеко не заїдеш. Несправності генератора на машині пов'язані, як правило, збоями в роботі акумулятора.
Ремонт генератора ваз 2106 неминучий в цих випадках. Він може бути повним або частковим і все залежить від причини збоїв.
Найчастіше вони бувають пов'язані з ременем натягу або підшипниками.
Ремінь приводу і перевірка його натягу
Починають перевірку генератора з ременів приводу, вірніше його достатнього натягу.
Натяг ременя - важлива складова правильної роботи генератора. Можна впевнено сказати, що від правильно натягнутого ременя залежить робота водяного насоса і навіть самого підшипника коленвала. Ослаблення ременя не дає виробляти достатньої кількості електрики для нормальної роботи акумулятора.
При занадто сильному його натягу нерідко ламається і сам генератор. На кожні 15 т. кілометрів ремінь рекомендується змінювати. Ну, а коли на нього помічаються тріщини, розриви або розшарування, то тим більше.
Отже, починаємо перевірку.
Для цього:
заглушаем автомобіль ( бажано, щоб він стояв на ямі, так як працювати з ременем зручніше під машиною ); піднімаємо автомобіль на домкрат, якщо він не поставлений на яму; снимаемзащитныйкартер; підтискаємо ремінь рукою вгору по центру між шківами генератора і коленвалом (натискаємо не сильно); вимірюємо величину прогину за допомогою лінійки (вона повинна бути не більше 10-15 мм). перевірка натягу
Регулювання
Невідповідність величини прогину з необхідними цифрами змушує провести регулювання ременя натягу.
Регулювання ременя ваз 2106 ремонт генератора якого безпосередньо від цього залежить, передбачає наступне:
ослаблення нижніх і верхніх гайок кріплення генератора; ослаблення нижніх і верхніх гайок кріплення генератора
відведення генератора від блоку циліндрів; повертання болта за годинниковою стрілкою (вистачить двох повних обертів); болт регулювання ременя приводу
перевірка натягнення ременя (якщо ремінь натянулся занадто, значить потрібно повернути болт проти годинникової стрілки); закріплення генератора на місце. Генератор ваз 2106 ремонт якого пов'язаний з ременем натягу передбачає грамотний підхід до справи. Адже при великому натягу можливі підвищені навантаження на підшипники самого генератора і натяжного ролика, внаслідок чого вони швидко вийдуть з ладу.
При слабкому натягу ременя, він буде постійно прослизати на шківах, що безпосередньо вплине на роботу акумуляторної батареї.
Заміна ременя натягу
У випадках, коли ремінь неможливо відрегулювати, його замінюють.
І для цього проводяться дії такого штибу:
послаблюються болти на верхньому і нижньому кріплення генератора (регулювальний болт також відкручується наполовину); генератор пересувається як можна ближче до циліндрів; ремінь знімається зі шківа генератора і двигуна; новий ремінь надівається спочатку на шків колінчастого валу і потім вже на шків генератора (при утрудненні рекомендується повертати колінвал повільно до тих пір, поки ремінь не одягнеться); перевірити натяг ременя. Заміна і ремонт генератора
Часто причина збою генератора міститься всередині нього. Для цього необхідно генератора зняти і розібрати.
Отже, проводимо наступні дії:
знімаємо генератор; намічаємо на ньому фломастером поздовжню мітку (вона стане в нагоді при складанні); намечение поздовжньої лінії на генераторі маркером
віджимаємо вручну засувки на верхній кришці (їх буває три); снимаемкрышку; відкручуємо два гвинти, що кріплять регулятор напруги; отосединям провід від регуляторної клеми; откручиваемвинт, фиксирующийконденсатор; відкручуємо гвинти, що фіксують сам блок (їх має бути чотири); відводимо три дроти з клемами, щоб зняти випрямний блок; зняття випрямного блоку
відкручуємо гайку контактного болта з випрямного блоку; знімаємо шайбу з розпірною вилкою; меняемконденсатор; наконечник дроту конденсатора знімаємо з контактного болта; відкручуємо чотири гвинта, що затискають плоскі і пружинні шайби (затиснуті вони дуже міцно, тому рекомендується використовувати подовжувач на ключ); підчіплюємо викруткою кришку генератора з боку контактних кілець; ротор генератора затискаємо в лещатах і відкручуємо гайку, фіксуючу шків; знімаємо сам шків і пружинну шайбу; снимаемупорнуюшайбу; зняття гайки, фіксує шків
Дане відео допоможе розібратися в деталях з боку приводу знаходиться ротор, який слід зняти; дістаємо дистанційне кільце з вала ротора; перевіряємо контактні кільця і якщо вони мають задирки, тріщини і тому подібні дефекти, потрібно прошліфувати їх дрібним наждачним папером (нерідко це робиться і на токарному верстаті, з подальшою обробкою наждачним папером); за допомогою омметра перевіряємо опір обмотки ротора, шляхом приєднання проводів до контактним кільцям (якщо тестер показує нескінченне значення, значить є обрив і ротор слід замінити); перевіряємо контрольної лампою наявність замикання в обмотці корпусу ротора (на фото внизу видно, як це зробити); перевірка обмотки ротора
переходимо до огляду статора; оглядаємо його уважно, намагаючись знайти сліди зачіпання якоря (якщо спостерігаються подібні симптоми, проводиться заміна підшипників або ж загальної кришки генератора разом з підшипниками); перевіряємо омметром на обрив обмотку статора (для цього підключаємо тестову лампу до висновку обмотки статора, а провід від джерела струму до корпусу - якщо лампочка загоряється, значить обмотку або весь потрібно замінити статор); ремонт генератора своїми руками передбачає і огляд кришки генератора з боку приводу (якщо відчувається люфт при обертанні підшипника або заклинювання, чи є сліди підтікання мастила, або виявлені тріщини в місцях кріплення, значить необхідно замінити кришку разом з підшипниками); необхідно також перевірити вільність обертання підшипника (якщо відчувається люфт між кільцями або заклинювання, підшипник замінюється); перевіряємо кришку генератора з боку контактних кілець (при виявленні серйозних дефектів, вона замінюється на нову); збираємо все в зворотному порядку, як вказує інструкція (правильно слід закрити кришку, на якій запланована маркером лінія, а пружинну шайбу шківа ставимо опуклою стороною до гайки). На цьому ремонт генератора автомобіля Ваз 2106 закінчується. Тільки необхідно виділити кілька моментів.
При затягуванні останньої пружинної шайби, можна використати момент 39-62 H. м. Щоб було зручніше працювати з гайками кріплення генератора, акумуляторну батарею потрібно зняти. Для зручності відкручування гайок бажано використовувати голівку з карданним шарніром і подовжувачем.
У роботі з генератором рекомендується використовувати ключі на 1017 і 19. Зняття генератора бажано проводити на оглядовій ямі або після підняття автомобіля на домкрат. Ось і всі справи!
Дана вище покрокова інструкція допоможе багатьом автолюбителям непогано заощадити, адже ціна на новий генератор сьогодні досить велика.