1 Ознаки несправності контактної системи 2 Ознаки несправності безконтактної системи 2.1 Мотор не запускається 2.2 Двигун троїть і при холостих обертах мотор глухне 2.3 Ривки і провали при роботі мотора 2.4 Мотор втратив потужність і прийомистість 2.5 Стуки в трамблері і біля нього Трамблер для ваз 2109
При появі на ваз 2109 несправності трамблера з'являються збої в роботі всієї системи запалювання. До характерних ознак несправностей трамблера відносяться нестійка робота двигуна, яка особливо помітна на холостому ходу.
А так само виникають ривки при русі, і появу вібрації стрілки тахометра на автомобілях які обладнаних тахометром. Знаючи як проявляються на ваз 2109 ознаки несправності трамблера, ви зможете визначити їх і усунути.
Ознаки несправності контактної системи
Як відомо на сьогодні існують трамблера з безконтактної і контактної системами іскроутворення, почнемо розбиратися з контактною системою.
Якщо у вас безконтактна, тоді для вас інструкція трохи нижче:
Виникають ознаки в контактній системі, як правило, обумовлені або зміною зазору між контактами або із забрудненням їх Так як на працездатність контактного трамблера(див. Пристрій трамблера ваз 2109: відмінність контактної та безконтактної систем запалювання і регулювання випередження запалювання ), величезний вплив справляє стан його контактів на відміну від приладу, що має безконтактну систему Стан контактів слід перевіряти через кожні 10000 кілометрів Коли виникає ваз 2109 проблема в трамблері її слід виявити, так як до них відноситься і знос кулачків вала, вироблення упору контактів, який ковзає по ним Можливий знос втулок, в яких обертається вал, а так само руйнування підшипника в рухомий контактної пластини, що виникло ослаблення контактної пружини, можливе заїдання контактів на своїй осі, а так само їх підгорянню, ерозія або забруднення Такі несправності неминуче призводять до змін зазорів або порушення контакту в контактах А внаслідок цього - втрата потужності мотора, повне припинення роботи його на холостому ході, помітне зниження прийомистості, і поява ривків при різкому натисканні педалі газу При сильному зносі або руйнування підшипника в рухомий контактної пластини, а так само при критичному знос втулок, і обриві мінусового шунта, виникненні порушення контакту важеля контактної пари або навіть самого контакту викликає появу ударів в глушнику або впускному колекторі Це може виникнути при згорянні помехоподавляющего резистора, який знаходиться в бегунке розподільника Якщо двигун зовсім не заводиться це найчастіше пов'язано або з відсутністю контакту, або відсутністю зазору контактної пари, і ще пробій бігунка (бігунок знімаєте і купуєте новий) Повна відсутність, забруднення або вигоряння контактів легко визначається візуально, а якщо відсутнє розряд у високовольтному броні проводі, що йде від котушки запалювання, тоді треба замінити провід, якщо це не вирішило проблемку, змінити котушку Якщо ж іскра є на центральному проводі, але відсутній на свічкових проводах, це свідчить про несправність бігунка До несправностей так само відносяться - несправність відцентрового або вакуумного регуляторів При появі слабкої іскри на центральному проводі або занадто великому іскрінні між контактів свідчить про несправність конденсатора Примітка: Не слід при ремонті (та й взагалі) встановлювати додаткових конденсаторів або конденсаторів з більшою ємністю За номіналом ємність конденсатора допускається в межах 015 - 035 микроФарад Ознаки несправності безконтактної системи
«Безконтактний» трамблер показаний на першому фото. Часто при діагностиці бензинового двигуна на легковому автомобілі виникають труднощі з виявленням причини якої-небудь несправності.
Виходить це тому, що симптоми багатьох з них дуже схожі. Наприклад, дуже схожими ознаками будуть проявлятися на роботі мотора несправності карбюратора ваз 2109 і ваз 2109 несправність трамблера.
Тому спробуємо чітко виділити, які саме проблеми в роботі мотора автомобіля виникають внаслідок несправностей системи запалювання.
Мотор не запускається
Коли мотор не запускається, почніть перевіряти своїми руками джерела можливих неполадок в такому порядку:
Першим же справою перевіряємо, справен акумулятор Якщо акумулятор у вас в порядку, перевіряємо комутатор Можливо, причина в несправному датчику Холу Перевірте, чи не «Пробита» ізоляція високовольтних броні проводів Зніміть кришку трамблера, можливо, вона тріснула, пробита або сильно окислилися або руйнувалися її контакти Перевірте бігунок, можливо, він прогорів або окислився контакт Переходимо до перевірки котушки запалювання, йде іскра з неї на кришку трамблера? Огляньте, не «пробита» її кришка Придивіться уважно до порядку підключення броні проводів, можливо, вони включені не в тому порядку (навіть якщо ви їх не чіпали, є купа «жартівників», які могли це зробити мимохідь). Мені, наприклад, було не смішно, коли так пожартував наді мною мій сусід, а я пів дня провів на морозі, намагаючись запустити мотор і перебравши всю систему запалювання Перевірте справність свічок запалювання, можливо «пробита» їх ізоляція, перевірте зазори між електродами, можливо, вони не відповідає нормі Неправильно виставлений момент запалювання теж не дасть мотору завестися, перевірте та відрегулюйте його Правильна установка моменту запалювання повинна бути в керівництві з ремонту автомобіля Несправність системи запалювання в ланцюзі низької напруги (можливо, окислилися контакти, переломились проводки, або зіскочили роз'єми) Трапляється така неприємність, коли ваз 2109 не крутить трамблер, зовнішнім оглядом це не виявити, треба зняти кришку, попросити допомогти прокрутити мотор стартером, а самі ви спробуйте пригальмувати бігунок викруткою Якщо це у вас вийшло, то або обрізало привід трамблера, або бігунок прокручується на валу, вихід - замінити дефектну деталь, трамблер після цього потребує регулюванні випередження запалювання Щоб просто порівняти ознаки можете подивитися ознаки і причини, якщо двигун неможливо завести з-за несправності карбюратора Двигун троїть і при холостих обертах мотор глухне
Тут найімовірнішою причиною є свічки і трамблер, тому:
Починаємо з перевірки зазору між електродами свічок на його відповідність нормі Перевіряємо свічки на наявність нагару на електродах Можливо дефект однієї або кількох свічок відразу («пробитий» ізолятор наприклад) Перевірте правильність установки моменту запалювання і правильний порядок підключення броні проводів Перевірте справність комутатора, замініть при необхідності Так само можливо, несправний відцентровий регулятор, який працює на випередження запалювання всередині трамблера (його важки заїдають, можливо, ослабли або зламалися пружинки, втрачені (злетіли) демпферні колечка) Ривки і провали при роботі мотора
При появі ривків і провалів у роботі движка перевіряємо:
Відразу перевіряємо установку моменту запалювання Величину зазорів між електродами свічок, можливо, вони не відповідають потрібним значенням Шукаємо дефектні свічки, і замінюємо їх Перевіряємо бігунок, не згорів чи протизавадний резистор в ньому Оглядаємо стан контактного вугілля в кришці трамблера можливо, він пошкоджений або зносився, якщо це так, замініть кришку Можлива витік струму через ізоляцію високовольтних броні проводів, або ізолятор свічки, або пошкоджену кришку котушки запалювання Ті, кому лінь займатися ремонтом самостійно, або не хочуть вникати в суть проблем, нехай їдуть на СТО, там ціна ремонту обійдеться в копієчку Мотор втратив потужність і прийомистість
Відразу скажу, що перераховані вище причини теж призводять до втрат потужності і прийомистості двигуна автомобіля, а так само підвищеного витрати палива . Залишається тільки додати, що варто перевірити роботу вакуумного регулятора в трамблері, можливо, заїдає його пластина.
Стуки в трамблері і біля нього
Почастішали скарги від автолюбителів, що вони чують на ваз 2109 стук в районі трамблера, вони змінюють трамблер, або повністю його перебирають, а проблема залишається.
Це відбувається тому, що:
Вони приймають стукіт при осьовому люфт распредвала за ваз 2109 стук в трамблері, звідси і загадка трамблер справний, а стук залишився Стуки можуть виникати при перегріві головки блоку (адже вона алюмінієва), стукіт просто віддається в трамблері голосніше Можливо, просто открутились, послабшали болти распредвала, від цього з'явився люфт вала і стуки Якщо на ваз 2109 шум з трамблера, тоді перевірте наступні деталі:
Стук можуть видавати важки відцентрового прискорювача з кількох причин - одна пружинка (або обидві) вже не тримають грузик, його колотить і він лупить по корпусу Можливо, заклинило і сам прискорювач ваз 2109 стукіт у трамблері (не провертається навколо валу вся ця деталь з тягарцями) Вилікувати просто - розбираєте, зсуваєте прискорювач, промазуєте маслом, збираєте, і стукіт зникне На цьому все, відремонтувати виявлені поломки вам допоможе відео.