Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: несправності трамблера - розглянемо докладно

24.12.14, Ваз
5012
  • 1 Ознаки несправності контактної системи
  • 2 Ознаки несправності безконтактної системи
  • 2.1 Мотор не запускається
  • 2.2 Двигун троїть і при холостих обертах мотор глухне
  • 2.3 Ривки і провали при роботі мотора
  • 2.4 Мотор втратив потужність і прийомистість
  • 2.5 Стуки в трамблері і біля нього

  • Ваз 2109: несправності трамблера - розглянемо докладно
    Трамблер для ваз 2109
    При появі на ваз 2109 несправності трамблера з'являються збої в роботі всієї системи запалювання. До характерних ознак несправностей трамблера відносяться нестійка робота двигуна, яка особливо помітна на холостому ходу.

    А так само виникають ривки при русі, і появу вібрації стрілки тахометра на автомобілях які обладнаних тахометром. Знаючи як проявляються на ваз 2109 ознаки несправності трамблера, ви зможете визначити їх і усунути.


    Ознаки несправності контактної системи


    Як відомо на сьогодні існують трамблера з безконтактної і контактної системами іскроутворення, почнемо розбиратися з контактною системою.

    Якщо у вас безконтактна, тоді для вас інструкція трохи нижче:

  • Виникають ознаки в контактній системі, як правило, обумовлені або зміною зазору між контактами або із забрудненням їх

  • Так як на працездатність контактного трамблера(див. Пристрій трамблера ваз 2109: відмінність контактної та безконтактної систем запалювання і регулювання випередження запалювання ), величезний вплив справляє стан його контактів на відміну від приладу, що має безконтактну систему

  • Стан контактів слід перевіряти через кожні 10000 кілометрів

  • Коли виникає ваз 2109 проблема в трамблері її слід виявити, так як до них відноситься і знос кулачків вала, вироблення упору контактів, який ковзає по ним

  • Можливий знос втулок, в яких обертається вал, а так само руйнування підшипника в рухомий контактної пластини, що виникло ослаблення контактної пружини, можливе заїдання контактів на своїй осі, а так само їх підгорянню, ерозія або забруднення

  • Такі несправності неминуче призводять до змін зазорів або порушення контакту в контактах

  • А внаслідок цього - втрата потужності мотора, повне припинення роботи його на холостому ході, помітне зниження прийомистості, і поява ривків при різкому натисканні педалі газу

  • При сильному зносі або руйнування підшипника в рухомий контактної пластини, а так само при критичному знос втулок, і обриві мінусового шунта, виникненні порушення контакту важеля контактної пари або навіть самого контакту викликає появу ударів в глушнику або впускному колекторі

  • Це може виникнути при згорянні помехоподавляющего резистора, який знаходиться в бегунке розподільника

  • Якщо двигун зовсім не заводиться це найчастіше пов'язано або з відсутністю контакту, або відсутністю зазору контактної пари, і ще пробій бігунка (бігунок знімаєте і купуєте новий)

  • Повна відсутність, забруднення або вигоряння контактів легко визначається візуально, а якщо відсутнє розряд у високовольтному броні проводі, що йде від котушки запалювання, тоді треба замінити провід, якщо це не вирішило проблемку, змінити котушку

  • Якщо ж іскра є на центральному проводі, але відсутній на свічкових проводах, це свідчить про несправність бігунка

  • До несправностей так само відносяться - несправність відцентрового або вакуумного регуляторів

  • При появі слабкої іскри на центральному проводі або занадто великому іскрінні між контактів свідчить про несправність конденсатора

  • Примітка: Не слід при ремонті (та й взагалі) встановлювати додаткових конденсаторів або конденсаторів з більшою ємністю

  • За номіналом ємність конденсатора допускається в межах 015 - 035 микроФарад


  • Ознаки несправності безконтактної системи


    «Безконтактний» трамблер показаний на першому фото. Часто при діагностиці бензинового двигуна на легковому автомобілі виникають труднощі з виявленням причини якої-небудь несправності.

    Виходить це тому, що симптоми багатьох з них дуже схожі. Наприклад, дуже схожими ознаками будуть проявлятися на роботі мотора несправності карбюратора ваз 2109 і ваз 2109 несправність трамблера.

    Тому спробуємо чітко виділити, які саме проблеми в роботі мотора автомобіля виникають внаслідок несправностей системи запалювання.

    Мотор не запускається


    Коли мотор не запускається, почніть перевіряти своїми руками джерела можливих неполадок в такому порядку:









  • Першим же справою перевіряємо, справен акумулятор

  • Якщо акумулятор у вас в порядку, перевіряємо комутатор

  • Можливо, причина в несправному датчику Холу

  • Перевірте, чи не «Пробита» ізоляція високовольтних броні проводів

  • Зніміть кришку трамблера, можливо, вона тріснула, пробита або сильно окислилися або руйнувалися її контакти

  • Перевірте бігунок, можливо, він прогорів або окислився контакт

  • Переходимо до перевірки котушки запалювання, йде іскра з неї на кришку трамблера? Огляньте, не «пробита» її кришка

  • Придивіться уважно до порядку підключення броні проводів, можливо, вони включені не в тому порядку (навіть якщо ви їх не чіпали, є купа «жартівників», які могли це зробити мимохідь). Мені, наприклад, було не смішно, коли так пожартував наді мною мій сусід, а я пів дня провів на морозі, намагаючись запустити мотор і перебравши всю систему запалювання

  • Перевірте справність свічок запалювання, можливо «пробита» їх ізоляція, перевірте зазори між електродами, можливо, вони не відповідає нормі

  • Неправильно виставлений момент запалювання теж не дасть мотору завестися, перевірте та відрегулюйте його

  • Правильна установка моменту запалювання повинна бути в керівництві з ремонту автомобіля

  • Несправність системи запалювання в ланцюзі низької напруги (можливо, окислилися контакти, переломились проводки, або зіскочили роз'єми)

  • Трапляється така неприємність, коли ваз 2109 не крутить трамблер, зовнішнім оглядом це не виявити, треба зняти кришку, попросити допомогти прокрутити мотор стартером, а самі ви спробуйте пригальмувати бігунок викруткою

  • Якщо це у вас вийшло, то або обрізало привід трамблера, або бігунок прокручується на валу, вихід - замінити дефектну деталь, трамблер після цього потребує регулюванні випередження запалювання

  • Щоб просто порівняти ознаки можете подивитися ознаки і причини, якщо двигун неможливо завести з-за несправності карбюратора


  • Двигун троїть і при холостих обертах мотор глухне


    Тут найімовірнішою причиною є свічки і трамблер, тому:








  • Починаємо з перевірки зазору між електродами свічок на його відповідність нормі

  • Перевіряємо свічки на наявність нагару на електродах

  • Можливо дефект однієї або кількох свічок відразу («пробитий» ізолятор наприклад)

  • Перевірте правильність установки моменту запалювання і правильний порядок підключення броні проводів

  • Перевірте справність комутатора, замініть при необхідності

  • Так само можливо, несправний відцентровий регулятор, який працює на випередження запалювання всередині трамблера (його важки заїдають, можливо, ослабли або зламалися пружинки, втрачені (злетіли) демпферні колечка)


  • Ривки і провали при роботі мотора


    При появі ривків і провалів у роботі движка перевіряємо:

  • Відразу перевіряємо установку моменту запалювання

  • Величину зазорів між електродами свічок, можливо, вони не відповідають потрібним значенням

  • Шукаємо дефектні свічки, і замінюємо їх

  • Перевіряємо бігунок, не згорів чи протизавадний резистор в ньому

  • Оглядаємо стан контактного вугілля в кришці трамблера можливо, він пошкоджений або зносився, якщо це так, замініть кришку

  • Можлива витік струму через ізоляцію високовольтних броні проводів, або ізолятор свічки, або пошкоджену кришку котушки запалювання

  • Ті, кому лінь займатися ремонтом самостійно, або не хочуть вникати в суть проблем, нехай їдуть на СТО, там ціна ремонту обійдеться в копієчку



  • Мотор втратив потужність і прийомистість


    Відразу скажу, що перераховані вище причини теж призводять до втрат потужності і прийомистості двигуна автомобіля, а так само підвищеного витрати палива . Залишається тільки додати, що варто перевірити роботу вакуумного регулятора в трамблері, можливо, заїдає його пластина.

    Стуки в трамблері і біля нього


    Почастішали скарги від автолюбителів, що вони чують на ваз 2109 стук в районі трамблера, вони змінюють трамблер, або повністю його перебирають, а проблема залишається.

    Це відбувається тому, що:

  • Вони приймають стукіт при осьовому люфт распредвала за ваз 2109 стук в трамблері, звідси і загадка трамблер справний, а стук залишився

  • Стуки можуть виникати при перегріві головки блоку (адже вона алюмінієва), стукіт просто віддається в трамблері голосніше

  • Можливо, просто открутились, послабшали болти распредвала, від цього з'явився люфт вала і стуки


  • Якщо на ваз 2109 шум з трамблера, тоді перевірте наступні деталі:

  • Стук можуть видавати важки відцентрового прискорювача з кількох причин - одна пружинка (або обидві) вже не тримають грузик, його колотить і він лупить по корпусу

  • Можливо, заклинило і сам прискорювач ваз 2109 стукіт у трамблері (не провертається навколо валу вся ця деталь з тягарцями)

  • Вилікувати просто - розбираєте, зсуваєте прискорювач, промазуєте маслом, збираєте, і стукіт зникне


  • На цьому все, відремонтувати виявлені поломки вам допоможе відео.