Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: чорний нагар на свічках - в чому причина

24.12.14, Ваз
10111
  • 1 Пристрій свічки і призначення
  • 2 Переходимо до пристрою
  • 2.1 Зазор між електродами
  • 2.2 Калильное число
  • 2.3 Тріщини на ізоляторі
  • 2.4 Чорний нагар на електродах
  • 2.5 Олія на різьбі і електродах
  • 2.6 Паливо на електродах і в різьбі
  • 2.7 З'явився білий або світло-сірий наліт
  • 2.8 Розплавлення електродів

  • Ваз 2109: чорний нагар на свічках - в чому причина
    Свічки ваз 2109 покриті чорним нагаром
    В бензинових моторах свічки запалювання виконують основну роль при запуску і стабільною роботі. Одна з найбільш ефективних методик діагностики двигуна по зовнішньому вигляду свічок, викручених з нього.

    Тому коли ви виявляєте на ваз 2109 чорні свічки варто задуматися, про що це може сигналізувати. Тому що колір керамічного ізолятора свічки служить хорошим індикатором процесів, що відбуваються в кожному циліндрі.

    Розібратися, що до чого з свічок вам допоможе наша інструкція.


    Пристрій свічки і призначення


    Свічка запалювання є пристроєм, який призначений для запалення іскрою суміші палива з повітрям (фото нижче), яка потрапляє в камери згоряння двигуна.

    Робота їх відбувається так:

  • Струм високої напруги (досягає 40000 Вольт) передається через високовольтні броні дроти від котушки, через трамблер, до свічки запалювання

  • Він викликає виникнення між електродами свічки іскрового розряду

  • Цей розряд запалює суміш палива і повітря в циліндрі в кінці такту її стиснення


  • Переходимо до пристрою


    Ваз 2109: чорний нагар на свічках - в чому причина
    Складові елементи автомобільної свічки
    Отже:

  • Контактний наконечник потрібен для кріплення високовольтного броні дроти на свічці

  • Ізолятор виготовлений з високоміцної кераміки на основі оксиду алюмінію, яка витримує температуру до 1000 градусів і напруга електричного струму до 60000 Вольт

  • Він необхідний для повної ізоляції внутрішніх частин свічки (таких як центральний електрод) від корпусу

  • Фактично розділяє «плюс» і «мінус»

  • Ізолятор має у верхній частині кілька кільцевих канавок і покритий спеціальною глазур'ю, яка служить для того, щоб запобігати витоку струму

  • На кінці, погружаемом в камеру згоряння, ізолятор виконаний у формі конуса, це називається «тепловий конус»

  • Конус може виступати за межі різьблення корпусу ( в «гарячих свічках»), і буває утопленим в корпус (в «холодних» свічках)

  • Сам корпус свічки виготовляється із сталі, і служить для укручування свічки в головку блоку циліндрів і відводу тепла від електрода і ізолятора

  • Крім цього він працює як провідник «маси» машини до бічного електроду свічки

  • Наконечник центрального електрода виготовлений з жаростійкого сплаву заліза з нікелем, сердечник його виконаний з міді і іншого металу (тому називається біметалічним електродом)

  • Він служить провідником електричного струму для виникнення іскри і є найгарячішою деталлю свічки

  • Бічний електрод виготовлений, з жароміцної сталі, має домішки нікелю та марганцю

  • Деяких свічки мають кілька бічних електродів в цілях поліпшення іскроутворення

  • Існують свічки з біметалічними бічними електродами (залізо з міддю, наприклад), які мають збільшений термін служби і кращу теплопровідність

  • Бічний електрод грає роль мінуса (маси) і потрібен, щоб забезпечити утворення іскри між центральним електродом і ним

  • Протизавадний резистор виконаний з кераміки

  • Основна функція придушення радіоперешкод

  • Його з'єднання з центральним електродом герметизується спеціальним герметиком

  • Резистор присутній не у всіх свічках запалювання (наприклад, в А17ДВ резистора немає, а ось А17ДВР містить резистор)

  • Ущільнювальне кільце зроблене з металу

  • Воно необхідно для ущільнення контакту свічки з посадковим гніздом, розташованим в голівці блоку

  • Ущільнювальне кільце присутній лише на свічках, мають плоску контактну поверхню

  • Свічки, мають конусну контактну поверхню, випускаються без ущільнювального кільця

  • На картинці вгорі показана свічка, з плоскої поверхні і ущільнювальним колечком


  • Зазор між електродами


    Двигун будь-якого легкового автомобіля найбільш ефективно працює лише при певному зазорі, який виставляється між електродами свічок.

    Слід знати:

  • Що зазор в свічках запалювання повинен строго відповідати умовам заводської інструкції, що додається до автомобіля

  • Якщо зазор менший від необхідного, іскра, проскакивающая між електродами, виходить коротка і слабка, від цього згоряння паливної суміші сильно погіршується, звідси може виникати на ваз 2109 нагар на свічках

  • Якщо зазор більше норми, збільшується напруга, яке потрібно для пробивання іскрою повітряного проміжку, який існує між електродами свічки, іскри при цьому може зникнути взагалі, або вона буде занадто слабка

  • Вимірювати зазор рекомендується з допомогою спеціального круглого щупа (зауважте не плоского, як роблять багато) необхідного діаметра

  • При застосуванні плоского щупа, розмір зазору буде неточним

  • В процесі роботи свічки відбувається перенесення металу з електрода на електрод

  • Тому на одному електроді через якийсь час з'являється ямка, на іншому електроді горбок

  • Саме тому, щоб точно виміряти зазори годяться лише круглі щупи

  • Регулювання зазорів здійснюється через підгинання бічного електрода

  • Зазор між електродами регулюють тільки подгибанием «масового» бічного електрода

  • Тут спеціаліста шукати немає необхідності, ви легко це зробите своїми руками

  • Коли настають холоди, щоб знизити пробивна напруга зазор зазвичай зменшують на 1 - 2 десяті частки міліметра

  • Тоді при запуску двигуна стартером в мороз, він швидше буде заводитися


  • Калильное число


    Прийнято Калильним числом називати теплову характеристику свічки (її здатність протистояти перегріву). У кожному типі двигуна застосовується свічка запалювання, має строго певне калильное число.

    Свічки підрозділяються на холодні (мають високу калильное число), відповідно їм - гарячі (мають низьке калильное число).

    Навіщо враховувати гартівне число при підборі свічок на заміну:








  • Гартівне число залежить від матеріалу ізолятора і розмірами його нижній частині (гарячі свічки мають довшу частину)

  • Свічки вітчизняних виробників мають значення гартівного числа в межах від 11 до 23 а значення гартівного числа закордонних індивідуальні для кожного виробника

  • Якщо не дивитися на це, при заміні свічок , тоді повітряно-паливна суміш, що потрапляє в циліндри, починає спалахувати передчасно, від розпеченого корпусу, а не від електричної іскри

  • Мотор в цьому випадку починає «дзвеніти» під завантаженням, (починається детонація, «стукають пальці») ніби невірно виставлений кут випередження запалювання

  • Мотор також продовжує працювати деякий час після вимкнення запалювання

  • У такому разі важливо поміняти свічки, на більш холодні моделі

  • І, навпаки, постійно виникає чорний нагар на електродах, при справному двигуні, говорить про неправильне гартівному числі свічок

  • Виглядають правильно підібрані свічки чистими, а нагар в нижній частині має світло-коричневий колір, температурний режим у неї 600-800градусов

  • В такому випадку, свічка самоочищається, а масло, яке потрапляє на неї, відразу вигорає, і нагар на ній не утворюється

  • Коли температура роботи нижче 600градусов (як при рух в місті), свічка швидко покривається нагаром, перевищення температури понад 800градусов (русі на швидкісних режимах) тоді виникає краплинне запалювання (займання суміші від розпеченого корпусу свічки)

  • Виходячи з цього, підбираємо свічки для двигуна свого автомобіля згідно рекомендації заводу-виробника


  • Несправності свічок запалювання неодмінно призводять до проблем в роботі мотора автомобіля:









  • Наприклад, появу нестійкого холостого ходу (коли двигун «троїть», плавають обороти)

  • Виникнення провалів, ривків, і посмикувань, втрачається потужність і прийомистість

  • Утруднюється запуск (і холодний і на гарячу) все це є наслідком застосування дефектних свічок


  • Добре, що визначити несправності свічок не складно навіть без спеціального обладнання. Просто треба вивернути їх з мотора і уважно оглянути.

    Така процедура є одночасно і діагностикою двигуна, так як показує, що відбувається всередині. Далі наводимо список основних, постійно зустрічаються, несправностей, серед яких ви можете знайти свою.

    Тріщини на ізоляторі


    Ясно помітні тріщини або сколи на ізоляторі свічки запалювання вимагають негайної заміни:

  • Вони з'являються у верхній частині ізолятора, так і всередині на тепловому конусі, розташованому навколо центрального електрода

  • Причина їх появи - небудь природний знос у процесі тривалої експлуатації, але частіше погана якість виготовлення ізолятора, в результаті недотримання технології виготовлення (спочатку помітний опуклий поздовжній шов з'єднання його половинок)

  • Тріщини можуть з'явитися від детонації, що виникає від неправильно налаштованого кута випередження запалювання, від використання неякісного палива (не підходить по октановому числу) або невідповідність гартівного значення для вашого двигуна

  • Коли використовуються свічки з треснувшим ізолятором, відбувається витік струму корпус свічки («масу»), відбувається «пробій»

  • Сила іскрового розряду, проскакивающего між електродами, знижується, а може і взагалі пропасти іскра

  • Від цього виходить нестійкий холостий хід, а так само виникають провали при рушанні з місця, втрата потужності або неможливість запуску

  • Щоб виявити мікротріщини, які непомітні неозброєним оком, можна виявити, якщо дивитися на свічки при запущеному двигуні в темряві

  • Якщо видно розряди, оточуючі ізолятор, це означає, що свічки пора замінити

  • Щоб попередити появу тріщин ізолятора рекомендується своєчасно проводити заміну

  • Періодичність заміни для ваз2109 становить 15тысяч кілометрів пробігу

  • Забруднення ізолятора часто має в основі тріщини

  • У цих тріщинах починає накопичуватися нагар, який утворює в ваз 2109 чорний нагар на свічці (або на тепловому конусі, що знаходиться навколо головного електрода), або у точках «пробою» з'являються руді плями (з зовнішньої частини ізолятора)

  • Застосування таких свічок має аналогічні наслідки для роботи мотора як вже описано вище

  • Звичайне забруднення у верхній частині ізолятора, яке не впливає на роботу свічки, необхідно видалити, протерши їх


  • Чорний нагар на електродах


    На ваз 21093 нагар на свічках чорний, з'являється на бічному електроді, і на центральному, покриває теплової конус ізолятора.

    Причини цього такі:

  • Або краплинне число їх не відповідає двигуну, тому не відбувається самоочищення в процесі роботи

  • Занадто багата горюча суміш, з-за поганої регулювання карбюратора, або засміченого повітряного фільтра

  • Можливо, неправильно відрегульований кут випередження запалювання (запалювання виходить занадто раннє)

  • Виникають пропуски запалювання через «пробиття» високовольтних проводів, або ізолятора

  • Неправильний зазор між електродами

  • На ваз 2109 свічки закопчені від тривалої роботи на холостих обертах або тривалий пересування автомобіля на знижених передачах

  • Використання свічок з чорним нагаром погіршує запуску мотора, і підвищує витрата бензину, знижує потужність двигуна, викликає нестабільний холостий хід, спостерігається підвищена димлення з глушника

  • Виявивши, що свічки чорні, спробуйте відігнати машину на підвищених обертах 20-30километров, потім викрутити свічки

  • Якщо нагар залишився, тоді слід замінити їх, або визначити причину


  • Олія на різьбі і електродах


    Поява мастила на свічках запалення, часто супроводжується з чорним нагаром, це свідчить про неполадки в роботі двигуна:

  • Можливо, зносилися маслос'емниє ковпачки (це ще пів біди)

  • Зносилися направляючі втулки клапанів, або поршневі кільця, самі поршні, а так само циліндри

  • Можливе засмічення системи вентиляції картера, з-за цього в камеру згорання починає надходити зайве масло

  • Якщо відбувається замаслювання у верхній частині різьби, це означає, що проблема з маслос'емних ковпачками, якщо нижній частині і електродів, тоді швидше за все несправні поршневі кільця

  • Така несправність зазвичай добре відчутна, з-за втрати потужності і прийомистості двигуна, підвищення витрати пального і мастила, утрудненого пуску, нестійкого ХХ двигуна, а так само дымлением з глушника

  • Щоб виявить причину такої несправності необхідно заміряти компресію в циліндрах

  • У кращому випадку прочистіть вентиляцію картера, або справите промивку циліндрів присадкою для усунення залягання кілець

  • В гіршому - капітальний ремонт



  • Паливо на електродах і в різьбі


    З'являється, коли при несправному карбюраторі «заливає» свічки паливом. Найчастіше, пальна суміш, яка потрапляє в циліндри, зайво збагачується через неправильно відрегульованого рівня бензину в поплавковій камері, або несправності пов'язаної з голчастим клапаном.

    Тому слід відразу ж перевірити і відрегулювати карбюратор при необхідності, тому що із-за постійного заливання свічок утруднюється запуск мотора.

    З'явився білий або світло-сірий наліт


    Коли виявили в ваз 2109 нагар на свічках світло-сірого або білого кольору, причини його виникнення такі:

  • Свічка запалювання встановлена занадто «гаряча»

  • Її калильное число занадто низька, вона просто не підходить до вашого двигуна

  • Можливе виникнення гартівного запалення

  • Можливо, бідна повітряно - паливна суміш, яка виходить при погано відрегульованому карбюраторі, або невірно поставлених жиклерах (в бік зменшення), виникає сторонній «підсмоктування» повітря

  • Причина може критися в пізньому запалюванні, кут випередження виходить, занадто малий

  • Тривалий рух на підвищених обертах двигуна

  • Перераховані вище причини вказують на експлуатацію мотора в ненормальних умовах

  • Якщо не виявити причину появи такого нагару і усунути її, тоді робота мотора в цьому режимі призведе до руйнування клапанів, ціна ремонту зросте


  • Розплавлення електродів


    Причина оплавлення, корозії і руйнування електродів тривала експлуатація двигуна з постійною детонацією:

  • Вона виникає із-за неякісного бензину (низько октанового), із-за невідповідності гартівного числа (менше ніж необхідно), або раннього запалювання

  • Ускладнений Запуск двигуна, чути стуки в його роботі, він часто перегрівається, з'являються провали або ривки при русі, двигун «троїть»


  • Всі з можливими неприємностями, відео допоможе розібратися з незрозумілими моментами.