Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Білий нагар на всіх свічках ваз 2109: в чому причина

24.12.14, Ваз
6224
  • 1 Перевірка несправностей
  • 1.1 Що повідомляє нам наліт на свічках
  • 2 Позбавляємося від нагару

  • Білий нагар на всіх свічках ваз 2109: в чому причина
    Види різнобарвного нагару і стану свічок
    Свічки запалювання, є прекрасним датчиком, що відображає якість застосовуваного палива та стабільності роботи всієї системи запалювання. На ваз 2109 білі свічки запалювання тільки поки вони нові і лежать в упаковці.

    З перших хвилин експлуатації колір їх змінюється. По виду знятої з мотора свічки можна виявити прийдешні неприємності і запобігти їх.

    Від їх справності залежить робота двигуна і тривалість його служби, витрата бензину, швидкість розгону і руху. Наша інструкція допоможе запобігти янголи проблеми і вирішити вже виникли.



    Коли власник машини, згадує про наявність свічок запалювання у двигуні лише при появі проблем і несправностей, прирікає себе на постійну боротьбу з поломками двигуна, і постійно підвищений витрата палива. При цьому він прирікає свою машину на «інвалідний» і дуже короткий спосіб життя.

    З часом, ті, хто не має поняття про них, або вважає, відмови свічки всього лише невинна нісенітниця, або маленька незручність, дивуються, чому часто стикаються з поломкою інших деталей системи запалювання (таких як котушка, кришка трамблера, та інших). А дістати свічки і виявивши білий нагар на всіх свічках ваз 21093 почистити їх і вставити на місце, не розбираючись в причинах його появи - прирікають двигун на скорочення терміну експлуатації.

    Позитивний момент такого недбалого поводження з машиною - її господар стає завсідником СТО, цим він вносить свій вклад в розвиток вітчизняної економіки!

    Перевірка несправностей


    Систематична перевірка свічок своїми руками дозволяє позбутися від маси проблем та грошових видатків, а так само дати автомобілю можливість продемонструвати весь свій потенціал на трасі:

  • Важливо несправну свічку як можна швидше виявити і замінити

  • За нагару, що утворилася на неї, ви можете легко провести діагностику роботи двигуна і вузлів системи запалювання

  • Типовою причиною несправності свічок є не правильний підбір при заміні

  • Не дивлячись на те, що всі виробники авто буквально кричать: «Застосовуйте тільки свічки, рекомендовані для даного транспортного засобу, або допустимі аналоги»

  • Однак нам іноді заважає власна лінь, а іноді у нас немає можливості придбати потрібну свічку

  • Тому часто ми встановлюємо, що трапиться на автомобіль

  • Частенько виправдовуємо такі дії тим, що не нічого не розуміємо в заміні свічок запалювання

  • А треба всього лише вибрати і купити нові за образом і подобою колишніх, і при вимкненому остиглому моторі викрутити свічки, скориставшись спеціальним ключем, щоб потім вкрутити нові

  • Головне пам'ятати, що нові свічки повинні ідеально відповідати всім характеристикам і геометричним і тепловим колишніх свічок, встановлених заводом

  • Інакше виникнуть проблеми

  • При недостатньому гартівному числі (так називається ступінь теплопровідності) господаря чекають швидкі проблеми з роботою мотора і всієї системи запалювання

  • А якщо свічка має невідповідність геометричних розмірів різьбової частини (коротше, ніж була або довше) тоді буде або забиватися нагаром, або заливатися бензином і природно погано працювати

  • Рада тим, тим, хто не любить часто возитися з технікою, Вам достатньо лише дотримуватися одного простого правила, щоб уникнути проблем з двигуном:

  • Необхідно лише міняти свічки кожні 30тисяч кілометрів пробігу

  • Перевіряти і чистити через кожні 5тысяч кілометрів

  • Виходить, щоб несправність свічок не стала причиною проблем, вам потрібно 10 разів (протягом двох років при постійній їзді) прибирати нагар з свічок


  • Що повідомляє нам наліт на свічках


    Інструкція має першу фотографію, на ній зображені всі можливі нагары і поломки свічок:









  • На першому фото ви бачите свічку, витягнуту з мотора, що працює як годинник, чітко, рівно без збоїв. Її спідниця світло-коричневого кольору, практично відсутня нагар або інші відкладення.

    Жирних слідів теж нема. Значить, мотор не вимагає доливання мастила в період між технічними обслуговуваннями і витрата палива у нього мінімальний, а потужність при цьому максимальна

  • Номер два показує, як виглядає свічка, в двигуні, що має підвищений витрата бензину. Про це говорить оксамитово-чорний нагар на центральному електроді.

    Причин підвищеної витрати декілька: надмірно забитий пилом і сміттям повітряний фільтр, що не пропускає достатньої кількості повітря в циліндри, несправність інжектора, або порушення регулювання карбюратора

  • Третій малюнок відображає приклад сильно збідненої суміші палива з повітрям. Від цього, колір електрода виходить білий або світло-сірий відтінок.

    Білі свічки ваз 2109 можуть сигналізувати про бідній суміші. Це серйозний привід щоб затурбуватися.

    Тривала їзда на такій суміші з високими навантаженнями на мотор приводить до перегріву камери згоряння (від цього може заклинити поршень і як наслідок обірвати шатун «рука дружби», як кажуть у народі). Так само постійно перегріта свічка швидко перестає нормально працювати

  • Четвертий номер з характерним червонуватим відтінком, чимось нагадує за кольором цегла, викликається такий наліт паливом, що містить надлишок присадок з металом у складі. Якщо їздити на такому паливі постійно, відклади утворюють на ізолюючих поверхнях електропровідний наліт, струм починає проскакувати через нього, а між електродами іскра не утворюється, результат - свічка не функціонує.

    Якщо у вас інжектор, наліт утворюється ще й на датчиках, в результаті невірних показань машина просто перестає їхати взагалі, і може вийти з ладу комп'ютер, серце машини. Вихід - зливати паливо і заправлятися новим, інжектору рекомендується пройти процедуру промивки двигуна спеціальної присадкою, що додається в паливо.

  • Номер п'ять, свічка з помітними слідами мастила на різьбової частини. Мотор при таких свічках після стоянки погано запускається і деякий час «троїть», коли прогрівається, робота його стабілізується.

    Це вказує на пошкодження маслозйомних ковпачків , що в сукупності дає збільшення витрати масла. А при запуску мотора з вихлопної труби вириваються біло-сині гази.

  • Свічка шоста стояла в непрацюючому циліндрі. Як бачите, центральний електрод покритий сумішшю масла з бензином, а так само «пудрою».

    Пудра - це стружка металу від руйнувань, які поступово відбуваються в цьому циліндрі. Причина, швидше за все в руйнуванні клапана або поршня.

    Мотор в такому випадку «троїть» постійно зростає витрата бензину і сильно знижується потужність двигуна. Тут проблему вирішить лише ремонт.

  • Сьома картинка показує повну відсутність центрального електрода внаслідок його руйнування. Причин такого руйнування декілька: використання бензину, що має низьке октанове число (наприклад, 80-тий бензин замість 95-того), тривала робота двигуна з детонацією, раннє запалювання або бракована свічка.

    Ще пощастить, якщо отлетевший електрод вилетить з мотора в випускний колектор, попадання його під випускний клапан призведе до ремонту головки двигуна.

  • Остання картинка показує, що електрод свічки весь покрився золою, тут колір відкладень ролі не грає, але свідчить про порушення в роботі мотора. Причина появи наросту, горіння масла в циліндрі внаслідок залягання або руйнування маслозйомних кілець поршня


  • Ось ми розібралися, як пов'язані стан двигуна ваз 2109 і свічки запалювання.


    Позбавляємося від нагару


    Помилкою багатьох автолюбителів, є така діагностика:








  • Коли відразу після холодного запуску мотора, низької (мінусовий) температурі виходить нестійка його робота, відразу ж викручують свічки і природно бачать чорний нагар, виходячи з цього, роблять поспішні неправильні висновки

  • Такий нагар часто утворюється при роботі мотора відразу після холодного старту, тоді суміш збагачується примусово

  • Нестійка робота може бути викликана поганим станом високовольтних броньованих проводів

  • Тому, заостряем увагу на це знову, якщо вам здається , що двигун якось не так працює, і ви вирішили зрозуміти що з ним, оглянувши стан свічок, для правильної діагностики необхідно маючи спочатку чисті свічки, проїхати 250 а краще 300километров, і тільки потім викручувати їх і перевіряти.

  • Якщо ж ви користуєтеся автомобілем не часто, і проїжджаєте при цьому невеликі відстані, ваш пробіг в межах 10-12тысяч кілометрів за рік.

  • Тоді перевірку і чистку свічок потрібно виконувати лише два рази на рік, перед настанням зимового та літнього сезонів

  • Якщо ви користуєтеся машиною часто, і пробіг у багато разів перевищує описаний вище, тоді частота перевірки зростає, але щоб її визначити, важливо знати, як перевіряються свічки запалювання


  • Свічка, у якій спідниця центрального електроду золотисто-коричневого кольору, і має мінімальний нагар, при цьому на ній відсутнє мастило, повідомляє нам, що мотор функціонує ідеально, інакше необхідно чистити і навіть змінювати свічку. Ремонт мотора необхідний, якщо на ваз 21093 свічки запалювання не перевірялися своєчасно.

    Найпростішим варіантом є чищення свічок за допомогою хімічних засобів, для цього:

  • Дістаємо (викручуємо) і знежирюємо свічки

  • Обов'язково гарненько їх просушуємо

  • Потім на 20 хвилин занурюємо в рідкий розчин ацетату амонію (концентрація 20%)

  • Потім ретельно прочищаємо їх за допомогою жорсткої щітки

  • Застосовувати замість щітки більш потужні засоби (шила, ножі, леза)

  • Наліт вони, звичайно, знімають набагато легше

  • Тільки так же легко залишають на ізоляторі глибокі подряпини

  • Згодом такі подряпини стають причиною швидкого утворення нагару

  • Через брак щітки можете використовувати ніж, обгорнутий тканиною

  • Замість амонію ацетату використовується перетворювач іржі

  • Налийте його в ємність і поставте свічку таким чином, щоб рідина була покрита тільки різьблення і нижня частина свічки

  • У такому положенні залишаємо на 30 хвилин, потім чистимо щіткою


  • Щоб було якомога менше проблем з роботою двигуна вашого автомобіля, варто згадувати про свічках не тільки тоді, коли двигун перестав заводитися. Варто пам'ятати яка ціна недбалості.

    Виробники гарантують термін служби свічок при справному двигуні 30тисяч кілометрів пробігу (і навіть більше). Однак не забувайте, що з кожною зміною масла (кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу) перевіряти їх стан. Крім цього регулювати необхідний зазор між електродами і очищати їх від нагару.

    Тепер ви розумієте, як важливо просто іноді перевіряти стан свічок, додатково, якщо це необхідно, подивіться наше відео.