Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: як змінюється кришка трамблера

24.12.14, Ваз
4396
  • 1 Призначення кришки трамблера
  • 1.1 Розглянемо пристрій і принцип роботи такої необхідної деталі
  • 1.2 Особливості експлуатації пристрою
  • 1.3 Кришка трамблера, як протиугінний пристрій
  • 2 Порядок підключення високовольтних бронепроводов до кришки на ваз 2108 - 21099
  • 3 Перевірка кришки

  • Ваз 2109: як змінюється кришка трамблера
    Кришка трамблера ваз
    Кришка трамблера ваз 2109 (розподільника запалювання) - це пристрій, який роздає (розподіляє) струм високої напруги на свічки в суворій відповідності з встановленим порядком спрацьовування займання циліндрів. Кришку трамблера (розподільника запалювання) називається знімна верхня частина самого розподільника запалювання, під кришечкою розташований ротор розподільника.

    Кришка трамблера ваз 2109 має вмонтовані контакти, через які струм високої напруги в строго встановленому порядку подається до свічок запалювання. Як бачите, це важлива деталь системи запалювання, з якою слід рахуватися, і періодично перевіряти стан, щоб уникнути проблем з запалюванням.


    Призначення кришки трамблера


    Конструкція кришки розподільника запалювання (він же трамблер) залишалася і залишається практично без змін протягом всієї історії використання даного пристрою в комплекті системи запалювання бензинових моторів:

  • На більшості кришечок запалювання контакти для свічкових проводів зазначаються цифрами, які відповідають порядковим номерам відповідних циліндрів

  • Крім захисту самого механізму розподільника від попадання вологи і бруду, вона ще виконує призначення поперемінної подачі струму має високу напругу від обмотки котушки запалювання за допомогою високовольтних проводів на свічки запалювання

  • Саме із-за цієї вузької спеціалізації кришечка трамблера на шляху еволюції всіх систем автомобіля зазнала практично мінімальні зміни


  • Розглянемо пристрій і принцип роботи такої необхідної деталі


    Кришка розподільника - це формована деталь, виконана з не пропускає електричний струм матеріалу (ізолятора), що має пристрій:

  • В цю деталь запресовані контакти з металу - це бічні і центральний електрод

  • Чисельність бічних електродів строго відповідає кількості свічок двигуна (але не циліндрів, не варто забувати, що існують мотори, в яких на кожен циліндр доводиться більше однієї свічки запалювання), кришка трамблера на ваз 2109 в нашому випадку має чотири бічних електрода

  • До центрального електрода з зовнішньої сторони під'єднується високовольтний (броні) провід, що йде від котушки запалювання

  • До бічних електродів - високовольтні (броні) дроти, що йдуть до свічок

  • Всередині самої кришечки центральний контакт, з клемою, має підпружинений контактний елемент («угольок»), який передає напругу на центральний (головний) контакт ротора трамблера (розподільника запалювання)


  • Ваз 2109: як змінюється кришка трамблера
    Схематичне пристрій кришечки

  • Встановлюючи кришку на корпус розподільника, важливо враховувати не тільки сам порядок підключення броньованих проводів, важлива так само орієнтація кришечки по відношенню до «носі» бігунка

  • Кришка розподільника запалювання прикріплюється до корпусу розподільника з допомогою засувок або гвинтів (кришка трамблера на ваз 2109 кріпиться гвинтами)

  • Щоб запобігти утворенню конденсату під кришечкою, вона має спеціальне вентиляційне отвір


  • Особливості експлуатації пристрою


    «Хворим місцем» кришки і ротора трамблера (розподільника запалювання) є електроди, запресовані в неї:

  • Причина проста - між цими електродами і центральним електродом на бегунке немає прямого контакту, тому іскра проскакує при їх наближенні по повітрю, від цього бічні електроди досить швидко обвуглюються

  • Щоб кришечка розподільника надійно працювала, необхідно тримати її в чистій як зовні, так і всередині

  • Необхідно періодично перевіряти стан знаходяться в ній електродів

  • При появі на них нагару або оксидів контакти кришки трамблера ваз 2109 зачищайте плоским надфілем

  • Застосовувати наждачний папір не рекомендується через велику ймовірність попадання абразивних частинок її в механізм розподільника

  • Крім цього варто уважно стежити за зовнішнім станом та рухливістю центрального контакту («уголька») електрода кришечки


  • Кришка трамблера, як протиугінний пристрій


    У зв'язку з зростаючою кількістю викрадень машин, деякі «кмітливі» власники стали використовувати кришечку розподільника, в якості додаткового протиугінного засобу:
















  • Витягнувши кришечку, яка, знімається досить легко, ви ускладните завдання злодієві, який захоче вкрасти вашу машину

  • По-перше, автомобіль без неї просто не заведеться

  • По-друге, навіть якщо він знайде чи буде мати при собі кришечку, знявши броні дроти, ви не відзначили їх порядок підключення, підключаючи навмання важко швидко досягнути коректної роботи запалювання


  • Порядок підключення високовольтних бронепроводов до кришки на ваз 2108 - 21099


    В процесі ремонту машини іноді доводиться від'єднувати броні дроти від трамблера(див. Пристрій трамблера ваз 2109: відмінність контактної та безконтактної систем запалювання і регулювання випередження запалювання ), при цьому, відключаючи ці дроти, водії часто не запам'ятовують порядок їх підключення, що потім викликає проблеми з системою запалювання, з-за неправильного порядку цих проводів.

    Не впадайте у відчай, наша інструкція нагадає вам:

  • Перелічимо умови правильного підключення броні проводів до кришки розподільника:

  • Слід запам'ятати, що кришка трамблера може бути встановлена на сам трамблер в одному фіксованому положенні, переплутати тут що-небудь просто неможливо

  • На кришечці є спеціальна установча відмітка, яка підкаже вам гніздо дроту, що йде до першого циліндру

  • Дроти до неї підключаються в послідовності: перший, третій, четвертий, другий (маємо на увазі циліндр) в напрямку проти ходу годинникової стрілки, якщо ми дивимося на цю кришечку з боку знаходження розширювального бачка.

  • Щоб вам було зрозуміліше, на фото нижче наводиться правильний порядок підключення броні проводів від циліндрів до кришки


  • Ваз 2109: як змінюється кришка трамблера
    Правильний порядок підключення броні проводів
    Тепер ви зможете підключити броні проводу правильно своїми руками.


    Перевірка кришки


    Перед перевіркою кришечки обесточиваем електричну систему машини, знявши клеми акумулятора, потім:

  • Викручуємо за допомогою викрутки гвинти кріплення кришки

  • Тепер можна зняти кришку розподільника запалювання

  • Можете вимкнути броні дроти, щоб не заважали

  • Натисніть на вугільний електрод, розташований в кришці викруткою, перевірте його рухливість і оцініть візуально зовнішній стан


  • Ваз 2109: як змінюється кришка трамблера
    Перевіряємо рухливість і зовнішній стан вугільного електрода

  • Надмірний знос цього електрода або його пошкодження не допускаються, за їх наявності однозначна заміна кришечки

  • Промийте поверхні (зовнішню і внутрішню) кришки розподільника Спиртом

  • Зачищаємо від нагару всі контакти бічних електродів надфілем, дрібнозерниста наждачний папір теж годиться, однак не бажана, чому - вже розказано вище

  • Наявність тріщин або прогарів в корпусі кришечки не допускаються, тільки заміна і ніяких заклеиваний

  • При виявленні будь-яких неусувних дефектів, від'єднуємо високовольтні броні дроти, і міняємо стару кришечку нової

  • Рекомендується не економити, купуючи нову, ціна окупиться тривалою роботою


  • Щоб не помилитися, купуючи нову запчастину, візьміть з собою стару зразка, адже вона легка і не надто велика
    Начебто все, розібрали всі моменти і розглянули деталь у всіх ракурсах, тепер ви зможете знімати і надягати кришку навіть із закритими очима. Додатково прояснить незрозумілі моменти наше відео.