1 Викручуємо свічки 2 Чому важливо оглянути свічки 2.1 Вкручуємо нові свічки 2.2 Уміло вибирайте свічки Міняємо свічки
Виникнення перебоїв в роботі двигуна автомобіля, нестабільна робота в холостому режимі, падіння потужності і збільшений витрата палива сигналізують про появу несправностей, серед яких перша підозрі на несправність свічок запалювання. Заміна свічок запалювання ваз 2109 це регламентована операція, яку слід виконувати через 15 тисяч кілометрів пробігу машини.
Це необхідно з причини втрати герметичності (з часом) різьбового з'єднання головки і свічки. Начебто свічка працює нормально на малих і навіть середніх навантаженнях, але починає давати пропуски запалювання при високих навантаженнях.
Перевірка «пістолетом» цього не виявить. Заміна свічок на ваз 2109 найпростіша задача, з якою здатний впоратися кожен, важливо лише врахувати маленькі нюанси.
Викручуємо свічки
Заміна свічок ваз 2109 зажадає тільки свічковий ключ, якщо його немає, піде глибока торцева головка «21», виконуємо дії:
Спочатку акуратно знімаємо зі свічок дроти високої напруги і кладемо їх на головку блоку циліндрів Знімати дроти високої напруги необхідно, тримаючи пальцями за захисний ковпачок За провід не можна тягнути, оскільки можна розірвати контакт проводу з ковпачком, після цього вам доведеться купити і замінити броні проводу (поштучно вони не продаються) Ціна питання при цьому зросте, самі розумієте Знімаємо броні провід, тримаючи пальцями за ковпачок
Після зняття проводів просто необхідно механічно (залізною щіткою) очистити нагар і накопичилася бруд із гнізд, в яких вкручені свічки Робиться це для того, щоб при заміні свічок запалювання на ваз 2109 сміття, що утворилося навколо, не потрапив до камери згоряння Спроби відмити цей бруд - безглузда і безглузда трата часу, оскільки вона все одно потрапить всередину двигуна, і в результаті може завдати шкоди поршневої групи автомобіля Наступним етапом відкручуємо свічки запалювання, скориставшись свічковим ключем, або торцевої головкою «21» , як на фото Викручуємо свічку головкою «21»
Свічки викручуємо на зупиненому і, звичайно ж, остиглому моторі, якщо не дотримуватися цього правила, можна обпалити руки і пошкодити свічкову різьблення Навіть коли свічка «зірвано» з мертвої точки і продовжує викручуватися туго, не варто поспішати, треба зробити кілька оборотів в зворотному напрямку і знову спробувати викрутити її акуратно Це необхідно зробити, щоб не пошкодити різьбу в голівці блоку Коли свічка туго викручується, можливо, це тому, що на її стінках або стержні наросло велика кількість нагару Чому важливо оглянути свічки
По зовнішньому вигляду свічок, можна виявити проблеми з мотором, тому заміна свічок на ваз 2109 повинна супроводжуватися уважним оглядом кожної з них:
Коли двигун працює відмінно, спідниця центрального електроду свічки має колір ясно-коричневий, а відкладення і нагар мінімальні. При повній відсутності слідів масла.
Тоді власнику такого мотора залишається тільки заздрити. А заздрити є чому - економний витрата палива і відсутність потреби доливати масло між замінами У двигуна має підвищений витрата палива центральний електрод покривається оксамитово-чорним нагаром. Відбувається це з кількох причин: сильно збагачена повітряно-паливна суміш (внаслідок неправильного регулювання карбюратора або несправності інжектора) або засмічений повітряний фільтр Якщо в двигуні надмірно бідна повітряно-паливна суміш, тоді колір електрода у свічки буде світло сірий або чисто білий. Тут виникає привід для занепокоєння.
При їзді на збідненій суміші з підвищеними навантаженнями може вийти значний перегрів, як свічки, так і самої камери згоряння, а це пряма дорога до прогорання випускних клапанів Наліт червонуватого відтінку, за кольором можна порівняти з кольором цегли викликаний роботою двигуна на паливі, що містить величезну кількість присадок, з металом у своєму складі. Тривале використання такого пального призведе до появи відкладень металу, які утворюють струмопровідний наліт на поверхні ізоляції свічки, через цей наліт буде проходити струм, а між електродами немає, свічка природно перестане працювати Коли свічка має чітко виражені сліди від масла особливо помітні в різьбовій частині, двигун, що має такі свічки після тривалої стоянки, має звичай «троіть» після запуску, але по мірі прогріву мотора робота стабілізується.
Причиною цього явища стає незадовільний стан маслозйомних ковпачків. До того ж підвищений витрата моторного масла. Відразу після запуску мотора спостерігаються характерні біло-сині вихлопи з труби. Коли центральний електрод, а так само його спідниця покриваються товстим шаром масла перемішаного з краплями палива і найдрібнішими частинками стружки від руйнувань, які відбуваються в цьому циліндрі, означають, що не працює циліндр взагалі.
Причина проста - або руйнування клапана, або поломка перегородок, розташованих між поршневими кільцями, а так само попадання дрібних металевих частинок між сідлом і клапаном. У цьому випадку двигун «троїть» не перестаючи, і відчутна значна втрата потужності, а витрата бензину зростає вдвічі. Єдиний вихід - капітальний ремонт. Якщо відбулося повне руйнування електрода разом з керамічної спідницею, причиною, як правило, стають такі фактори: або тривала робота двигуна з детонацією, що означає застосування бензину не відповідної марки, що має низьке октанове число, або виставлено дуже раннє запалення, але може бути і бракована свічка. Тут спостерігається «троение» двигуна, як і у вищеописаному випадку.
При цьому єдина надія на те, що залишки електрода проскочили у вихлопну трубу, а не застрягли під випускним клапаном. В іншому випадку вам неминуче доведеться ремонтувати головку блоку. Якщо електрод свічки обріс зольными відкладеннями, тоді колір не грає ніякої ролі, це свідчить про нормальної роботі паливної системи.
А причина такого наросту попадання масла в циліндр через залягання кілець або вироблення поршня. Підвищений витрата багато масла а, натискаючи на педаль газу, отримуємо сильне, синє димлення з вихлопної труби Вкручуємо нові свічки
Отже, свічка выкручена, і ми можемо вкрутити нову, заздалегідь придбану свічку своїми руками:
Встановлюємо і закручуємо її руками, поки пальці не будуть прослизати, а потім, озброївшись свічковим ключем, виконуємо повне закручування Треба бути пильним і обережним, щоб не зірвати різьблення Зіпсована різьблення головки з-за надмірного затягування загрожує великими проблемами з наступними замінами свічок Наша інструкція підійшла до завершального етапу Після вкручування нових свічок, можна одягати броні дроти на місце, Мотор після цього повинен запускатися відразу, його робота при цьому має бути рівною і стабільною Уміло вибирайте свічки
Заміна свічок ваз 2109 завершена, залишилося лише навчитися правильно вибирати свічки на заміну:
Щоб не потрапити на підробку, звертайте увагу на якість їх упаковки - у фірмових свічок упаковка ідеальна, а у підробки можуть бути розмиті контури Якщо упаковка відсутня - перед вами підробка однозначно, фірмових свічок не існує без фірмової упаковки Огляньте електроди свічок, центральний електрод повинен бути правильної циліндричної форми, і мати ідеально гладку поверхню Дефекти електродів означають тільки одне - це підробка Часто підробку видає кривої або скошений бічний електрод Різьба свічок хорошої марки повинна бути ідеально гладкою, зазублини або дрібні відколи видають підробку Якщо ізолятор не має ідеальної гладкості - свічка однозначно підроблена, поздовжні шви видають її з головою Нерозбірлива, або розмита напис на ізоляторі теж означає підробку, у фірмових свічок напис ідеальна Низька ціна теж завжди насторожує, фірмові свічки ніхто задешево продавати не буде Зверніть увагу на кільце, з фірмовою свічки зняти його неможливо, з підробки воно знімається легко, або свинчивается по різьбі Тепер ви все знаєте про свічки, якщо вважаєте що не всі - подивіться відео.