Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Блок на двигун ваз 2112: міняємо своїми руками

24.12.14, Ваз
2272
  • 1 Особливості блока керування ВАЗ 2112
  • 1.1 Основні пристрої блоку управління двигуном автомобіля ВАЗ 2112
  • 2 Як зняти і встановити ЕБУ

  • Блок на двигун ваз 2112: міняємо своїми руками
    Блок керування двигуном автомобіля ВАЗ 2112
    Електронним блоком управління двигуном або комп'ютером здійснюється управління всієї системи автомобіля ВАЗ 2112. ЕБУ впливає на роботу окремих датчиків і весь автомобіль.

    Тому блок управління двигунами ВАЗ 2112 дуже важливий вузол авто. У статті пропонується ознайомитися з місцем розташування, основними принципами роботи пристрою, порядком монтажу його в машині своїми руками.


    Особливості блока керування ВАЗ 2112


    ЕБУ знаходиться під консоллю приладової панелі і служить для керування системою впорскування палива. Його завдання полягає в обробці інформації від різних датчиків, управління системами, що впливають на токсичність виділяються автомобілем вихлопних газів і на показники авто при експлуатації.

    Інформація, яка надходить на контролер вказує на:

  • Частоту обертання і положення коленвала.

  • Масовий витрата двигуном повітря.

  • Вміст кисню у складі вихлопних газів.

  • Температуру охолоджуючої рідини.

  • Наявність детонації в двигуні.

  • Положення дросельної заслінки.

  • Напруга в бортовій мережі авто.

  • Швидкість автомобіля.

  • Положення распредвала в системі послідовного розподілу уприскуванням палива.

  • Включення кондиціонера, при наявності останнього.


  • Після отримання інформації блок управління двигуном ВАЗ 21124 контролює системи і прилади:

  • Тепловіддачі. Контролює роботу форсунок і электробензонасоса.

  • Систему запалювання.

  • Адсорбер системи уловлює пари бензину (при установці її на авто).

  • Вентилятор системи охолодження двигуна.

  • Регулятор холостого ходу.

  • Муфту компресора кондиціонера.

  • Систему діагностики.


  • Блок управління двигуном ВАЗ 21214 включає вихідні ланцюги - форсунки, реле та інші пристрої, шляхом їх замикання на «масу» за допомогою вихідних транзисторів контролера.

    Виняток складає ланцюг реле паливного насоса. Тільки на його обмотку від контролера йде напруга +12 Ст.

    Контролер оснащується вбудованою системою діагностики. З її допомогою він розпізнає неполадки в роботі приладів і системи, попереджає про них водія.

    Для цього в автомобілі встановлюється контрольна лампа «CHECK ENGINE». Крім цього, він зберігає діагностичні коди, які вказують на області несправності, що допомагає фахівцям в проведення наступних ремонтів.

    На фото наведена схема системи здійснює впорскування палива.
    Блок на двигун ваз 2112: міняємо своїми руками
    Система вприскування палива
    На схемі позиція 11 - контролер.







    Основні пристрої блоку управління двигуном автомобіля ВАЗ 2112


    У виробі три типи пам'яті:

  • Перша оперативна пам'ять або оперативний запам'ятовуючий пристрій. Це свого роду «блокнот» контролера.

    Його використовують мікропроцесор блоку управління при тимчасовому зберіганні вимірюваних параметрів для отримання проміжної інформації для розрахунків. Мікропроцесор може при необхідності вносити сюди дані і потім їх зчитувати.

    Монтується мікросхема ОЗУ на друкованій платі блоку. Ця енергозалежна пам'ять для збереження безперебійного живлення.


  • Порада: Для збереження в ОЗП діагностичних кодів несправностей і розрахункових даних в пристрій повинен постійно подаватися харчування.

  • ППЗУ, програмоване пзп. Тут знаходиться загальна програма.

    У ній містяться алгоритми управління або послідовність робочих команд, і інша калібрувальна інформація, яка являє собою дані про управління уприскуванням, холостим ходом, запалюванням та іншими функціями, що залежать від маси автомобіля, типу і потужності двигуна , існуючих на трансмісії передавальних відносин та деяких інших чинників. Інакше ППЗУ ще називається запам'ятовуючим пристроєм калібрувань.

    Все що знаходиться в ППЗУ, після програмування не змінюється. Ця пам'ять для збереження записаної інформації, що у харчуванні не потребує, вона при відключенні живлення не стирається, не залежить від наявності енергії.

    ППЗП монтується в панельці на платі блоку управління двигуном і може вилучатись з нього і замінюватися. ППЗП для кожної комплектації авто індивідуально, хоча на різних моделях машин може бути застосований уніфікований контролер.


  • Порада: При заміні ППЗУ потрібно правильно встановити номер моделі і комплектацію автомобіля. А якщо береться робочий блок управління двигуном ВАЗ 2112 б у тій же моделі авто його встановлюють на колишнє місце.









  • ЭЗПУ, електрично програмована запам'ятовуючий пристрій застосовується при тимчасовому зберіганні кодів-паролів протиугінної автомобільної системи (іммобілайзер). Прийняті контролером коди-паролі від БУ иммобилизатором (при його наявності на автомобілі), порівнюються з тими, що зберігаються в ЭПЗУ і забороняється або дозволяється при цьому пуск двигуна.

    Ця енергонезалежна пам'ять, може зберігатися без надходження харчування на контролер. Прийняті контролером коди-паролі БО иммобилизатором порівнюються з тими, що зберігаються в ЭПЗУ пуск двигуна при цьому забороняється або дозволяється.

    Ця пам'ять не енергонезалежна і може зберігатися без надходження харчування на контролер.


  • Існує системи розподільного впорскування палива такого типу:

  • З зворотним зв'язком. У цьому випадку в систему випуску вихлопних газів встановлений датчик концентрації кисню, інакше званий лямбда-зонд, він забезпечує зворотний зв'язок і нейтралізатор.

    У відпрацьованих газах датчик відстежує, яка концентрація кисню, а ЕБУ підтримує за його сигналами співвідношення палива і повітря, щоб забезпечити ефективну роботу нейтралізатора. У системах, які відповідають нормам Євро-2 використовується, встановлений до нейтралізатора, один датчик кисню .

    У системах з Єв-ро-3 беруть участь два датчика кисню, змонтовані: один, другий після нейтралізатора.

  • Для двигунів, у яких система вприскування не має зворотного зв'язку датчик концентрації кисню і нейтралізатор не встановлюють, а регулювання концентрації СО у вихлопних газах здійснює СО-потенціометр. У цій системі система, що забезпечує уловлювання парів палива, теж не застосовується.

  • Можливий варіант, коли в системі упорскування немає СО-потенціометра, тоді регулювання змісту ЗІ проводиться за допомогою діагностичного приладу.

  • Є системи фазированного і послідовного розподіленого уприскування палива. У першому випадку розподілене впорскування має блок управління двигуном ваз 211216 клапан.

    На ньому додатково змонтований датчик фази, який визначає момент, коли закінчиться такт стиснення в 1-му циліндрі, а подача палива здійснюється форсунками по циліндрах в тій же послідовності, що і включається запалювання в циліндрах (1-3-4-2).



  • Як зняти і встановити ЕБУ


    Познайомитися з порядком проведення робіт можна на відео.

    Інструкція пропонує такий порядок зняття пристрою:
    Порада: Перш ніж приступити до роботи, потрібно ознайомитися з заходами безпеки, які потрібно дотримуватися при ремонті контролерів.

  • Від'єднується акумуляторна батарея.

  • За допомогою хрестової викрутки відкручуються три самореза, фіксують праву накладку консолі приладової панелі.

  • Накладка знімається.

  • Послаблюється торцевим ключем «10» затягування двох гайок, утримують ЕБУ.


  • Блок на двигун ваз 2112: міняємо своїми руками
    Ослаблення затягування болтів на ЕБУ

  • Кронштейн пластмасовий контролера трохи зміщується вперед і виводиться зі шпильками кронштейна ЕБУ із зачеплення.

  • Блок витягується з-під консолі.


  • Блок на двигун ваз 2112: міняємо своїми руками
    ЕБУ витягується з-під консолі

  • Звільняється фіксатор колодки зі джгутом проводів.

  • Від'єднується колодка від ЕБУ.

  • Відвертаються болти, що утримують до кронштейна блок управління.

  • З кронштейна знімається ЕБУ.


  • Установка нового пристрою виконується у зворотній послідовності. Правильна робота блоку управління двигуном надовго збереже автомобіль в робочому стані, а ціна ремонтів буде значно нижче.