Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: вібрація двигуна - в чому причина

24.12.14, Ваз
2411
  • 1 Причини вібрації в авто ВАЗ 2109
  • 1.1 Як усунути вібрації

  • Ваз 2109: вібрація двигуна - в чому причина
    Установка двигуна на авто ВАЗ 2109
    Серце для будь-якого автомобіля - його двигун. Від його безперебійної і тихої роботи залежить комфорт при пересуванні водія і пасажирів.

    Але іноді виникає ситуація, коли спостерігається на ВАЗ 2109 вібрація при русі автомобіля. У даній статті пропонується ознайомитися з причинами виникнення і методи усунення вібрацій двигуна своїми руками.


    Причини вібрації в авто ВАЗ 2109


    Основні причини виникнення вібрацій будь-якого вузла є:

  • Дисбаланс його обертових вузлів. Для автомобіля це коленвал і маховик двигуна, вентилятори радіатора нагрівника, зчеплення, барабани гальмівних дисків , колеса.

  • Велика різниця в масі рухомих деталей, таких як поршні і шатуни двигуна.


  • Причини дисбалансу можуть бути:

  • Конструктивні, залежать від особливостей конструкцій деталей. Так на колесі, щоб його накачати існує вентиль, маса його порушує рівновагу.

  • Технологічні, враховують допустимі відхилення параметрів і розмірів деталей при їх виготовленні, вони з'являються, коли виробники прагнуть забезпечити взаємозамінність виробів при ремонті.

  • Експлуатаційні, які супроводжуються нерівномірним зносом деталей, їх деформацією, дефектами віброізоляторів та іншими причинами.


  • Віброізолятор являє собою елемент кріплення двигуна, який знижує вібрацію, що передається, це опори під мотор. Вони являють собою металевий елемент з гумовим масивом. Конструкції опор ще бувають гідравлічні, пружинні або об'єднані.

    Особливі неприємності виникають при вібрації двигуна, яка відбувається при нерівномірному згорянні паливної суміші в одному циліндрі - його починає трясти.

    Причинами цього можуть бути:

  • Відсутність запалення.

  • Немає стиснення.

  • Погана якість суміші.


  • Для визначення роботи циліндра потрібно з свічки запалювання зняти наконечник і зменшити число оборотів холостого ходу. Але при такій перевірці може вийти з ладу комутатор, пробитися кришка трамблера або бігунка.

    Зменшити негативні явища на двигун, при цьому способі, можна дуже швидко одягнувши на будь болт знятий наконечник, що забезпечить появу іскри.







    Порада: не Можна забувати про техніку безпеки: перед проведенням робіт потрібно заглушити двигун, зняти наконечники, потім надіти, дуже часто вони прилипають до свічок. Після такої розробки наконечників можна заводити мотор.
    Отже:

  • Вдарити струмом, що йде від високовольтних проводів, при працюючому двигуні не може, але знімати потрібно використовуючи наконечники пасатижі у яких ізольовані ручки, а металеві губки інструменту, при знятті наконечників, необхідно заземлити до корпусу автомобіля відрізком дроту. Якщо струмом вдарить при торканні до наконечника, то потрібно його замінити або використовувати новий високовольтний провід.

  • Якщо на карбюраторному двигуні ВАЗ 2109 вібрація на холостих обертах потрібно повільно рукою потягнути за тросик газу таким чином, щоб обороти зросли приблизно до 3000 об/хв.


  • Порада: Для забезпечення хорошого доступу до карбюратора, при виявленні поломки, повітряний фільтр краще зняти. Все, що не використовуються вакуумні трубки, заглушити. Прибрати вплив вихлопних газів можна, закривши випускну трубу, наприклад, пластмасовою ручкою викрутки.
    Після виконання всіх робіт, збільшенні оборотів двигуна, можливі його реакції:

  • При підвищенні оборотів понад 1300 об/хв на ваз 2109 вібрація від двигуна призупиняється. Це може вказувати на те, що причина трясіння могла бути в системі живлення або системи допалювання.

    В цьому випадку система запалювання має робочий стан, в ній немає ні одного збою. При збільшенні оборотів двигуна в роботу вступають інші системи карбюратора, але все відразу вийти з ладу не можуть.

  • Повітря може просочуватися через щілини або отвори, зайве повітря при збільшенні оборотів мотора на роботу системи чинить менший негативний вплив. На вздрагивание двигуна час від часу може впливати непрацюючий один з циліндрів.

  • Вібрація двигуна може виникати з-за неполадок в запаленні. До утворення іскри на холостих обертах вимоги пред'являються більш високі, ніж на 2000 об/хв.

    Тому при найменших дефекти в системі запалювання збоїв двигуна на малих обертах буде значно більше, що спричинився до його вібрації.

  • Причиною виникнення вібрації може бути і система живлення. Це або надмірне збагачена суміш, але таке явище рідкість, або збіднена суміш, більш часто.

    Причиною такого явища може бути зайвий повітря, що надходить у систему живлення, а потім йде в камеру згоряння. Але це може бути в щодо нових двигунах. У старих авто двигун може вібрувати при найменшому відхиленні.

  • Причиною трясіння може бути переповнення паливом карбюратора. У цьому випадку вихлопні гази будуть чорного кольору, а не сірого як годиться. Двигун в гарячому стані дуже важко буде заводитися, а в холодному не буде ніяких проблем.

  • Причиною надлишку палива може стати деформація на голці наконечника, яка перекриє подачу палива, або втома. Може з'явитися отвір в поплавці.


  • Як усунути вібрації


    Існує кілька способів балансування вузлів:

  • Статичний. У цьому випадку деталь не підлягає примусовому обертанню. Для такого методу не потрібно складного обладнання, його можна використовувати в умовах гаража, але повністю усунути дисбаланс не вдасться.

    Ним можна скористатися для усунення неполадок на порівняно невеликих деталях, таких як ведений диск зчеплення або маховик двигуна. Балансувати їх можна «на ножах» або «підшипниках». При цьому, при обертанні навколо своєї осі, деталь самовстановлюється і займає положення коли «важка» сторона займає нижче положення її осі обертання.

    Призми при виконання робіт повинні розташовуватися строго горизонтально, а підшипники мати мінімальний опір «на підвісі» або «опорі». Під вагою однієї із сторін деталь відхиляється від горизонтальної лінії. Застосуємо такий метод до вузлів з циліндричними опорними шийками.

  • Динамічний. Він полягає з установкою деталі на спеціальне обладнання та постійне її примусове обертання. Застосовується для деталей будь-яких розмірів, може усунути будь-який дисбаланс на карданному валу, коленвалу та інших подібних виробах.


  • Маса деталі, яку потрібно прибрати для усунення дисбалансу, визначається дослідним шляхом при статичному балансуванню. А при динамічної це виконує комп'ютер, встановлений на балансувальне стенді.

    Після цього:









  • Полегшують «важку» бік видаленням зайвого металу. Це може бути свердління або інша механічна обробка деталі.

    Таким способом підлягають балансування маховики, барабани чавунні гальмівні, колінчасті вали, корзини зчеплення , привідні шківи, маточини коліс.

  • Обважнюють «легку» бік приєднанням додаткових вантажів. Використовують при цьому пластинчасті пружини, наплавляють метал зварюванням або приклеюють елементи спеціальним клеєм.


  • Порада: Таку технологію потрібно використовувати при неможливості з «важкою» сторони прибрати зайвий матеріал без порушення міцності деталей таких як, колеса з гальмівними дисками, виготовленими з легкого сплаву, веденими дисками зчеплення.
    Для кожної людини існує свій поріг сприйняття вібрації. Але вібрацію можна вважати неприйнятною, якщо: при «нейтральному» положенні КПП, на нерухомому автомобілі і включеному зчепленні, педаль при цьому не натиснута.

    Повільне збільшення числа оборотів двигуна призводить до:

  • Відчутною вібрації на рульовому колесі навіть при легкому торканні до нього пальців.

  • Переміщаються, що лежать на приладовій панелі, предмети.

  • Розмивається зображення в дзеркалі заднього виду, розташованому в салоні авто.

  • При русі автомобіля, відчуваються неприємні вібрації на органах керування, підлозі, сидіннях.


  • Порада: Перед тим як почати пошук джерела підвищеної вібрації потрібно визначити режими й умови її прояву: під час руху або на нерухомому автомобілі. Після цього згадати момент її виникнення - була спочатку на новій машині, з'явилася в процесі експлуатації або після ремонту будь-якого вузла.
    При діагностиці автомобіля, необхідно дотримуватись обережності:

  • Промацуючи рукою, при працюючому двигуні, «підозрілі» місця не можна торкатися дуже гарячих або обертових деталей;

  • При вивішуванні машину, її треба ставити на надійні підставки.

  • При пересуванні по дорогах з великою кількістю транспорту не можна заважати руху інших автомобілів.


  • На нерухомому автомобілі вібрація, найчастіше виникає, якщо:

  • Працює двигун і його навісне обладнання (генератор, компресор кондиціонера).

  • Включаються вентилятори радіатора нагрівника;

  • Виникли дефекти системи випуску і підвісок силового агрегату.


  • Щоб знайти джерело вібрації можна дотримуватися такої послідовності дій:

  • При виключеному, потім вимкненому двигуні оглянути підвіски випускної системи, силового агрегату і деталі біля них. Цілими повинні бути елементи підвіски.

    Бувають випадки, коли дуже близько до піддону двигуна варто силова захист. Їх контакт може викликати вібрації.

  • Деталі, що прийшли в непридатність треба замінити.

  • Проконтролювати надійність затягування кріпильних з'єднань, підтягнути ослаблені.

  • Визначити, що вібрація йде від вентилятора, можна відключивши його або знявши крильчатку.

  • Відключати послідовно навісне обладнання (зняти привідні ремені) і, заводячи двигун, перевіряти рівень вібрацій в його робочому діапазоні оборотів. Елемент, що прийшов в непридатність, треба замінити або відбалансувати, наприклад шків.

  • При працюючому двигуні вичавити педаль зчеплення або важіль селектора АККП встановити його в положення «N». Якщо не вдалося прибрати вібрацію, то її основними джерелами, можливо, є: гідротрансформатор, колінвал, маховик, корзина зчеплення або деталі АККП, або різниця маси поршнів і шатунів, більше допустимого значення.

  • На автомобілі ваз 2109 вібрація на швидкості,як правило, виникає від ходової частини або елементів трансмісії. Якщо тільки від швидкості машини залежить її рівень, і не змінюється при русі автомобіля накатом, значить, створює вібрацію вузол розташований після веденого вала КП.

    Це можуть бути приводні або карданний вали, ступиці, колеса, елементи роздавальної коробки. Причому від кардана частота коливань вище майже в чотири рази, в порівнянні з колесами, дисками і гальмівними барабанами.

  • Коли вібрація відбувається тільки при гальмуванні, джерелом її, швидше за все, будуть барабани або гальмівні диски. Вони, а ще маточини, можливо, виготовлені з великими відхиленнями биття робочих і посадочних поверхонь.

  • При використанні неякісної гуми причиною може бути її нерівномірна жорсткість, що посилюється при гальмуванні від збільшення навантаження на передні колеса.

  • Вібрацію машини в невеликому діапазоні швидкостей приблизно 10-15 км/год викликає дисбаланс коліс. Прибрати його на колесах можна їх балансуванням, як показано на фото.


  • Ваз 2109: вібрація двигуна - в чому причина
    Балансування коліс автомобіля

  • Додатково у передніх коліс дисбаланс проявляється биття керма. При перестановці задніх і передніх коліс або після перевірки на балансування можна переконатися в їх дефект.




  • В інших випадках потрібно:

  • Вивісити по черзі провідні колеса.

  • Завести і прогріти мотор, включити вищу передачу (четверту або п'яту), повільно відпускати педаль зчеплення і одночасно додавати обертів двигуна до появи відчутною вібрації.

  • Якщо вібрації не було при вивішуванні провідних коліс, швидше за все, створюють її деталі веденої осі - гальмівний барабан (диск) або маточина. З'ясувати це можна тільки після повторної перевірки при черговій заміні хорошими колесами, наприклад з іншого авто.

  • Неврівноваженість гальмівного диска, деталей приводу, маточини можуть бути причиною вібрації з одного боку авто. В цьому випадку потрібно по черзі знімати колесо і барабан гальмівний, потім поміняти піввісь і маточини на вже вивірені і справні, а перевірку кожен раз повторювати.

    Вібрація на новому авто може бути від неправильної зборки вузлів-джерел коливань, монтажу агрегатів з достовірно підвищеним рівнем вібрацій.


  • Причину необхідно шукати на нерухомій машині і рухомої.
    Порада: При огляді необхідно звертати увагу на правильність використання віброізоляторів. Вони бувають зовні майже однаковими, а відрізнятися характеристиками при комплектації автомобіля деякими елементами. Тому потрібно порівняти маркування деталей і на дотик твердість гуми.
    Якщо на авто ВАЗ 2109 вібрація при рушанні з'явилася раптово бажано в пам'яті відновити передували події. Можливо, довелося перетнути глибоку калюжу відразу після сильного гальмування, коли температура деталей висока.

    Причинами того, що виникла на ВАЗ 21093 вібрація при розгоні можуть бути:

  • В гальмівному диску, який пожолобиться від швидкого охолодження водою.

  • Автомобіль вдарився ШРУСом про бордюр або колесо наїхало на край ями або перешкода.

  • Почалася вібрація говорить про пошкодження деталей (колеса, вали, шини).


  • Тряска, яка виникає після ремонту при заміні деталей, що обертаються, може вказувати на великий дисбаланс знову встановлених елементів або помилки при проведенні ремонтних операцій, які призвели до неправильного складання агрегату або деформації деталі.

    Інструкція, щодо попередження неприпустимої вібрації, пропонує замінити всі деталі, які її викликають, новими елементами або відремонтувати старі. При установці нових вузлів корисно їх перевірити, а потім за результатами перевірки, або обміняти, або відбалансувати, тоді ціна подальших ремонтів буде набагато нижче.

    Як правильно виконувати балансування деталей і вузлів можна побачити на відео.