Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Компресія в двигуні ваз 2109: виконуємо перевірку

24.12.14, Ваз
6964
  • 1 Що таке компресія і симптоми проблем з нею
  • 1.1 Способи перевірки
  • 1.2 Коли компресію можна відновити

  • Компресія в двигуні ваз 2109: виконуємо перевірку
    Перевірка компресії з використанням компрессометра
    Першими симптомами проблем з мотором є: підвищення витрати палива, слабкий запізнілий відгук на натискання педалі «газу», погана динаміка розгону, відсутність потужності (падіння потужності) двигуна, поява чорного диму з вихлопної труби. Причин таких проблем з двигуном є кілька, спочатку перевіряють свічки запалювання, тільки потім клапана і поршневу систему.

    Схожа ознаки з'являються, коли падає компресія двигуна ваз 2109чаще все це пов'язано з поршневими кільцями.Але переконатися в цьому, нам необхідно перевірити компресію в кожному циліндрі двигуна.

    Наша стаття навчить вас виконати цю процедуру своїми руками.


    Що таке компресія і симптоми проблем з нею


    Компресією називається значення максимального тиску в циліндрі, яке виникає в самому кінці такту стиснення суміші, коли поршень(див. Заміна поршнів на Ваз своїми силами ) в циліндрі досягає своєї верхньої мертвої точки (скорочено ВМТ). Вимірюється компресія спеціальним приладом - компрессометром.

    Він складається з манометра, приєднаного до манометру гнучкого шлангу (або металевої трубки) на іншому кінці якого знаходиться штуцер. Вище вже називалися ознаки проблеми з компресією, зараз наведемо повний список симптомів того, що впала компресія двигуна на ваз 2109 , щоб легше визначити саме цю несправність.

    Запам'ятайте, погана компресія це:

  • Підвищення витрати палива.

  • Падіння (уповільнення) динаміки (розгін)

  • Слабкий, уповільнений відгук на педаль газу акселератора

  • Чорний вихлоп з труби

  • Слабка «тяга»


  • Способи перевірки


    Існують два способи перевірки компресії, які ви можете використовувати: точне вимірювання, за допомогою компрессометра або в його відсутність приблизне, тобто вручну.

    Для ручного способу вимірювання потрібен певний досвід, проте нічого складного він не представляє:

  • Беремо свічковий ключ

  • Викручуємо всі свічки запалювання , за винятком свічки в першому циліндрі і обертаємо, колінчастий вал вручну, поки не завершиться такт стиснення (це визначається за збігом відміток газорозподілу)

  • Викручуємо свічку першого циліндра і вкручуємо наступного за черговістю, знову крутимо колінвал, до завершення такту стиснення.

  • Повторюємо процедуру для інших циліндрів

  • Зрозуміти, де слабка компресія можна порівнявши зусилля, прикладені для обертання колінчастого вала


  • Згоден, це досить примітивний спосіб вимірювання, пов'язаний із суб'єктивним сприйняттям людини. Тому рекомендуємо застосовувати його, в крайньому випадку, краще скористатися компрессометром.
    Компресія в двигуні ваз 2109: виконуємо перевірку
    Компрессометр
    Інструкція по перевірці за допомогою компрессометра:








  • Стане в нагоді свічковий ключ і сам компрессометр звичайно

  • Допустиме значення компресії двигуна вашої машини ви дізнаєтеся з техпаспорта

  • Перш ніж перевіряти компресію в моторі, перевіряємо зазори клапанів, і регулюємо з при необхідності

  • Потім прогріваємо мотор до температури близько 70-80 градусів

  • Зупиняємо мотор і викручуємо свічки з допомогою свічкового ключа


  • Увага: Працюйте в рукавичках, мотор нагрітий і свічки будуть гарячі

  • Знімаємо паливний шланг і затикаємо його заглушкою, щоб не надходило паливо

  • Потім знімаємо з котушки запалювання центральний проводок

  • Тут вам без помічника не обійтися, так як для вимірювання потрібно повне розкриття дросельної заслінки (для цього треба взяти в підлогу педаль газу), і ще помічник буде обертати з салону мотор стартером, поки ви займаєтеся вимірами

  • Якщо педаль можна заблокувати то стартер без помічника ви не покрутіть, адже вам треба тримати прилад

  • Щільно вставляємо штуцер компрессометра в свічковий отвір, перевіряємо щільність з'єднання


  • Компресія в двигуні ваз 2109: виконуємо перевірку
    Вставляємо штуцер в свічкова гніздо

  • Просіть помічника включити стартер і провертати їм колінвал, до тих пір, поки покази на манометрі не припинять зростати (приблизно піде пару секунд)

  • Для коленвала необхідно, обертання зі швидкістю не нижче ста оборотів в хвилину

  • Це здійсненно лише при справному зарядженому акумуляторі

  • Вимикаємо стартер, дивимося показання манометра, запам'ятовуємо або записуємо

  • Виробляємо вимірювання для всіх циліндрів

  • Не забуваємо скинути повітря з компрессометра перед кожним новим виміром

  • Коли отримані дані, що відрізняються від норми, рекомендуємо повторити вимірювання на цьому циліндрі


  • Якщо ви не знаєте, які показники норма для вашої машини, можна визначити приблизний показник нормальної компресії вашої машини за формулою:

  • Компресія = ступеня стиснення, помноженої коефіцієнт

  • Ступінь стиснення ви знайдете в технічній характеристиці двигуна

  • Коефіцієнт залежить від типу двигуна, він становить 12-13 для чотиритактних двигунів з іскровим запалюванням

  • Компресія нового автомобіля або мотора в хорошому стані повинна збігатися з даними заводу-виробника або даними, обчисленими за формулою

  • Різниця отриманих показників компрессометра не повинна перевищувати 10% від максимального значення між усіма циліндрами

  • Простіше це буде виглядати так: допустима різниця не більше 1 кгс/см 2 по приладу для бензинового мотора

  • Падіння компресії в одному циліндрі на 15 % вказує на знос поршня, або циліндра, клапанів або поршневих кілець

  • Тривала експлуатація двигуна з таким циліндром призводить до підвищеного зносу всіх інших деталей


  • Коли компресію можна відновити


    Це можливо, коли при складанні двигуна, що не були встановлені за відмітками коленвал і распредвал, при зірваних зубцях газорозподільного механізму або розрив ременя газорозподілу:

  • В результаті таких причин відбувається ударне зіткнення тарілок клапанів з поверхнею поршнів, згинається стрижень клапана, і клапан більше не щільно сідає в сідло

  • Від цього і погана компресія в циліндрах

  • Для виправлення цієї неполадки, доведеться частково розбирати мотор міняти і притирати клапани

  • Щоб отримати максимально хорошу компресію клапани треба гарненько притерти, для притирання потрібно таке обладнання, як на фото


  • Компресія в двигуні ваз 2109: виконуємо перевірку
    Пристрій для притирання клапанів до сідел

  • Його можна зробити з шланга відповідного діаметра довжиною близько 15 сантиметрів, один кінець надягаємо на клапан і затискаємо хомутом, в інший кінець вставляємо Т - подібний, або Г - подібний шматок металевого прута і теж затискаємо хомутом

  • Коли немає притиральної пасти, її замінюють роздрібнений склом (до стану порошку), яка дробиться в металевій ступі, а потім змішується з маслом

  • Цією сумішшю намазуємо крайку клапана і починаємо процедуру притирання

  • Стежте, щоб паста не потрапляла на стрижень, інакше буде пошкоджена внутрішня поверхню направляючої втулки

  • Роботи виконуємо на знятої і лежить на горизонтальній поверхні голівки

  • Клапан вставляємо у гніздо і притискаємо до сідла, гумовий шланг надягаємо на стрижень клапана, затискаємо хомутом, змастивши притираемую поверхню пастою, і починаємо його обертати, повертаючи кожен раз приблизно на 30градусов

  • Клапан при цьому треба періодично поступальними рухами відривати від сідла, повертати і знову притискати, щоб не натерти великих кругових рисок на притираемых поверхнях

  • Про завершення притирання нам покаже поява на притираемой поверхні клапана сірої круглої доріжки, з шириною не менш 15-2міліметра

  • По завершенні роботи важливо промити гасом голівку і місця притирання


  • Втрата компресії може статися із-за зносу поршневих кілець, гільз і поршнів, (мається на увазі допустимий природний знос у процесі роботи) тоді на ваз 2109повысить компресію двигуна можливо більш легким способом:









  • Кожен працюючий мотор піддається зносу і старіння

  • У середньому циліндри стираються за 50-80тысяч кілометрів пробігу на 05 міліметра

  • Знос на наступні пів міліметра відбувається за менший пробіг, і так далі, так по наростанню (знос підвищується при однаковому пробігу), як сніжний ком

  • Таким же чином відбувається знос вкладишів коленвала, розподільного валу, і стержнів клапанів

  • Ці процеси є неминучими і цілком природні


  • Однак на сьогоднішній день існують новітні технології, які дозволяють збільшити ресурс деталей двигуна, знизивши експлуатаційні витрати.

    Кращі результати виходять при використанні комплексного підходу до проблеми зношування деталей:

  • Щоб підвищити зносостійкість деталей двигуна і відновити робочі параметри вже зношених моторів, можна застосовувати відомі у світі препарати SLIDER (Англія) і АСТЕХ (Швейцарія)

  • Вони є найбільш прогресивними науково-технологічними розробками сьогодні

  • Якщо дбати про двигуні машини з перших днів експлуатації, автомобіль буде служити довго і надійно


  • Багато похвали заслужила паливна присадка AVA-CAR:

  • Ця добавка покращує властивості мастила і очищає верхню частину циліндрів, клапанів і сідел, а так само поршневих кілець

  • Перешкоджає утворенню нагару на стінках камери згоряння і клапанах

  • Її компоненти видаляють навіть воду з пального, покращують процес згоряння суміші в циліндрах, очищають паливну систему, підвищують октанове число пального і знижують точку його замерзання

  • З такою присадкою підвищується потужність двигуна, зменшується його шум, автомобіль легше заводиться


  • Коли пробіг вашого автомобіля перевищив 50тысяч кілометрів, прийшла пора приступати до відновлення робочих параметрів двигуна:

  • Для цієї мети можна застосовувати присадку серії LUBRIFILM-META - це відновник металу, який, якщо його додати в масло поступово відновлює зношені тертям поверхні деталей

  • За короткий проміжок часу в моторі саме відновлюються початкові розміри деталей, і нормалізуються всі параметри роботи двигуна, підвищується компресія, і знижується витрата пального

  • Це не казки, все цілком реально

  • При своєчасному застосуванні присадки LUBRIFILM-META компресія двигуна ваз 21093 підвищується, пробіг двигуна збільшується в три рази (і навіть більше)

  • А в 70% випадків - навіть повністю реанімуються сильно зношені двигуни, що мають великий пробіг, які після присадки служать ще 100-150тысяч кілометрів без капремонту


  • Ви вже користуєтеся LUBRIFILM-META і AVA-CAR. Ваш автомобіль став відчувати себе добре.

    Тепер важливо якомога довше підтримувати такий стан:

  • Цю задачу вирішить антифрикционная присадка SLIDER 2000 PTFE, додавання в масло якої, зменшує тертя і знижує знос всіх тертьових поверхонь деталей

  • Ця сучасна методика дозволить вам не тільки істотно продовжити термін роботи мотора, але і зменшити невиправдані витрати на капремонт, адже його можна і уникнути

  • Значний ресурс двигунів в країнах Заходу досягається застосуванням перелічених вище присадок в комплексі




  • Існує спосіб перевірки причини відсутності компресії, це «масляна перевірка».

    Для неї знадобляться ті ж інструменти, шприц і масло моторне:

  • Впорскують в циліндри із зниженою компресією , 10-30милилитров масла

  • Закриваємо свічковий отвір, і робимо кілька обертів колінчастого вала, щоб масло розійшлося по всьому циліндру, і знову вимірюємо компресію

  • Звіряємо значення компресії до, і після введення мастила за компрессометру

  • Якщо компресія зросла або наблизилася до норми, значить, порушена герметичність поршневих кілець внаслідок зносу, поршнів і циліндрів

  • Якщо підвищення незначне - значить, погано прилягають клапани, або пошкоджена (прогоріла) прокладка головки блоку

  • Коли значення зовсім не змінилися, тоді справа тільки в клапанах

  • Коли пошкоджена прокладка ущільнювача в районі сорочки охолодження мотора, тоді додаткові симптоми несправності - проникнення газів в систему охолодження в процесі роботи, а охолоджуюча рідина буде в картері двигуна (з'являється «емульсія» сіра або біляста піна на щупі - покажчику рівня мастила)

  • Коли пробиває прокладку між циліндрами, то компресія знижується в сусідніх циліндрах

  • Навпаки, нагар на днище поршня і на головці циліндра дає підвищення компресії в порівнянні з нормальною


  • Невелика пригорання (залягання) поршневих кілець усувається без розбирання мотора і застосування дорогих зарубіжних присадок (згаданих раніше):

  • Скористаємося рекомендацією: заливаємо через отвір свічки в кожну камеру згоряння за 100милилитров суміші, яка складається наполовину з ацетону або розчинник 647 чверті масла, марки типу АС-8 і чверті гасу

  • Через годину додаємо ще за 50милилитров суміші в кожну камеру

  • А через 7-8 годин заливаємо в камери по 25-30милилитров суміші бензину і масла

  • Їдемо на машині 20-25километров, зливаємо масло з двигуна

  • Промиваємо систему змащення промивним маслом

  • Наповнюємо систему новим маслом


  • Нагар всередині циліндрів видаляється двома способами - механічна очистка, або заливка очисній суміші.

    Механічна очистка більш трудомісткий спосіб, що потребує:

  • Зняття головки

  • Потім розм'якшується нагар з допомогою гасу

  • Потім йде чистка нагару дерев'яним скребком або металевою щіткою


  • Другий спосіб - застосування суміші, що змиває нагар:

  • Про такому способі із застосування імпортної суміші уже писалося вище, однак можна очистку можна виготовити з хімії, що завжди під рукою

  • Ціна такого очищення, що складається на 80% з гасу і на 20% з машинного масла, буде набагато нижче

  • Суміш потрібно залити в циліндри, потім провернути колінвал 6-8 разів

  • Після цього дайте двигуну добу постояти

  • Коли суміш, за цей час виконає своє завдання, заводимо машину і даємо їй попрацювати пів години

  • Нагар вигорить геть, однак після цього обов'язково змініть масло і фільтр, і промийте систему змащення


  • Ось ми і розглянули способи, як відновлюється на ваз 21093 компресія двигуна, коли вони не допомагають, значить, врятує тільки капітальний ремонт мотора.

    Добре ще в таких випадках перевірити герметичність всіх циліндрів, однак без спеціального обладнання цього зробити не вийде, тому для перевірки герметичності головки блоку циліндрів і слід звертатися на СТО. Додатково за способом перевірки і відновлення компресії дивіться наше відео.