Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: детонація двигуна - в чому причина

24.12.14, Ваз
3852
  • 1 Детонація - це що
  • 1.1 До чого може призвести детонація
  • 2 Які фактори впливають на появу детонації
  • 3 Як запобігти детонацію двигуна

  • Ваз 2109: детонація двигуна - в чому причина
    Установка двигуна на ВАЗ 2109
    Для автомобіля ВАЗ 2109 основним силовим агрегатом служить двигун. Від його надійної роботи залежить термін експлуатації всього автомобіля і безпеку руху транспорту.

    Поява дзвінкого металевого стуку, помітне зниження потужності, нестійкість в роботі двигуна, викиди з вихлопної труби чорного диму, зменшення температури відпрацьованих газів можуть вказувати, що сталася детонація двигуна на ВАЗ 2109. У статті пропонується познайомитися з її наслідками та методами боротьби своїми руками.


    Детонація - це що


    Самозаймання в камері згоряння горючої суміші, що має характер вибухової хвилі, являє собою процес детонації. Найчастіше вона з'являється під час різкого підвищення навантаження, наприклад, при русі в гору або при різкому прискоренні.

    У цих ситуаціях водій, як правило, сильно збільшує тиск на педаль газу, що забезпечує подачу в циліндри двигуна багатій суміші. Після попадання в циліндри і заповнення всіх його обсягів багатою горючою сумішшю, починається дія високих температур і тиску.

    У камері згоряння створенню високого тиску сприяють дві причини:

  • При русі поршня(див. Навіщо потрібна заміна поршнів вгору відбувається стиснення горючої суміші, що підвищує тиск,

  • Після займання більшої частини горючої суміші хвиля полум'я створює фронт високого тиску в камері згоряння, що теж підвищує тиск в ній.


  • Висока температура і надлишковий тиск, діючи на лід несгоревшую горючу суміш, що впливають на утворення активних сполук - альдегідів, перекисів, спиртів. Після досягнення критичної величини починають, між цими сполуками, відбуватися ланцюгові окислювальні реакції, що призводять до самозаймання суміші, яка має вибуховою характер.

    У тому місці, де стався вибух, сильно збільшується температура і утворюється вибухова хвиля. Фронт її полум'я поширюється зі швидкістю до 2300 м/с. (при нормальному згорянні горючої суміші ця швидкість становить лише 30 м/с).

    Велика швидкість руху вибухової хвилі створює умови, коли при ударі її об стінки камери згоряння і циліндри, створюється велика кількість вибухових хвиль. Вони будуть джерелами виникнення в циліндрах коливальних рухів, які викликають вібрації двигуна.
    Ваз 2109: детонація двигуна - в чому причина
    Детонація двигуна на ВАЗ 21093
    Дзвінкий металічний стук, або «стукіт пальців», а теоретично - детонація, з'являється в результаті великої кількості повторюваних ударів об стінки циліндрів вибухової хвилі.

    До чого може призвести детонація


    Помилково думати, що збільшення швидкості, з якої поширюється фронт полум'я, призводить до позитивного ефекту для підвищення потужності двигуна .

    Все відбувається з точністю навпаки:








  • Тривалість «життя» вибухових хвиль менше 00001 секунди. На такий же час підвищується тиск на поршень.

    За такий короткий відрізок часу вплинути на збільшення потужності хвилі не встигають, а привести до більшої шкоди цього часу достатньо.

  • Вибухова хвиля після удару об стінки циліндрів з великою швидкістю руйнує масляну плівку, що захищає поршневу групу двигуна від сухого тертя, зносу від корозії під впливом елементів продуктів згоряння.

  • Досягає понад 70 кгс/см2 тиск фронту вибухової хвилі, може стати причиною механічного пошкодження деталей мотора.

  • Від численних ударів хвиль різко збільшується, від згорілих газів, віддача тепла до стінок циліндрів, а це призводить до перегріву агрегату, який стає причиною руйнування частини елементів двигуна: обгорають кромки поршнів, виходять з ладу прокладки між блоком і головкою, псуються свічки запалювання.


  • Така зайва детонація двигуна ВАЗ 2109 значно зменшують моторесурс агрегату, а значить, збільшується ціна змісту автомобіля. Наслідки її добре видно на фото.








    Ваз 2109: детонація двигуна - в чому причина
    Наслідки детонації

    Які фактори впливають на появу детонації


    Існує багато факторів, що сприяють появі детонації. Загальна риса для всіх - зменшення затримки у самозаймання горючої суміші її незгорілої частини, яка віддалена від свічки запалювання .

    Іншими словами, створення в камері згоряння сприятливих умов для прискорення протікання окислювальних реакцій суміші для горіння.

    Факторами, що впливають на детонацію можуть бути:

  • Склад горючої суміші. При співвідношенні повітря - паливо 09 суміш, потрапляючи під великим тиском і високої температури, в камеру згоряння в її віддалених куточках формує осередки, де виникають окислювальні реакції, які є джерелами займання або детонаційного згоряння палива.

  • Кут випередження запалювання. При збільшенні цієї величини, в процесі згоряння суміші, відбувається зсув піку максимуму тиску ближче до ВМТ, що призводить до збільшення тиску в камері згоряння, що є основною причиною детонації.

  • Октанове число палива. Зниження октанового числа палива збільшує ймовірність створення детонаційного згоряння суміші для горіння.

    Пояснення цьому пов'язано зростанням до окислення хімічної активності палива при зменшенні його октанового числа. Тому «стукіт пальців» найбільш часто чути при використанні в двигунах 76-го бензину, які повинні працювати з 92 октановими числами.

  • Ступінь стиснення. Це відношення між об'ємом циліндра і об'ємом камери згоряння.

    При збільшенні ступеня стиснення збільшується тиск і температура в камері згоряння, що створює сприятливі умови для детонаційного згоряння палива.


  • Порада: В двигунах з високим ступенем стиснення потрібно використовувати высокоэтилированный бензин.

  • Конструкційні недоліки. До них відносяться:



  • найгірші умови охолодження незгорілої частини горючої суміші, яка далі віддалена від свічки запалювання;

  • невдала конструкція камери згоряння уповільнює процес догорання суміші;

  • погано відводиться тепло до стінок циліндра від центру поршня, наприклад, при опуклості днища поршня, коли тепла потрібно пройти більший шлях;

  • великий діаметр циліндрів, при цьому погіршується відведення тепла, але і камера згоряння буде отримувати більше число віддалених зон від свічки запалювання. Це збільшить ймовірність виникнення вогнищ детонаційного згоряння суміші для горіння.



  • Як запобігти детонацію двигуна


    На противагу факторів, які сприяють появі детонації, є і чинники, що створюють перешкоди її виникнення. Вони, найчастіше, прискорюють згоряння незгорілого кількості горючої суміші по всьому фронті полум'я, що йде від іскри запалювання або уповільнюють процес окислювальних реакцій, що є джерелом самозаймання.

    Інструкція вказує, що такими чинниками можуть бути:

  • Підвищення числа обертів силового агрегату. Це призводить до зменшення часу протікання окислювальних реакцій, що зменшує імовірність самозаймання.

  • Створення турбулізації або обертання в камері згоряння потоків суміші. При цьому прискорюється поширення від іскри запалювання фронту полум'я, що попереджає появу детонації.

  • Зменшення шляхи для проходження фронтом полум'я. Це пов'язано з зміною конструкції вузла. Виражається доопрацювання в установці на один циліндр двох свічок запалювання або зменшенні діаметра циліндрів.


  • На автомобілі ВАЗ 21093 детонація двигуна при вимиканні - це інше явище і називається «дизелингом». При вимиканні запалювання двигун деякий час продовжує працювати - «смикатися».

    При цьому частота обертальних рухів коленвала(див. Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми силами ) то зменшується, то збільшується. Те, що відбувається в камері згоряння, нагадує самозаймання палива в дизельному моторі.

    Дизелинг з'являється від некоректної регулювання холостого ходу. При забрудненні системи та збагаченні суміші примусовим способом, закручуванням гвинта кількості більше заходів, заслінку першої камери відкривають.

    В такому випадку головна дозуюча система завжди працює, що може стати причиною детонації при холостих обертах двигуна. Як запобігається на авто ВАЗ 2109 детонація при вимиканні двигуна можна побачити на відео.

    Детонацію двигуна завжди потрібно своєчасно прибирати. Це збільшить термін експлуатації автомобіля в справному стані.