1 Що вказує на знос деталей поршневої групи ВАЗ 2114 1.1 Як демонтувати поршневу групу авто ВАЗ 2114 1.2 Як замінити поршневі кільця Двигун автомобіля ВАЗ 2114
Двигун - серце автомобіля. Від його справної роботи залежить і робота всіх систем і всього агрегату в цілому.
Клуби диму сизого кольору, що вириваються з вихлопної труби, наводить власника автомобіля на сумні думки - пора робити ремонт мотора. Нерідко після того як виконана заміна поршневих кілець на ВАЗ 2114 такі неприємності можуть зникнути.
У статті пропонується ознайомитися з порядком проведення робіт без зняття двигуна з автомобіля своїми руками.
Що вказує на знос деталей поршневої групи ВАЗ 2114
Видимий знос деталей поршневої групи на авто ВАЗ 2114 відбувається після пробігу авто більше 150000 кілометрів.
Факторами для проведення діагностики стану елементів є:
Збільшився витрата бензину . Зменшилася компресія двигуна, стала нижче 10 кгс/см2. Великим став витрата масла. Для зменшення його рівня від максимальної позначки до мінімуму досить всього 1000 кілометрів пройденого шляху. Вихлопні гази отримали відтінок сизого кольору. Після установки нових ковпачків зменшується, але не набагато витрата масла. Це вказує на те, що потрібно діагностувати поршневу систему і, при необхідності, замінити зношені деталі.
Гільзи і поршні можуть зноситися не більше ніж на 015 міліметрів, тоді можна буде обійтися заміною лише поршневих кілець, знімати мотор з автомобіля не потрібно. Порада: При монтажі нових поршневих кілець необхідно замінити прокладки між головкою і БЦ. Всі інші деталі, які мають дефекти, змінюються на нові у процесі складання.
Як демонтувати поршневу групу авто ВАЗ 2114
Демонтаж і заміна поршнів ВАЗ 2114 або кілець для них повинен проводитися на оглядовій ямі. Для роботи потрібен набір автомобільних ключів і ключ динамометричний.
Для обтиску поршневих кілець на поршні - оправка.
Порядок робіт полягає в наступному:
Виймається акумуляторна батарея, вентиляційний шланг, повітряний фільтр, датчик, службовець для рівномірного розподілу запалювання, карбюратор. Зливається з піддону двигуна змащуюча рідина. Від'єднується датчик, що визначає температуру тосола, вивертається з БД пробка, і охолоджуюча рідина зливається в ємність. Від'єднується «пічка» від ГБ. Від штуцерів на впускний трубі від'єднується шланг тосола і вакуумного підсилювача гальм. Знімаються з патрубків шланги на передній частині ГБ. Відкручується болт на хомуті, фіксує на КП трубу для прийому вихлопних газів, і приймальна труба від'єднується від резонаторної. Від двигуна від'єднується приймальна труба, яка йде до колектора. Відкручуються гайки, утримують повітрозабірник. Нижня гайка фіксує і передню частину щитка, що захищає стартер від сильно перегрітої колектора. Порада: Спростити, монтаж і демонтаж щитка стартера, можна після видалення нижньої вушка для його фіксації.
Відвертається кріплення на захисному кожусі, який закриває на привід розподільного вала ремінь. Послаблюється натяг ременя зняттям його з зірочки распредвала. Витягується зірочка. Звільняється і забирається задня кришка, що оберігає ремінь. Відкручуються гвинти, що фіксують голівку на БЦ. Відкрутивши всі болти, що утримують ГБ, її відривають від БЦ і виймають разом з прокладкою. Головку блоку для полегшення операції краще похитувати. З картера зчеплення забирається кришка. Відвертаються гвинти, і від'єднується піддон картера двигуна. З корпусу масляного насоса витягується маслоприемник. Відгвинчують гайки на шатунних гвинтах, знімаються з кришки шатунів. Легенько постукуючи ручкою молотка, витягується вгору поршень разом з шатуном і вкладишем верхнім. З циліндра виймаються поршень і шатун
Аналогічно потрібно витягнути інші поршні двигуна. У лещата з губками з м'якого металу затискається шатун. Пальцями рук обережно, не докладаючи багато зусиль, потрібно розвести на поршневих кільцях замки, зняти з поршня по черзі спочатку два компресійних кільця. Прибирається маслосъемное кільце . Витягується його розширювач. Зняття розширювача кільця масляного
Як замінити поршневі кільця
Спочатку старими поламаними кільцями очищаються від нагару канавки, розташовані на поршнях. Перевіряється наскільки точно підходять в циліндр нові кільця.
Для цього вони вдосконалюються з поршневим канавкам. Можливо, деякі кільця будуть закусываться і їх доведеться притерти наждачним папером, покладеної на скло, для зручності виконання операції.
Порада: необхідно Дбайливо поводитися з другим компресійним кільцем. Воно має достатню жорсткість, що сильно збільшує крихкість елемента, і його можна легко зламати.
Інструкція вказує, що в циліндрах, що мають знос, у певних межах повинні лежати зазори на стиках кілець:
Перше компресійне - 030-045 мм Маслосъемное і друге компресійне - 025-040 мм При зносі циліндрів потрібно орієнтуватися на менші значення. Допустимі зазори між кільцями і канавками поршня
Ставляться на поршень нові кільця. Верхнє компресійне і маслосъемное кільце ставиться вгору написами «ТОР» або «ВАЗ». Компресійна нижнє кільце потрібно зорієнтувати проточкою вниз. Послідовність встановлення кільця така: розсовується замок кільця так, щоб його можна було легко завести на поршень; замок кільця фіксується на поршні; заводиться тильна частина елемента. Як встановлюються нові кільця добре видно на фото. Порядок встановлення нових кілець на поршень
Установка нових елементів повинна починатися з розширювача для маслосъемного кільця. Кільце замку розширювача після монтажу необхідно розгорнути стосовно решти замків кілець на 180 градусів. Після того як всі кільця заведені на поршень, їх потрібно зорієнтувати так, щоб кут 45 градусів був між замком компресійного кільця верхнього і віссю поршневого пальця. На нижньому кільці замок розгортається на 180 градусів, а кут 90 градусів необхідно витримати між замком на кільці маслосъемном і замком на компресійному верхньому кільці.
Не можна порушувати технологію монтажу кілець, інакше масло може проникнути в циліндр, що призведе до утворення нагару на стінках камери згоряння, а з труби глушника буде видно дим, значно збільшиться витрата масла. Надягати кільця на поршень потрібно спеціальними щипчиками або на пристосуванні. Якісним моторним маслом, при монтажі сайту, потрібно змастити поршень, кільця і дзеркало циліндра. Надівається на поршень оправлення, якій обжимаються і кільця. Для самовстановлення їх по оправці потрібно постукувати ручкою молотка. Встановлюються вкладиші на шатуні в нижню кришку. До цього в шатуні й кришці насухо витираються для вкладишів ліжку. Шатунная шийка колінчастого вала, внутрішня поверхня вкладишів змащуються моторним маслом, яке має бути хорошої якості. Напрям стрілки на днище поршня має бути до шківа коленвала. Поршень вдавлюється в циліндр. Оправка притискається до блоку, а ручкою молотка треба простукати по дну поршня. Необхідно стежити за правильністю просування шатуна до шийці колінчастого валу. Кришка ставиться на шатун, гайки затягуються моментом, значення повинно бути 5 кгс/м. Як виконувати обкатку авто ВАЗ 2114 після демонтажу старих поршневих кілець та встановлення нових:
Не можна відразу сильно навантажувати автомобіль. Всі перемикання передач здійснювати своєчасно. Не можна їздити по дорогах з затяжними підйомами. Потрібно постійно стежити за рівнем масла. Потрібно уникати великих заторів на дорогах, різко виконувати прискорення. Фільтр і масло замінювати після 1000 кілометрів пробігу машини. Як правильно замінити поршневі кільця добре показує відео. Своєчасне виконання всіх операцій буде запорукою довгої роботи двигуна в справному стані, а ціна ремонтів буде значно нижче.