Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: заміна поршнів своїми руками

24.12.14, Ваз
2098
  • 1 Ознаки зносу поршневої групи ВАЗ 2112
  • 2 Як зняти поршневі кільця
  • 3 Як замінити поршневі кільця
  • 3.1 Як встановлюються кільця на поршень
  • 4 Як правильно виконати обкатку двигуна після монтажу нових кілець
  • 4.1 Правила обкатки авто ВАЗ 2112 після монтажу кілець

  • Ваз 2112: заміна поршнів своїми руками
    Двигун ВАЗ 2112
    Для будь-якого автомобіля двигун - основна його складова. Від того наскільки надійно працює силовий агрегат залежить безпека руху, термін експлуатації машини, комфорт водія і пасажирів при переміщенні.

    Виривається позаду автомобіля з вихлопної труби сизий дим вказує на неполадки двигуна. Найчастіше в цьому випадку потрібна заміна поршневий на ВАЗ 2112.

    В статті пропонується познайомитися, як виконується заміна поршневих кілець на ВАЗ 2112 за умови виконання робіт своїми руками.


    Ознаки зносу поршневої групи ВАЗ 2112


    Після пробігу автомобілем приблизно 150000 кілометрів зазвичай поршнева групі помітно зношується.

    Ознаками цих неприємностей можуть бути:

  • Збільшення витрати бензину .

  • Компресія двигуна стала менше 10 кгс/см2.

  • Підвищення витрати мастильної рідини. Всього 1000 кілометрів пройшов автомобіль, а рівень масла зменшився до мінімальної позначки, хоча був на максимумі.

  • Колір вихлопних газів змінився до сизого відтінку.


  • Перше, що робить водій в цьому випадку, змінює мастильновідображальні ковпачки. Але витрата мастильної рідини зменшується незначно.

    Тому доводиться робити діагностику поршневої системи міняти зношені деталі. Якщо розміри гільзи і поршнів знаходяться в межах допустимого зносу, не більше 015 міліметрів, можна обійтися тільки заміною поршневих кілець.

    На авто ВАЗ 2112 заміна поршневих кілець зазвичай проводиться без зняття силового агрегату з автомобіля. Обов'язковій заміні підлягають прокладки під головку і піддон БЦ. Якщо в процесі складання виявлені інші зношені деталі вони замінюються новими.

    Як зняти поршневі кільця


    Операції виконуються на оглядовій ямі. Для виконання роботи потрібен набір ключів, ключ динамометричний, обжимать кільця на поршні краще спеціальної оправкою.

    Порядок провадження робіт:

  • Витягується акумуляторна батарея.

  • Прибираються повітряний фільтр , вентиляційний шланг, датчик розподіляє запалювання, карбюратор.

  • З піддону силового агрегату зливається змащуюча рідина.

  • Від'єднується датчик контролю температури тосолу, з блоку двигуна вивертається пробка і зливається тосол або інша охолоджуюча рідина.

  • Від ГБ открепляется «пічка».

  • Від'єднуються шланги від впускного колектора і вакуумного підсилювача гальм.

  • Знімаються шланги з патрубків, які розташовані спереду на ГБ.

  • Відкручується болт з хомута, який утримує приймальну трубу, куди виходять вихлопні гази на коробці передач, і роз'єднують її з резонаторної трубою.

  • Від'єднується приймальна труба, розташована між мотором і колектором.

  • Відвертаються дві гайки, фіксують повітрозабірник. Нижня гайка одночасно зміцнює ще і передню поверхню щитка, який стартер захищає від гарячого вихлопного колектора.


  • Порада: Краще нижню вушко, якої кріпиться щиток стартера, видалити. Це полегшить його установку і зняття .








  • Звільняється від фіксації захисний кожух, що закриває для распредвала приводний ремінь.

  • Послаблюється натяг ременя, який потім знімається з зірочки, встановленої на распредвалу.

  • Знімається зірочка.

  • Видаляється задня кришка ременя.

  • Звільняються гвинти, що фіксують голівку на БЦ.

  • Відкрутивши всі болти, що утримують головку блоку, остання, з погойдуванням, відривається від БЦ і знімається спільно з прокладкою.

  • Звільняється від кріплення і забирається кришка картера зчеплення.

  • Розкручуються гвинти, і витягується піддон картера двигуна.

  • З корпусу масляного насоса виймається маслоприемник.

  • Відкручуються гайки на шатунних гвинтах і видаляються шатунні кришки.

  • Легко постукуючи ручкою молотка, витягується поршень і шатун з верхнім вкладишем вгору.


  • Ваз 2112: заміна поршнів своїми руками
    Витяг з циліндра, поршня разом з шатуном

  • Таким же чином виймаються інші поршні двигуна.

  • У лещата з губками з м'якого металу затискається шатун.

  • На поршневих кільцях не докладаючи великих зусиль, обережно розлучаються пальцями рук замки, по черзі знімаються з поршня два компресійних кільця.

  • Прибирається одне маслосъемное кільце.

  • Витягується розширювач маслосъемного кільця.


  • Ваз 2112: заміна поршнів своїми руками
    Розширювач масляного кільця знімається з поршня

    Як замінити поршневі кільця


    Попередньо за допомогою старих поршневих кілець потрібно очистити канавки поршнів від нагару.

    Заміна поршневих кілець ВАЗ 2112 проводиться після їх обкатки з поршневим канавкам. Якщо кільце закусывается його потрібно притерти. Робиться це наждачним папером з дрібним зерном, яка укладається на скло.

    Як встановлюються кільця на поршень


    Порада: Необхідно акуратно встановлювати друге компресійне кільце. Його висока жорсткість, а значить, воно досить крихкий і його можна легко зламати.


    Отже:









  • Заміна поршня ВАЗ 2112 проводиться з урахуванням відповідності певного класу поршня нове поршневе кільце.

  • Кільця вибираються відповідно до їх позначення:



  • на кільцях з номінальними розмірами позначення відсутня;

  • маркування «40» має ремонтне кільце, діаметр якого більше на 04 міліметра;

  • маркування «80», збільшене на 08 міліметрів.


  • Перед установкою кілець щупами потрібно заміряти зазор між кільцем і поршневий стінкою відповідної кільцю канавки. На фото показаний приклад виконання операції.

    Існує інструкція, яка вказує допустимі зазори між елементами. Такі дані наведені в таблиці.





    Кільце




    Допустимі зазори між кільцями і стінками канавок на поршні






    Кільце верхнє компресійне




    004 - 0075






    Кільце нижнє компресійне




    003 - 0065






    Кільце для знімання масла




    002 - 0055





    Ваз 2112: заміна поршнів своїми руками
    Приклад перевірки зазору між кільцем і на поршні стінкою канавки
    Отже:

  • Якщо величина допустимого зазору більше, потрібно замінити поршневі кільця на автомобілі ВАЗ 2112.

  • Для установки маслосъемного і верхнього компресійного кільця існує маркування «ТОР» або «ВАЗ», яка після монтажу повинна знаходитися вгорі.

  • Вниз проточкою потрібно орієнтувати нижнє компресійне кільце.

  • Процес установки елементів на поршень:



  • замок деталі розсовується таким чином, щоб його зручно було одягнути на поршень;

  • спочатку замок кільця потрібно завести на поршень;

  • потім ставиться на місце тильна частина елемента.


  • Початок установки на поршень нових кілець від розширювача кільця маслосъемного. Після установки кільця замок розширювача і замок кільця повинні бути розгорнутими між собою на 180 градусів.

    По закінченні монтажу елементів на поршень, потрібно зорієнтувати їх так, щоб на компресійному верхньому кільці замок розташовувався під кутом 45 градусів до осі розташування поршневого пальця. Замок нижнього компресійного кільця розгортається на 180 градусів, повертається на 90 градусів замок на маслосъемном кільці по відношенню такого ж елемента на верхньому компресійному кільці.

    Отже:

  • При порушенні технології установки деталей на поршень може в циліндр проникати масло, а це послужить причиною утворення нагару, розташованого на стінках в камері згоряння. Крім цього з глушника буде видно димний випуск, і до того ж збільшиться витрата масла.

    Кільця на поршень можна одягати тільки спеціальними щипцями, а краще в спеціальному пристосуванні.

  • Після складання кільця, поршень, дзеркало циліндра добре потрібно змастити новим маслом для двигуна.

  • Оправлення, якій обжимаються кільця, надівається на поршень. Для того щоб деталі самоустановились потрібно по оправці злегка постукати ручкою молотка.

  • Перед установкою вкладок в нижній кришці шатуна потрібно насухо витерти ліжку шатуна і кришки.

  • Внутрішня частина вкладишів і шатунная шийка колінчастого змащуються новим маслом для моторів.

  • Поршень заводиться в гільзу блоку. Але перед цим його потрібно зорієнтувати так, щоб наявна на днище деталі стрілка була направлена в сторону, де знаходиться шків колінчастого валу.

  • Поршень втопиться в циліндрі. При цьому оправлення притискають до блоку, а по низу поршня акуратно простукивается ручкою молотка. Разом з тим потрібно слідкувати за правильним просуванням шатуна до шийці колінчастого валу.

  • На шатун кріпиться кришка, моментом, приблизно п'ять кгс/м гайки затягуються.


  • Порада: Шатунні кришки виготовляються не взаємозамінними деталями. На них і на самому шатуні вказаний номер циліндра, де повинен встановлюватися шатун. Коли заміна поршневий ВАЗ 2112 проведена, цифри на шатуні розташовуються з одного боку.

  • Аналогічно відбувається заміна поршнів на ВАЗ 2112 всіх інших.

  • Після монтажу останнього поршня силовий агрегат збирається в послідовності зворотної його розбирання.


  • Всі тонкощі як відбувається заміна поршнів ВАЗ 2112 добре показано на відео.

    Як правильно виконати обкатку двигуна після монтажу нових кілець


    Після ремонту істотне значення має правильна обкатка автомобіля. Вона заслуговує на таку ж увагу, як і сам ремонт.

    Особливе ставлення потрібні тим вузлів, деталі яких пов'язані між собою тертям, а ККД залежить від забезпечення правильних зазорів між елементами. Перший час після монтажу нових поршневих кілець авто 1000 кілометрів повинен рухатися зі швидкістю не більше 60 кілометрів на годину.

    Робиться це для того, кільця змогли добре притертися до гільзах і канавкам на поршнях. В іншому випадку ціна ремонту авто ВАЗ 2112 буде наступного разу набагато вище.

    Основна мета обкатки - згладити всі мікронерівності тертям деталей один щодо одного, до досягнення повного їх прилягання. Якщо тертя відбувається при великому навантаженні, то деталі перегріваються і є ймовірність нашкодити силового агрегату,тому, що двигун повинен спочатку працювати з мінімальними навантаженнями.

    Правила обкатки авто ВАЗ 2112 після монтажу кілець


    Існує кілька основних правил обкатки авто:

  • Двигун не можна навантажувати повністю.

  • Перемикання передач здійснювати своєчасно.

  • Не їздити по дорогах, де є затяжні підйоми.

  • Регулярно проводити контроль рівня мастильної рідини.

  • Не можна довго стояти на одному місці і різкі прискорення.

  • Виконувати заміну масла і фільтра після 1000 кілометрів шляху.


  • Дотримання цих простих правил, після того як зроблена на ВАЗ 2112 заміна поршневий, буде запорукою довгої експлуатації автомобіля.