1 Призначення 1.1 Інструмент 1.2 Приступаємо до заміни манжета Сальник розподільного валу ваз2109
Заміна сальника розподільного валу ваз 2109 виконується по тих же самих причин, що і заміна переднього або заднього манжета колінвалу, при виявленні масляних потьоків. Якщо ви виявили сліди підтікання масла через сальникову манжету распредвала, перевірте спочатку, систему вентиляції картера (вона могла бути).
Можливо, пережаті шланги цієї самої системи, у разі необхідності прочистіть систему. Якщо після цього текти масла не припинилася, значить, заміна сальника розподільного вала на ваз 2109 вирішить цю проблему.
Призначення
Що з себе являє сальник і навіщо він потрібен? Сальник (резинометаллический манжет) це спеціальна ущільнення у вигляді кільця з гуми на металевій основі, що застосовується для ущільнення вузлів та агрегатів з обертовими деталями для забезпечення герметичності зазорів між обертовими і нерухомими і деталями.
Основне призначення манжета - не допустити витоку мастильної рідини. Крім цього, допоміжне призначення сальника - це захист агрегату від попадання вологи, пилу і бруду.
Виконати його заміну своїми руками вам не складе праці.
Інструмент
Необхідний мінімум інструменту:
Ключ накидний «17» Головка «10», з подовжувачем Плоска (шлицевая) викрутка Молоток Оправка для сальника Приступаємо до заміни манжета
Щоб замінити сальник розподвалу ваз 2109 робимо наступні операції:
Від'єднуємо проводи від акумуляторної батареї Встановлюємо поршень(див. Заміна поршнів на Ваз своїми силами ), розташований у першому циліндрі в точку ВМТ Поршень, що знаходиться в першому циліндрі в ВМТ (означає - верхня мертва точка) встановлюється, щоб при виконанні робіт, пов'язаних з газорозподільним механізмом - зняттям приводного ременя розподільного вала, шестерні розподілвалу і т. п. не порушувався порядок фаз газорозподілу Якщо порушити порядок газорозподілу - мотор ваз 2109 не буде працювати взагалі, або його робота буде бажати кращого і ціна питання надалі - капітальний ремонт Тому виставляємо ВМТ строго по позначці, яка знаходиться на шківі розподільного валу (тоді при установці за відмітками на шківі колінчастого або маховику в такому становищі може опинитися поршень четвертого або першого циліндрів) Потім обов'язково перевірте збіг позначок на маховику або шківі колін вала (коли ви зняли шків генератора) Якщо відмітка на шківі або маховику не збігається, це означає порушення установки фаз газорозподілу Тоді необхідно при знятому приводному ремені распредвала повернути колінвал до збігу оцінок Попередження: обертайте колінвал виключно за болт, що кріпить до нього шків (категорично заборонено повертати колінвал, обертаючи його за шків розподільного валу - ви можете пошкодити клапана і поршні). Порада: Оскільки обертати колінвал за болт шківа незручно без спеціального ключа, це можна зробити іншими способами:
Включаємо будь-яку передачу (а краще всього четверту) і повільно котимо машину до збігу позначки, розташованої на шківі розподільного валу і позначки, що знаходиться на задній кришці приводного ременя распредвала Ввімкніть передачу і вивісите на домкраті (підклавши дерев'яні бруски) будь-яке переднє колесо. Потім обертайте вивішене колесо аж до збігу позначки, розташованої на шківі розподільного валу і позначки, що знаходиться на задній кришці ременя приводу розподілвалу Тепер, коли фази газорозподілу виставлені правильно, заміна сальника на распредвале ваз 2109 триває:
Після цього необхідно відпустити ролик натягувач і зняти ремінь Ключем «на 17» відкручуємо болт, що кріпить шків розподільного валу Щоб вал у нас не обертався, через отвір в шківі пропустіть голівку «10» з подовжувачем і надіньте її на гайку, що кріпить задню кришку приводного ременя ГРМ (фото нижче) Відкручуємо болт, що кріпить шків, фіксуємо шків від обертання надівши голівку «10» з подовжувачем на гайку, що кріпить задню кришку кожуха приводного ременя
Потім знімаємо шків розподільного валу Шпонку шківа, щоб не втратити, дістаємо з паза распредвала Витягаємо сальник підчепивши його викруткою Витягаємо сальник
Перш ніж встановлювати новий манжет, ваз 2109 заміна сальників распредвала має свої тонкощі:
Перевірте, чи співпадає на ваз 2109 розмір сальника розподільного валу зі знятим зразком (рекомендується вибирати новий маркуванню старого, або дивитися, що рекомендує інструкція з експлуатації) Важливо: Не багато автолюбителі знають, що будь-манжет має напрям обертання, якщо його переплутати, то він працювати не буде
Перевірте його робочу кромку, на ній не повинно бути напливів гуми і вм'ятин При виявленні дефектів, замініть сальник, встановлювати дефектний не має сенсу, він не усуне текти мастила Тепер встановлюємо на ваз 2109 сальник розподвалу Щоб легше було встановити манжет на місце, рекомендуємо по периметру її робочої кромки зробити невелику фаску за допомогою надфіля, кромка буде простіше одягатися на распредвал. Обов'язково змащуємо тертьові поверхні манжета моторним маслом і тільки після цього одягаємо його на распредвал Поправляємо кромку за допомогою гострої дерев'яної палички, якщо кромка подогнулась Крайку манжета поправляємо гострої дерев'яною паличкою
Остаточно садимо сальник на місце з допомогою молотка і оправки відповідного діаметру або головки Садимо манжет на місце з допомогою молотка і підходящої оправки або головки
Виконуємо складання в зворотній послідовності При цьому шестірню розподільного валу встановлюємо виступаючою частиною її маточини до мотору Виступаючою частиною маточини (на неї вказує червона стрілка) до мотору
На цьому заміна сальників розподільного валу ваз 2109 завершена, залишився один маленький, але важливий нюанс:
Обов'язково відрегулювати натяг приводного ременя распредвала При правильній натяжці ремінь розподільного вала на ваз 2109 повертається двома пальцями (з зусиллям 15-20 М) на 90 градусів Прокручуємо мотор на два оберти колінчастого вала і заново перевіряємо натяг ременя Повторюємо регулювання при необхідності Заміна сальників распредвала на ваз 2109 повністю завершена, вона не являє собою нічого особливо важкого або неможливого, якщо якийсь момент вам незрозумілий, подивіться відео.