1 Яке масло налити 1.1 Коли заливати 1.2 Визначаємо необхідне для заливки кількість мастила 1.3 Порядок виконання 2 Необхідна промивка при зміні мастила в двигуні Маслоналивная горловина ваз210921099
Питання куди заливати моторне масло в ваз 2109 очевидний кожному власнику машини, яка хоч трохи розбирається в пристрої мотора. Потрібно елементарно відкрутити кришку маслоналивной горловини (вона показана на картинці вгорі), що знаходиться на корпусі двигуна зверху.
Відкривається вона поворачиванием на дев'яносто градусів проти руху годинникової стрілки. Через відкриту горловину масло і наливають в мотор.
Більш складне питання, на яке зможе відповісти далеко не кожен - яке масло залити в двигун ваз 2109. А так же, скільки його потрібно.
Наша стаття допоможе вам розібратися з усіма цими труднощами по порядку.
Яке масло налити
Всім відомо, що серцем машини є його мотор (двигун) і що цього агрегату потрібна підвищена увага. Від якості використовуваного масла багато в чому залежить термін його служби.
Тож, почнемо з найбільш важливого питання, яке в двигун ваз 2109 масло заливати? Звичайно, кожен власник намагається використовувати дороге.
Хоча зараз, з-за великої кількості підробок, висока ціна не завжди означає належну якість. Застосування неякісних масел (і мастил не відповідають технічним умов) приводить до підвищеного зносу деталей двигуна і його передчасного виходу з ладу.
Як самому визначити підходяще у величезному різноманітті марок і фірм моторних масел, на що варто звертати увагу при виборі:
Спочатку слід ознайомитися з рекомендаціями виробника авто. Уважно вивчіть сервісну книжку машини, щоб зрозуміти яке масло рекомендує виробник в даний мотор і його в'язкість Якщо ваш автомобіль вже має хороший пробіг, тут необхідно знати ступінь зношеності деталей мотора, і яке масло застосовувалося Наприклад, якщо в двигуні ваз 2109 , куди заливають масло мінеральне, протягом декількох років, мікротріщини в прокладках мотора заповнюються відкладеннями, в процесі експлуатації машини вони не вимиваються Однак при заміні мінерального на синтетичне, з більш високими проникаючими і хімічними характеристиками, такі відкладення вимиваються, і текуче масло через ці мікротріщини виходить назовні, і ваш двигун раптом починає «потіти» Золотою серединою між мінеральним і синтетичним маслом, є полусинтетика Між тим, поняття «полусинтетика», немає ніде, крім Росії Найчастіше мастило такого типу отримують з «мінералки» шляхом гидрокрегинга, що значно покращує його характеристики Основна перевага напівсинтетики, насамперед - ціна Крім того, для мотора, який багато років пропрацював на мінеральній мастилі, перехід на напівсинтетику буде не надто критичний (якщо, звичайно, масло було гідної якості) Наступний критерій вибору мастила є її в'язкість, яка характеризує температуру навколишнього середовища (повітря) у зимовий період під час запуску двигуна і температуру в літній період при найвищій навантаженні Як правильно підібрати мастило з потрібним значенням в'язкості:
Сьогодні у світі існує стандартна класифікація SAE, за рівнем в'язкості В маркування по SAE є найбільш повне і короткий опис усіх властивостей масел Вони поділяються на зимові класи (0W-20W), а так само на літні (20-60) Клас в'язкості позначається здвоєним номером В якому перша цифра означає динамічну в'язкість при зимовій мінусовій температурі, при якій гарантується легкий пуск двигуна Друга цифра означає кінематичну і динамічної в'язкості мастила при 100°С і 150°С в літній час Класифікація по SAE повідомляє споживачеві дані масел, які мають граничну температуру роботи, при якій двигун без проблем прокручується стартером, а масляний насос прокачує мастило при холодному запуску двигуна без тертя на суху в його тертьових вузлах Мастила з в'язкістю 50-60 призначаються для потужних моторів, а також для двигунів, які вже мають пристойний пробіг (понад тисячі кілометрів) Синтетика в таких двигунах буде постійно витікати через сальники, прокладки та інші ущільнювачі з-за своєї підвищеної плинності Що ще необхідно знати господареві ваз 2109 яке масло заливати з урахуванням сьогоднішньої специфіки:
Мотори, які на сьогоднішній день встановлюються на багато моделей ВАЗ, сильно відрізняються від тих, які встановлювалися раніше Основні особливості - інжекторна система подачі палива і оснащення машин системою нейтралізації (допалювання) відпрацьованих газів, яка відповідає вимогам і стандартам «Євро 2» З-за цього стали виникати принципово нові (підвищені) вимоги до властивостей мастильних матеріалів Тому в кінці 90-х виробник «АвтоВАЗ» вніс спеціальні поправки у власну систему стандартів і допусків мастильних матеріалів, яка була розроблена ще в 70-ті З урахуванням специфіки «ВАЗовского» авто парку, Науково-технічний центр «ВАЗ» розробив двоступеневу систему стандартів моторних масел Їх стало два основних класи - Супер» і «Стандарт» «Стандарт» рекомендовано застосовувати в двигунах «класики», яка випущена не пізніше 1102000 року Відповідно до класифікації API - масла «стандарт» відносять до класу SF, якому зараз відповідають в основному мінеральні продукти, як приклад - «ТНК Мотор» (SAE 10W-30 или15W-4020W-50) Для моделей ВАЗ-2108 -1111 і автомобілів марки ВАЗ, випущених пізніше 1102000 року, рекомендовані масла класу «Супер», відповідні властивостями SG Масла класу «Супер» і рекомендовані для машин випущених на Запорізькому і Луцьком і заводах в той же період Наприклад: в асортименті найбільш широко представлених масел ТНК клас «Супер» мають полусинтетика «ТНК Супер» (відповідне SAE 10W-40 і 5W-40) і мінералка «ТНК Супер» (відповідне SAE 15W-40) Вони рекомендуються до застосування в інжекторних двигунах, які оснащені системами нейтралізації відпрацьованих (вихлопних) газів У 2003 році масло «ТНК Супер» проходило повторні технічні випробування, за підсумками яких воно було допущено до використання в новітніх моделях автомобілів з періодичністю заміни 15 тисяч кілометрів Це означає, що «період служби» продуктів «Супер» значно підвищений, тому вони забезпечують надійну роботу більше інших мастил із звичним 8 - 10 тисячним пробігом між замінами Однак слід обов'язково враховувати такі фактори як: якість застосовуваного палива, режим експлуатації двигуна, забрудненість доріг, а так само здатність фільтруючих елементів машини працювати більше 10 тисяч кілометрів Тепер, коли стає ясно для ваз 2109 - ваз 21093 яке заливати масло, переходимо до питань, коли і скільки. Коли заливати
Терміни заміни конкретно для кожного мотора, типу мастила і умов експлуатації свої, тому для кожного виробника автомашин він різний, плюс велике значення має пробіг до капітального ремонту двигуна, так що беремо в середньому:
При стандартних умовах експлуатації автомобіля, мастило покладено міняти кожні 10 тисяч кілометрів пробігу У Росії інтервал між замінами краще скоротити до 7-8 тисяч, так як експлуатація транспорту, з досвіду багатьох автомобілістів, йде у важких умовах Обов'язково при зміні масла слід змінювати і масляний фільтр Визначаємо необхідне для заливки кількість мастила
Щоб визначити кількість масла в двигуні, є спеціальний щуп - вимірювач, який знаходиться в середині блоку циліндрів з правої сторони, як зазначено на фото.
Щуп - вимірювач рівня мастила в двигуні (вказаний червоною стрілкою)
Щоб долити (залити) мастило в мотор треба мати під рукою:
Свіже моторне масло з в'язкістю відповідає технічним умовам для вашого мотора Наливна воронка, замість якої підійде обрізана поліетиленова пляшка Чисте ганчір'я Корисні поради:
Щоб достовірно визначити кількість масла в картері двигуна після поїздки необхідно заглушити двигун, дати маслу стекти в піддон, почекавши 5-10 хвилин Якщо доливаєте мастило, застосовуйте ту ж марку і фірму, що заливали в двигун при зміні Не припустимо перевищення рівня вище мітки максимум на щупі - вимірювачі щоб уникнути витоку через сальники і прокладки, і підвищення витрат Вимірювання рівня виконуйте, встановивши машину на рівну горизонтальну площадку Порядок виконання
Щоб не помилитися, і не перелити вище необхідного рівня, і тим самим не створювати собі зайвих проблем з двигуном, слід перевірити рівень мастила за щупа, як свідчить інструкція та наведені трохи вище поради:
Витягніть щуп - вимірювач з мотора і протріть його поверхню чистою ганчіркою, потім вставте його на місце Знову витягніть щуп, рівень масла в моторі повинен знаходитися в межах між «MIN» і «MAX» Якщо його рівень нижче, тоді долийте до необхідного рівня Позначки мінімального і максимального допустимого рівня на щупі - вимірювачі
Знімаємо кришку з маслоналивной горловини Вставте в горловину воронку і доливайте олію, періодично перевіряючи щупом - вимірником його рівень Щоб правильно перевірити рівень, давайте стекти 2-3 хвилини після доливання Якщо раптом рівень після доливання перевищує позначку «MAX», необхідно видалити зайву мастило Це легко зробити за допомогою медичного шприца, надівши на нього гнучку трубку, вставивши трубку шприца в отвір щупа, і відкачавши надлишки Взимку не варто застосовувати в двигуні мастило із в'язкістю вище, ніж необхідно, інакше в морози будуть труднощі з запуском двигуна Тепер питання типу на ваз 21093 скільки масла заливати, відпали самі собою, доливаємо по рівню а при зміні заливаємо за додається інструкції з експлуатації машини. До того ж ви легко зможете налити в мотор потрібну кількість своїми руками.
Необхідна промивка при зміні мастила в двигуні
Останнє питання, що встає перед будь-яким власником авто при зміні змащення це потрібна промивка.
Промивка необхідна:
Якщо ви не знаєте, яке масло використовувалося при заміні попередньої або забули Якщо вирішили змінити марку Якщо злита з мотора відпрацювання сильно забруднена В інших випадках промивання це особиста справа кожного власника. Вона має свої плюси і мінуси.
До плюсів відносяться:
Видалення кіптяви, нагару опадів і відкладень із системи змащення, а так само продуктів зносу деталей, які маслом не вимиваються Очищення від попередньої мастила уберігає нову від виникнення опадів і втрати властивостей у разі несумісності з попередньої маркою Мінуси:
Промивка вимивається з мотора не вся, залишки її, розріджують нове мастило, від цього вона втрачає властивості Тому найкращою промиванням є мастило, яку будете використовувати згодом, хоча використовувати її як промивання може бути дорого. Промивання зазвичай вимагають мотори мають великий пробіг.
Ось і все, питання на ваз 2109 куди заливати масло закрити раз і назавжди, я сподіваюся. Якщо щось забули або не зовсім зрозуміли, прочитайте з початку або подивіться відео.