Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити

24.12.14, Ваз
3847
  • 1 Плюси і мінуси пасової передачі
  • 2 Що являє собою і для чого необхідний ремінь ГРМ
  • 2.1 Наслідки обриву
  • 2.2 Причини обриву і як цього уникнути
  • 2.3 Як простіше контролювати стан приводного ремінця газорозподілу
  • 3 Переходимо до заміни
  • 3.1 Діагностика деталей газорозподілу
  • 3.2 Встановлюємо новий ремінний привід грм

  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Схема роботи ременя газорозподільного ваз 2109
    Будь-який поважаючий себе власник автомобіля, знайомий з його пристроєм знає, для чого необхідний і де розташований ремінь ГРМ, а так само чим загрожує на ваз 2109 обрив грм. Ходить багато безліч чуток про те, що обрив ремінця газорозподілу на звичайних восьми клапанних двигунах (у тому числі тих, які стоять на автомобілях ВАЗ) нічим не небезпечний, крім хіба що заміни самого ремінця, а ось для шістнадцяти клапанних моторів неминуче потрібно капітальний ремонт.

    Насправді, якщо лопнув ремінь грм ваз 2109 тут як пощастить, від легкого переляку з заміною ременя до капітального ремонту, якщо пошкодило поршні. Лопнути він може досить несподівано, і в невідповідний час у невідповідному місці, тому щоб уникнути серйозних неприємностей рекомендуємо перевіряти його стан періодично змінювати за перших ознаки непридатності.


    Плюси і мінуси пасової передачі


    Всього близько двадцяти років тому в моторах застосовувався ланцюговий привід газорозподілу, а зубчастий ремінь, зустрічався лише на окремих моделях машин і викликав недовіру. Лише через декілька років ремінна передача газорозподілу стала атрибутом кожного автомобіля.

    Чому так сталося:

  • Такий привід виявився набагато менш гучним

  • Має невелику вагу і дуже просту конструкцію

  • Однак головним недоліком є і залишається його низька довговічність - ремені газорозподілу часто рвуться

  • Ще одним неприємним моментом пасової передачі є те, що при тривалій експлуатації з'являється свист або сповзання ремінця газорозподілу

  • Ланцюг, на відміну від нього, може прослужити не тільки до капітального ремонту двигуна , але і весь термін його служби

  • Ремінна передача прослужить не довше, ніж 60 тис. кілометрів пробігу

  • Перетяжка ременя газорозподілу, часто призводить до «слизыванию» його зубців, як наслідок, перекосу його на зубцях, з-за цього мотор працює нестабільно, або взагалі не заводиться


  • Що являє собою і для чого необхідний ремінь ГРМ


    Ремінь газорозподільного механізму (скорочено ГРМ) - це гумовий (резинометаллический) зубчастий ремінець, з внутрішньої сторони якого розташовані насічки.

    Він служить для забезпечення синхронізованого обертання розподільного валу і коленвала в двигуні:

  • Синхронність роботи цих валів має велике значення, завдяки правильному погодженням цих деталей мотора, механізм газорозподілу забезпечує - впуск в циліндри паливної суміші, викид відпрацьованих газів через систему впускних і випускних клапанів

  • Ремінь ГРМ обертає распредвал зі швидкістю, яка вдвічі менше, ніж швидкість коленвала

  • Він піддається зносу в процесі роботи, як і всі інші механізми. Заводом виробником встановлено його експлуатаційний ресурс 50-60 тис. кілометрів, потім його потрібно замінити, навіть якщо він не має видимих пошкоджень


  • Наслідки обриву


    Розглянемо, що відбувається в двигуні ваз 2109 при обриві ременя грм:

  • Щоб зрозуміти наслідки звернемося до фізичних і механічних процесів, які відбуваються в двигуні

  • Наслідки залежать безпосередньо від конструкції мотора

  • Чим простіше його пристрій, тим більше ймовірність, що при обриві нічого не буде пошкоджено

  • У тому разі, коли на двигуні поршень у положенні ВМТ не дістає до клапана в максимально відкритому положенні, це можна вважати великим везінням, тоді у випадку обриву міняти доводиться тільки ремінець

  • Однак далеко завжди вдасться обійтися «легким переляком»

  • Це відноситься до сучасних багато клапанним моторів, спрямованих на підвищення потужності, поршні в них не мають глибоких вибірок під клапана

  • Тоді, при обриві пасової передачі ГРМ, распредвали зупиняються тут же, в положенні, при якому і стався обрив

  • Колінвал, розкручений маховик, що обертається за інерцією ще деякий час, і відкриті клапана зустрічаються з поршнями

  • У кращому випадку очікуваний результат - загин клапанів

  • Знадобиться зняти і розібрати головку блоку

  • Коли обрив відбувається на холостих обертах мотора, найімовірніше замінити не потрібно більше трьох-чотирьох клапанів

  • Якщо ця неприємність сталася на передачу - тоді, ціна питання заміна клапанів всіх

  • Досвідчені механіки рекомендують при будь-якому розкладі міняти весь комплект клапанів (можливі приховані дефекти та пошкодження, які спливуть згодом)

  • Можуть лопнути (потріскатися) направляючі втулки клапанів, що загрожує заміною або ремонтом головки блоку

  • Іноді від удару по головок клапанів пошкоджуються поршні


  • Причини обриву і як цього уникнути


    Причин обриву існує безліч, зупинимося на найбільш поширених:








  • Природний знос у процесі роботи, старіння ремінця, або погана якість спочатку (шлюб)

  • Вихід з ладу в результаті попадання масла і бруду

  • Заклинювання водяної помпи

  • Потрапляння під зуби різних сторонніх предметів

  • Мимовільне заклинювання або відпускання ролика - натягувача

  • Заклинювання колінчастого

  • Заклинювання распредвала


  • Щоб не лопнув ремінь грм на ваз 2109 вам необхідно щоденно контролювати стан пасової передачі:

  • Прислухатися до роботи мотора, при підозрілий шум з боку привода газорозподілу, глушити мотор і шукати причину шуму, при необхідності - виконають своєчасну заміну

  • Не варто ризикувати і перевищувати відведений ресурс. Важливо знати, що краще змінити ремінь газорозподілу кілька раз, ніж ремонтувати потім двигун

  • За технічним рекомендаціям його заміну необхідно виконувати через 50-60 тис. кілометрів пробігу

  • Винятком є «фірмові» ремені хорошої якості, однак не варто сліпо довіряти розкрученої марки

  • Важливо, щоб приводний ремінець газорозподілу був рівномірно натягнутий: не «пищав» від надмірного натягу і не провисав на деяких ділянках

  • Багато любителі вважають, що шкоди від цього не буде, (притреться, приробиться), вам слід знати, що це казки - корд всередині має межу розтягування і з часом він лопне

  • Якщо ви його кілька разів піднімали, але він знову слабшає і розтягується - краще його замінити

  • Звертайте увагу на лампочку тиску масла, розташовану на приладової панелі - якщо вона світиться, це означає наявність неполадок

  • Необхідно уважно стежити за сальниками, щоб не було течі олія, коли масло потрапляє на привід газорозподілу - з цього починаються проблеми

  • Не варто регулярно заводити машину «з штовхача» - приводний ремінець погано переносить такі ривки

  • Найчастіше він рветься, не пройшовши 20 - 30 тисяч кілометрів пробігу саме тому, що машину заводили таким способом

  • Важливо знати, що немає ніякої гарантії, що в далекій дорозі не доведеться міняти ремінь привода газорозподілу

  • Краще зробити заміну вчасно, щоб потім не вирішувати нездійсненне завдання - як його замінити при відсутності помічника і якихось потрібних інструментів, і де брати новий на заміну

  • Завжди корисно мати в автомобілі комплект інструментів і домкрат на випадок різних непередбачених ситуацій


  • Як простіше контролювати стан приводного ремінця газорозподілу


    У процесі роботи, а особливо перші дні після заміни (а так само заміни будь-якого іншого компонента приводу газорозподілу) всі настійно рекомендують спостерігати за станом і поведінкою приводного ременя.

    Він закритий кожухом, знімати кожух кожен день - досить клопітка справа, наша інструкція підкаже, як зробити простіше:

  • Для щоденного спостереження за приводним ременем рекомендуємо прорізати невелике віконце у верхній частині кожуха ременя


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Невеликий проріз верхній частині кожуха, щоб спостерігати за приводним ременем

  • Тепер ви легко можете слідкувати за станом ременя, своєчасно виявити появу тріщин, задирів, «подгрызание» країв і завчасно вжити заходів, а не чекати обриву


  • Переходимо до заміни


    Щоб поміняти ремінь своїми руками, нам буде потрібно стандартний набір інструментів. Заміна ременя грм ваз 2109 при обриві, якщо всі інші механізми вціліли, виконується у такому порядку.

    Отже:









  • Відключаємо клеми від АКБ (акумуляторної батареї)

  • Щоб отримати доступ до пасовому приводу, необхідно зняти кожух, який оберігає ремінь від потрапляння бруду

  • Кожух прикріплений трьома болтами

  • Викручуємо болти, і знімаємо кожух


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Викручуємо болти, що кріплять кожух і знімаємо його

  • Наступний крок - зняття ремінного приводу генератора

  • Для отримання доступу до деталей привода газорозподілу, нам необхідно буде зняти шків генератора

  • Відпускаємо верхній болт на, потім послаблюємо нижній болт кронштейна генератора і легко відводимо генератор до мотору

  • Ремінь генератора ослаб і тепер його можна легко витягти

  • Далі, виставляємо по мітках газорозподільний механізм

  • Першим ділом, встановлюємо колінвал по мітці

  • Прокручуючи колінвал, дивимося через люк, розташований на кожусі зчеплення, що б відмітка на кожусі збігалася з відміткою на маховику двигуна


  • Увага: Так як ремінна передача у вас обірвана, вам потрібен помічник, який буде обертати распредвал, поки ви обертаєте колінвал, щоб уникнути пошкодження клапанів
    Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Виставляємо колінвал за відмітками, через лючок на кожусі зчеплення

  • Збіг цих позначок означає, що поршень, розташований у першому циліндрі стоїть в положенні ВМТ і при установці нового ременя грм, буде набагато легше відрегулювати газорозподіл

  • Щоб узгодити газорозподільний механізм, який обертається повільніше коленвала вдвічі, потрібно, що б відмітка на шестерні валу газорозподілу збігалася з відміткою на кожусі

  • Коли всі вали виставлені за відмітками, можна приступати до заміні ремінного приводу грм

  • Знімаємо порваний ремінець, вірніше те, що від нього залишилося

  • Відпускаємо ролик - натягувач


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Відпускаємо ролик - натягувач

  • Що б надіти новий приводний ремінь на шестерню колінчастого вала, необхідно зняти шків генератора

  • Скористаємося накидним ключем, щоб відвернути болт, що кріпить шків

  • На фото нижче показано, як зафіксувати шківа викруткою від провертання


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Знімаємо шків приводу генератора, відкрутивши болт, і фіксуючи його від провертання викруткою
    Після зняття шківа, можна вільно надягати новий приводний ремінець

    Діагностика деталей газорозподілу


    Так як міняти ремінною привід доводиться після його обриву, перш ніж встановити новий привід газорозподільного механізму, обов'язково зверніть увагу на стан всіх деталей, а саме, стан шестерень, водяного насоса (помпи) і натяжного ролика:

  • Водяний насос (помпа), працює від пасової передачі грм і заводом виробником рекомендує замінити водяний насос разом з заміною пасової передачі

  • Чому саме так? Уявляєте ситуацію, коли ви тільки що замінили ремінь грм, проїхали кілька тисяч кілометрів і тут ламається водяний насос

  • Вам знову треба лізти під капот, розбирати всю систему заново, потім міняти помпу і регулювати все, це непотрібні проблеми і даремно витрачені нерви

  • Раптом помпа почне трохи підтікати? Тоді тосол (антифриз) потрапляє на ремінну передачу грм, що призводить до швидкого зношування її

  • Якщо вам дозволяють кошти, неодмінно міняйте помпу

  • Щоб правильно виконати заміну помпи, рекомендуємо знайти статтю з заміни помпи ваз, а ще краще відео

  • Проте часто трапляється ситуація, коли кошти обмежені, на заміну помпи не вистачає, тоді обмежуємося уважним оглядом її

  • Спробуємо похитати вал помпи за шестерню, якщо не виявили люфту, і помпа крутиться без хрускотів і скрипів, тоді помпу можна не міняти

  • Ролик - натягувач потребує заміни неодмінно

  • Так як в ньому знаходяться підшипники, вони змащуються один раз (на заводі) і мастила, вистачає до наступної заміни ремінця грм

  • Що б зняти ролик - натягувач, потрібно лише відгвинтити повністю гайку кріплення і зняти його зі шпильки

  • Під натяжним роликом розташована регулювальна шайба, будьте уважні, не втратьте її

  • Тепер переходимо до шестеренкам газорозподільного механізму:

  • Уважно огляньте їх зуби на предмет пошкоджень

  • Якщо ви помітили картину як на фото знизу, то шестерні необхідно замінити


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Злизані зуби шестерні ГРМ, шестерню неодмінно потрібно міняти

  • Слід також звернути увагу на сальники колінчастого і газорозподільного валів


  • Встановлюємо новий ремінний привід грм


    Напрямки руху у ремінця немає, але рекомендується встановлювати його цифрами і літерами до себе, якщо стояти до правого крила особою, то цифри і літери на ньому повинні бути до вас, а не догори ногами.

    Тепер порядок надягання:

  • Спочатку надіваємо ремінь за нижню шестірню і, утримуючи його від провертання, одягаємо його за верхню шестірню з деякою натяжкою, що б він не провисав

  • Далі, заводимо ремінною привід через шестірню помпи і натягивающий ролик

  • Потім встановлюємо шків генератора

  • Залишилося тільки підтягти ролик - натягувач

  • Для цього існує спеціальний ключ, однак народні умільці примудряються зробити все без нього



  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Натягуємо ролик ключем і викруткою, якщо немає спеціального ключа
    Натяжка регулюється так:

  • Прикладаємо невелике зусилля пальців, викручуємо ремінь, він повинен викручуватися на 90 градусів, не більше. Це оптимальна натяжка пасової передачі


  • Ваз 2109: обрив ременя грм - що робити
    Перевіряємо пальцями натяг пасової передачі

  • Тепер проворачиваем кілька разів мотор (ключем за болт кріплення шківа) і перевіряємо, що позначки на маховику і шестерні валу газорозподілу збігаються

  • Якщо оцінки не збігаються, вам треба знову зняти ремінець і відрегулювати вали за відмітками

  • Якщо ж після повторного прокручування двигуна позначки збігаються, можете запустити двигун

  • Якщо, після запуску двигуна, ремінець починає сповзати - причиною сповзання виявляється подогнутая шпилька ролика - натягувача, її слід замінити

  • Ролик варто через неї трохи шкереберть, і ремінець сповзає від цього

  • Причиною може бути як обрив, так і перетяжка пасової передачі

  • Ставтеся до цього уважно, з-за такої дрібниці у вас може виникнути купа проблем, деякі підкладають під ролик натягувач тонкі прокладки півкільцями, вирізані з пивних банок, але рішення проблеми - це заміна шпильки

  • Встановіть на місце захисний кожух

  • Далі надягайте ремінь приводу генератора і неодмінно відрегулюйте натяг його


  • Коли ви зрозуміли, чим загрожує двигуну і вам обрив пасової передачі, вам варто скористатися нашими рекомендаціями і запобігти обрив, не доводити машину до такого стану.