Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками

24.12.14, Ваз
4048
  • 1 Причини ремонту поршневий двигуна
  • 2 Необхідний інструмент
  • 3 Ремонт
  • 3.1 Розбирання двигуна
  • 3.2 Підготовка нової поршневої
  • 3.3 Збірка двигуна
  • 4 Обкатка

  • Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    ВАЗ 2107
    Поршнева, мабуть, головна частина серця автомобіля. Її пристрій трохи складним здається для необізнаного людини, але насправді ремонт поршневий можна здійснити і самостійно.

    Хоча це досить важкий і трудомісткий процес, він цілком може коштувати тих грошей, які були заплачені за ремонт, а його ціна пристойна і плюс до всього, будуть отримані знання і навички в ремонті автомобіля.

    Звичайно, не все можна зробити самостійно. Наприклад, якщо блок циліндрів вимагає розточки до наступного ремонтного розміру, то його неможливо зробити без певного обладнання і без знання справи.

    Ну а в цілому можна своїми руками поміняти поршневу. До речі, зовсім не обов'язково знімати двигун з кузова вашої «сімки», якщо, звичайно, блок не вимагає ремонту.



    У цій статті будуть розглянуті причини заміни поршневої процес ремонту крок за кроком, а також будуть дані поради - що і як краще зробити:

  • Причини ремонту поршневий двигуна

  • Необхідний інструмент

  • Ремонт:



  • Розбирання двигуна

  • Підготовка нової поршневої

  • Збірка двигуна



  • Обкатка


  • Причини ремонту поршневий двигуна


    Розібравши двигун автомобіля, звичайно, можна визначити зношена чи шатунно-поршнева група чи ні. Але навіть без розбирання досвідчені майстри можуть сказати, чи потрібна заміна поршневих кілець ВАЗ 2107 вашому чи ні.

    Це визначається по декільком факторам:

  • По-перше, вихлоп. Колір вихлопних газів при значному зносі поршневий має синій відтінок.

    Це відбувається за рахунок потрапляння моторного масла в камеру згоряння, а потім, природно, в вихлопну систему. Якщо дим з вихлопної явно синій - це ознака зовсім вже «ушатанного» двигуна і необхідності термінового ремонту.

  • По-друге, витрата палива і масла. Витрата помітно збільшиться.

    Бензин буде просто відлітати у вихлопну трубу. Масло проходить через кільця і залишається в камері згоряння, так як не згорає, і залишається на деталях двигуна. Масляний нагар можна спостерігати на свічках запалювання.

  • Третя причина - втрата потужностних характеристик двигуна. Якщо було помічено, що двигун вже не тягне під гору або не здатний розвивати таку швидкість, як раніше, - все це є ознаками зносу поршневої і необхідністю її заміни.


  • Рада! Щоб рідше робити капітальний ремонт (заміна поршневий ВАЗ 2107) стежте за станом свого автомобіля. Наприклад, вчасно міняйте масло, не давайте надмірних навантажень на двигун і застосовуйте інші корисні поради.
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Синюватий вихлоп - ознака зносу поршневий

    Необхідний інструмент


    Так як в нашому випадку не потрібно знімати двигун, особливо великого обладнання не потрібно.

    Необхідно для заміни поршневої наступне:

  • Нутромір (як на фото)


  • Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Нутромір

  • Молоток

  • Паяльна лампа

  • Ємність і щіточка для миття деталей

  • Щуп

  • Оправка для вставки пальця

  • Оправка для поршневих кілець

  • А також: ключі, викрутки, щітки по металу та інший дрібний інструмент


  • Рада! ВАЗ 2107 заміна поршневих кілець, так і будь-який інший ремонт бажано виконувати інструментом працездатним, справним і безпечним. У будь-якому разі здоров'я дорожче грошей, витрачених на, можливо, нові інструменти.

    Тримайте інструмент чистим і завжди на своєму місці - таким чином можна скоротити тривалість ремонту.







    Ремонт


    Отже, інструмент заготовлений, машина в стійлі - заміна поршнів ВАЗ 2107 починається!

    Розбирання двигуна


    Як уже говорили, двигун з автомобіля знімати не будемо, а здійснимо ремонт прямо на ньому. Зручніше це робити на підйомнику, звичайно, але цілком можливо на ямі або естакаді.

    Особливо розбирати двигун не доведеться.

    Отже, приступимо:

  • Першим ділом зливаємо масло. Для цієї операції знадобиться ємність для олії (підійде будь-яке ціле відро) та шестигранник для відкручування заливної пробки.

    Порядок простий: відкручуємо пробку, зливаємо масло, закручуємо пробку назад.


  • Рада! Перед слитием масла двигун необхідно трохи прогріти, щоб масло краще скло.
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Блок без головки

  • Далі потрібно буде зняти головку блоку циліндрів . Для цього знімаємо кришку головки, відкручуючи ключем на 10 болти кріплення. Знімаємо також фігурні шайби і складаємо все в одну коробочку, щоб не втратити і не переплутати.

  • Знімаємо прокладку. Звичайно, в процесі складання двигуна краще встановити нову прокладку, але якщо стара залишилася в цілому стані, то, в крайньому випадку, можна використати і її.

  • Далі необхідно послабити натяг ланцюгового приводу. Для цього просто знімається натягувач ланцюга.

  • Знімаємо шестерню розподільного валу. Відгинаємо для цього стопорну пластину, а потім відкручуємо гайку від розподільного валу.

  • Наступний крок - безпосередньо зняття головки. Тут вже простим накидним ключем не обійтися - потрібно буде взяти міцний вороток і головку. Не забудьте відкрутити болт, що знаходиться на відливі головки.

  • Ось і дісталися до поршнів. Тепер доведеться поміняти позицію і залізти під машину.


  • Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    ВАЗ 2107 вид знизу

  • Якщо ваша сімка обладнана захистом двигуна, то зніміть її.

  • Далі потрібно зняти піддон. Його кріплять багато болтів і гвинтів, які треба буде відкрутити. Відкручувати піддон також зручніше головкою з невеликим комірчиком. Будьте обережні, щоб не зривати різьблення - мало що.

  • Прокладка з-під піддону викидається, а замість неї купується нова.

  • Не для кого не буде секретом, що заміна поршнів на ВАЗ 2107 передбачає зняття старих. Цим зараз і потрібно буде зайнятися.

  • Щоб не заважав масляний насос , знімаємо його, відкрутивши два болти кріплення.

  • Відкручуємо бугеля (кріплення кришки шатунів). Відкрутивши дві гайки, знімаємо кришку першого шатуна.

  • Потім витягуємо шатун з поршнем з блоку циліндрів.

  • Знімаємо з шатуна вкладиші. Їх теж потрібно буде купити нові.

  • Наступним кроком, використовуючи лещата, затискаємо шатун, знімаємо всі три кільця.

  • Далі кладемо на поршень лещата так, щоб можна було вибити палець.


  • Рада! Підкладіть під поршень ганчірочку або щось типу того, щоб не розбити поршень в процесі зняття пальця.









  • За допомогою оправки, що підходить по діаметру під палець, вибиваємо його з поршня.

  • Так був розібраний перший шатун. Те ж саме необхідно зробити і з іншими трьома. Не можна плутати шатуни і їх кришки, так як вони зроблені один під одного! Спеціально для цього на шатуни і кришки нанесено номери.


  • Підготовка нової поршневої


    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    ВАЗ 2107 заміна поршня
    Процес збірки поршневий включає в себе вибір поршня щодо циліндра, а також вибір кілець і пальця відносно поршня. Почнемо з поршня.

    Для того щоб дізнатися який поршень знадобиться, добре б знати, які вони бувають і чим відрізняються. На днище поршня вибиті літера та цифра - наприклад 2 Ст. Що вони означають?

    Буква - це клас поршня. Клас поршня визначається по зовнішньому діаметру. Всього існує п'ять класів поршнів - A, B, C, D і Є. Різниця між розмірами становить 001 мм

    Цифра позначає категорія отвору під поршневий палець. Таких категорій всього три і виготовляються вони через 0004 мм

    Також на стінки поршня виконана позначка «П», що означає «перед». При установці слід помістити поршень так, щоб ця мітка була спрямована в бік передньої частини блоку ВАЗ 2107.

    Далі необхідно скористатися нутромером і заміряти циліндри в трьох поясах і у двох вимірах - паралельно і перпендикулярно осі блоку циліндрів.

    Отже:

  • Перший пояс знаходиться на відстані 15 мм від верхньої частини циліндра.

  • Другий пояс - 45 мм від верху циліндра.

  • Третій пояс знаходиться на відстані 80 мм.


  • Разом виходить 6 замірів.
    Рада! Краще і практичніше - скласти таблицю вимірів.
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Замір нутромером діаметра циліндра
    Промеряв всі циліндри, необхідно обчислити їх конусність і овальність. Овальність визначається для кожного поясу вимірів різницею розмірів циліндра в двох вимірах,аконусность визначається лише по одному разу на кожен циліндр у двох вимірах.

    Конусність і овальність блоку циліндрів на ВАЗ 2107 не повинна перевищувати 002 мм, Якщо це значення перевищено - випливає висновок, що блок циліндрів слід віддавати на ремонт.

    Тепер повернемося до поршням і їх підбору. Циліндри також розбиті по класах.

    Як і поршні, вони мають 5 класів з різницею в розмірах 001 мм, Клас циліндра вибитий на нижній площині блоку циліндрів.

    Поршень необхідно підбирати так, щоб розрахунковий зазор між стінкою циліндра і поршнем був 006 - 008 мм Судячи з вищесказаного, робимо короткий висновок: поршні і циліндри повинні бути одного класу.

    Поршневий палець. Пальці діляться на три категорії і позначаються кольоровим маркуванням.

    Так, синій колір означає першу категорію, зелений - другу і нанесений червоний колір говорить про те, що палець має третю категорію. Кожна категорія відрізняється від попередньої на 0004 мм

    Палець перевіряється так: встановлюється в бобишки циліндра одним натисканням пальця руки і не повинен випадати при вертикальному положенні.

    Заміна поршневих кілець на ВАЗ 2107. Зазор між кільцями і поршневими канавками повинен бути не більше 015 мм. Якщо зазор буде більше даного значення, це буде причиною інтенсивного зносу кілець і, як наслідок, швидкого наступного капітального ремонту.
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Перевірка щупом зазору кілець
    Ось і підібрали всі необхідні деталі. Далі переходимо до складання.

    Збірка двигуна


    Для початку необхідно зібрати з'єднання поршень-шатун за допомогою пальця.

    Це робиться наступним чином:
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Заміна кілець ВАЗ поршневих 2107

  • Береться заздалегідь підготовлена оправка для установки поршневих пальців.

  • На неї надягають палець і затискається за допомогою спеціального кріплення.

  • Поршень нагрівається. По-хорошому, повинен нагріватися до температури 240 градусів, але в гаражній обстановці це все підбирається практичним шляхом.

  • Далі палець рясно змащують моторним маслом. До речі, для складання двигуна ні в якому разі не використовуйте відпрацювання - це шкодить двигуну! Тільки чисте моторне масло!

  • Шатун затискається в лещата. На нього надівається поршень, а поршень проштовхується поршневий палець.


  • Примітка. При складанні шатуна з поршнем позначка «П» повинна бути на одній стороні з канавкою виходу олії на нижній частині шатуна.
    Тепер встановлюємо кільця:

  • При заміні поршневих кілець ВАЗ 2107 насамперед потрібно змастити поршневі канавки і самі кільця моторним маслом.

  • Спочатку встановлюється маслосъемное кільце, потім нижнє компресійне і останнім - верхнє.

  • Далі необхідно виставити правильні кути між замками кілець. Верхнє кільце встановлюється під кутом 45 градусів від осі пальця.

  • Нижнє компресійне, а точніше його замок, повинен бути встановлений в протилежну сторону від верхнього.

  • А маслосъемное кільце теж під кутом 45 від осі пальця, але в іншу сторону. Замок пружини кільця повинен бути з протилежного боку.



  • Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    ВАЗ 2107 заміна поршнєв кілець
    Далі необхідно виконати всі перераховані вище операції з іншими поршнями, а потім приступати безпосередньо до установки їх на блок циліндрів. Для цього використовують спеціальну обжимку, але можна обійтися і без неї.

    Розглянемо варіант - заміна поршня на ВАЗ 2107 з обжимкой:

  • Обтискач змащується, надівається на поршень і затискається до упору.

  • Колінчастий вал виставляється по мітці і будуть встановлюватися 2 і 3 шатуни. Не переплутайте їх номери! Також не забудьте звернути увагу на позначку «П»!

  • Обтискач з поршнем і шатуном у зборі встановлюється на циліндр. І поршень легкими постукуваннями молотка опускається в циліндр.

  • В кришку шатуна встановлюється змащений вкладиш, і вона прикручується до шатуна. Момент затягування повинен бути від 43 до 53 Нм.

  • Далі таким же чином встановлюються інші шатуни і перевіряють легкість обертання коленвала.


  • Потім необхідно встановити назад піддон з новою прокладкою, головку блоку циліндрів, встановити назад ланцюгову передачу ГРМ - одним словом, порядок складання зворотний порядку розбирання.

    Після того, як двигун зібраний, заливається олія.

    Обкатка


    Обкатка двигуна проводиться на нерухомому автомобілі. Двигун запускається і працює протягом півгодини. Поступово необхідно збільшувати число обертів приблизно до 2000 оборотів.
    Ваз 2107: заміна поршневий своїми руками
    Перший запуск
    Під час роботи двигуна прислухайтеся, чи є сторонні шуми, що вкрай небажано. Не варто лякатися шуму в перші секунди роботи двигуна, так як масло ще не надійшло в двигун і він короткий час буде працювати з великим шумом, ніж зазвичай.

    Контролюйте герметичність двигуна та інші моменти неправильної роботи і при необхідності зупиніть двигун, знайдіть несправність і продовжите ремонт. Ця інструкція по заміні поршневий, а також необхідні відео допоможуть вам самим здійснити цей досить трудомісткий процес.