1 Можливі несправності 1.1 Необхідний інструмент 2 Порядок виконання робіт Заміна сальників клапанів ВАЗ 2109
Заміна сальників клапанів ВАЗ 2109 і заміна сальників клапанів ВАЗ 2108 це, по суті, є одним і тим же процесом робіт і повністю ідентичним, так як двигуна на цих моделей ВАЗа стоять одні і ті ж. Як правило, синій дим є поганим ознакою, поява якого означає, що необхідний ремонт двигуна.
Робота сальників клапанів, взагалі, полягає у видаленні надлишків олії, які потрапляють на клапанний стрижень. Вони саме видаляють зайве, а не все масло, що залишилося невелику кількість олії повинно змащувати клапан з втулкою. Більш детально вивчити процес роботи сальників клапанів ви можете за спеціальним відео і фото.
Можливі несправності
Не потрібно відразу впадати в паніку і гнати свій автомобіль в автомайстерню, для того щоб вам зробили капітальний ремонт двигуна:
Причиною цього можуть послужити не тільки відслужили своє маслос'емниє або компресійні кільця, але і прийшли в непридатність сальники клапанів, які за стержнів клапанів пропускають масло і камери згоряння, потрапляє олива. І в даному випадку, вам всього лише потрібно заміна сальників клапанів на ВАЗ 2109. Заміну масловідбивних ковпачків цілком можна виконати своїми руками. У цьому процесі можна навіть не знімати головку блоку циліндрів - все робиться на місці. Заміна сальника клапана ВАЗ 2108 є простою процедурою, яка не потребує навичках автослюсаря і спеціального інструменту. А якщо ви володієте пристроєм двигуна, тоді замінити маслос'емниє ковпачки не складе для вас праці. А ціна питання у багато разів менше ніж капітальний ремонт двигуна. Необхідний інструмент
Вам для того, щоб виконати на автомобілі ВАЗ 2108 заміна сальників клапанів, необхідно:
Дрантя або ганчірки, щоб протирати зняті деталі або руки Оправлення, призначена для обпресування нових маслозйомних ковпачків Цанга, щоб знімати сальники клапанів (якщо немає цанги то можна плоскогубцями) Пінцет Рассухариватель (спеціально пристрій, призначений для рассухаривания клапанів) Плоскогубці Молоток Набір ріжкових ключів, а також набір головок з тріскачкою. Увага: Відрізнити, що настав той час, коли необхідно виконувати таку операцію, як заміна сальників на клапанах ВАЗ 2109 від інших можливих причин можна за допомогою одного веселого приладу - компресометра. Зробивши виміри компресії, ви зможете приблизно зрозуміти, що потрібно ремонтувати.
На величину компресії теоретично не впливають зношені сальники клапанів. Також приходять в непридатність сальники клапанів від природної вироблення і зносу матеріалів, неправильного монтажу сальников, у втулках клапанів є підвищений зазор, застосування неякісних сальників клапанів, перегрів двигуна. Висококваліфіковані фахівці стверджують, що необхідна заміна сальників клапанів на ВАЗ 2109 через кожні 18-25 тисяч кілометрів. Нижче наведена покрокова інструкція як виконати самостійну заміну маслозйомних ковпачків на автомобілі ВАЗ 2108 і 2109 своїми руками.
Порядок виконання робіт
Заміну маслозйомних ковпачків на карбюраторних двигунах виробляють аналогічно, але перш ніж почати ремонтні роботи потрібно зняти повітряний фільтр , паливний насос, розподільник запалювання і корпус приводу допоміжних агрегатів.
Заміна сальників клапанів ВАЗ 2108
На автомобілі ВАЗ 2108 або ВАЗ 2109 від акумуляторної батареї від'єднайте мінусовій провід клеми. Потім слід зняти з розподільного валу зубчасту шестерню. Необхідно зняти кришку головки блоку циліндрів У автомобілів моделей ВАЗ 2108 і 2109 з автоматичною системою уприскування відсутній механічний бензонасос і розподільник, відповідно і їх провід не є. Встановлена на його місці задня кришка головки блоку циліндрів.
Для того щоб зняти дану задню кришку головки блоку циліндрів необхідно відкрутити дві гайки кріплення масових проводів і зі шпильок зняти наконечники проводів. Потім відкрутити дві гайки і три болта кріплення задньої кришки головки блоку.
Необхідно звернути увагу, що ущільнювальне кільце встановлено під головкою болта. З головки блоку зніміть задню кришку.
Рівномірно відкрутіть чотири гайки переднього корпусу і шість кріпильних гайок заднього корпусу підшипників розподільного вала і зніміть шайби. Потім необхідно зняти обидва корпуси. Якщо нещільно сидить в пазу розподільного валу шпонка, то вийміть шпонку, щоб не втратити її. З головки блоку циліндрів зніміть розподільний вал. З розподільного валу зніміть сальник. Так проверніть розподільний вал, щоб поршень, який відповідає замінним сальникам клапанів, знаходився в положенні верхньої мертвої точки. Викрутивши свічку запалювання, головки блоку циліндрів, через отвір для свічки вставте олов'яний пруток між клапаном і поршнем (щоб не провалився вниз клапан). Заміна сальників клапанів ВАЗ 2109
Потім необхідно встановити пристосування для стиснення клапанів. У цьому процесі необхідно застосовувати гайку без зубчастого буртика. Стисніть пружини клапана за допомогою цього пристосування. Потім необхідно вийняти за допомогою пінцета два клапанних сухаря. Потім пристосування необхідно зняти. Зніміть верхню тарілку пружин клапана, зовнішню і внутрішню пружини клапана. Необхідно з направляючою втулкою клапана спресувати маслосъемный ковпачок . Для цього потрібно встановити цангу пристрої для зняття сальників клапанів на ковпачок і вдарити різко бойком по втулці пристосування. Потім також різко вдарте по бойку ручки пристрою, тим самим виконавши прессовку маслосъемного ковпачка з втулкою.
З цанги пристосування вийміть маслосъемный ковпачок. Якщо у вас немає в наявності пристосування для зняття сальників клапанів, то необхідно за допомогою пассатиж зняти маслос'емниє ковпачки.
Зусилля при цьому необхідно строго вгору прикладати і маслос'емниє ковпачки не провертати, щоб напрямні втулки клапанів залишилися не пошкодженими.
Перш ніж почати установку нових сальників клапанів, рекомендується зняти пружини з маслозйомних ковпачків, інакше маслоотражающие ковпачки можуть пошкодитися, коли вони будуть проходити під сухарі через проточки на клапанах. Необхідно також занурити в моторне масло маслосъемный ковпачок і тільки потім вставляти його в оправу. У нижню тарілку до упору обережно запрессуйте сальник клапанів. Якщо знімали пружину, то потрібно на маслосъемный ковпачок пружину. Таким же методом замініть інші сальники клапанів. У зворотному порядку зняття встановіть тарілку клапана і пружини. За допомогою пристосування встановіть сухарі так, щоб в проточці стрижня клапана встали сухарі. Вийміть олов'яний пруток з отвору під свічку. Після того як встановіть сухарі вдарте через металевий стрижень молотком по торцях клапанів, щоб сіли на місце сухарі. Моторним маслом змастіть регулювальні шайби і в голівці блоку циліндрів опори розподільного валу. У опори головки блоку циліндрів встановіть розподільний вал так, щоб у бік від штовхачів клапанів були спрямовані кулачки першого циліндра Змастіть моторним маслом кулачки шийки розподільного вала. На головку блоку циліндрів нанесіть герметик в зоні крайніх опор распредвала. Встановіть на місце корпус підшипників розподільного валу, на шпильки надіньте шайби і загорніть кріпильні гайки в два етапи: необхідно закрутити гайки до торкання поверхні головки блоку до корпусів підшипників, при цьому спостерігайте, щоб в отвори корпусів підшипників увійшли направляючі втулки; потім остаточно в зазначеній послідовності затягніть гайки. Потім необхідно встановити сальник распредвала. В приводі клапанів заміряйте зазори і якщо це необхідно відрегулюйте їх. Далі слід встановити всі деталі на місце, з'єднайте дроти і шланги, у зворотному порядку зняття. На нашому сайті ви зможете знайти безліч матеріалу по ремонту і обробці вашого автомобіля.