Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками

24.12.14, Ваз
2325
  • 1 Причини необхідності заміни гідрокомпенсаторів
  • 1.1 Діагностика проблеми
  • 2 Заміна компенсаторів
  • 2.1 Болти, як альтернатива для гідрокомпенсаторів

  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Гидрокомпенсаторы ВАЗ 2112
    У цій статті ми розповімо, як правильно замінити гидрокомпенсаторы ваз 2112. Що необхідно враховувати при покупці цієї деталі, і які є альтернативні варіанти при заміні даного пристрою.


    Причини необхідності заміни гідрокомпенсаторів


    Гідрокомпенсатор (ЦК) є найважливішою складовою двигуна автомобіля. Він усуває тепловий зазор між штовхачем клапана і кулачком розподільного валу.

    Усунення даного зазору дозволяє забезпечити безперебійну роботу двигуна на рівні розрахункових параметрів. В процесі експлуатації, при недотриманні експлуатаційних умов і інструкцій заводу-виробника, відбувається передчасний знос даної деталі.

    При цьому чутний характерний стукіт в двигуні. Цей звук повідомляє нам про те, що гідрокомпенсатор вийшов з ладу і його необхідно замінити.

    Причинами виходу з ладу гидрокомпенсатора може бути наступне:

  • Забруднення каналів подачі масла в двигуні.

  • Знос робочих поверхонь зворотного клапана і плунжерній пари.

  • Виникнення ударних навантажень в результаті незаповнення або часткового заповнення гидрокомпенсатора маслом, простіше кажучи - його «повітря в системі».


  • А тепер коротко «пройдемося» по кожному, вищевикладеного пункту. Не можна допускати забруднення масляних каналів системи змащення двигуна.

    Це явне порушення експлуатаційних норм, яке може привести до серйозних наслідків.

    Причини забруднення масляних каналів можуть бути такими:

  • Використання невідповідного інструкції моторного масла.

  • Несвоєчасна заміна масла в двигуні .

  • Несправність фільтра очищення масла.


  • Що ж стосується збільшення посадочних зазорів у плунжерних пар, то в даному разі, з камери високого тиску відбуватиметься підвищена витік масла. Компенсатор при цьому втратить свою силу опору і знизиться ефективність сили натискання кулачка на стрижень клапана газорозподільного механізму.

    Внутрішній простір гидрокомпенсатора повною мірою повинно бути заповнений маслом. Якщо ця умова не буде виконана, то ЦК не буде усувати зазор в деталі газорозподільного механізму.

    Внаслідок цього виникнуть динамічні навантаження, простіше кажучи - удари, які призведуть до швидкого зношування деталей ГРМ і значного погіршення роботи двигуна.
    Слід пам'ятати, що збої в роботі ЦК може викликати і попадання в нього з маслом дрібних частинок, що з'явилися в результаті зносу деталей двигуна. В даному випадку вузол може заклинити.







    Якщо ви все-таки почули вищезгаданий стук, то не варто відразу драматизувати цю подію. При виникненні поломки такого характеру, цілком можлива заміна гідрокомпенсаторів на а/м ваз 2112 самостійно.

    Але перш можна спробувати усунути стукіт шляхом проведення наступних нескладних дій:

  • Зняти кришку газорозподільного механізму.

  • Провернути колінчастий вал таким чином, щоб клапан, який стукає, почав відкриватися.

  • Трохи провернути пружину, щоб змістити точки колишнього дотику. Клапан при цьому також повернеться.

  • Встановити кришку ГРМ.

  • Запустити мотор.


  • Якщо стук не зник, значить треба приймати більш ефективні заходи. Повернемося до тієї думки, коли заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112 своїми руками, в даному випадку, буде найбільш оптимальним рішенням проблеми.

    Діагностика проблеми


    Очевидно, що заміна гідрокомпенсаторів на ваз 2112 своїми руками починається з діагностики. Спочатку необхідно визначити, який конкретно компенсатор вийшов з ладу.

    Для цього дуже зручно буде скористатися таким пристроєм, як фонендоскоп. Приклавши його, по черзі, в районі розташування кожного компенсатора, необхідно прослухати роботу кожного вузла на предмет виявлення підвищених шумів і характерного стуку.

    Визначивши, таким чином, який гідрокомпенсатор підлягає заміні, можна приступати до розбирання.
    Порада:При відсутності фонендоскопа, можна спорудити його подобу. До невеликого металевого прута (довжина приблизно 500мм і діаметр у районі 6мм), до одного з його кінців, торцем прикріпити невелику консервну банку.

    Посередині прута зміцнити дерев'яну ручку. Прикладаючи вільний кінець прута до місця розташування компенсатора, через консервну банку можна прослухати роботу вузла.

    Заміна компенсаторів


    Слід зазначити, що заміна гідрокомпенсаторів своїми руками ваз 2112 має свої певні нюанси. Знання цих технічних тонкощів дозволять автолюбителям і професіоналам успішно вирішувати проблеми такого роду.

    Далі представлена докладна інструкція по виконанню заміни ЦК:









  • Спочатку знімається пластикова кришка.

  • Далі знімається ресивер. Необхідно закрити кришками отвори впускного колектора.

  • Потім необхідно зняти модуль запалювання.

  • Потім знімається шланг вентиляції картера.

  • Далі знімаємо кріплення проводів форсунок. Для цього потрібно використовувати ріжковий ключ на 10.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Знімаємо кріплення проводів форсунок

  • Потім знімаємо клапанну кришку. Для цього необхідно за допомогою головки на 8 відвернути 15 болтів.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Знімаємо клапанну кришку

  • Далі знімається кришка головки циліндрів.

  • Виробляємо перевірку працездатності гидрокомпенсатора. Для цього на нього треба натиснути будь-яким стрижнем, бажано з м'якого металу.

    Кулачок розподільного вала в цьому випадку повинен бути повернений до компенсатору тильній тупою стороною. Якщо компенсатор притискається легко, з невеликим зусиллям, значить, він підлягає заміні.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Перевірка працездатності гидрокомпенсатора

  • Демонтуємо зубчасті шківи розподільних валів.

  • Від'єднуємо провід від датчика тиску масла .

  • Раскрепляем корпус підшипників розподільних валів. Для цього необхідно, за допомогою головки на 8 відвернути 20 болтів.

  • Відвертаємо болт кріплення штанги до кронштейна задньої опори двигуна.

  • Далі відкручуємо три гайки кріплення кронштейна задньої опори. Це робиться за допомогою головки на 15.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Відкручуємо кріплення кронштейна

  • Знімаємо кронштейн задньої опори.

  • Тепер можна зняти корпус розподільних валів.

  • З корпусу виймаємо трубки свічок запалювання.

  • Для того, щоб відрізнити впускний і випускний розподілвали, на першій шийці впускного валу є поясок.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Впускний і випускний распредвали

  • Далі знімаємо розподільні вали з сальниками.

  • Далі необхідно зняти задні заглушки корпуси підшипників розподільних валів та головки циліндрів.

  • З допомогою магніту дістаємо з гнізда гідрокомпенсатор.


  • Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками
    Дістаємо гідрокомпенсатор

  • У разі необхідності замінюємо гідрокомпенсатор новим виробом і виробляємо збірку в зворотному порядку.


  • Перед складанням обов'язково треба очистити корпус підшипника розподільних валів та головку циліндрів від залишків старого герметика і від олії. Перед встановленням розподільних валів їх опорні шийки і кулачки необхідно змастити моторним маслом.

    Болти кріплення корпусу підшипників необхідно закручувати рівномірно і грунтовно.
    Як видно з фото, запропонований комплекс робіт, особливих труднощів не являє. Після виконання заміни, двигун може деякий час працювати з підвищеним шумом.

    В цьому випадку роблять прокачування гідрокомпенсаторів.

    Для цього необхідно виконати наступні дії:

  • Запустити двигун і протягом 5 хвилин дати йому попрацювати на 2500 оборотах.

  • Потім перейти на холості оберти і дати двигуну попрацювати півхвилини.

  • Далі заглушити двигун і почекати одну хвилину.

  • Через хвилину двигун запустити знову. Якщо стук зник, то гідрокомпенсатор прокачаний, якщо ні, то всю процедуру треба повторити знову. Повторів може знадобитися до п'яти і більше.


  • Перед тим, як буде проведена заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112 - відео, запропоноване нижче, допоможе вам уникнути прикрих непорозумінь:


    Як показує це відео - до покупки нових запасних частин потрібно ставитися дуже і дуже скрупульозно.

    Болти, як альтернатива для гідрокомпенсаторів


    Досить актуальною на сьогодні є заміна гідрокомпенсаторів на болти ваз 2112. Ця тема викликає масу дискусій і має багато позитивних і негативних думок.

    Наведемо деякі «за» і «проти» стосовно до гидрокомпенсаторам.

    Позитивні сторони:

  • Клапани завжди будуть щільно закритими і в результаті цього ймовірність прогоряння мінімальна.

  • Немає необхідності регулювати зазори.

  • Значно знижений шум газорозподільного механізму.

  • Більш стійка робота прогрітого двигуна на холостих обертах. Це є результатом щільного закриття клапанів.


  • Негативні сторони:

  • В даному випадку ми спостерігаємо, мабуть, тільки один мінус - це ціна на запасні частини. Мається на увазі вартість самих гідрокомпенсаторів і пов'язаних з ними деталей.

    Проте, постійна регулювання безкомпенсаторного газорозподільного механізму потребує не менших витрат і тим більше клопоту.


  • Увага: Заміну гідрокомпенсаторів ваз 2112 можна виконувати після тридцятихвилинної паузи після зупинки двигуна. Такий час необхідно для того, щоб знизилося тиск в гидрокомпенсаторах.
    У висновку відзначимо, що заміна гідрокомпенсаторів в обов'язковому порядку включає в себе наступні операції:

  • Заміна олії.

  • Промивка системи.

  • Заміна масляного фільтра .

  • Прочищення каналів подачі масла в гидрокомпенсаторы. Це успішно можна зробити за допомогою стисненого повітря.