Заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112: робимо своїми руками

У цій статті ми розповімо, як правильно замінити гидрокомпенсаторы ваз 2112. Що необхідно враховувати при покупці цієї деталі, і які є альтернативні варіанти при заміні даного пристрою.
Причини необхідності заміни гідрокомпенсаторів
Гідрокомпенсатор (ЦК) є найважливішою складовою двигуна автомобіля. Він усуває тепловий зазор між штовхачем клапана і кулачком розподільного валу.
Усунення даного зазору дозволяє забезпечити безперебійну роботу двигуна на рівні розрахункових параметрів. В процесі експлуатації, при недотриманні експлуатаційних умов і інструкцій заводу-виробника, відбувається передчасний знос даної деталі.
При цьому чутний характерний стукіт в двигуні. Цей звук повідомляє нам про те, що гідрокомпенсатор вийшов з ладу і його необхідно замінити.
Причинами виходу з ладу гидрокомпенсатора може бути наступне:
А тепер коротко «пройдемося» по кожному, вищевикладеного пункту. Не можна допускати забруднення масляних каналів системи змащення двигуна.
Це явне порушення експлуатаційних норм, яке може привести до серйозних наслідків.
Причини забруднення масляних каналів можуть бути такими:
Що ж стосується збільшення посадочних зазорів у плунжерних пар, то в даному разі, з камери високого тиску відбуватиметься підвищена витік масла. Компенсатор при цьому втратить свою силу опору і знизиться ефективність сили натискання кулачка на стрижень клапана газорозподільного механізму.
Внутрішній простір гидрокомпенсатора повною мірою повинно бути заповнений маслом. Якщо ця умова не буде виконана, то ЦК не буде усувати зазор в деталі газорозподільного механізму.
Внаслідок цього виникнуть динамічні навантаження, простіше кажучи - удари, які призведуть до швидкого зношування деталей ГРМ і значного погіршення роботи двигуна.
Слід пам'ятати, що збої в роботі ЦК може викликати і попадання в нього з маслом дрібних частинок, що з'явилися в результаті зносу деталей двигуна. В даному випадку вузол може заклинити.
Якщо ви все-таки почули вищезгаданий стук, то не варто відразу драматизувати цю подію. При виникненні поломки такого характеру, цілком можлива заміна гідрокомпенсаторів на а/м ваз 2112 самостійно.
Але перш можна спробувати усунути стукіт шляхом проведення наступних нескладних дій:
Якщо стук не зник, значить треба приймати більш ефективні заходи. Повернемося до тієї думки, коли заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112 своїми руками, в даному випадку, буде найбільш оптимальним рішенням проблеми.
Діагностика проблеми
Очевидно, що заміна гідрокомпенсаторів на ваз 2112 своїми руками починається з діагностики. Спочатку необхідно визначити, який конкретно компенсатор вийшов з ладу.
Для цього дуже зручно буде скористатися таким пристроєм, як фонендоскоп. Приклавши його, по черзі, в районі розташування кожного компенсатора, необхідно прослухати роботу кожного вузла на предмет виявлення підвищених шумів і характерного стуку.
Визначивши, таким чином, який гідрокомпенсатор підлягає заміні, можна приступати до розбирання.
Порада:При відсутності фонендоскопа, можна спорудити його подобу. До невеликого металевого прута (довжина приблизно 500мм і діаметр у районі 6мм), до одного з його кінців, торцем прикріпити невелику консервну банку.
Посередині прута зміцнити дерев'яну ручку. Прикладаючи вільний кінець прута до місця розташування компенсатора, через консервну банку можна прослухати роботу вузла.
Заміна компенсаторів
Слід зазначити, що заміна гідрокомпенсаторів своїми руками ваз 2112 має свої певні нюанси. Знання цих технічних тонкощів дозволять автолюбителям і професіоналам успішно вирішувати проблеми такого роду.
Далі представлена докладна інструкція по виконанню заміни ЦК:


Кулачок розподільного вала в цьому випадку повинен бути повернений до компенсатору тильній тупою стороною. Якщо компенсатор притискається легко, з невеликим зусиллям, значить, він підлягає заміні.




Перед складанням обов'язково треба очистити корпус підшипника розподільних валів та головку циліндрів від залишків старого герметика і від олії. Перед встановленням розподільних валів їх опорні шийки і кулачки необхідно змастити моторним маслом.
Болти кріплення корпусу підшипників необхідно закручувати рівномірно і грунтовно.
Як видно з фото, запропонований комплекс робіт, особливих труднощів не являє. Після виконання заміни, двигун може деякий час працювати з підвищеним шумом.
В цьому випадку роблять прокачування гідрокомпенсаторів.
Для цього необхідно виконати наступні дії:
Перед тим, як буде проведена заміна гідрокомпенсаторів ваз 2112 - відео, запропоноване нижче, допоможе вам уникнути прикрих непорозумінь:
Як показує це відео - до покупки нових запасних частин потрібно ставитися дуже і дуже скрупульозно.
Болти, як альтернатива для гідрокомпенсаторів
Досить актуальною на сьогодні є заміна гідрокомпенсаторів на болти ваз 2112. Ця тема викликає масу дискусій і має багато позитивних і негативних думок.
Наведемо деякі «за» і «проти» стосовно до гидрокомпенсаторам.
Позитивні сторони:
Негативні сторони:
Проте, постійна регулювання безкомпенсаторного газорозподільного механізму потребує не менших витрат і тим більше клопоту.
Увага: Заміну гідрокомпенсаторів ваз 2112 можна виконувати після тридцятихвилинної паузи після зупинки двигуна. Такий час необхідно для того, щоб знизилося тиск в гидрокомпенсаторах.
У висновку відзначимо, що заміна гідрокомпенсаторів в обов'язковому порядку включає в себе наступні операції:
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного