1 Види масла масло 2 Вибір моторного масла для ВАЗ 2103 2.1 Мінеральне моторне масло 2.2 Напів-синтетика 2.3 Синтетичне моторне масло 3 Періодичність заміни масла і підготовка автомобіля 4 Інструмент 5 Заміна олії 5.1 Злив 5.2 Промивка 5.3 Заміна фільтра 5.4 Заливка 5.5 Запуск двигуна 6 Короткий висновок Ось на ній будемо міняти масло
Потрібно заливати масло в двигун? Людини, що поставила таке питання можна послати відразу куди подалі або ж визнати, що він абсолютно не розбирається в техніці або просто ідіот.
Відповідь однозначна - масло в двигуні має бути. Яке масло лити в двигун ВАЗ 2103?
Коли робиться заміна масла в двигуні ВАЗ 2103?
Як міняти? Промивати чи ні?
На ці всі питання не кожен водій відповість. А ось ця інструкція по заміні масла цілком задовольнить своїми відповідями на вищенаведені питання.
Тут ви знайдете все необхідне: відео по заміні масла, докладний опис процесу заміни масла своїми руками, поради або «як зробити краще» і так далі. Отже, приступимо.
Види масла масло
Вибір моторного масла для ВАЗ 2103:
Мінеральне моторне масло Напів-синтетика Синтетичне моторне масло Періодичність заміни масла і підготовка автомобіля Інструмент Заміна олії Злив Промивка Заміна фільтра Заливка Запуск двигуна Короткий висновок Вибір моторного масла для ВАЗ 2103
На що звернути увагу при виборі масла? Правильна заміна масла двигуна ВАЗ 2103 так і будь-якого іншого, передбачає заливання олії такого ж типу, що і було і тієї ж фірми, бажано.
Як вибрати правильне моторне масло
Це робиться, тому що двигун вже звик до роботи з даними маслом і менше ймовірність виникнення шкідливих відкладень, опадів і тому подібної гидоти. Але можна і перейти на інше, скажімо, більш якісне масло.
Так яке ж вибрати?
Що стосується фірми виробника, то особливих якихось правил немає. Все залежить від бажання і ціни масла. Якщо дозволяють фінанси - краще взяти дорожче, тому що дорожче - значить якісніше. А чим якісніше масло, тим пізніше робити капітальний ремонт двигуна.
Можна купувати масло вітчизняних марок або ж іноземних - але не дешеву підробку - від неї тільки гірше буде!
Фірм багато - обирайте найкраще
Мінеральне моторне масло
Мінералка фірми LIQUI-MOLY
Отже:
Підійде мінеральне масло (просто «мінералка») для автомобіля ВАЗ 2103? Так, підійде. Адже цей автомобіль виготовлявся ще в Радянський час, а тоді, мабуть, тільки таке масло і використовували.
Їздили і раділи. Але не завжди «можна» означає «треба». Так, допустимо використовувати двигун на мінералці, але не радиться.
Чому? Час покаже - а точніше, пройде час, прийде зима, стукнуть морози і ваш двигун, при спробі завести його, покаже вам, вибачте, фігу! Так-так, а все тому, що мінеральне масло має дуже нехороша властивість застигати при невеликих негативних температурах. Це не єдине негативне властивість.
Ще мінералка залишає відкладення на деталях двигуна, а також вимагає частої заміни. Висновок! Не рекомендується використання мінерального масла в двигуні ВАЗ 2103.
Напів-синтетика
Напів-синтетика 10W-40
Отже:
Така олія має вже вдосконалені властивості і характеристики в порівнянні з мінералкою. Термін служби підлоги-синтетики помітно більше, відповідно - воно буде краще зберігати свої властивості аж до необхідної заміни по пробігу.
Менш негативно впливає на двигун, ніж мінеральне масло. Ціна на таке масло не така вже й велика. Його легко придбати практично в будь-якому магазині.
Словом, універсальне масло, яке найчастіше і використовують в автомобілях Жигулі. Синтетичне моторне масло
Синтетичне моторне масло
Отже:
Це масло, безумовно, є кращим з існуючих. Вона отримала широке розповсюдження завдяки своїм високим експлуатаційним властивостям, хорошою здатністю зберігати працездатність всіх деталей двигуна. Також синтетика відмінно тримається при великих негативних температурах, що дуже корисно при суворих умовах роботи. Але все-таки синтетичне моторне масло не радиться до використання на таких автомобілях з кількох причин. Головна з них - це доцільність.
Вся суть в тому, що автомобіль розроблявся вже дуже давно, коли таких маслі ще не було. Та й деталі двигуна цілком можуть працювати як на мінералці, так і на підлозі-синтетиці. А ціна на синтетику просто космічна.
Так що просто немає необхідності лити таке масло при заміні масла в ВАЗ 2103. Підведемо підсумки! Загальновизнана думка - в автомобіль ВАЗ 2103 найкраще підійде підлозі-синтетичне масло з маркуванням 10W-40 або подібний за властивостями.
Періодичність заміни масла і підготовка автомобіля
Як часто виконується заміна масла в двигуні на ВАЗ 2103?
Звернемо увагу на кілька моментів:
Якщо масло було залито після капітального ремонту двигуна, то його слід поміняти після 1 тисячі кілометрів пробігу. Це робиться тому, що під час обкатки відбувається інтенсивне зношування деталей двигуна - шатунно-поршневої групи і інших деталей. Звичайна заміна масла на двигунах від Жигулів проводиться в період 8-10 тис. км пробігу або через 2 роки, якщо автомобіль не експлуатувався - мастило просто втратить свої властивості. Якщо було залито в двигун мінеральне моторне масло, то замінити його слід раніше. Непридатний масло має темний колір - чорний, сірий. Це свідчить про те, що в ньому знаходиться велика кількість нагару та інших шкідливих речовин і сигналізує про необхідність заміни. Так виглядає відпрацювання
Що ж включає в себе підготовка автомобіля до заміни масла?
Давайте розглянемо по порядку:
Звичайно ж, закупівля масла і фільтра. Задовільний стан двигуна вашого автомобіля. Якщо двигун «жере» масло або якщо видно сліди патьоків по блоку, то доцільним буде спочатку провести ремонт двигуна, щоб усунути всі недоліки. Прогрів двигуна. Гаряче масло краще стікає - незаперечний факт.
Перед заміною масла слід проїхати на ньому близько 10 кілометрів. Знайдіть яму або естакаду. Якщо у вашому гаражі є яма - це просто чудово.
Якщо ні, то доведеться потрудитися і знайти дані об'єкти. На них найзручніше робиться заміна масла двигуна ВАЗ 2103. На естакаді можна провести заміну масла в двигуні
Ну і, звичайно ж, інструмент. Інструмент
Що знадобиться для того, щоб поміняти масло.
А ось що:
Шестигранник на 12 або ключ на 17 Лійка для зручного затоки масла Лійка для масла
Ємність для зливу масла - непотрібне старе відро, але ціле. Знімач масляного фільтра Знімач масляного фільтра Краб»
Ножик Викрутка Ганчірка Ось і всі приналежності. Приступаємо до заміни!
Заміна олії
Отже, після вибору якісного масла, закупівлі масляного фільтра , усунення всіх течі олії на двигуні, заготівлі необхідного інструменту і прогріву двигуна можна виконувати заміну масла в двигуні.
Злив
Зливаємо старе масло.
Злив відпрацьованого масла
Отже:
Забираємося під машину і знаходимо в піддоні зливну пробку. Зазвичай вона зроблена під шестигранник, але може стояти інша - під ключ на 17 зазвичай. Відкручуємо зливну пробку. Підставляємо тару для масла. Далі необхідно дочекатися поки стече масло з двигуна. Після чого закручуємо зливну пробку назад в піддон. Примітка! Маслом можна обпалити руки, тож бережіть їх. Краще всього використовувати товсті гумові рукавички - руки залишаться цілими і чистими.
Промивка
Найчастіше цей пункт просто виключають із списку. Але в деяких випадках краще здійснити промивку.
Промивне масло
Отже:
Якщо проводиться заміна олії на інший тип. Просто кажучи - була мінералка, заливаємо підлозі-синтетику значить робимо промивку. Міняємо маркування заливається олії.
Припустимо, залишається напів-синтетика, але нова має інше позначення, а відповідно і інші експлуатаційні показники. Робимо промивку! І третій варіант - якщо двигун довго не запускався.
Масло залишило відкладення на стінках деталей і їх необхідно змити. Промиваємо двигун. Промивання можна здійснити кількома способами.
Ось деякі з з них:
П'ятихвилинка. Рідина просто заливається в двигун на 5 хвилин, а потім зливається.
Даний спосіб не рекомендується застосовувати просто тому, що в цьому немає сенсу. Такий вид нібито промивання просто розріджує масло і дозволяє йому краще та швидше стекти з двигуна, але не промиває його! Спеціальні рідини для промивання або промивне масло. Ось порядок промивки двигуна таким способом. Після зливу старого масла в двигун заливається промивне. Це робиться через заливну пробку в кришці головки блоку циліндрів. Потім двигун запускають і дозволяють йому попрацювати на невеликих оборотах близько 10 хвилин. Наступним кроком зливають промивне масло. Двигун промитий і готовий до заливки звичайного масла. Рада! Робіть промивку двигуна тільки у випадках, перерахованих вище. Якщо ви заливаєте таке ж масло, яке у вас було до заміни, то промивка буде навіть трохи шкідлива двигуну!
Заміна фільтра
Після промивки, а якщо міняємо масло без неї - то після зливу масла необхідно замінити масляний фільтр. Інструкція по заміні масляного фільтра.
Знімач масляного фільтра «Ланцюгової захоплення»
Отже:
Для зняття масляного фільтра може і нічого не знадобитися. Зазвичай він просто викручується силою рук.
Для зручності можна використовувати ганчірку або рукавички. Якщо не виходить скрутити фільтр, тоді потрібно скористатися спеціальним знімачем. Знімачі бувають різного типу, тому скажемо в загальних рисах. Затисніть фільтр съемнике і проверніть в бік відкручування.
Далі можна скручувати руками. Якщо ж навіть знімачем не виходить зірвати фільтр, то він просто пробивається викруткою і викручується таким ось способом. Зверніть увагу на посадочне місце під фільтр. Буває таке, що на ньому залишається гумове ущільнювальне кільце зі старого фільтру. Зачистка посадкового місця під масляний фільтр
Це кільце необхідно зчистити ножем, а посадкове місце протерти ганчіркою, щоб ніякого сміття там не залишилося. Після підготовки посадкового місця необхідно налити в новий фільтр трохи олії, а також змастити гумове ущільнювальне кільце. Змащуємо ущільнювальне кільце обов'язково
Запам'ятайте - фільтр назад закручується тільки руками! Інакше потім ви його просто не викрутіть. Фільтр поменян. Рада! Не забувайте, що в масляному фільтрі також знаходяться залишки масла. Не підставляйте особу або руки - ризикуєте обпектися і вимазатися!
Заливка
Приступаємо до заливання масла:
Відкриваємо капот. Відкручуємо заливну пробку. Як вже говорилося, вона знаходиться в кришці ГБЦ. Далі нам потрібно лійка. Вставляємо її в заливну горловину. Заливаємо масло. В процесі заливки масла важливо контролювати його рівень у двигуні. Заливаємо свіже моторне масло
Для цього дістаємо масляний щуп, протираємо його. Потім знову опускаємо в блок, виймаємо і дивимося на рівень. Рівень масла на щупі повинен знаходитися приблизно посередині між двома позначками мінімуму і максимуму. Не допускайте, щоб масло досягало максимуму - це буде зайве навантаження на сальники двигуна і більше вірогідність, що воно потече. Рівень масла повинен знаходиться біля позначки «B»
Після запуску двигуна необхідно буде ще долити масло до рівня. Закручуємо заливну пробку назад. Зверніть увагу на стан пробки.
Вона повинна щільно сидіти. Якщо її стан не задовільний, то з-під неї буде підтікати масло і вона буде тремтіти і видавати звуки, які будуть вас дратувати під час їзди. Заливна пробка
Запуск двигуна
Після заміни масла необхідно запустити двигун і перевірити його роботу:
Через кілька секунд після запуску повинна згаснути лампа рівень масла. Двигун може спочатку працювати шумно, але потім все усунеться. Потрібно час, щоб масло потрапило в систему. Під час роботи двигуна перевірте герметичність зливної пробки. Якщо вона погано затягнутий, звідти буде підтікати масло. Після декількох хвилин роботи двигуна, заглушіть його і перевірте рівень масла. При необхідності долийте. Короткий висновок
Коротке напутнє слово наостанок:
Слідкуйте за станом та чистотою двигуна вашого автомобіля. Міняйте масло в двигуні вчасно! Не зірвіть різьблення при закручуванні зливний пробці - це загрожує іноді заміною піддону. Не випускайте з уваги ті поради, які ви тут зустрічали. Вибирайте масло, яке вже зарекомендувало себе в хорошому світлі. Остерігайтеся дешевих підробок. Перегляньте відео по заміні масла, щоб було ще зрозуміліше. Сподіваємося, що дана стаття разом з підкріплюючими фото допоможе вам. Слідкуйте за станом вашої «Трійки» і вона буде служити вам довгі роки!