Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110

24.12.14, Ваз
2254
  • 1 Що це за деталь
  • 2 Схема механізму розподілу газів
  • 3 Небезпеки обриву ременя
  • 4 Процес заміни
  • 4.1 Демонтаж ременя
  • 4.2 Установка
  • 4.3 Міняємо і цю деталь
  • 5 Перевірка натягу

  • Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Ремінь грм ваз
    Як відомо, заміна ременя грм ваз 2110 повинна проводитися кожні 100 тис. км пробігу. Але часто трапляється й так, що заміна ременя грм ваз 2110 8 клапанів або 16 проводиться у разі, коли дана деталь сильно зношується по ряду причин.

    У цій статті розглянемо, як провести дану операцію самостійно, без використання якого-небудь особливого обладнання.


    Що це за деталь


    В принципі, при зняття ременя грм ніяких труднощів виникнути не повинно. Тільки потрібно обов'язково пам'ятати, проводячи цю операцію своїми руками, що перегинати або ж перекручувати ремінь не можна ні в якому разі.

    Для початку слід підготувати все таким чином, щоб забезпечити вільний доступ до ременя. Це допоможе легко і швидко зняти його.

    Демонтують зазвичай такі складові, як:

  • Шківи клинового ременя (зняти потрібно буде обидва);

  • Обов'язково демонтувати повітряний фільтр;

  • Зняти сервонасос рульового управління.


  • Все ж, перш ніж почати описувати всі тонкощі заміни, корисно буде знати, що собою являє ремінь ГРМ. По суті, це особлива складова газорозподільного механізму, від якого багато що залежить.

    Обрив його настільки небезпечний, що не дай Бог. Тому своєчасна заміна його так важлива.

    Ремінь грм являє собою ланцюг гумово-металевого типу з зубцями. Насічки, зроблені на ремені, розміщені бувають з внутрішньої сторони даної деталі.

    Будучи певним синхронізатором, ремінь грм забезпечує нормальне обертання колінчастого і розподільного валу ДВЗ.
    Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Заміна ременя грм ваз 211016 клапан
    Не варто говорити про те, наскільки велике значення має синхронність роботи обох валів. Адже завдяки злагодженій роботі двох валів і забезпечується головне завдання газорозподільного механізму - впускати паливну суміш і випускати відпрацьовані гази.

    Як відомо, впуск і випуск проходить через впускних і випускних клапанів.
    Примітка. Крім того, завдання ременя грм полягає в тому, щоб распредвал обертався зі швидкістю, яка в даному випадку є у коленвала.







    Тепер про ролики.

    Під шківами распредвалів завжди бувають розміщені два ролика:

  • Опорний Ролик, що має спеціальний отвір, через яке він фіксується (якщо гарненько придивитися, то можна побачити, що отвір розташоване прямо по центру, щоб можна було регулювати натяжку ременя грм);

  • Ролик натяжний.


  • Схема механізму розподілу газів


    Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Схема ременя грм
    Грм складається з наступних елементів:

  • шківа, має зубчасту конструкцію;

  • власне ременя грм;

  • шківа, що забезпечує роботу водяного насоса;

  • шківа, що забезпечує роботу распредвала випускних клапанів;

  • спеціального натяжного ролика;

  • задній захисною кришкою ременя;

  • синхронізатора датчика фаз;

  • кронштейна;

  • пружини;

  • опорного ролика.


  • Крім того, в грм завжди є настановні мітки:

  • на кришці масляного насоса ;

  • на задній кришці ременя;

  • на шківах.


  • Самі шківи не схожі один на одного. Зокрема, до шківа розподільного валу буває зафіксований диск синхронізації або кільце, яке забезпечує нормальну роботу датчика фаз.

    Сам привід буває закритий пластмасовою кришкою з обох сторін.Що стосується місця, то вони призначені для правильної установки фаз газорозподілу, і вони повинні збігатися попарно.

    Небезпеки обриву ременя


    Зараз розглянемо, що може статися, якщо обірветься даний ремінь. Найсумнішим моментом може виявитися при обриві ременя грм зіткнення клапана з поршнем.

    У такій ситуації обов'язково відбудеться загинання тарілки або ж ніжки клапана (впускного або випускного). Звичайно ж, можна провести ремонт і в даному випадку, але він точно не обійдеться в копієчку.

    Деякі виробники, захищаючи двигун від такої ось небезпеки, ставлять у поршнях спеціальні циковки або попросту кажучи, виїмки, створені для того, щоб мінімізувати поломи та наслідки обриву ременя грм. Фахівці знають, що на деяких Вазівських двигунах клапани гнуться, а на інших не гнуться.

    Нижче представлений вазівський мотор, де гнуться клапани після обриву ременя грм:

  • ДВС Ваз 211015 л з двома рядами клапанів (16 клапанний).


  • А ось на цих моторах клапани не гнуться:

  • ДВС Ваз 211015 л на 8 клапанів;

  • ДВС Ваз 211016 л на 8 клапанів;

  • ДВС 16 л 16 клапанний.


  • Загинаються клапана також на моторах від Пріори і Калини.

    Процес заміни


    Коли потрібна заміна ременя? Якщо наївно вірити виробнику і сподіватися, що він протягне всі 100 тис. км пробігу, проблем не уникнути.

    Досвідчений і грамотний водій завжди проводить візуальний огляд, помічаючи такі сигнали заміни, як:

  • сліди масла на ремені;

  • надмірний знос зубців, розташованих на внутрішній стороні поверхні ременя або тріщини;

  • різні складки ременя, порізи, розшарування тощо;

  • поява звисаючих ниток і разлохмачивание ременя.


  • Примітка. Не зайвим буде перевірити і ролик натягувачі, що якщо буде несправний, здатний завдати величезної шкоди не тільки ременя, але і основних деталей ДВЗ.
    Заміна проводиться за допомогою наступних інструментів:

  • ключами на 15 і 17 (звичайними та накидними);

  • спеціальним ключем, яким можна відрегулювати натяжний ролик;

  • спеціальним знімачем для стопорних кілець;

  • монтуванням або довгою викруткою.


  • Демонтаж ременя


    Починаємо заміну, представлену тут у вигляді покрокової інструкції:









  • обесточиваем акумуляторну батарею;

  • приводний ремінь генератора демонтуємо;

  • встановлюємо поршень першого циліндра в положення верхньої мертвої точки;


  • Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Заміна ременя грм ваз 211016 клапанів

  • беремо ключ на 15 і вивертаємо болт, який фіксує натяжний ролик;

  • після цього натяжний ролик трохи повертаємо, щоб натяжка ременя грм знизилася;


  • Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Заміна ременя грм ваз 2110 8 клапанна
    Примітка. Щоб легко вивернути болт, фіксуючий привід генератора, потрібно уперти в колінвал монтування так, щоб він не проворачивался. Краще скористатися послугами помічника, який буде утримувати колінвал від проворачиваний, поки відвертається болт.

  • далі беремо накидний ключ на 17 і вивертаємо болт, фіксуючий шків коленвала;

  • знімаємо його разом з шайбою;

  • демонтуємо шків приводу генератора;

  • витягаємо, але дуже акуратно, шайбу зі шківа привода;


  • Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Заміна ременя грм 16 клапанів ваз 21103

  • витягаємо ремінь грм зі шківа коленвала.


  • Установка


    Перш ніж почати установку нового ременя грм, слід все ретельно підготувати. В першу чергу, це стосується очищення від масла і бруду шківа, а також чистку натяжної ролик.
    Примітка. Якщо деталі сильно забруднені, то рекомендується скористатися ганчіркою, змоченою в бензині або уайт-спирті.
    Отже:

  • монтуємо шків приводу генератора на місце (на ньому є спеціальна виїмка, яку потрібно одягнути на місце);


  • Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Шків приводу генератора з виїмкою

  • ставимо на місце новий ремінь.


  • Примітка. При установці нового ременя слід звернути увагу на натяжку ведучої гілки.

  • озброюємося спеціальним ключем і знімачем;

  • ключ вставляємо в пази натяжного ролика, розташовані з зовнішнього боку;

  • повертаємо ролик до тих пір, поки виріз на диску і виступ на внутрішній втулці натяжного ролика не співпадуть (виступ буває прямокутної форми);

  • беремо ключ на 15 і затягуємо болт, фіксуючий натяжний ролик.


  • Примітка. Якщо після установки ременя чутний характерний шум у распредвале, отже цілком ймовірно, що спостерігаються проблеми з підшипником натяжного ролика, який має також велике значення для механізмів ДВС.
    Щоб переконатися в цьому, слід демонтувати ролики і почати повільно обертати підшипник, переконуючись у відсутність люфту або заїдання. Крім того, потрібно звернути увагу на сліди підтікань масла.

    Якщо будуть виявлені описані вище несправності, значить потрібна заміна самого ролика.

    Міняємо і цю деталь


    Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Натяжний ролик
    Для заміни натяжного ролика потрібно буде придбати новий, який коштує не так вже й дорого. Рекомендується також подивитися дане відео.


    Примітка. При установці нового натяжного ролика потрібно стежити за тим, щоб отвори під спеціальний ключ дивилися назовні.

    Перевірка натягу


    Після заміни, та й взагалі в цілях профілактики прийнято проводити перевірку натягу ременя грм. Роблять це за допомогою спеціального індикатора, як показано на фото знизу.
    Як проводиться заміна ременя грм ваз 2110
    Перевірки натягнення ременя грм
    Якщо немає індикатора, то можна застосувати старий «дідівський метод».

    Для цього озброюємося наступними інструментами:

  • штангенциркулем;

  • ключем, яким натягували ремінь грм;

  • монтуванням (бажано тонкої, можна і довгу викрутку);

  • ключем;

  • безменом.


  • Починаємо:

  • беремо безмін і чіпляємо його за рукоятку ключа (можна, наприклад, замотати гак безмена до торцевому ключу ізолентою).


  • Примітка. Приматывая ізолентою гак безмена до торцевому ключа, потрібно стежити за тим, щоб гачок знаходився зверху ключа, а не знизу. Таким чином, забезпечуватиметься правильне вимірювання при натисканні.

  • демонтуємо верхню кришку ременя грм (якщо перевірка проводиться не після заміни);

  • піднімаємо праву частину автомобіля домкратом;

  • знімаємо решіток щиток відсіку двигуна;

  • тепер беремо ключ на 17 і починаємо акуратно повертати колінвал за болт шківа (при цьому потрібно ретельно оглянути ремінь);

  • перевіряємо натяг ременя в його середній частині, укладаючи монтировку і натискаючи на ремінь торцевим ключем з силою 10 кг (з допомогою штангенциркуля заміряємо прогин щодо належної монтування).


  • Примітка. Якщо натяг правильне, то прогин ременя повинен бути рівним 54 мм у цьому місці. Якщо ж прогин більше або менше, то потрібно відповідно натягнути або послабити його.
    Пам'ятаємо, що сильне натяг ременя грм здатне призвести до значного зниження терміну його експлуатації, быстромы виходу з ладу натяжного ролика і навіть зносу підшипника помпи.
    Рада. Регулювання проводиться за допомогою ключа на 17 яким послаблюємо або натягуємо гайку, фіксуючу натяжний ролик.
    От і все! Своїми руками вдалося не тільки замінити ремінь грм, але і провести його правильний натяг.

    Головне в цій справі - все робити так, як радить інструкція. Навчившись цьому можна непогано заощадити сімейний бюджет, адже ціна на послуги подібного роду в автосервісах досить висока.