Заміна направляючих клапанів на ваз 2110 своїми руками
Напрямні клапани ваз 2110
Як правило, заміна направляючих клапанів на ваз 2110 буває потрібна в тому випадку, коли обривається ремінь ГРМ і на деяких вазівських двигунів клапани стикаються з поршнем. Заміна клапанів та направляючих на ваз 2110 - відповідальна процедура, що вимагає особливих знань і навичок,але в цій статті розглянемо, як провести дану операцію своїми руками, тим більше що ніякого спеціального обладнання використовувати не доведеться.
Причини заміни
Як говорилося вище, причиною заміни клапанів може стати обрив ременя ГРМ ,але не завжди причина полягає тільки в цьому. Часто клапана потребують заміни через перескакування моторної ланцюга.
Коли це відбувається, то клапана просто вивертає і зрозуміло, що подальша їх експлуатація стає неможливою.
Після цього клапана виглядають наступним чином:
Заміна направляючих клапанів ваз 2110
Крім того, клапани можуть самі зноситися. Вірніше, зносу піддається саме ніжка клапана, яка має певний розмір.
Ніжку спеціально заміряють мікрометром, щоб перевірити відповідність нормам. Так, якщо ніжка клапана має розмір, який менше 797 мм, то це вже знос і такий клапан слід відправляти в сміттєвий бак.
Нарешті, прогар або тріщина самої тарілки може стати причиною того, що слід міняти клапани.

Демонтаж ГБЦ
Ваз 2110 заміна направляючих втулок клапанів
Отже, почали. Для початку потрібно буде демонтувати ГБЦ з автомобіля.
Приступимо:
Примітка. Не забуваємо також, зняти всі паливні магістралі, трос акселератора і взагалі, все те, що здатне завадити зняттю ГБЦ.
Примітка. В процесі потрібно буде проводити контроль стану болтів, використовуючи для цього динамометричний ключ.
Крім того, не слід забувати про послідовності вивертання болтів. Для цього при собі завжди треба мати схему затягування болтів ГБЦ.
Заміна клапанів
Головка блоку циліндрів знята. Прийшла пора заміни клапанів, але для цього потрібно озброїтися спеціальним знімачем.
Звичайно ж, якщо такого інструмента немає, то завжди можна скористатися «дідівським» методом, беручи в руки молоток і зубило. Але краще використовувати інструмент, як на фото нижче:
Спеціальний знімач для клапанів
Приступимо:
Примітка. В даному випадку слід бути дуже обережним, так як пружини досить потужні і якщо зіскочить пристосування з тарілки, то сухарі можуть відлетіти далеко, і потрібно буде шукати вже нові.

Примітка. На ваз 2110 перш, ніж зняти наполегливі тарілки, потрібно вийняти сальник клапана спеціально призначеним для цього захопленням.
Зняття сальника клапана
Сам процес зняття сальника проводиться наступним чином:
Примітка.
При провертанні сальника вправо і вліво потрібно відтягувати його вгору.Крім того, не рекомендується проводити нахили сальника вправо і вліво, так як можна таким чином, пошкодити посадковий буртик сальника.
Заміна втулок
Тепер потрібно буде провести заміну направляючих втулок клапанів. Робити це знову ж таки, за допомогою молотка і зубила, м'яко кажучи, неетично.
Та й саму голівку, діючи таким способом, можна легко пошкодити. Щоб досягти ефективного результату, озброїмося спеціальним інструментом.
Примітка. На двигуні ваз 2110 заміна направляючих втулок проводиться так само, як і на всіх інших моделях марки ваз.
Як відомо, напрямні потрібно вибити. Саме тому дилетанти і намагаються провести це з допомогою молотка.
Знаючи, що так можна легко пошкодити не тільки голівку, але і посадкову площину в ГБЦ, озброюємося, як і було сказано, спеціальним знімачем. Ось як він виглядає:
Спеціальний знімач для зняття направляючих
Слід знати, що такі знімачі бувають різні. Зокрема, прийнято розділяти ударний зйомник, за яким потрібно бити молотком, але знову ж, цей метод не завжди ефективний.
Інший тип знімача, вже є більш поширеним пристосуванням, являє собою гвинтовий варіант. Завдяки цьому інструменту вдається провести і плавну запресовування і швидко замінити втулку.
Він продається в будь-якому спеціалізованому автомагазині, хоча його можна виготовити і самостійно.
Продовжуємо процес зняття втулок. Так як знімач універсальний, то під нього треба підкласти втулку певного розміру.
Підбирається таким чином, щоб при подальшій установці різьбова частина виходила з направляючої на 2-3 сантиметри.
Отже:
Примітка. При цьому потрібно бути гранично уважним, так як занадто велике зусилля, накладене на зйомник, дає характерне клацання.
Коли цей звук чується, то він означає, що втулка зрушила з місця і вже виходить з місця. Далі потрібно буде продовжити викручувати гвинт до тих пір, поки вона не вийде.
Заміна направляючих втулок клапанів на ваз 2110
Примітка. Щоб запресувати втулку, необхідно використовувати спеціальну втулку з конічною фаскою, яка обов'язково повинна впиратися в сідло клапана.
Обов'язково потрібно дві втулки великого діаметру для посадкового місця впускного клапана. Одна з втулок повинна бути меншого розміру. Це потрібно пам'ятати.
Примітка. Потрібно буде підібрати розпірні втулки знімача таким чином, щоб при установці направляючої втулки їх різьбова частина виглядала на два і три сантиметри.
З-за того, що верхня частина направляючої втулки зроблена буває зі спеціальним буртиком, знадобиться використовувати спеціальну гайку, призначену для упирання в направляючу. Чому ж цей буртик настільки важливий?
Справа в тому, що на цей самий буртик фіксується гумовий ковпачок-сальник, пошкодження якого значно знижує герметичність.
Примітка. Після того, як встановлюються спеціальні гайки, залишається трохи різьби на шпильці і щоб зменшити навантаження на різьбу, додатково накручується ще і різьбова втулка.
Продовжуємо:
Примітка.
Слід пам'ятати про те, що на втулці устаналивается стопорне кільце. Воно попередить своєрідним клацанням, коли втулка сяде на місце.
Якщо ж, у процесі посадки прокручування стане тугіше, то потрібно не поспішати і зупинитися. Це робиться для того щоб не зламати напрямну втулку.
Напрямна запресована, але на цьому робота не закінчується. Її потрібно підігнати до потрібного посадкового розміру.
Це робиться через те, що після запресовування її трохи здавлює і розмір зменшується на вісім міліметрів. Тому потрібно використовувати розгортку діаметром 800.
Цю саму розгортку потрібно буде встановити в направляючу. Після цього, ні в жодному випадку не придавлюючи, вільно прокрутити розгортку.
Продовжуємо:
Примітка. Виміри проводяться так, щоб дізнатися діаметр отвори в спрямовуючої. Для цього потрібно використовувати спеціальний індикатор внутрометр.
Зазвичай, якщо розмір отвору 8 мм, то наприкінці розмір по індикатору буде показувати дві сотки. Після цього потрібно буде заміряти товщину ніжки клапана, використовуючи мікрометр.
Якщо розмір ніжки буде дорівнює 799 мм, то три сотки буде нормальним зазором між направляючою втулкою і ніжкою клапана.
Продовжуємо:
Примітка. Якщо помітно, що клапан прилягає до сідла не повністю, потрібно підвести шарошками сідло або іншими словами, провести притирання.
Притирання
Для початку знову поставлені клапана вимагають перевірки на биття. Існують спеціальні верстати, які шліфують робочі поверхні тарілки клапана.
Так от, якщо биття спостерігається, і його значення перевищує 002 значить, потрібно притирання. Перевіряється биття з допомогою, знову ж таки, індикатора.
Коли рукою провертається клапан, індикатор показує певне значення.
Примітка. Якщо клапан абсолютно новий, то він повинен показувати значення в пів сотки.
Сама притирання клапанів має здійснюватися на спеціальних верстатах. Як це робити, можна подивитися на цьому відео.
Починаємо процес притирання:
Примітка. Сильно шліфувати клапан не рекомендується. Щоб дізнатися, чи вистачить шліфування, слід звернути увагу на переривчастість процесу.
Коли шліфування стане рівномірною, то прийшла пора припиняти її.
Після цього клапани повинні виглядати так, як на фото:
Притирання клапанів
Примітка. Для притирання сідел потрібно використовувати спеціальні шарочкі.
Всередині сідла шарочка повинна залишати сірого кольору смужку, яка помітна після вилучення з нього шарочкі. Цей самий сірий поясок повинен йти по всьому колу сідла.
Після цього потрібно буде змінити кут нахилу шарочкі, який тепер має становити 60 градусів. Проробляємо все так само, як описано вище.
Останній етап притирання сідел шарошкой повинен проводитися під кутом в 30 градусів.
Примітка. Ідеальною притиранням сідел вважається такий її стан, при якому видно робоча смужка, складова один міліметр.
Після цього, потрібно буде остаточно провести притирання клапанів. Як це зробити, можна дізнатися з наступних статей.
Як бачимо, своїми руками можна навіть всередині двигуна поміняти і нічого. Важливо лише пам'ятати одне: робити все, як того вимагає інструкція, а то інакше проблем не уникнути.
Принадність роботи своїми руками полягає в тому, що завжди можна почати все спочатку, а про економію засобів сімейного бюджету і говорити не варто. Адже не секрет, що ціна на послуги даного типу з кожним роком зростає в математичній прогресії.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного