Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз

24.12.14, Ваз
2740
  • 1 Поршневі кільця
  • 1.1 Із-за чого кільця зношуються
  • 2 Заміна кілець
  • 2.1 Перевірка зазорів
  • 2.2 Установка
  • 2.3 Процес складання

  • Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Заміна маслозйомних колі ваз 2109
    Заміна маслозйомних кілець ваз - це дуже серйозна робота, але і з нею можна впоратися своїми руками. Зокрема, заміна маслозйомних кілець на ваз 2110 передбачає велику кількість робочих етапів, проводити які потрібно строго по інструкції.


    Поршневі кільця


    Маслос'емниє кільця або поршневі, як їх ще називають, є незамкнутими складовими, щільно припасованими в канавках. Встановлені вони бувають на зовнішніх поверхонь поршнів.

    Коли відбувається знос цих самих кілець, зрозумілий внаслідок тертя та взаємодії їх з різними металевими складовими і газами, потрібна термінова заміна.

    Якщо виходити з короткою точки зору, то поршневі кільця виконують цілих три основних функції:

  • покращують передачу тепла через стінки циліндра і захищають поршень від перегріву;

  • герметизують камеру згоряння або камеру розширення (іншими словами кільця не допускають, щоб гази проникали в картер двигуна);

  • регулюють витрата мастила, рівномірно розподіляючи масляну плівку на поверхні циліндра.


  • Із-за чого кільця зношуються


    В першу чергу, автомобілістам слід звернути увагу на наступні ознаки:

  • з вихлопної труби виходять гази сизого кольору;

  • збільшується витрата палива;

  • змащення чадить набагато більше звичайного (за 1000 км пробігу з відмітки «max» опускається на «min»);

  • показник компресії двигуна опускається нижче 9.


  • Якщо були помічені всі ці ознаки одночасно, то значить, прийшла пора міняти поршневі кільця(див. Заміна поршневих кілець своїми силами ), так як інше нічого не допоможе.

    Щоб в оптимальній мірі забезпечувати роботу двигуна, кільця повинні чітко і впритул прилягати до поверхні поршня.

    На жаль, з часом геометрії циліндра деформується, а зазори збільшуються в канавках поршнів і стиках кілець. Таким чином, порушується пружність самих кілець.

    Що відбувається в результаті? Герметизація порушується, а гази починають проникати в картер двигуна і знос всієї поршневої групи значно підвищується.
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Орієнтування поршневих кілець
    По мірі того, як збільшується знос кілець і інших деталей поршневої(див. Правильна заміна поршневий на ваз 2106 ), збільшується кількість газів, а вентиляція картера вже не справляється і тим самим значно підвищується тиск. Воно сприяє видавлювання мастила через сальники коленвала, гніздо трамблера і прокладки.

    У цьому випадку, як і було сказано вище, допоможе тільки грамотна заміна поршневих кілець. Процедура ця не настільки дорога, як ремонт двигуна, але все ж, рекомендується навчитися проводити цей процес самостійно.







    Заміна кілець


    Тепер прийшла пора почати заміну кілець.

    Приступаємо:

  • від'єднуємо з акумулятора мінусову клему;

  • олія та ОЖ зливаємо.


  • Примітка. Так як в подальшому старе масло вже використовувати не рекомендується, то як раз відкручуємо і масляний фільтр, який в процесі установки замінимо на новий.

  • демонтуємо всі складові, які заважають дістатися до піддону і ГБЦ (глушник, повітряний фільтр, стартер, газовий привід разом з тросом підсосу і т. д);

  • демонтуємо потім зірочку распредвала, тримаючи її викруткою, щоб не прокручувалася;

  • відкручуємо болт, який фіксує зірочку;


  • Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Демонтуємо зірочку распредвала

  • потім потрібно перейти до зняття ліжку распредвала і головки блоку;


  • Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Постіль распредвала

  • тепер потрібно буде розслабити кріплення лівої опори двигуна і відкрутити його повністю;

  • цю частину двигуна піднімаємо;

  • відкручуємо піддон;

  • потім переходимо до демонтажу кришки шатунів;

  • одночасно з шатунами, виштовхуємо поршня вгору;


  • Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Відкручуємо кришку шатуна
    Примітка. Потрібно уважно оглянути поршні на наявність сколів та тріщин. Якщо ж все в порядку, то потрібно демонтувати старі кільця і очистити їх від нагару.
    Рада. Не забуваємо перевірити стан вкладишів. В принципі, їх рекомендується відразу змінити, щоб у подальшому знову не розкривати двигун.
    В процесі зняття старих кілець, можна заодно потренуватися в їх грамотній установці. Рекомендується перевіряти руками пружність металевих складових і товщину канавки.

    Ще один метод тренування передбачає зняття старого кільця та його повторну установку. Робити це потрібно кілька разів поспіль, не боячись зламати кільце.

    Що стосується очищення канавок, то робити це можна самим кільцем, зрозуміло старим. Можна почистити канавки і з допомогою спеціального пристосування, як показано на фото нижче:
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Очищення поршневих канавок

    Перевірка зазорів


    Як відомо, установка кілець вимагає правильного орієнтування. Зазвичай поршневі кільця перевіряють на правильність висоти, ширини і на відповідність канавках поршня.

    Якщо розташувати кільця в канавці, а потім скористатися спеціальним набором щупів, провести перевірку буде набагато легше.
    Примітка. Слід знати, що зазор не повинен перевищувати або бути меншим показника 005-01 мм. Якщо зазор більше значення 012 мм, це означає те, що біля кільця або канавки неприпустиме відхилення від норми.

    Зазор також необхідно перевіряти в замках кільця. Показник значення має дорівнювати 04-06 мм.








    Взагалі, прийнято вимірювати зазор кілець у двох категоріях:

  • у бічному значенні;

  • у торцевому значенні.


  • Що стосується бічного зазору, то він має наступні значення:

  • між стінкою канавки і 1-им кільцем - 0045-008 мм;

  • між другим кільцем і канавкою - 002-0055 мм


  • Примітка. Що стосується допуску зносу для всіх зазорів, то він дорівнює 0015 мм
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Вимірюємо бічний зазор
    Що стосується торцевого значення, то воно повинно бути рівним 025-045 мм, А допуск зносу в даному випадку повинен дорівнювати 1 мм.
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Вимірюємо торцевий зазор
    Якщо спостерігається зазор, але він невеликий, кільце можна сточити. Якщо ж зазор занадто великий, кільце замінюють новим.
    Примітка. Підпилювання кільця до потрібного розміру проводиться з допомогою спеціального алмазного круга.

    Установка


    Перш, ніж проводити установку кілець, потрібно уважно розглянути їх. Зокрема, потрібно зуміти визначити, яке з кілець верхнє, а яка друга.

    Крім того, потрібно зуміти на кільці знайти позначку, що вказує, якою стороною кільце встановлюється в бік поршня.
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Мітки на кільцях
    Так як монтаж маслозйомних кілець буде проходити в приватному гаражі, то наявність дорогого обладнання або спеціальних інструментів тут ні до чого. В даному випадку, умільці та майстри на всі руки радять скористатися звичайною порожній консервною банкою.

    З неї слід вирізати металеві смужки рівного розміру і встановити по всій окружності поршня.
    Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Заміна маслозйомних кілець на ваз 2107
    Рада. Одну смужку залишаємо під так званим «замком» кільця, щоб запобігти появі подряпин.
    Далі робимо так:

  • кільце рухаємо по металевих смужок вниз так, щоб воно виявилося прямо навпроти свого посадкового місця;

  • після цього піднімаємо смужки вгору і кільця самі лягають в канавку (якщо виміри зазорів були проведені правильно);

  • повторюємо операцію аналогічним чином і з іншими кільцями.


  • Примітка. Звичайно ж, цю операцію можна провести і без металевих смужок, так би мовити, голими руками. Але в цьому випадку великий ризик зламати кільце і подряпати сам поршень.
    Установка поршневих кілець передбачає змазування їх маслом. Потім кільце вставляється в блок циліндрів зверху і з допомогою саморобної оправки вдавлюється.
    Примітка. Насамперед встановлюється маслосъемное кільце.
    При установці коробчатого маслосъемного кільця, що має розширювач у вигляді спіральної пружини, сам замок необхідно змістити на 180 градусів відносно кільця. Якщо ж встановлюється складене маслосъемное кільце, то встановлюється розширювач.
    Примітка. Потрібно переконатися в тому, що розширювач встав на місце правильно. Тільки після цього потрібно буде встановити нижню пластинчасте кільце, а потім і верхнє.

    Що стосується замків кілець, то їх слід встановити під кутом 180 градусів відносно один одного.
    Рада. Не можна розтискати кінці кільця більше, ніж це необхідно для установки його на поршень.
    Після встановлення кілець потрібно переконатися в тому, що кільця без заїдань обертаються в своїх канавках. А при стиску кільця, воно повинно повністю потопати в канавці і не виступати за межі поверхні поршня.

    Зазор після установки перевіряють ще раз. Мається на увазі бічний зазор.

    Часто в самому керівництві автомобіля значиться, як проводити заміну. В цьому випадку, потрібно буде встановлювати кільця в суворій відповідності з інструкцією.

    Якщо ж подібні вказівки в інструкції відсутні, потрібно дотримуватися загальні правила установки.
    Примітка. Не можна розташовувати замки поршневих кілець посередині опорних поверхонь поршня. Також не можна розташовувати замки на стороні торцевих поверхонь поршневого пальця.
    Встановлення маслозйомних кілець прийнято проводити після перегляду цього відео.


    Процес складання


    Збірку проводимо в зворотній послідовності:

  • спочатку встановлюємо на місце масляний насос ;


  • Як проводиться заміна маслозйомних кілець ваз
    Фото установки масляного насоса

  • встановлюємо нову прокладку піддона;

  • ставимо сам піддон;

  • двигун опускаємо на місце, прикручуючи ліву опору.


  • Примітка. В процесі рекомендується також замінити прокладку ГБЦ, попередньо змастивши її графітом.

  • головку блоку встановлюємо на місце і затягуємо.


  • Примітка. Затягувати ГБЦ потрібно особливим зразком. Спочатку потрібно протягнути болти з моментом у 20 Н/м, тобто в пів-сили. Після цього вже з великим зусиллям, рівним 70 Н/м.

  • встановлюємо за заздалегідь наміченим мітках положення коленвала;

  • поєднуємо мітки з допомогою зірочки, встановлюючи постіль розподільного вала;

  • зірочку ставимо на місце;

  • нанизуємо на неї ланцюг і затягуємо болт;

  • двигун після натягування ланцюга прокручуємо на пару оборотів;

  • встановлюємо на місце все навісне обладнання;

  • не забуваємо поставити новий масляний фільтр;

  • заливаємо нове масло і ОЖ;

  • ставимо клему акумулятора на місце;

  • заводимо двигун.


  • От і все. Як видно зі статті, своїми руками можна розібрати вал, замінити кільця і знову все акуратно поставити на місця без особливих проблем.

    Головне - робити все, як того вимагає інструкція, а решта додасться. Так можна непогано заощадити, адже ціна на послуги подібного роду в автосервісах досить висока.

    Тому якщо потрібно замінити кільця на ваз 2106 або іншої моделі, можна вже сміливо приступати до процесу.