Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як виконати ремонт двигуна ваз 2108 своїми руками

24.12.14, Ваз
3303
  • 1 Визначення несправностей двигуна
  • 1.1 Періодичний ремонт двигуна
  • 2 Капітальний ремонт двигуна
  • 2.1 Зняття двигуна з автомобіля
  • 2.2 Збірка двигуна
  • 2.3 Установка двигуна в автомобілі

  • Як виконати ремонт двигуна ваз 2108 своїми руками
    Установка двигуна на авто ВАЗ 2108
    Для будь-якої моделі автомобіля основним вузлом є його двигун. Справність і надійність в роботі якого, відіграє велику роль при експлуатації транспорту.

    Тому дуже актуальним питанням стоїть якісний ремонт вузла своїми руками, без участі сторонніх осіб. Перш ніж почати на ВАЗ 2108 ремонт двигуна майстри радять ознайомитися з технологією його складання і розбирання, принципом роботи, визначити найбільш зношуються під час руху машини деталі.


    Визначення несправностей двигуна


    Компактний, невеликих розмірів двигун в передньопривідному автомобілі ВАЗ 2108 розташований у моторному відсіку поперечно. Тут же знаходиться коробка передач , що спрощує доступ до ремонту основних вузлів автомобіля.

    Критерії, за якими визначаються несправності мотора:

  • Двигун не хоче заводитися.

  • Працює нестійко, може стихнути на холостому ходу.

  • Немає повної потужності при роботі.

  • Чути стукіт підшипників, розташованих на колінчастому валу.

  • При різкому відкритті дросельних заслінок чути на холостому ходу двигуна стукіт шатунних підшипників.

  • Поява «биття» поршня в циліндрі, яке супроводжується приглушеним гуркотом поршня.

  • Стукають випускні і впускні клапани.

  • При роботі на холостому ходу тиск масла недостатнє.

  • Велика витрата масла.

  • Збільшене споживання палива.

  • Двигун перегрівається.

  • В розширювальному бачку швидко падає рівень охолоджуючої рідини.


  • При наявності будь-якої несправності вимагає двигун ВАЗ 2108 ремонт - періодичний або капітальний.

    Періодичний ремонт двигуна


    Постійне обслуговування двигуна полягає в підтримці всіх його вузлів і деталей в справному стані. Це відсуне для ВАЗ 21083 капітальний ремонт двигуна, а значить зменшить витрати на експлуатацію машини.

    Сюди відносяться:

  • Своєчасна заміна фільтрів.

  • Заміна олії .

  • Перевірка тиску в циліндрах дозволить дати уявлення про стан поршневої системи

  • Стежити за наявністю охолоджуючої рідини на потрібному рівні.


  • Капітальний ремонт двигуна


    Нестабільна робота двигуна, виникнення стороннього шуму, постукування, велика витрата палива, зменшення потужності можуть вказувати на необхідність капітального ремонту двигуна. На ВАЗ 2108 капітальний ремонт двигуна включає відновлення технічних характеристик агрегату до показників, що вказує інструкція з експлуатації.

    Капремонт двигуна ВАЗ 2108 виконується після зняття з автомобіля і повного розбирання вузла.







    Зняття двигуна з автомобіля


    Отже:

  • Знімається акумулятор.

  • Зливається з картера двигуна масло і рідина для охолодження системи.


  • Порада: Знімати двигун потрібно разом з коробкою передач. Опускати його потрібно вниз з моторного відсіку. Роботи зручніше виконувати на підйомнику.

  • Відкручуються болти і знімається захист картера двигуна.

  • Від'єднується приймальна труба глушника.

  • Витягується повітряний фільтр.

  • Від впускної труби пристрою від'єднується вакуумний шланг, призначений для підсилювача гальм.

  • Відключається від картера зчеплення провід «маси».

  • Від термостата від'єднуються шланги.

  • Від кришки трамблера звільняється високовольтний провід.

  • Від'єднується колодка з низьковольтними проводами.

  • Звільняється шланг для подачі від бензонасоса палива.

  • Знімається наконечник троса, закріплений на важелі привода виключення зчеплення.

  • Від тягового реле стартера від'єднується колодка з проводом.

  • Колодка з проводом роз'єднується з висновком генератора.

  • Дроти від'єднуються від клапана карбюратора.

  • З хомута виймається шланг для зворотного зливу від карбюратора палива.

  • Звільняється тяга повітряної заслінки від важеля її управління.

  • Від'єднується трос приводу повітряної заслінки.

  • Видаляється з сектора приводу заслінок фіксатор, який утримує трос приводу акселератора.

  • Знімається повітряна пружина привода дросельних заслінок. З сектора останніх видаляється трос приводу.

  • Від кришки клапанів від'єднується кронштейн, що утримує троса приводу акселератора.

  • Звільняється від з'єднання датчик, контролюючий температуру охолоджуючої рідини.

  • Відключається датчик тиску масла.

  • Від'єднуються підвідний та відвідний шланг отопітеля.

  • Від наконечника шарніра звільняється тяга приводу для перемикання передач.

  • Відключається спідометр.

  • На коробці передач від'єднуються вимикачі для ліхтарів заднього ходу автомобіля.

  • Права і ліва розтяжки відводяться в сторони, щоб вони не заважали знімати двигун з авто.

  • Витягується шплінт, фіксуючий гайку, утримуючу кульовий шарнір тяги керма і поворотний важіль.

  • Відкручується гайка утримує кульовий шарнір рульової тяги.

  • Використовуючи спеціальний знімач, выпрессовывается з важеля палець стійки шарніра тяги керма.

  • Від поворотного кулака від'єднується кульовий шарнір для важеля підвіски.

  • Монтуванням видавлюється хвостовик внутрішнього ШРУСа валу приводу коробки передач і відводиться в сторону.

  • Зафіксувавши від повороту полуосевую шестерню, від'єднується другий ШРУС подібно до першого.

  • Двигун чіпляється за рами і натягаються троса талі як показано на фото.


  • Як виконати ремонт двигуна ваз 2108 своїми руками
    Строповка двигуна автомобіля ВАЗ 2108

  • Відкручуються гайки, фіксують задню опору двигуна до кузова.

  • Злегка піднявши мотор, виймається болт, що утримує праву передню опору агрегату.

  • Таким же чином звільняється ліва передня опора.

  • Двигун опускається на підставки, автомобіль підводиться і з-під нього витягується мотор.


  • Порада: Перед опусканням двигуна необхідно переконатися про від'єднання від нього всіх проводів і шлангів.








    Капітальний ремонт двигуна ваз 21083 починається з його розбирання і складання дефектної відомості. Після ретельного обстеження всіх деталей, вимірювання розмірів деталей, що сполучаються визначаються етапи ремонту та його вартість.

    Деталі, які можна відремонтувати, підлягають відновленню, що прийшли в непридатність змінюються на нові. За правилами для ВАЗ 2108 капітальний ремонт здійснюється після 150000 кілометрів пробігу авто.

    Ремонт починається з заміни поршневих кілець і поршнів, розточенням блоку циліндрів. Шліфується шийка коленвала.

    Проводиться візуальний огляд стартера, генератора, розподільника запалювання. У системі охолодження змінюються шланги, термостат, ремені приводу і насос. Промивається і очищається радіатор.

    Збірка двигуна




    Отже:

  • На блоці циліндрів по краях ліжок очищається нагар, в канавках прибираються масляні відкладення.

  • У ліжку блоку встановлюються, попередньо змазані моторним маслом, вкладиші корінних підшипників. Стопорні вусики останніх повинні увійти в пази.

  • Колінвал встановлюється в блок циліндрів.

  • Моторним маслом змащуються наполегливі півкільця.

  • З передньої сторони ліжка встановлюється півкільце білого кольору (сталеалюминевое), з протилежного боку металокерамічне (жовтого кольору).

  • Півкільця повертаються таким чином, щоб з торцями ліжку їх кінці були врівень.

  • Вкладиші вставляється по мітках в кришки підшипників. (Мітки виконуються при розбиранні двигуна). Вкладиші змащуються моторним маслом. Необхідно стежити, щоб вусики для фіксації вкладок увійшли в пази розташовані на кришках.

  • Встановлюються по мітках кришки корінних підшипників. Мітки нанесені відповідно з номерами циліндрів. На п'ятій і другий кришці нанесено по дві мітки.


  • Як виконати ремонт двигуна ваз 2108 своїми руками
    Установка кришок корінних підшипників

  • Моторним маслом змащуються різьблення і торці головок кріпильних болтів.

  • Затягуються з певним моментом болти: спочатку третьої кришки, потім другої, четвертої, першої та п'ятої. Після того як були затягнуті болти на три оберти провертається коленвал. Його обертання має бути легким без заїдань.

  • Прокладка масляного насоса «приклеюється» до блоку, для чого її краще змастити невеликим шаром мастила, надлишки якої видаляються.

  • Масляний насос ставиться на місце і фіксується болтами.

  • На місце встановлюється тримач заднього сальника.

  • В поршень вставляється шатун у відповідності з раніше виконаними мітками. При цьому номер деталі шатун повинен бути звернений у бік, протилежний від припливу наявного на бобышке поршня.

  • З допомогою спеціального пристосування запресовується поршневий палець. Для цього до 240 °С нагрівається верхня головка шатуна. Шатун затискається в лещатах, на нього встановлюється поршень таким чином, щоб збіглися отвори під палець.

    Правильне встановлення поршневого пальця забезпечується притиском бобышкой в напрямку до запресовування верхній головці шатуна.

  • Поршневий палець після охолодження змащується через отвори, розташовані в бобышках поршня.

  • З двох сторін на поршневому пальці встановлюються стопорні кільця.


  • Порада: Необхідно слідкувати за чіткою установкою кілець в канавках поршня.

  • Разжимная пружина маслосъемного кільця встановлюється на поршень.

  • Використовуючи спеціальний знімач, монтуються поршневі кільця. Спочатку встановлюється маслосъемное кільце, потім компресійні - нижнє і потім верхню.

  • Відмінність нижнього і верхнього кілець полягає в товщині і наявністю проточки в нижньому. При установці вона розташовується внизу.

  • Після установки кільця повинні вільно провертатися без заїдань, в іншому випадку їх необхідно замінити.

  • На поршні поршневі кільця розташовуються замками під кутом 120° один відносно одного.

  • Чистою ганчіркою протирають шийки колінвала, дзеркала циліндрів. Останні змащуються моторним маслом.

  • У шатун вкладиш вставляється з раніше зробленою ним. В проточку шатуна повинен увійти усик вкладиша. Поршень і вкладиш змащуються моторним маслом.

  • За допомогою спеціальної оправки, стискаючого поршневі кільця, одягненою на поршень, обережно шатун опускається в циліндр. Колінвал краще провернути так, щоб поршень при установці був у НМТ.

    Стрілка розташована на дні поршня направляється до приводу розподільного валу.

  • Оправка щільно притискається до блоку циліндрів і з допомогою ручки молотка поршень проштовхується в циліндр. Якщо не забезпечити щільність прилягання оправки можна поламати кільця.

  • На шийку колінчастого валу встановлюється нижня головка шатуна.

  • Вкладиш по мітках вставляється в кришку шатуна, при цьому усик вкладиша повинен увійти в проточку, розташовану на кришці. Потім вкладиш змащується моторним маслом.

  • Монтується кришка шатуна. Встановлення виконувати таким чином, щоб з одного боку були номери на нижній головці і на кришці шатуна.

  • Певним моментом гайки затягуються, фіксують кришку шатуна. Аналогічно встановлюються інші поршні.

  • Фіксується маслоприемник.

  • Встановлюється маховик, стопорная пластина, закручуються гайки. На останні наноситься герметик.

  • На площину блоку наноситься тонким шаром мастила до неї приклеюється прокладка масляного картера.

  • Встановлюється і фіксується масляний картер.

  • Монтується головка блоку циліндрів.

  • Ремінь приводу розподільного валу.


  • Яким чином правильно виконати на ВАЗ 2108 капремонт двигуна можна подивитися на відео.

    Установка двигуна в автомобілі


    Капітальний ремонт двигуна ваз 21083 своїми руками завершений. Установка вузла на машину виконується в зворотній послідовності його зняття.
    Порада: Затягування різьбових кріплень деталей передньої підвіски і опор двигуна остаточно виконувати після того, як автомобіль буде встановлений на підлогу.
    Отже:

  • Привід передніх коліс приєднується до коробки передач після заміни стопорних кілець на хвостовика зі шліцами, розташованими на внутрішніх шарнірах. Не можна встановлювати стопорні кільця, раніше вже використані.

    В іншому випадку під час руху авто може від'єднати від коробки передач привід передніх коліс.

  • Заливаються в систему охолодження двигуна рідина, масло в коробку передач і картер двигуна.

  • Після встановлення на авто двигуна ВАЗ 21083 ремонт закінчується регулюванням дросельної і повітряної заслінок карбюратора, приводу зчеплення, розвал і сходження передніх коліс.

  • Включається двигун і перевіряють відсутність підтікання масла, охолоджуючої рідини і палива. Перевіряється тиск масла.

  • На слух робота двигуна повинна бути рівною, без стороннього шуму і стуку.


  • На нашому сайті ви зможете знайти ще багато матеріалу по ремонту та обслуговуванню автомобіля.