1 Загальні відомості 1.1 Функції і призначення манжет 1.2 Інструменти 2 Як виконується заміна переднього сальника коленвала на ваз 2105 3 Переходимо до заднього сальнику Сальник (манжет армований) колінчастого валу ваз 2105
Основна ознака, явно вказує на те, що передній сальник коленвала автомобіля ваз 2105 несправний - це замаслювання двигуна в його передній частині, в районі розташування шківа колінчастого вала. Заміна сальників коленвала на ваз 2105 не важке завдання, яку ви зможете виконати самостійно.
При цьому потрібно мінімум знань і стандартні інструменти. Наша детальна інструкція полегшить вашу працю і заощадить гроші.
Загальні відомості
Сальник - різновид манжет, що служать для ущільнення різних обертових сполук (рухомих), в різних механізмах і пристроях. Необхідно уточнити, що поняття сальник на сьогоднішній день застаріло, і є не коректним:
Сучасна назва запчастини - армована гумова манжета Поняття, сальник залишилося з тих незапам'ятних часів, коли змащували олією повстяні або фетрові ущільнювачі, їх древній аналог Армована манжета це уніфікована деталь, яку виробляють на заводах, які спеціалізуються на виробництві різноманітних гумотехнічних виробів Сучасні манжети широко застосовуються в агрегатах промисловості, в автотранспортній галузі, народному господарстві та сільськогосподарської техніки Іншими словами сальники (манжети) застосовуються в наш час у всіх видах (типах) вузлів, механізмів і агрегатів, де необхідно ущільнення рухомих частин Функції і призначення манжет
Основним призначенням армованих гумових манжет є ущільнення рухомого з'єднання. На додаток сучасні сальники забезпечують надійний захист вузла, який вони ущільнюють від впливу пилу і бруду.
Отже:
Для більшості манжет робочої середовищем стає повітряна середовище в безпосередньому контакті з мастильними матеріалами паливом або водою Температурний діапазон, необхідний для стабільної роботи сальника двигуна в межах від-60С (у північних широтах) до +100С (робоча температура двигуна з невеликим запасом) Робочим тиском армованого манжета є - 005 МПа. На сьогодні армовані манжети вважаються важливими елементами:
Так як при невеликому зсуві манжета обов'язково з'явиться олійна текти Вважається, що заміна сальників колінвалів ваз 2105 повинна проводитися приблизно раз в три роки Однак така періодичність не строго обов'язкова - бо, може знадобитися і більш ранній, позаплановий ремонт Наприклад, якщо мав місце перегрів мотора Олійна текти в такому випадку сигналізує вам про те, що манжету слід терміново замінити Інструменти
Набір головок, або набір ключів Набір викруток Ключ, щоб відкрутити гайку, що кріпить шків колінчастого валу Дрантя Як виконується заміна переднього сальника коленвала на ваз 2105
Заміна сальника коленвала виконується після того, як автомобіль загнали на естакаду або оглядову яму.
Для ваз 2105 заміна переднього сальника коленвала відбувається в наступному порядку:
Першим ділом, заганяємо автомобіль на естакаду (оглядову яму) Зафіксуємо його, включивши першу передачу, або стоянкові гальма, потім підкладаємо під передні або задні колеса черевики (підкладки) Потім знімаємо решіток щиток (захист) двигуна Від'єднуємо ремінь приводу генератора, для цього відкручуємо гайку, що кріпить генератор до регулювальної планці Послаблюємо болт, що кріпить генератор до блоку двигуна Відводимо генератор трохи в сторону, щоб послабити ремінь і знімаємо ремінь генератора зі шківів Тепер необхідно зняти і сам шків коленвала. Для цього, використовуємо накидний ключ (якщо немає накидного, можна скористатися трубним ключем) відкручуємо гайку його кріплення Автомобіль при цьому неодмінно повинен стояти з включеною першою передачею Відкрутивши гайку, знімаємо наш шків, дивіться фото нижче Відкручуємо гайку, що кріпить шків і знімаємо сам шків
Знявши шків, ми бачимо передній, манжет армований колінчастого валу, який нам необхідно отримати Просто піддягаємо його плоскою викруткою і витягуємо з посадочного місця Виймаємо його і протираємо начисто посадочне місце дрантям з чистим бензином Потім злегка змащуємо посадкову поверхню моторним маслом Запрессовываем новий манжет, який теж злегка змащуємо маслом Манжет армований запрессовываем на місце за допомогою оправки відповідного діаметру і молотка Підчіплюємо манжет плоскою викруткою, дістаємо його. Запрессовываем на його місце новий, використовуючи молоток і відповідну оправлення
Встановлюємо всі інші деталі в зворотній послідовності На цьому заміна переднього сальника колінвала ваз 2105 завершена. Виконати цю роботу своїми руками може кожен власник авто.
Переходимо до заднього сальнику
Заміна заднього армованого манжета ваз 2105 проводиться у разі виявлення підтікання масла в області зчеплення, що вказує нам про його знос. Ремонтні роботи, як і в попередньому випадку, рекомендується виконувати на оглядовій ямі або естакаді або на підйомнику.
Порядок, у якому виконується заміна сальника коленвала на ваз 2105 виглядає таким чином:
Закатуємо машину на естакаду (як і у випадку з переднім манжетом) Відкручуємо і знімаємо карданний вал Потім відкручуємо і знімаємо коробку зміни (перемикання) передач Після цього відкручуємо і знімаємо зчеплення, за ним відкручуємо маховик Підходить той же набір інструментів, що і в попередньому випадку Задній армований манжет встановлений в утримувач. Який кріпиться до блоку двигуна шістьма болтами Перш, ніж приступити до відкручування болтів його кріплення, необхідно викрутити два болти, що кріплять піддон картера до держателя Головку з тріскачкою викручуємо болти, що кріплять піддон до держателя манжета
Відкручуємо усі болти і знімаємо тримач з сальником. Для цього акуратно піддягаємо його плоскою викруткою Між корпусом блоку і держателем знаходиться ущільнювальна прокладка, яку рекомендується замінити на нову, не залежно від її стану Весь процес заміни сальників колінвала ВАЗ досить простий. Затискаємо тримач в лещата, потім через спеціальний виріз, за допомогою відповідного діаметру виколотки, вибиваємо сальник з його посадкового місця Затискаємо в лещата тримач, і вибиваємо сальник за допомогою виколотки
Після зняття сальника, протираємо тримач дрантям з чистим бензином, змащуємо посадкову поверхню, а так само поверхню нового манжета чистим моторним маслом Забиваємо (запрессовываем) сальник, за допомогою оправки, що підходить по діаметру, на місце Подальшу збірку виконуємо в зворотному порядку От і все! Ремонт успішно завершено.
Як бачите, все досить просто, однак ви завжди можете поїхати на СТО, якщо влаштовує їх ціна. Додатково з цієї теми ви можете подивитись навчальне відео.