Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками

24.12.14, Ваз
2949
  • 1 Призначення і принцип роботи
  • 2 Діагностика
  • 2.1 Причини виходу з ладу сальників колінчастого вала
  • 2.2 Ознаки зношування ущільнювальних манжет колінчастого вала та його наслідки
  • 3 Заміна манжети передньої
  • 3.1 Перший спосіб
  • 3.2 Другий спосіб
  • 4 Заміна задньої манжети

  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Заміна сальників колінвала ваз 2109
    Ущільнювальний манжет валу радіального типу (сальник) застосовується в обертових механізмів і є захисним демпфером запобігає витіканню масла в працюючому пристрої, тим самим забезпечуючи герметичність його корпусу.


    Призначення і принцип роботи


    Даний ущільнювальний манжет почав використовуватися ще в перших автомобілях і завдяки своїй простоті конструкції застосовується в сучасному автомобілебудуванні до теперішнього часу. В процесі роботи сальник практично не торкається поверхні обертовий поверхні, ущільнення зазору між деталями відбувається за рахунок розрідження, яке створюється спеціальними насічками на торці ущільнювальної манжети.
    Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Заміна сальника колінвала ваз 2109 переднього

    Діагностика


    Причини виходу з ладу сальників колінчастого вала


    Так як масляні патьоки є першою і головною ознакою зносу сальників коленвала вони кажуть нам ще тому, що герметичність системи змащення двигуна порушена.

    Тому на початку виявлення несправності нам доведеться переконатися в тому, що саме ущільнюючі манжети є причиною витоку масла:

  • Спочатку перевіряємо рівень масла в двигуні (не треба повністю покладатися на датчики), при необхідності доливаємо і повіряємо кожен день до тих пір, поки не з'ясуємо причину витоків;

  • Перевіряємо в двигуні систему вентиляції картера (забита вентиляція сприяє скупченню газів картерів які, в свою чергу, виштовхують масло через ущільнюючі манжети);

  • Перевірити шланги маслопроводу, не перегнулись;

  • Перевіряємо тиск у системі змащення.


  • Як правило, заміна сальника коленвала на ваз 2109 є досить трудомісткою процедурою, тим не менш, яку можна зробити своїми руками. Тому, перш ніж замінити сальник колінвала ваз 2109 нам необхідно знати ті причини, з яких він виходить з ладу, щоб відтягнути цей неприємний момент як можна довше.

    Існують кілька причин руйнування сальников:

  • В першу чергу це, звичайно ж, його природний знос і старіння (огрубіння) гуми;

  • Внаслідок неправильної установки і, як правило, внутрішніх напружень поява тріщин на робочій поверхні манжети;

  • Пошкодження механічного типу;

  • Неякісна гума (підробка).


  • Рада! При купівлі нових сальников перевіряйте їх робочу поверхню, а саме кромку на наявність її остроконечности - чим вона гостріше, тим довше буде працювати манжет. При цьому кромка повинна бути рівною і пружною.







    Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Заміна сальників коленвала на ваз 2109
    Необхідно відзначити, що найчастіше першим виходить з ладу передній радіальний манжет колінчастого вала, так як він в більшій мірі схильний до дії зовнішнього середовища (попаданню пилу, піску, бруду) і вібраційних навантажень від двигуна автомобіля. І хоча задній сальник знаходиться в більш сприятливих умовах, міняти сальники бажано в комплекті, так як їх трудовий ресурс практично однаковий.

    Ознаки зношування ущільнювальних манжет колінчастого валу і його наслідки


    Заміна переднього сальника колінвала ваз 2109 актуальна, якщо на передній кришці блока двигуна, в районі шківа колінчастого вала з'явилися патьоки олії, які по мірі розвитку «хвороби» прогресують все сильніше.

    Так як початок зносу заднього сальника побачити практично не реально, то заміна заднього сальника колінвала ваз 2109 має місце бути, якщо при русі автомобіля спостерігається пробуксовування зчеплення, яка викликана тим, що просочилося масло розбризкується на корзину зчеплення і на її вижимний диск в тому числі.

    Якщо ви на своєму автомобілі помітили хоч один з перерахованих ознак, то я б не радив вам затягувати процедуру ремонту, так як ціна нового ремонтного комплекту не порівнянна з вартістю ремонту двигуна. Ви запитаєте, причому тут двигун?

    Вся справа в тому, що витоку змащувальних рідин ведуть до їх нерівномірного розподілу до сопрягающимся поверхонь, що загрожує можливим масляним «голодуванням» окремих деталей двигуна. До першої категорії ризику нестачі масла знаходиться сам колінчастий вал двигуна, що проявляється в задирах на його робочій поверхні.
    Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Наслідки масляного «голодування»
    Так само наслідком масляних витоків через манжети колінчастого вала є пропуск на територію сальника твердих механічних частинок, які як абразив зношують робочу поверхню сальника на колінчастому валу, що веде до більш складним і витратним ремонту.
    Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Робоче місце манжети передньої

    Заміна манжети передньої


    Як вже згадувалося вище заміна переднього сальника коленвала на ваз 2109 є найбільш частою і затребуваною процедурою, тому при проведенні ремонтних робіт дуже важливо точно дотримуватися всі рекомендації заводу виробника і бути гранично акуратним, так як властивості гуми, з якої виконаний сальник такі, що її дуже легко пошкодити при монтажі.

    Існують два способи заміни передньої манжети колінчастого: швидкий - «самопальний» та рекомендований заводом-виробником.

    Перший спосіб


    Спосіб, придумана самими автовласниками, полягає в наступному:

  • Знімаємо ремінь ГРМ;

  • З допомогою двох викруток/мотажек демонтуємо з колінчастого вала зубчастий шків, не забуваємо про його шпонку;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Демонтаж шківа коленвала і його шпонки

  • Гачком або викруткою видирає старий манжет;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Витягуємо старий манжет

  • Ставимо на місце нову манжету, при цьому для полегшення монтажу змащуємо її поверхню олією;

  • З допомогою оправки забиваємо його до упору.


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Установка нового сальника

    Другий спосіб


    При заміні переднього сальника колінвала ваз 2109 нам знадобиться наступне:









  • Пара викруток;

  • Накидний ключ на «17»;

  • Накидною і ріжковий ключі, а так само головка на «10»;

  • Як оправки головка на «27»;

  • Ключ для натяжки ролика ГРМ;

  • Так як при «правильній» заміну передньої манжети потрібно демонтувати масляний насос, необхідно запастися його новою прокладкою;

  • Ну і, звичайно ж - новий сальник.


  • Далі необхідно забезпечити доступ до картеру двигуна для чого ставимо автомобіль на естакаду або підйомник, зливаємо масло і при будь-якому ремонті - від'єднуємо акумуляторну батарею.

  • При наявності знімаємо захист двигуна, а точніше його картера;

  • Ключем на десять відкручуємо чотири болта кріплять захисну кришку ГРМ і знімаємо її;

  • Шість болтів кріплення захисної кришки правої половини моторного відсіку відкручуємо з допомогою ключа на «8»;

  • Знімаємо ремінь приводу генератора, послабивши ключем на «17» його натяжку;

  • Знімаємо праве переднє колесо;

  • Включивши нижчу передачу, використовуючи ключ на дев'ятнадцять «зриваємо» болт кріпить шків, потім відкручуємо його і знімаємо сам шків;

  • Встановлюємо у верхню мертву точку (що припадає на такт стискання) поршень першого циліндра. При цьому настановні мітки на задньому захисному кожусі і привід розподільного вала повинні збігатися, а мітка на маховику, що спостерігається через лючок кожуха зчеплення, розташована навпроти середнього поділу настановної шкали.


  • Рада! Прокрутити колінчастий вал можна прокручуючи вивішене переднє колесо, і включивши п'яту передачу.

  • Ключем на «17» послаблюємо натяжний ролик і знімаємо ремінь газорозподільного механізму;

  • Демонтуємо в картері зчеплення його нижню кришку, відкрутивши ключем на «10» чотири кріплять її болта;

  • Головкою на «10» відкручуємо шістнадцять болтів кріплять кришку картера двигуна і знімаємо її разом з прокладкою;

  • Тієї ж головкою відкручуємо болти кріплення маслоприемник до масляного насосу і до другого корінного підшипника, знімаємо його;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Демонтаж маслоприемника

  • За аналогією з першим способом, двома викрутками демонтуємо зубчастий шків (так само стежимо за шпонкою, що б не втратити її);

  • З допомогою ключа на «10» відкручуємо 6 болтів масляного насоса (що кріплять його до блоку двигуна)


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Відкручуємо маслонасос

  • і обстукавши корпус насоса, знімаємо його разом з сальником.


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Демонтаж масляного насоса
    Подальший процес заміни ми розглядали в першому варіанті, ну а сам процес складання відбувається в зворотній послідовності. Не забуваємо поставити нову прокладку під масляний насос, попередньо помазавши її герметиком (полегшує її установку на блок циліндрів).
    Увага! При монтажі масленого насоса необхідно переконається в тому, що його направляючі штифти входять у відповідні технологічні отвори в блоці циліндрів двигуна і в тому, що при установці робоча кромка сальника не деформувалася.
    Під кришку картера так само бажано встановити свіжу прокладку.

    Заміна задньої манжети


    Як правило, разом із заміною манжети передньої здійснюється заміна задньої, що значно запобігає ймовірність її раптового руйнування, тим більше ступінь зносу сальників практично однакова, при цьому виявити текти заднього сальника набагато складніше.

    Перш ніж замінити сальник коленвала на ваз 2109 необхідно переконатися звідки походить текти - з коробки перемикання передач або з двигуна автомобіля. На жаль, дана інструкція в цьому випадку вам не допоможе, так як виявити розходження між моторним і трансмісійним масло можна тільки експериментальним шляхом і маючи певний досвід - по запаху.

    Та в принципі і не важливо - розберемо та обчислимо «винуватця» витоку.



    Заміна заднього сальника коленвала на ваз 2109 починається з демонтажу коробки передач і корзини зчеплення, потім:

  • Знімаємо маховик двигуна, попередньо відкрутивши болти (в кількості шести штук) кріплять його до колінчастого валу, при цьому викруткою утримуємо його від прокручування (для цього вворачиваем болт кріпить КПП);

  • Відкручуючи останній болт, що кріпить маховик, знімаємо стопорну пластинку, і потім сам маховик;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Демонтаж маховика

  • Знімаємо задній щиток зчеплення з його направляючих і відкручуємо вісім болтів задньої кришки блока двигуна, після чого знімаємо її;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Демонтаж задньої кришки

  • Демонтуємо корпус сальника, акуратно поддевом при цьому його викруткою від блоку циліндрів;

  • Витягуємо з посадочного місця старий манжет;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Витягуємо задній манжет

  • на його місце з допомогою оправки діаметром в 99 міліметрів запрессовываем нову радіальну манжету;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Запресовування сальника
    Увага! Робоча кромка нового сальника повинна розташовуватися за напрямом всередину.
    Рада! Що б полегшити запресовування, бажано на зовнішній стороні кромки трохи сточити її край під конус, що дозволить сальнику рівніше увійти в посадочне місце.

  • Міняємо стару прокладку корпусу манжети;


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Нова прокладка корпусу

  • Завдавши на робочу кромку і фланець коленвала тонкий шар моторного масла, встановлюємо корпус манжети колінчастого вала на місце поправляючи при цьому крайку сальника дерев'яною лопаткою (показано на фото);


  • Ваз 2109: заміна сальника коленвала своїми руками
    Установка корпусу манжети на місце
    На цьому процедура заміни сальників на ваз 2109 вважається закінченою. Сподіваюся, у цій інструкції все описано і проілюстровано досить зрозуміло і додаткового відео не потрібно.

    На це мушу попрощатися, а вам залишається лише зібрати все те, що ви розібрали в зворотній послідовності і далі продовжувати експлуатувати свого залізного коня.