1 Вибираємо масло 1.1 Вибираємо мастило по класифікації API 1.2 Тепер вибираємо за класифікацією SAE 2 Промивка двигуна 2.1 Інструмент 2.2 Порядок виконання робіт Заміна масла в ваз2101 (а точніше його заливка)
Заміна масла в двигуні ваз 2101 виконується після пробігу близько 8000-10000 кілометрів. Проте залежно від визначених умов експлуатації автомобіля (тривала робота на холостих обертах в умовах пробок, зимовий період) заміна рекомендується при набагато меншому пробігу.
Наша інструкція допоможе вам провести заміну і підібрати відповідну марку.
Про необхідність заміни масла, як правило, сигналізує його темний колір, це означає включення в мастило продуктів згоряння, і відповідно негативно позначається на його експлуатаційних властивостях (мастильних, відвід тепла і передача, вимивання різних продуктів горіння і механічного зносу). З заміною мастила змінюється і масляний фільтр.
Тому попередньо вам необхідно придбати чотири літри олії і масляний фільтр.
Вибираємо масло
Синтетика, Полусинтетика чи все-таки Мінералка - ось у чому основне питання!
Отже:
Зрозуміло: мінералка - найбільш дешевий варіант, на ньому рекомендується мінімальний пробіг між такими замінами Промивка системи обов'язкова при кожній заміні з-за того, що мінералка любить залишати після себе всілякі відкладення Напівсинтетичне масло - коштує дорожче і, звичайно ж, більш стабільно функціонує і зберігає необхідні властивості протягом усього терміну експлуатації Вона краще промиває двигун, однак при жорсткій експлуатації (при високих температурах, або погану якість палива і так далі) теж швидко втрачає цінні властивості Синтетика - найбільш дороге, однак воно саме стабільне! виробляється штучно в лабораторії і практично бездоганно, так як зберігає всі свої цінні властивості в будь-яких умовах, чистить, миє, охолоджує, змащує, а так само замерзає лише при вкрай низьких температурах Вибираємо мастило по класифікації API
В якості прикладу розберемо маркування API SJ/CF-4:
Перша літера «S» - означає для бензинових двигунів Якщо перша літера «C» - то масло призначений для дизельного мотора Тут все зрозуміло і досить просто, чим вище стоїть буква за алфавітом, значить масло більш сучасне і якісне, наприклад, маркування SH, SJ, SL, SM. Слід розуміти, що якщо, приміром, двигун ваз 2101 залити мастило класу SM, гірше звичайно йому не буде, проте краще теж! Не забувайте, що двигун ваз 2101 розроблено багато років тому, і такого масла тоді не було, тому таке придбання марна трата (переплата) грошей Тепер вибираємо за класифікацією SAE
На мастилах закордонного виробництва, та і не тільки, часто зустрічається подібна маркування: 0W20 або 5W30 або 10W40 і так далі. Щоб у ній розібратися, вам важливо знати значення цифр.
Це найбільш складне питання:
З одного боку, виробник двигуна, який конкретно наказує масло для кожного агрегату, яке необхідно в нього заливати З іншого боку існують умови, не передбачені інженером: наприклад низькі температури запуску або тюнінг двигуна, який передбачає зростання температури мастила, більш високий тиск і так далі І так розберемося в значенні цих цифр, вони відображають температурну в'язкість:
Перша цифра позначає, при якій температурі змащення зберігає текучість і може бути прокачано масляним насосом Градація дуже проста: наприклад візьмемо 0W(-40), 5W(-35), 10W(-30), і так далі Продавці масел часто вказують на першу цифру як на температуру замерзання змащення, на насправді це значення температури, при якій мастило втрачає текучість (перестає текти, загусає)! А температура, при якій вона не прокачується насосом вище градусів на 7-10 це важливо знати, щоб уникнути проблем із запуском двигуна взимку Друга цифра показує нам високотемпературну в'язкість! А ні якусь здатність масла працювати в умовах високих температур та іншу незрозумілу нам хрень! Чим вище ця цифра, тим густіше мастило стає при робочій температурі двигуна (коли двигун прогрівся - йому вже все одно, яка зараз температура на вулиці) Переконатися в цьому ви можете, відкривши будь-яке керівництво на будь-яке масло і прочитати в фізико-хімічних його характеристики графу: "В'язкість кінематична при ста градусах Цельсія" Що стосується марки, то ви можете вибрати для застосування змащення як вітчизняних, так і мастила зарубіжних виробників:
Серед вітчизняних користуються попитом: «Рексол Унивесал» (1OW-30 або 1OW-40), «Уфойл» (1OW-30 або 15W-40), «Уфалюб» (15W-40), «Новойл-Мотор» (15W-30), «Ангрол» (1OW-30) Іноземних марок, теж досить широкий вибір: Castrol GTX (15W-40), Shell Super Plus (1OW-40 або 15W-40), Elf Sporty (1OW-30 или15W-40), Agip Supermotoroil (1OW-30 або 15W-40),Esso Ultra Oil X (1OW-40) Промивка двигуна
Основні питання, що турбують будь-якого автолюбителя: чи Потрібне промивати двигун при заміну масла ? І якщо так, як це правильно зробити?
У яких випадках необхідна промивка, а в яких її можна уникнути?
Обов'язково необхідна промивка двигуна в наступних випадках:
Коли ви міняєте мастило, але при цьому не знаєте, яке масло використовував попередній власник, тобто коли ви міняєте його вперше Коли вирішили змінити тип масла Якщо перейшли на іншу марку Якщо мастило в двигуні (відпрацювала) дуже брудна Щодо інших випадків думки розходяться: одна частина власників промиває і іншим радять, що необхідно мити, інші кажуть, що зовсім мені обов'язково.
Коли робите зміну мастила з зміною одного типу на інший промивати двигун необхідно обов'язково Олії різних типів і марок не можна змішувати ні в якому разі, бо коли вони змішуються, масло згортається і втрачає всі свої властивості, двигун при цьому швидко починає стукати і його доводиться ремонтувати, а іноді навіть і змінювати Ви тільки уявіть, у яку суму вам обійдеться капітальний ремонт улюбленої «копійки», це ціна недбалого ставлення до заміни масла Розглянемо випадок, коли власник машини не знає, мастило якої марки і якого типу використовував її попередній власник, мінеральне або все ж синтетичне:
Ви легко можете провести тест - капніть масло, злите з двигуна в невелику ємність, додайте туди краплю нового з каністри, змішайте їх, якщо нічого не сталося, отже цілком можна заливати в двигун обрану вами марку і тип Якщо утворюється суспензія (з'являються пластівці, осад або піниться), то змішувати їх не можна Заміна тільки після промивки двигуна Промити двигун можна двома способами: Використовуючи п'ятихвилинну промивання або спеціальне промивне масло.
Почнемо з промивання (п'ятихвилинкою):
Це найпростіший спосіб промивки двигуна, який займає мінімум часу П'ятихвилинка - концентрат з миючих частинок, заливається в двигун на п'ять хвилин до заміни мастила і зливається разом з відпрацюванням Мінус такого промивання в тому, що відбувається вимивання дуже інтенсивно (буквально начисто), вимиваються навіть «корисні» відкладення Після п'ятихвилинки течуть сальники - причому досить часто, це відбувається через розрідження мастила Користуйтеся інструкцією при застосуванні п'ятихвилинки, обов'язково зливайте масло через п'ять хвилин Деякі водії катаються, не зливаючи п'ятихвилинку - це велика помилка, ціну такої помилки ми вже говорили вище Буде машині краще або гірше від такої промивки, залежить від правильності її застосування! Все залежить тільки від вашого рішення і знань Найбільш ефективним промиванням вважається промивання із застосуванням промивного масла, воно містить багато більше миючих реагентів:
Його теж вливають у двигун (відпрацьоване попередньо зливається) всього на 5-10хвилин Потім воно зливається і заливається нове масло Плюс від такого промивання в тому, що відбувається вимивання більш м'яко, і не зачіпаються «корисні, потрібні» відкладення Мінус полягає в тому, що промивні мастила виготовляються на основі мінералки, і можуть не поєднуватися з синтетикою Існує ще третій, найбільш дорогий варіант промивки двигуна:
Це промивання двигуна власним новим маслом, заливаєте те, на якому збираєтеся їздити, міняєте його через короткий час При потемнении мастила, її потрібно міняти частіше, і не забувати про заміну масляного фільтра Інструмент
Заміна масла двигуна ваз 2101 проводиться з використанням такого інструменту:
Шестигранник на 12 і (як важіль) металева трубка має трохи більший внутрішній діаметр Для викручування масляного фільтра знадобиться спеціальний ключ (при його відсутності, то залишається ще два варіанти - викрутка і власні руки) Ключ на 17 накидною або торцевий може стати в нагоді, коли на піддоні картера знаходиться не стандартна пробка Чисте ганчір'я Порожня ємність для відпрацювання Порядок виконання робіт
Перш ніж приступити до заміни мастила своїми руками, заганяємо машину на яму або естакаду:
Якщо промиваємо п'ятихвилинкою, то пора її залити! Якщо ні, пропускаємо цей пункт Двигун автомобіля прогріваємо до робочої температури (близько 80-ти градусів), після чого глушимо його Використовуючи шестигранний ключ на «12» викручуємо зливну пробку з піддону двигуна (дивіться фото 2) Заздалегідь підставляємо приготовлену ємність для зливу відпрацювання Шестигранником на 12 викручуємо зливну пробку з піддону
Щоб масло краще стікало, відкрутіть кришку, розташовану на заливній горловині Якщо промиваємо двигун, то закручуємо пробку і заливаємо промивне масло, даємо попрацювати 5-10 хвилин, зливаємо промивку і переходимо до наступного пункту, якщо заміна без промивки, пропустіть цей пункт Відкручуємо масляний фільтр, використовуючи спеціальний ключ (фото 3) Використовуючи спеціальний ключ, знімаємо фільтр
Коли ключа немає, спробуйте відкрутити фільтр зусиллям двох рук, дістатися до нього зовсім не важко Якщо руками фільтр відкрутити не вдалося, вам допоможе викрутка, забиваєте міцну викрутку в корпус фільтра, подалі від мотора Викручуєте фільтр, використовуючи викрутку як важіль Після повного стікання масла з двигуна, завертаємо назад в піддон зливну пробку Наповніть корпус нового фільтра приблизно на половину свіжим маслом, перш ніж прикручувати його на місце (це допоможе врятувати деталі мотора від обертання в суху), і змажте ущільнювальне гумове кільце фільтра Наповнюємо новий фільтр до половини новим маслом
Буде не зайвим протерти ганчіркою посадочне місце фільтра на блоці двигуна Увага: Масляний фільтр назад закручується руками!
Тільки після цього можна заливати масло в двигун Контролюйте рівень за допомогою щупа Рівень повинен знаходитися між відмітками MAX і MIN або не доходити до позначки MAX 2-3 міліметра. Запускаємо двигун, нехай попрацює пару хвилин (лампа тиску мастила в двигуні повинна згаснути протягом перших 4-5 секунд) Після цього заглушіть двигун, дайте йому постояти 5 хвилин і тільки потім перевіряйте рівень знову Контролюємо рівень за допомогою масляного щупа
Перевірте зливну пробку і масляний фільтр на відсутність витоку масла. При необхідності долийте до потрібного рівня От і все, як бачите, завдання було не складна.
По-моєму, тут все просто і ясно. Однак ви завжди можете скористатись нашим відео, якщо щось не зрозуміло.