Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками

24.12.14, Ваз
4898
  • 1 Вибираємо масло
  • 1.1 Вибираємо мастило по класифікації API
  • 1.2 Тепер вибираємо за класифікацією SAE
  • 2 Промивка двигуна
  • 2.1 Інструмент
  • 2.2 Порядок виконання робіт

  • Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками
    Заміна масла в ваз2101 (а точніше його заливка)
    Заміна масла в двигуні ваз 2101 виконується після пробігу близько 8000-10000 кілометрів. Проте залежно від визначених умов експлуатації автомобіля (тривала робота на холостих обертах в умовах пробок, зимовий період) заміна рекомендується при набагато меншому пробігу.

    Наша інструкція допоможе вам провести заміну і підібрати відповідну марку.

    Про необхідність заміни масла, як правило, сигналізує його темний колір, це означає включення в мастило продуктів згоряння, і відповідно негативно позначається на його експлуатаційних властивостях (мастильних, відвід тепла і передача, вимивання різних продуктів горіння і механічного зносу). З заміною мастила змінюється і масляний фільтр.

    Тому попередньо вам необхідно придбати чотири літри олії і масляний фільтр.


    Вибираємо масло


    Синтетика, Полусинтетика чи все-таки Мінералка - ось у чому основне питання!

    Отже:

  • Зрозуміло: мінералка - найбільш дешевий варіант, на ньому рекомендується мінімальний пробіг між такими замінами

  • Промивка системи обов'язкова при кожній заміні з-за того, що мінералка любить залишати після себе всілякі відкладення

  • Напівсинтетичне масло - коштує дорожче і, звичайно ж, більш стабільно функціонує і зберігає необхідні властивості протягом усього терміну експлуатації

  • Вона краще промиває двигун, однак при жорсткій експлуатації (при високих температурах, або погану якість палива і так далі) теж швидко втрачає цінні властивості

  • Синтетика - найбільш дороге, однак воно саме стабільне! виробляється штучно в лабораторії і практично бездоганно, так як зберігає всі свої цінні властивості в будь-яких умовах, чистить, миє, охолоджує, змащує, а так само замерзає лише при вкрай низьких температурах


  • Вибираємо мастило по класифікації API


    В якості прикладу розберемо маркування API SJ/CF-4:

  • Перша літера «S» - означає для бензинових двигунів

  • Якщо перша літера «C» - то масло призначений для дизельного мотора

  • Тут все зрозуміло і досить просто, чим вище стоїть буква за алфавітом, значить масло більш сучасне і якісне, наприклад, маркування SH, SJ, SL, SM.

  • Слід розуміти, що якщо, приміром, двигун ваз 2101 залити мастило класу SM, гірше звичайно йому не буде, проте краще теж!

  • Не забувайте, що двигун ваз 2101 розроблено багато років тому, і такого масла тоді не було, тому таке придбання марна трата (переплата) грошей


  • Тепер вибираємо за класифікацією SAE


    На мастилах закордонного виробництва, та і не тільки, часто зустрічається подібна маркування: 0W20 або 5W30 або 10W40 і так далі. Щоб у ній розібратися, вам важливо знати значення цифр.

    Це найбільш складне питання:

  • З одного боку, виробник двигуна, який конкретно наказує масло для кожного агрегату, яке необхідно в нього заливати

  • З іншого боку існують умови, не передбачені інженером: наприклад низькі температури запуску або тюнінг двигуна, який передбачає зростання температури мастила, більш високий тиск і так далі


  • І так розберемося в значенні цих цифр, вони відображають температурну в'язкість:








  • Перша цифра позначає, при якій температурі змащення зберігає текучість і може бути прокачано масляним насосом

  • Градація дуже проста: наприклад візьмемо 0W(-40), 5W(-35), 10W(-30), і так далі

  • Продавці масел часто вказують на першу цифру як на температуру замерзання змащення, на насправді це значення температури, при якій мастило втрачає текучість (перестає текти, загусає)!

  • А температура, при якій вона не прокачується насосом вище градусів на 7-10 це важливо знати, щоб уникнути проблем із запуском двигуна взимку

  • Друга цифра показує нам високотемпературну в'язкість! А ні якусь здатність масла працювати в умовах високих температур та іншу незрозумілу нам хрень!

  • Чим вище ця цифра, тим густіше мастило стає при робочій температурі двигуна (коли двигун прогрівся - йому вже все одно, яка зараз температура на вулиці)

  • Переконатися в цьому ви можете, відкривши будь-яке керівництво на будь-яке масло і прочитати в фізико-хімічних його характеристики графу: "В'язкість кінематична при ста градусах Цельсія"


  • Що стосується марки, то ви можете вибрати для застосування змащення як вітчизняних, так і мастила зарубіжних виробників:

  • Серед вітчизняних користуються попитом: «Рексол Унивесал» (1OW-30 або 1OW-40), «Уфойл» (1OW-30 або 15W-40), «Уфалюб» (15W-40), «Новойл-Мотор» (15W-30), «Ангрол» (1OW-30)

  • Іноземних марок, теж досить широкий вибір: Castrol GTX (15W-40), Shell Super Plus (1OW-40 або 15W-40), Elf Sporty (1OW-30 или15W-40), Agip Supermotoroil (1OW-30 або 15W-40),Esso Ultra Oil X (1OW-40)


  • Промивка двигуна


    Основні питання, що турбують будь-якого автолюбителя: чи Потрібне промивати двигун при заміну масла ? І якщо так, як це правильно зробити?

    У яких випадках необхідна промивка, а в яких її можна уникнути?

    Обов'язково необхідна промивка двигуна в наступних випадках:

  • Коли ви міняєте мастило, але при цьому не знаєте, яке масло використовував попередній власник, тобто коли ви міняєте його вперше

  • Коли вирішили змінити тип масла

  • Якщо перейшли на іншу марку

  • Якщо мастило в двигуні (відпрацювала) дуже брудна


  • Щодо інших випадків думки розходяться: одна частина власників промиває і іншим радять, що необхідно мити, інші кажуть, що зовсім мені обов'язково.

  • Коли робите зміну мастила з зміною одного типу на інший промивати двигун необхідно обов'язково

  • Олії різних типів і марок не можна змішувати ні в якому разі, бо коли вони змішуються, масло згортається і втрачає всі свої властивості, двигун при цьому швидко починає стукати і його доводиться ремонтувати, а іноді навіть і змінювати

  • Ви тільки уявіть, у яку суму вам обійдеться капітальний ремонт улюбленої «копійки», це ціна недбалого ставлення до заміни масла


  • Розглянемо випадок, коли власник машини не знає, мастило якої марки і якого типу використовував її попередній власник, мінеральне або все ж синтетичне:









  • Ви легко можете провести тест - капніть масло, злите з двигуна в невелику ємність, додайте туди краплю нового з каністри, змішайте їх, якщо нічого не сталося, отже цілком можна заливати в двигун обрану вами марку і тип

  • Якщо утворюється суспензія (з'являються пластівці, осад або піниться), то змішувати їх не можна

  • Заміна тільки після промивки двигуна


  • Промити двигун можна двома способами: Використовуючи п'ятихвилинну промивання або спеціальне промивне масло.

    Почнемо з промивання (п'ятихвилинкою):

  • Це найпростіший спосіб промивки двигуна, який займає мінімум часу

  • П'ятихвилинка - концентрат з миючих частинок, заливається в двигун на п'ять хвилин до заміни мастила і зливається разом з відпрацюванням

  • Мінус такого промивання в тому, що відбувається вимивання дуже інтенсивно (буквально начисто), вимиваються навіть «корисні» відкладення

  • Після п'ятихвилинки течуть сальники - причому досить часто, це відбувається через розрідження мастила

  • Користуйтеся інструкцією при застосуванні п'ятихвилинки, обов'язково зливайте масло через п'ять хвилин

  • Деякі водії катаються, не зливаючи п'ятихвилинку - це велика помилка, ціну такої помилки ми вже говорили вище

  • Буде машині краще або гірше від такої промивки, залежить від правильності її застосування! Все залежить тільки від вашого рішення і знань


  • Найбільш ефективним промиванням вважається промивання із застосуванням промивного масла, воно містить багато більше миючих реагентів:

  • Його теж вливають у двигун (відпрацьоване попередньо зливається) всього на 5-10хвилин

  • Потім воно зливається і заливається нове масло

  • Плюс від такого промивання в тому, що відбувається вимивання більш м'яко, і не зачіпаються «корисні, потрібні» відкладення

  • Мінус полягає в тому, що промивні мастила виготовляються на основі мінералки, і можуть не поєднуватися з синтетикою


  • Існує ще третій, найбільш дорогий варіант промивки двигуна:

  • Це промивання двигуна власним новим маслом, заливаєте те, на якому збираєтеся їздити, міняєте його через короткий час

  • При потемнении мастила, її потрібно міняти частіше, і не забувати про заміну масляного фільтра


  • Інструмент


    Заміна масла двигуна ваз 2101 проводиться з використанням такого інструменту:

  • Шестигранник на 12 і (як важіль) металева трубка має трохи більший внутрішній діаметр

  • Для викручування масляного фільтра знадобиться спеціальний ключ (при його відсутності, то залишається ще два варіанти - викрутка і власні руки)

  • Ключ на 17 накидною або торцевий може стати в нагоді, коли на піддоні картера знаходиться не стандартна пробка

  • Чисте ганчір'я

  • Порожня ємність для відпрацювання


  • Порядок виконання робіт


    Перш ніж приступити до заміни мастила своїми руками, заганяємо машину на яму або естакаду:

  • Якщо промиваємо п'ятихвилинкою, то пора її залити! Якщо ні, пропускаємо цей пункт

  • Двигун автомобіля прогріваємо до робочої температури (близько 80-ти градусів), після чого глушимо його

  • Використовуючи шестигранний ключ на «12» викручуємо зливну пробку з піддону двигуна (дивіться фото 2)

  • Заздалегідь підставляємо приготовлену ємність для зливу відпрацювання


  • Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками
    Шестигранником на 12 викручуємо зливну пробку з піддону

  • Щоб масло краще стікало, відкрутіть кришку, розташовану на заливній горловині

  • Якщо промиваємо двигун, то закручуємо пробку і заливаємо промивне масло, даємо попрацювати 5-10 хвилин, зливаємо промивку і переходимо до наступного пункту, якщо заміна без промивки, пропустіть цей пункт

  • Відкручуємо масляний фільтр, використовуючи спеціальний ключ (фото 3)


  • Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками
    Використовуючи спеціальний ключ, знімаємо фільтр


  • Коли ключа немає, спробуйте відкрутити фільтр зусиллям двох рук, дістатися до нього зовсім не важко

  • Якщо руками фільтр відкрутити не вдалося, вам допоможе викрутка, забиваєте міцну викрутку в корпус фільтра, подалі від мотора

  • Викручуєте фільтр, використовуючи викрутку як важіль

  • Після повного стікання масла з двигуна, завертаємо назад в піддон зливну пробку

  • Наповніть корпус нового фільтра приблизно на половину свіжим маслом, перш ніж прикручувати його на місце (це допоможе врятувати деталі мотора від обертання в суху), і змажте ущільнювальне гумове кільце фільтра


  • Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками
    Наповнюємо новий фільтр до половини новим маслом

  • Буде не зайвим протерти ганчіркою посадочне місце фільтра на блоці двигуна


  • Увага: Масляний фільтр назад закручується руками!

  • Тільки після цього можна заливати масло в двигун

  • Контролюйте рівень за допомогою щупа

  • Рівень повинен знаходитися між відмітками MAX і MIN або не доходити до позначки MAX 2-3 міліметра.

  • Запускаємо двигун, нехай попрацює пару хвилин (лампа тиску мастила в двигуні повинна згаснути протягом перших 4-5 секунд)

  • Після цього заглушіть двигун, дайте йому постояти 5 хвилин і тільки потім перевіряйте рівень знову


  • Ваз 2101: заміна масла в двигуні своїми руками
    Контролюємо рівень за допомогою масляного щупа

  • Перевірте зливну пробку і масляний фільтр на відсутність витоку масла. При необхідності долийте до потрібного рівня


  • От і все, як бачите, завдання було не складна.

    По-моєму, тут все просто і ясно. Однак ви завжди можете скористатись нашим відео, якщо щось не зрозуміло.