1 При яких умовах мастило змінюється частіше 1.1 Корисні поради 2 Заміна масла двигуна ваз 2110 виконується двома способами 2.1 Заміна з промивкою двигуна 2.2 Заміна без промивки двигуна 2.3 З чого почати 2.4 Інструменти для виконання роботи 3 Детальна інструкція по заміні 4 Бережемо екологію Міняємо мастило в двигуні ваз 2110
Заміна масла в двигуні на ваз 2110 проводиться за регламентом через кожні 8-10 тисяч кілометрів пробігу. Процедура проста, не вимагає навичок автослюсаря або дорогого спеціального інструменту.
Виконати її своїми руками зможе будь-який власник авто. По часу займе заміна не більш півгодини, немає сенсу їздити на СТО, зекономте ваш час і гроші.
При яких умовах мастило змінюється частіше
Проте залежно від визначених умов експлуатації машини заміну мастила рекомендується при набагато меншому пробіг:
В умовах міських заторів, де двигун тривалий час працює на холостому ходу Або у зимовий період експлуатації, в'язкість мастила зростає і зростають навантаження на деталі двигуна Експлуатація у важких умовах (пустелі або степу, де в повітрі багато пилу) Простий машини в гаражі (в моторі утворюється конденсат, який потрапляє в мастило, і порушує її властивості) Про те, що підходить пора замінити масло в двигуні(див. Заміна масла - від теорії до практики ), сигналізує її темний колір, що вказує на потрапляння продуктів згоряння палива та бруду в масло і відповідно негативно позначиться на його експлуатаційних властивостях (ковзання, відведення та передача тепла, подальше вимивання з мотора продуктів механічного зношування деталей і горіння, підвищується в'язкість)
Корисні поради
Кілька важливих і корисних рад по заміні масла, які допоможуть вам уникнути проблем з двигуном в подальшому:
Масло слід зливати після поїздки, коли двигун ще не охолов Якщо двигун вашого автомобіля холодний, запустіть його і прогрійте до робочої температури (близько 80 °С за датчику температури рідини в системі охолодження) Це важливо зробити, щоб знизити в'язкість мастила для найбільш повного стікання її з двигуна Заливати слід масло тієї марки, що вже було залито в двигун раніше Якщо бажаєте поміняти його марку, необхідно підібрати аналог, допустимий для даного типу двигуна (при заміні мастила з заміною марки або її типу, застосовуйте промивку двигуна). Отже:
Після зливу відпрацьованого масла заливаємо промивне до нижньої мітки покажчика рівня Запускаємо двигун і даємо йому попрацювати близько 10-ти хвилин на холостому ходу Зливаємо промивне і тільки тепер міняємо масляний фільтр Тепер можна заливати свіже масло до необхідного рівня (приблизно 2/3 від нижньої позначки допустимого рівня на щупі) Якщо рівень на щупі мінімальний це загрожує вам недостатньою змащенням деталей і низьким тиском масла в моторі що веде до підвищеного зносу його деталей і можливого перегріву Коли рівень максимальний (або вище максимуму) відбувається видавлювання сальників і відповідно розриви їх і виникнення течі Різні типи і види масел, а так само їх характеристики та властивості ви можете, можна подивитися в Інтернеті в розділі моторні масла для двигунів ВАЗ У деяких випадках при змішуванні матеріалів різних виробників і найменувань можливо спінювання і втрата відповідно основних якостей (в'язкості, плинності здатності відводити тепло, вимивати продукти зносу деталей і горіння палива) Заміна масла двигуна ваз 2110 виконується двома способами
Заміна з промивкою двигуна
Після того як злили відпрацювання, вливаємо промивне і автомобіль працює близько 10-ти хвилин Потім зливаємо промивне масло і заливаємо свіже (деякий мінус цього способу в тому, що після нього залишаються в моторі залишки промивання, які, змішавшись з основною мастилом, можуть негативно впливати на роботу мотора) Властивості і завдання у них різні що, відповідно, позначається на робочих характеристиках моторного масла. Але не в кращу його бік Заміна без промивки двигуна
Відразу після зливу відпрацювання заливаємо свіже моторне масло ( тут мінусом стають залишки старого мастила, наповненої продуктами горіння, при змішуванні з новим, старе тим самим скорочує його ресурс роботи) З чого почати
Насамперед придбайте витратні матеріали, тобто каністру масла для заміни і новий масляний фільтр(див. Заміна фільтрів ваз 2110 - як зробити? ).
Існують три типи масел:
Синтетичне Напівсинтетичне Мінеральне Залишилося визначитися який найбільш підходить у вашому випадку:
Якщо двигун вашого автомобіля знаходиться в хорошому стані (тобто - не «їсть» масло, нормальний тиск в системі), рекомендується цілорічно, застосовувати синтетику При неабияк зношений КШМ (кривошипно-шатунного механізму) рекомендується міняти типи мастила по сезону. Взимку лейте менш в'язке (синтетичне або напівсинтетичне), а влітку використовуйте менш в'язке (мінералку наприклад) Після того як ви визначилися з потрібним типом олії, тепер варто звернути свою увагу на вибір марки:
На сьогоднішній день вибір величезний І ціна за чотири літри починається від 400 рублів (за мінеральне) до 1500 рублів (синтетичне) В'язкість повинна бути не нижче стандарту 10W-40 (інакше просочиться через сальники) З марок хороші відгуки про Shell Helix саме цю марку часто використовують офіційні дилери Якщо знаєте свою перевірену марку, якій довіряєте - беріть її і головне остерігайтеся підробок, зараз вони часто потрапляють на ринки через дешевизну Купуючи в спеціалізованих фірмових магазинах, які дорожать своєю репутацією ви, можливо, заплатите дорожче, зате шанс потрапити на підробку зведете до нуля Переходимо до вибору фільтра:
Вони розрізняються лише фірмою-виробником, що відповідно означає якість виробництва Деякі автолюбителі ставлять фільтр Mann, який коштує 150 рублів і не паряться, стверджують, що проблем з ним немає - лампа тиску на приладовій панелі гасне майже відразу В автомобільному журналі «За кермом» друкують тести масляних фільтрів, серед перевірених переможцем за їх версією був «Чемпіон», «Невський фільтр» на другому місці Однак самі знаєте, достовірність таких тестів сумнівна Інструменти для виконання роботи
Воронка (її легко зробити з пластикової пляшки) Спеціальний ключ, щоб викрутити фільтр (тут можна обійтися міцною викруткою) Чисте ганчір'я (витерти руки і патьоки) Відро (підійде в принципі будь-яка ємність з широкою горловиною більше чотирьох літрів місткістю) Головка на 17 з комірчиком (або ключ на 17 ключ краще накидною - пробка ціліше буде) Детальна інструкція по заміні
Далі представляємо послідовність операцій з докладним фото звітом:
Виконуємо заміну на добре прогрітому двигуні Бажано загнати автомобіль на підйомник або оглядову канаву Відкриваємо пробку заливної горловини Знімаємо пробку заливної горловини
Це допоможе запобігти виникненню вакууму в корпусі двигуна і тим самим забезпечить найбільш повне стікання олії Беремо ключ на 17 і викручуємо пробку з піддону картера Попередньо підставляємо підготовлену нами заздалегідь ємність Беремо ключ на 17 (або головку на 17 з комірчиком) і викручуємо пробку з піддону
Зливаємо відпрацьоване масло з двигуна Цю операцію радимо виконувати акуратно, мастило гаряча і ви можете обпектися Краще при викручування використовувати довгий ключ з рукояткою (або головку з довгим комірчиком) і дозволити пробці просто впасти в ємність для відпрацювання. Виловити пробку вже після остигання Тривалість стікання олії ємність не менше 10-ти хвилин або до зникнення струменя масла з піддона Якщо ви вирішили промити двигун, то тепер саме час, якщо немає, просто пропустіть цей пункт:
Виловите і закрутіть пробку тому в піддон Залийте через заливну горловину промивне масло до позначки мінімум на щупі - вимірювачі рівня Дайте двигуну попрацювати десять хвилин, потім злийте промивку і переходьте до заміни фільтра Беремо ключ для масляного фільтра і відкручуємо фільтр Відкручуємо фільтр за допомогою спеціального ключа
Якщо такого ключа у вас немає, скористайтеся міцною викруткою або шилом Пробиваємо корпус фільтра в напрямку перпендикулярно штуцера, розташованому всередині фільтра (пробиваємо подалі від мотора, щоб не зачепити цей штуцер) і викручуємо обертаючи його за рукоятку застосовуваної викрутки Пробиваємо фільтр викруткою(подалі від мотора і перпендикулярно штуцера) і викручуємо його, використовуючи викрутку як важіль
Даємо маслу стекти з штуцера повністю Протираємо посадочне місце фільтра і навколо нього дрантям Перш ніж встановити новий фільтр, залийте свіже моторне масло у нього до половини обсягу, приблизно, і потім змастіть гумове ущільнювальне кільце нового фільтра Це захистить систему змащення від потрапляння повітря при пуску двигуна та вбереже його деталі від роботи без мастила Наливають через лійку свіже масло в новий фільтр приблизно до половини обсягу,змащуємо гумове ущільнювальне кільце
Після чого затискаємо зливну пробку в піддоні двигуна - ключем Вона має самоуплотняющуюся конічну різьбу і тому не потребує змащення герметиком або встановленні додаткових ущільнюючих прокладок Прикручуємо масляний фільтр руками без використання інструменту Через заливну горловину вливаємо свіже масло Щоб проконтролювати кількість залитого масла скористайтесь щупом покажчиком рівня Контролюємо рівень щупом покажчиком
Рівень на щупі повинен бути на 2/3 від нижньої позначки допустимого рівня Масло рекомендується заливати повільно, щоб запобігти перелив Постійно при цьому, контролюючи рівень, який внаслідок в'язкості мастила буде підніматися досить повільно Після заливки закриваємо заливну горловину пробкою і встановлюємо щуп на місце Тепер потрібно запустити двигун Як тільки на приладовій панелі згасла контрольна лампочка тиску масла, слід заглушити двигун Знову перевірте рівень. Доливаємо при необхідності Бережемо екологію
Змінюючи масло, варто приділити увагу екології. Масло є продуктом нафтопереробки, тому потрапляння його або його продуктів на землю або у воду, негативно позначиться на екології і навколишнього людини середовищі, на існування живих організмів і рослин.
Для ваз 2110 заміна масла в двигуні завершена. Як ви впевнилися, все було не так вже й складно.
В доповнення до інструкції ви можете подивитись навчальне відео.