1 Який правильний вибір 2 Вибираємо кращу марку 3 Періодичність заміни мастила: 3.1 За пунктом один 3.2 Пункт номер два 3.3 Пункт три 3.4 Пункт чотири 3.5 П'ятий пункт 3.6 Рекомендації щодо пункту номер шість 4 Як проводиться заміна масла в двигуні на ваз 2115 4.1 Приступаємо до роботи Заміна мастила в двигуні ваз 2115
Заміна масла в двигуні ваз 2115 проводиться через кожні 10000 кілометрів пробігу. У новому автомобілі заміну необхідно проводити відразу після завершення обкатки (тобто через 2500 кілометрів).
Коли міняєте мастило в двигуні, обов'язково необхідно замінити і масляний фільтр. Виконання заміни своїми руками заощадить вам час і гроші.
Який правильний вибір
Питання придбання моторного масла виникає у вас вперше? Гарантійний термін на автомобіль закінчився, а яку марку спочатку лілі на СТО, ви не знаєте, або купили уживане авто, і поняття не маєте якусь марку мастила, застосовував попередній власник, і чи варто довіряти його порадою?
Сьогодні на прилавках магазинів величезний вибір різноманітного моторного масла Дізнатися правду у продавців - це не варіант, вони часто намагаються впарити вам старий, залежаний товар Доведеться вам самим вибирати, тут вам допоможе наша інструкція. У долученому до автомобіля посібник користувача інформація про оліях на сьогодні сильно застаріла.
По-перше, підбираємо масло по класу його в'язкості, що відповідає міжнародному стандарту SAE:
По в'язкості вона класифікується як літня, зимова і всесезонна Правильно підібране масло допоможе вам швидко завести мотор в мороз без шкідливих та небезпечних наслідків, збереже його працездатність, а також вбереже від підвищеного зносу мотора влітку Підбираємо зимовий клас в'язкості, у відповідності зі середньостатистичної негативною температурою у вашому регіоні, місці проживання, регіоні, де будете експлуатувати автомобіль: Взимку, і в спеку, рекомендується витратити якийсь час, щоб ваш масляний насос встиг доставити мастило в усі обертові частини двигуна Тому, що в цей самий момент тертя і знос знаходяться на найвищому рівні Дайте двигуну попрацювати на холостих обертах, не рвіть з місця як на пожежу Швидкість циркуляції мастила в двигуні, залежить спочатку від плинності мастила Навіть при дуже низькій температурі, шкоду деталей двигуна від тертя (при хорошому маслі) буде мінімальний Відмінним варіантом будуть моторні мастила класу - «0W» Вибираючи річний клас:
Враховуючи велику температурну напруженість сучасних моторів, майже всі виробники з Європи радять застосовувати клас «40» за стандартом SAE і вище Ця міра служить для запобігання підвищеного зносу деталей двигуна і сильного перегріву мастила в картері По-друге, слід вибирати за його класу якості API, або ACEA (CCMC). Так як правильно підібране масло допоможе вам заощадити паливо і одночасно захистить ваш двигун.
Так що ж нам вибрати: Мінеральне, синтетичне або напівсинтетичне?
Мінеральні відносяться до найбільш щадним двигун. Вони видаляють відкладення бруду в моторі акуратненько, нежненько. Синтетичні, навпаки відшаровують забруднення шматками з внутрішніх поверхонь мотора і частенько виводять його з ладу із-за забруднення сітки маслоприемника. Крім того, прокладаючи собі шлях через мікротріщини, і місця сальникових ущільнень, синтетичне почне витікати. Напівсинтетичні масла є мінеральними з додаванням деяких синтетичних компонентів, вони підтримують мотор в чистоті і крім цього забезпечують чудовий захист від зносу деталей двигуна. Досконально вивчивши властивості мастил, можемо зробити висновок:
При сильно забрудненому моторі, не еластичних, або вже мають тріщини сальниках і ущільнювальних елементів, у двигунах із застосуванням сальникової набивки, краще заливати мінеральне, винятком є морозна погода Синтетичне масло захищає сильно зношений двигун і продовжує термін його експлуатації Вибираємо кращу марку
Тепер, коли з властивостями мастила ми визначилися, переходимо до вибору марки:
Масло марки Optimal SAE 10W-40 відмінно підходить для ваз 2115 чудово зберігає енергію, і має схвалення заводу - виробника ВАЗ за номером 30000 Для міського використання в складних (коркових) умовах, добре себе зарекомендувала мастило Super Leichtlauf має стійку основу Мастило «Лукойл люкс» класу SAE 10W-40 теж тримає марку Shell helix широко рекламується по телевізору SYNTHOIL HIGH TECH з в'язкістю 5W-40 (і присадками молібдену) є самим модним і смачним З напівсинтетики MOS2-LEICHTLAUF з в'язкістю 10W-40 і ще Molygen 10-W50 Залишається ще додати, що до вибору масла вам необхідно поставитися з особливо уважно. Помилка при виборі неприпустима і може призвести до сумних, навіть трагічних наслідків.
Періодичність заміни мастила:
Як часто проводиться заміна масла двигуна ваз 2115(див. Коли і навіщо потрібна заміна масла в двигуні )? Як правильно визначити час наступної заміни? Варто сліпо довіряти рекомендаціям виробника авто?
Думаю, ці питання часто приходять в голову кожного автомобіліста.
І дати одну відповідь на всі випадки життя неможливо, так як для кожного конкретного випадку потрібен індивідуальний підхід:
У країнах заходу, наприклад, механіки рекомендують міняти його через кожні 3000 кілометрів, і це при чудових дорогах та європейській якості бензину. Заміна мастила проводитися зазвичай в залежності від двох основних факторів: пробігу автомобіля і тривалості знаходження масла в двигуні Це пов'язано з тим, що всі властивості мастила втрачаються не тільки в процесі роботи двигуна і експлуатації автомобіля, але так само і з-за природного старіння мастила При експлуатації машини у важких умовах, (міські пробки) пов'язаних з постійними запуском холодного двигуна або рухом з частими зупинками Періодичність заміни при таких умовах повинна бути скорочена щодо вказаної в інструкції технічного обслуговування авто Масляний фільтр змінюється одночасно з заміною масла. Як правильно визначити (розрахувати) оптимальні терміни для заміни?
Що б дати правильну відповідь на це питання необхідно знати чинники, що впливають на термін служби і складу моторного масла:
Вік вашої машини та стан її мотора Врахувати сезонність експлуатації машини (зима - літо). Інтенсивність поїздок на автомобілі Ваша манера керування машиною Якість залитого в двигун масла Якість використовуваного бензину За пунктом один
Враховуйте вік вашої машини:
Якщо ви купили нову машину і двигун відповідно на стадії обкатки, тут потрібно враховувати рекомендації виробника автомобіля Варто запам'ятати, що грамотна обкатка двигуна безпосередньо впливає на тривалість його служби в наслідку Під час всього цього строку, а це приблизно 5000-7000 кілометрів, вам варто забути про «гоночної» манері водіння, уникати перегріву двигуна Після періоду обкатки і при подальшій експлуатації авто не варто економити на маслі Така «економія» у наслідку вам може дорого обійтися А мотор, при належної турботи, віддячить вам сповна своїй надійністю та тривалим терміном служби Коли автомобіль вже має «N» кількість кілометрів на спідометрі, підхід потрібен зовсім інший:
Вірити словам попереднього власника (продавця машини), що його автомобіль експлуатувався виключно дбайливо і акуратно, заміна проводилася нещодавно Заміну мастила і фільтра зробіть відразу, застосувавши промивання при цьому (адже ви не знаєте, яке масло туди було залито старим власником і коли воно змінювалося останній раз, якщо навіть і вчора, перед продажем на ньому могли заощадити, заливши в мотор який-небудь дешевий аналог) Рекомендуємо вам звернутися за допомогою до знайомого автомеханіку (якщо немає знайомих, просто до автомеханіку), який може оглянути і продіагностувати стан вашого авто, і його двигуна Буде нерозумно з вашої сторони заливати якісне і дороге масло в мотор автомобіля, в якому чутні шуми або стуки, плюс він може «є» його у величезних кількостях, тоді дешевше зробити капітальний ремонт ніж викидати гроші буквально у вихлопну трубу Але, якщо вам пощастило, і двигун авто працює «як годинник», то важливо лише на перших порах частіше міняти масло(див. Заміна масла в двигуні без сторонньої допомоги ) і уважно стежити за її станом Згодом період заміни можна збільшувати, тільки за умови застосування виключно якісного масла Пункт номер два
Пам'ятайте про сезонні особливості застосування:
Затока перед зимою «літній» масло (за звичкою) не дивуйтесь згодом, якщо при-15С автомобіль перестав заводитися і стартер обертається з працею Це сильний удар по частин, що труться деталей двигуна вашого авто, але і за вашим нервам Пункт три
Обов'язково беріть до уваги інтенсивність експлуатації машини:
Існує думка серед автолюбителів, що якщо кататися на машині як можна рідше (разок за тиждень чи навіть на місяць), то вона прослужить довше, ніж автомобіль, на якому катаються кожен день Це помилка! Якщо на автомобілі довго не заводити мотор, в ньому конденсується волога, що порушує складу мастила і з'являється кислотне середовище, яка «сприяє» руйнування деталей двигуна Значить, вам все одно доведеться часто міняти мастило, щоб уникнути згодом більш складних проблем До відома: у машини, що тривалий час простоює без роботи (навіть якщо вона зберігається при цьому в гаражі), старіє мастило, розсихаються пильовики і сальники, іржавіє корпус, тривалий простій анітрохи не корисніше для неї.
Тепер стає абсолютно ясно, що простий не означає економію і збільшення періодів між замінами оливи, простий та не продовжує строку служби деталей автомобіля Пам'ятайте: краще нехай не великий, але порівняно постійний пробіг авто і заміна мастила, через "N" кілометрів, ніж простий у гаражі (на стоянці) і заміна мастила та дрібні ремонти, через N місяців і навіть тижнів.
Пункт чотири
Враховуйте особисту манеру водіння машини:
По цьому пункту, важливо знати тільки одне: Якщо ви дуже любите «вичавити» максимум з машини («стартанути з пробуксовкою» від перехрестя, «розігнати» мотор на максимум по трасі), то й уваги буде потрібно більше Що б продовжити життя мотора, частою заміною мастила ви не відбудетеся! Олія на додаток потрібно виняткової якості, при цьому напівсинтетична (як мінімум) а краще повністю синтетичне П'ятий пункт
Якість збільшує не тільки строк роботи двигуна, але і інтервал між замінами збільшується вдвічі:
Заміна дешевого мінерального рекомендується через 5000-7000 пробігу Якісне дороге синтетичне збільшує цей проміжок до 10000 -15000 Головне, при купівлі бути уважним, щоб не купити підробку (ціна вам тут не помічник, так як вона не гарантує якість) Рекомендації щодо пункту номер шість
Про низьку якість сучасного бензину, і про всілякі додаються туди присадки можна писати нескінченно. Це окрема тема.
Достатньо знати як паливо низької якості, що містить величезну кількість сторонніх домішок впливає на склад і структуру моторного масла:
Всі присадки і добавки, які не згорають у камері згоряння, потрапляють в мастило і вона густіє, темніє і забруднює мотор Висновок: Намагайтеся заправлять ваш автомобіль бензином тієї марки, яка вказана виробником авто і дуже уважно вибирати АЗС. Інакше ви ризикуєте (навіть використовуючи якісне масло) сильно скоротити термін роботи двигуна вашого автомобіля Дотримуйтесь цих рекомендацій, і ви завжди зможете визначити оптимальні терміни для заміни змащення, і на багато продовжити термін роботи «серця» вашого авто.
Як проводиться заміна масла в двигуні на ваз 2115
Щоб зробити заміну, запасаємося наступним інструментом:
Накидний ключ на «17» Ємність, щоб злити відпрацювання (підійде відро) Чисте ганчір'я Ключ для відкручування фільтра Нове масло і новий фільтр Приступаємо до роботи
Заміну мастила виконуємо на прогрітому двигуні. Попередньо заганяємо авто на яму або естакаду.
Отже:
Зливаємо масло обережно, його температура досягає 100 ?З, ви можете обпекти руки Скориставшись накидним ключем «на 17», відкручуємо зливну пробку на піддоні картера Підставляємо приготовлену ємність і зливаємо масло Рекомендується почекати хвилин 10 щоб мастило скла повністю Повертаємо зливну пробку на місце Накидним ключем викручуємо зливну пробку
Якщо ви плануєте змінити марку, або не знаєте, який лив попередній власник машини, необхідно промити масляну систему: Заливаємо промивне масло в двигун, через заливну горловину, до мінімального рівня на щупі. Запускаємо двигун, нехай попрацює в холосту хвилин п'ять Потім повторюємо злив і закручування пробки на місце Тепер займемося фільтром:
Скориставшись спеціальним ключем (або знімачем) відкручуємо фільтр Змащуємо ущільнювальне кільце нового фільтра чистим моторним маслом Заливаємо в корпус фільтра (приблизно на третину) свіже (це вбереже обертові деталі мотора від роботи на суху) Одягаємо фільтр на штуцер і вручну, поки прокладка не стикнеться з блоком циліндрів, потім дожимаем його ще на 3/4 обороту Ключ для фільтра, або знімачем, відкручуємо старий фільтр
Тепер можна заливати масло в двигун:
Звертаємо (проти годинникової) пробку заливної горловини, знімаємо її Беремо ємність з новим маслом, заливну горловину вставляємо лійку і наливаємо свіже в мотор (що добре видно на першому фото) Щоб перевірити рівень мастила - витягаємо щуп - покажчик Визначаємо рівень по мітках «Min» і «Max» Мітки рівня мастила на щупі - вимірювачі
Щоб уникнути помилки, вийнятий щуп протріть ганчіркою, засуньте назад до упору й знову дістаньте Тоді виходить більш достовірний результат Рівень мастила повинен розташовуватися між «Min» і «Max» Повертаємо щуп тому Запускаємо двигун Як тільки на приладовій панелі згасне лампа тиску масла, глушимо двигун Знову перевіряємо рівень мастила, доводимо його необхідного при необхідності Вітаємо! Заміна мастила в двигуні ваз 2115 проста операція, як ви переконалися.
Набагато більше часу займає вибір потрібного сорту і марки. Якщо по заміні або вам не зрозуміло, подивіться відео.