Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2115: заміна масла в двигуні своїми руками

24.12.14, Ваз
2316
  • 1 Який правильний вибір
  • 2 Вибираємо кращу марку
  • 3 Періодичність заміни мастила:
  • 3.1 За пунктом один
  • 3.2 Пункт номер два
  • 3.3 Пункт три
  • 3.4 Пункт чотири
  • 3.5 П'ятий пункт
  • 3.6 Рекомендації щодо пункту номер шість
  • 4 Як проводиться заміна масла в двигуні на ваз 2115
  • 4.1 Приступаємо до роботи

  • Ваз 2115: заміна масла в двигуні своїми руками
    Заміна мастила в двигуні ваз 2115
    Заміна масла в двигуні ваз 2115 проводиться через кожні 10000 кілометрів пробігу. У новому автомобілі заміну необхідно проводити відразу після завершення обкатки (тобто через 2500 кілометрів).

    Коли міняєте мастило в двигуні, обов'язково необхідно замінити і масляний фільтр. Виконання заміни своїми руками заощадить вам час і гроші.


    Який правильний вибір


    Питання придбання моторного масла виникає у вас вперше? Гарантійний термін на автомобіль закінчився, а яку марку спочатку лілі на СТО, ви не знаєте, або купили уживане авто, і поняття не маєте якусь марку мастила, застосовував попередній власник, і чи варто довіряти його порадою?

  • Сьогодні на прилавках магазинів величезний вибір різноманітного моторного масла

  • Дізнатися правду у продавців - це не варіант, вони часто намагаються впарити вам старий, залежаний товар


  • Доведеться вам самим вибирати, тут вам допоможе наша інструкція. У долученому до автомобіля посібник користувача інформація про оліях на сьогодні сильно застаріла.

    По-перше, підбираємо масло по класу його в'язкості, що відповідає міжнародному стандарту SAE:

  • По в'язкості вона класифікується як літня, зимова і всесезонна

  • Правильно підібране масло допоможе вам швидко завести мотор в мороз без шкідливих та небезпечних наслідків, збереже його працездатність, а також вбереже від підвищеного зносу мотора влітку

  • Підбираємо зимовий клас в'язкості, у відповідності зі середньостатистичної негативною температурою у вашому регіоні, місці проживання, регіоні, де будете експлуатувати автомобіль:

  • Взимку, і в спеку, рекомендується витратити якийсь час, щоб ваш масляний насос встиг доставити мастило в усі обертові частини двигуна

  • Тому, що в цей самий момент тертя і знос знаходяться на найвищому рівні

  • Дайте двигуну попрацювати на холостих обертах, не рвіть з місця як на пожежу

  • Швидкість циркуляції мастила в двигуні, залежить спочатку від плинності мастила

  • Навіть при дуже низькій температурі, шкоду деталей двигуна від тертя (при хорошому маслі) буде мінімальний

  • Відмінним варіантом будуть моторні мастила класу - «0W»


  • Вибираючи річний клас:

  • Враховуючи велику температурну напруженість сучасних моторів, майже всі виробники з Європи радять застосовувати клас «40» за стандартом SAE і вище

  • Ця міра служить для запобігання підвищеного зносу деталей двигуна і сильного перегріву мастила в картері


  • По-друге, слід вибирати за його класу якості API, або ACEA (CCMC). Так як правильно підібране масло допоможе вам заощадити паливо і одночасно захистить ваш двигун.

    Так що ж нам вибрати: Мінеральне, синтетичне або напівсинтетичне?








  • Мінеральні відносяться до найбільш щадним двигун.

  • Вони видаляють відкладення бруду в моторі акуратненько, нежненько.

  • Синтетичні, навпаки відшаровують забруднення шматками з внутрішніх поверхонь мотора і частенько виводять його з ладу із-за забруднення сітки маслоприемника.

  • Крім того, прокладаючи собі шлях через мікротріщини, і місця сальникових ущільнень, синтетичне почне витікати.

  • Напівсинтетичні масла є мінеральними з додаванням деяких синтетичних компонентів, вони підтримують мотор в чистоті і крім цього забезпечують чудовий захист від зносу деталей двигуна.


  • Досконально вивчивши властивості мастил, можемо зробити висновок:

  • При сильно забрудненому моторі, не еластичних, або вже мають тріщини сальниках і ущільнювальних елементів, у двигунах із застосуванням сальникової набивки, краще заливати мінеральне, винятком є морозна погода

  • Синтетичне масло захищає сильно зношений двигун і продовжує термін його експлуатації


  • Вибираємо кращу марку


    Тепер, коли з властивостями мастила ми визначилися, переходимо до вибору марки:

  • Масло марки Optimal SAE 10W-40 відмінно підходить для ваз 2115 чудово зберігає енергію, і має схвалення заводу - виробника ВАЗ за номером 30000

  • Для міського використання в складних (коркових) умовах, добре себе зарекомендувала мастило Super Leichtlauf має стійку основу

  • Мастило «Лукойл люкс» класу SAE 10W-40 теж тримає марку

  • Shell helix широко рекламується по телевізору

  • SYNTHOIL HIGH TECH з в'язкістю 5W-40 (і присадками молібдену) є самим модним і смачним

  • З напівсинтетики MOS2-LEICHTLAUF з в'язкістю 10W-40 і ще Molygen 10-W50


  • Залишається ще додати, що до вибору масла вам необхідно поставитися з особливо уважно. Помилка при виборі неприпустима і може призвести до сумних, навіть трагічних наслідків.

    Періодичність заміни мастила:


    Як часто проводиться заміна масла двигуна ваз 2115(див. Коли і навіщо потрібна заміна масла в двигуні )? Як правильно визначити час наступної заміни? Варто сліпо довіряти рекомендаціям виробника авто?

    Думаю, ці питання часто приходять в голову кожного автомобіліста.

    І дати одну відповідь на всі випадки життя неможливо, так як для кожного конкретного випадку потрібен індивідуальний підхід:

  • У країнах заходу, наприклад, механіки рекомендують міняти його через кожні 3000 кілометрів, і це при чудових дорогах та європейській якості бензину.

  • Заміна мастила проводитися зазвичай в залежності від двох основних факторів: пробігу автомобіля і тривалості знаходження масла в двигуні

  • Це пов'язано з тим, що всі властивості мастила втрачаються не тільки в процесі роботи двигуна і експлуатації автомобіля, але так само і з-за природного старіння мастила

  • При експлуатації машини у важких умовах, (міські пробки) пов'язаних з постійними запуском холодного двигуна або рухом з частими зупинками

  • Періодичність заміни при таких умовах повинна бути скорочена щодо вказаної в інструкції технічного обслуговування авто

  • Масляний фільтр змінюється одночасно з заміною масла.


  • Як правильно визначити (розрахувати) оптимальні терміни для заміни?

    Що б дати правильну відповідь на це питання необхідно знати чинники, що впливають на термін служби і складу моторного масла:

  • Вік вашої машини та стан її мотора

  • Врахувати сезонність експлуатації машини (зима - літо).

  • Інтенсивність поїздок на автомобілі

  • Ваша манера керування машиною

  • Якість залитого в двигун масла

  • Якість використовуваного бензину


  • За пунктом один


    Враховуйте вік вашої машини:

  • Якщо ви купили нову машину і двигун відповідно на стадії обкатки, тут потрібно враховувати рекомендації виробника автомобіля

  • Варто запам'ятати, що грамотна обкатка двигуна безпосередньо впливає на тривалість його служби в наслідку

  • Під час всього цього строку, а це приблизно 5000-7000 кілометрів, вам варто забути про «гоночної» манері водіння, уникати перегріву двигуна

  • Після періоду обкатки і при подальшій експлуатації авто не варто економити на маслі

  • Така «економія» у наслідку вам може дорого обійтися

  • А мотор, при належної турботи, віддячить вам сповна своїй надійністю та тривалим терміном служби


  • Коли автомобіль вже має «N» кількість кілометрів на спідометрі, підхід потрібен зовсім інший:









  • Вірити словам попереднього власника (продавця машини), що його автомобіль експлуатувався виключно дбайливо і акуратно, заміна проводилася нещодавно

  • Заміну мастила і фільтра зробіть відразу, застосувавши промивання при цьому (адже ви не знаєте, яке масло туди було залито старим власником і коли воно змінювалося останній раз, якщо навіть і вчора, перед продажем на ньому могли заощадити, заливши в мотор який-небудь дешевий аналог)

  • Рекомендуємо вам звернутися за допомогою до знайомого автомеханіку (якщо немає знайомих, просто до автомеханіку), який може оглянути і продіагностувати стан вашого авто, і його двигуна

  • Буде нерозумно з вашої сторони заливати якісне і дороге масло в мотор автомобіля, в якому чутні шуми або стуки, плюс він може «є» його у величезних кількостях, тоді дешевше зробити капітальний ремонт ніж викидати гроші буквально у вихлопну трубу

  • Але, якщо вам пощастило, і двигун авто працює «як годинник», то важливо лише на перших порах частіше міняти масло(див. Заміна масла в двигуні без сторонньої допомоги ) і уважно стежити за її станом

  • Згодом період заміни можна збільшувати, тільки за умови застосування виключно якісного масла


  • Пункт номер два


    Пам'ятайте про сезонні особливості застосування:

  • Затока перед зимою «літній» масло (за звичкою) не дивуйтесь згодом, якщо при-15С автомобіль перестав заводитися і стартер обертається з працею

  • Це сильний удар по частин, що труться деталей двигуна вашого авто, але і за вашим нервам


  • Пункт три


    Обов'язково беріть до уваги інтенсивність експлуатації машини:

  • Існує думка серед автолюбителів, що якщо кататися на машині як можна рідше (разок за тиждень чи навіть на місяць), то вона прослужить довше, ніж автомобіль, на якому катаються кожен день

  • Це помилка! Якщо на автомобілі довго не заводити мотор, в ньому конденсується волога, що порушує складу мастила і з'являється кислотне середовище, яка «сприяє» руйнування деталей двигуна

  • Значить, вам все одно доведеться часто міняти мастило, щоб уникнути згодом більш складних проблем


  • До відома: у машини, що тривалий час простоює без роботи (навіть якщо вона зберігається при цьому в гаражі), старіє мастило, розсихаються пильовики і сальники, іржавіє корпус, тривалий простій анітрохи не корисніше для неї.

  • Тепер стає абсолютно ясно, що простий не означає економію і збільшення періодів між замінами оливи, простий та не продовжує строку служби деталей автомобіля


  • Пам'ятайте: краще нехай не великий, але порівняно постійний пробіг авто і заміна мастила, через "N" кілометрів, ніж простий у гаражі (на стоянці) і заміна мастила та дрібні ремонти, через N місяців і навіть тижнів.

    Пункт чотири


    Враховуйте особисту манеру водіння машини:

  • По цьому пункту, важливо знати тільки одне: Якщо ви дуже любите «вичавити» максимум з машини («стартанути з пробуксовкою» від перехрестя, «розігнати» мотор на максимум по трасі), то й уваги буде потрібно більше

  • Що б продовжити життя мотора, частою заміною мастила ви не відбудетеся! Олія на додаток потрібно виняткової якості, при цьому напівсинтетична (як мінімум) а краще повністю синтетичне


  • П'ятий пункт


    Якість збільшує не тільки строк роботи двигуна, але і інтервал між замінами збільшується вдвічі:

  • Заміна дешевого мінерального рекомендується через 5000-7000 пробігу

  • Якісне дороге синтетичне збільшує цей проміжок до 10000 -15000

  • Головне, при купівлі бути уважним, щоб не купити підробку (ціна вам тут не помічник, так як вона не гарантує якість)


  • Рекомендації щодо пункту номер шість


    Про низьку якість сучасного бензину, і про всілякі додаються туди присадки можна писати нескінченно. Це окрема тема.

    Достатньо знати як паливо низької якості, що містить величезну кількість сторонніх домішок впливає на склад і структуру моторного масла:

  • Всі присадки і добавки, які не згорають у камері згоряння, потрапляють в мастило і вона густіє, темніє і забруднює мотор

  • Висновок: Намагайтеся заправлять ваш автомобіль бензином тієї марки, яка вказана виробником авто і дуже уважно вибирати АЗС.

  • Інакше ви ризикуєте (навіть використовуючи якісне масло) сильно скоротити термін роботи двигуна вашого автомобіля


  • Дотримуйтесь цих рекомендацій, і ви завжди зможете визначити оптимальні терміни для заміни змащення, і на багато продовжити термін роботи «серця» вашого авто.

    Як проводиться заміна масла в двигуні на ваз 2115


    Щоб зробити заміну, запасаємося наступним інструментом:

  • Накидний ключ на «17»

  • Ємність, щоб злити відпрацювання (підійде відро)

  • Чисте ганчір'я

  • Ключ для відкручування фільтра

  • Нове масло і новий фільтр


  • Приступаємо до роботи


    Заміну мастила виконуємо на прогрітому двигуні. Попередньо заганяємо авто на яму або естакаду.

    Отже:

  • Зливаємо масло обережно, його температура досягає 100 ?З, ви можете обпекти руки

  • Скориставшись накидним ключем «на 17», відкручуємо зливну пробку на піддоні картера

  • Підставляємо приготовлену ємність і зливаємо масло

  • Рекомендується почекати хвилин 10 щоб мастило скла повністю

  • Повертаємо зливну пробку на місце


  • Ваз 2115: заміна масла в двигуні своїми руками
    Накидним ключем викручуємо зливну пробку

  • Якщо ви плануєте змінити марку, або не знаєте, який лив попередній власник машини, необхідно промити масляну систему:

  • Заливаємо промивне масло в двигун, через заливну горловину, до мінімального рівня на щупі.

  • Запускаємо двигун, нехай попрацює в холосту хвилин п'ять

  • Потім повторюємо злив і закручування пробки на місце


  • Тепер займемося фільтром:

  • Скориставшись спеціальним ключем (або знімачем) відкручуємо фільтр

  • Змащуємо ущільнювальне кільце нового фільтра чистим моторним маслом

  • Заливаємо в корпус фільтра (приблизно на третину) свіже (це вбереже обертові деталі мотора від роботи на суху)

  • Одягаємо фільтр на штуцер і вручну, поки прокладка не стикнеться з блоком циліндрів, потім дожимаем його ще на 3/4 обороту


  • Ваз 2115: заміна масла в двигуні своїми руками
    Ключ для фільтра, або знімачем, відкручуємо старий фільтр


    Тепер можна заливати масло в двигун:

  • Звертаємо (проти годинникової) пробку заливної горловини, знімаємо її

  • Беремо ємність з новим маслом, заливну горловину вставляємо лійку і наливаємо свіже в мотор (що добре видно на першому фото)

  • Щоб перевірити рівень мастила - витягаємо щуп - покажчик

  • Визначаємо рівень по мітках «Min» і «Max»


  • Ваз 2115: заміна масла в двигуні своїми руками
    Мітки рівня мастила на щупі - вимірювачі

  • Щоб уникнути помилки, вийнятий щуп протріть ганчіркою, засуньте назад до упору й знову дістаньте

  • Тоді виходить більш достовірний результат

  • Рівень мастила повинен розташовуватися між «Min» і «Max»

  • Повертаємо щуп тому

  • Запускаємо двигун

  • Як тільки на приладовій панелі згасне лампа тиску масла, глушимо двигун

  • Знову перевіряємо рівень мастила, доводимо його необхідного при необхідності


  • Вітаємо! Заміна мастила в двигуні ваз 2115 проста операція, як ви переконалися.

    Набагато більше часу займає вибір потрібного сорту і марки. Якщо по заміні або вам не зрозуміло, подивіться відео.