1 Призначення сальников 2 Виявляємо причину патьоків 2.1 Заміна переднього сальника 2.2 Заміна заднього сальника Заміна переднього сальника колінчастого валу ваз 2108
Заміна сальника колінвала ваз 2108 проводиться при виявленні підтікання масла в таких місцях як піддон картера, а так само в передній або задній частині мотора, де власне і розташовуються сальники. Наша інструкція допоможе вам визначити причину і усунути несправність самостійно, не вдаючись до послуг СТО, і допоможе заощадити ваші гроші.
Призначення сальников
Сальник (він же радіальний ущільнювальний манжет валу) - спеціальний пристрій, який призначається для ущільнення обертових з'єднань деталей автомобіля. Сальники в автомобілебудуванні застосовуються дуже давно, їх конструкція та призначення дуже непроста.
Манжет в процесі роботи не торкається поверхні вала, ущільнення деталей відбувається за рахунок створюваного ним розрідження в області обертання вала за допомогою спеціальних насічок.
Порада: Коли тримайте новий сальник в руках, злегка зігніть його робочу кромку: повинна бути пружною, рівною і гострою. Від її гостроти залежить тривалість роботи нового сальникового манжета
Виявляємо причину патьоків
Потьоки масла це перший і головний ознака, яка вказує нам не тільки на несправність сальників коленвала, але й на порушення герметичності системи змащення двигуна:
При виявленні масляних патьоків, перший крок - зробіть перевірку системи вентиляції картера двигуна Перевірте рівень масла в моторі (не покладайтеся повністю на олійні датчики), долийте при потребі, і перевіряйте рівень щодня, поки не усуньте причину Рекомендуємо перевірити, не перегнулись чи шланги Потім перевіряємо тиск в мастильної системі Якщо переконалися, що причина патьоків саме радіальний манжет, міняємо його. Заміна переднього сальника
Заміна сальника коленвала на ваз 2108 зажадає стандартного набору інструментів:
Набір рожково - накидних ключів, або набір головок Набір викруток Дрантя Відро для зливу мастила, або інша ємність Ремонт проводимо в наступному порядку:
Спочатку, як при будь-яких інших роботах на двигуні, необхідно знеструмити машину, знявши клему «-» з акумулятора Потім, послаблюємо болти, що кріплять генератор і знімаємо ремінь Беремо підготовлену чисту ємність (відро) і зливаємо масло з двигуна Після цього знімаємо захист двигуна, а за нею масляний піддон Знімаємо зубчастий ремінь, який приводить в рух розподільний вал Увага: Після того як зняли зубчастий ремінь, забороняється повертати колінчастий і розподільний вали, інакше це призведе до пошкодження клапанів від удару по них поршнів.
Тепер вам необхідно зняти з шків колінчастого валу Беремо для цього пару плоских викруток і стягаємо шків з валу Знімаємо шпонку, в тому випадку, коли вона слабо тримається в гнізді (на фото внизу вона вказана червоною стрілочкою) Викрутками стягаємо шків з валу. Виймаємо шпонку, щоб не втратити
Знімаємо маслоприемник Для цього нам необхідно викрутити два болти, що кріплять його до кришки підшипника і болтик кріплення маслоприемника до масляного насосу Викручуємо два болти, що кріплять маслоприемник до кришки підшипника, потім болтик, кріпить його до насоса
Тепер, нарешті, ми можемо зняти масляний насос, який прикріплений до двигуна шістьма болтами Викручуємо їх, потім плоскою викруткою піддягаємо його корпус і відриваємо від кришки підшипника Знімаємо насос Викручуємо шість болтів, якими насос прикріплений до двигуна
Далі все ще простіше - за допомогою великої плоскої викрутки, витягуємо старий сальник з його посадкового гнізда, розташованого в кришці масляного насоса Великою плоскою викруткою витягаємо старий радіальний манжет з кришки масляного насоса
Тепер ретельно промиваємо кришку насоса бензином і потім протираємо її насухо Змащуємо посадочне місце для сальника в кришці насоса моторним маслом і, взявши новий сальник, вставляємо його так, щоб робоча кромка дивилася всередину Остаточну запресовування виконуємо за допомогою оправки відповідного діаметру Повертаємо насос на його місце Збираємо всі зняті деталі в зворотному порядку Не забуваємо залити мастило назад в двигун(див. Як виконується заміна масла двигуна ) На цьому процедура по заміні переднього сальника ваз 2109 своїми руками благополучно завершено. Ви можете, звичайно, подивитися відео на цю тему.
Заміна заднього сальника
Основна причина забруднення мастилом дисків зчеплення, з'явилася текти з заднього сальника колінчастого вала або сальника коробки передач. Трансмісійне і моторного масла мають різні складові і відповідно різний запах.
Тому, маючи певний досвід і навички, ви зможете самостійно визначити по запаху, який з сальников є дефектним.
Для автомобіля ваз 2108 заміна сальника коленвала проводиться в такому порядку:
Як завжди, від'єднуємо клему «-» акумулятора Щоб дістатися до заднього сальника, знімаємо попередньо з машини кардан, коробку передач і за нею зчеплення Тут вам допоможуть наші статті: зняття карданного валу, зняття коробки передач і зняття зчеплення автомобіля ваз 2108. Коли зняли всі деталі та агрегати, перераховані вище, відкручуємо шість болтів, що кріплять маховик до коленвалу За допомогою викрутки утримуємо маховик від прокручування (попередньо вкрутивши один з болтів, що кріплять коробку передач) Одночасно з останнім болтом, і притримуючи при цьому маховик, знімаємо стопорну пластину Стягуємо маховик з колінчастого вала Знімаємо з направляючих задній щиток корпусу зчеплення Відкручуємо два болти, що кріплять масляний піддон Відкручуємо болти, що кріплять масляний піддон
Потім відвертаємо шість болтів, що кріплять тримач заднього сальника колінчастого вала Відкручуємо шість болтів, що кріплять тримач сальника колінчастого вала
Підчепивши викруткою, знімаємо тримач сальника колінчастого вала Підчіплюємо викруткою і знімаємо тримач радіального манжети колінчастого вала
Витягуємо плоскою викруткою сальник колінчастого вала з тримача Витягуємо радіальний манжет з держателя за допомогою плоскої викрутки
Запрессовываем новий сальник в утримувач до повного упору за допомогою оправки, що має зовнішній діаметр (99+05) міліметрів Причому робоча кромка нашого нового сальника колінчастого вала повинна бути спрямована всередину Запрессовываем новий радіальний манжет, робоча кромка його спрямована при цьому всередину
Порада: Щоб полегшити запресовування заднього сальника колінчастого вала треба зробити на його посадкової кромці невелику фаску за допомогою надфіля або дрібнозернистого наждачного круга.
Обов'язково замінюємо пошкоджену прокладку держателя Приклеюємо прокладку, для зручності установки консистентним мастилом до держателя Змащуємо за допомогою моторного масла робочу кромку нового сальника колінчатого вала і фланець колінчастого вала Встановлюючи тримач на місце, акуратно заправляємо робочу кромку його сальника на фланець колінчастого вала за допомогою дерев'яної палички (якщо порвете сальник, ціна питання зросте і доведеться починати все заново) Закручуємо болти, що кріплять тримач Встановлюємо задній щиток корпусу зчеплення на направляючі втулки Потім встановлюємо маховик, за ним зчеплення і коробку передач, потім кардан назад на автомобіль На цьому заміна заднього сальника колінчастого вала закінчена, ви цілком зможете зробити її своїми руками. В доповнення до викладеного матеріалу подивіться відео.