1 Як визначити несправність 1.1 Набір інструментів 2 Ваз 2121 заміна маслозйомних ковпачків Маслос'емниє ковпачки ваз 2121
Заміна маслозйомних ковпачків на ваз 2121 процедура, що не вимагає специфічних знань або навичок. Вона цілком здійсненна в гаражних умовах (або на відкритому повітрі), вам не знадобляться ні оглядова яма, ні естакада.
Наша детальна інструкція допоможе заощадити ваш час і гроші.
Як визначити несправність
Попадання моторного масла в камеру згоряння двигуна, викликає появу блакитного (сизого) диму, особливо при використанні гальмування двигуном. Причин може бути декілька:
Зносилися маслос'емниє або компресійні кільця Вийшли з ладу маслос'емниє (маслоотражающие) ковпачки Перша причина зустрічається рідше і викликається застосуванням не стандартної марки бензину, масла, порушенням умов експлуатації двигуна, наближенням терміну капітального ремонту.
Друга причина, найбільш поширена, і її легко усунути своїми руками, її ми і будемо розглядати
Набір інструментів
Для виконання заміни ковпачків вам буде потрібно наступний інструмент:
Набір рожково - накидних ключів або набір головок Набір викруток Спеціальний рассухариватель Олов'яний пруток (8 міліметрів) Інерційний знімач Молоток Динамометричний ключ Оправлення, для встановлення нових ковпачків Пінцет, або плоскогубці з тонкими губами Дрантя Ваз 2121 заміна маслозйомних ковпачків
Процедура заміни виконується в наступній послідовності:
Від'єднуємо мінусову клему від виведення акумулятора Знімаємо кришку головки блоку Викручуємо всі свічки запалювання з головки блоку Використовуючи спеціальний ключ, прокручуємо колінвал по ходу обертання його до поєднання міток на корпусі його підшипників і зірочці приводу распредвала Відкручуємо і дістаємо натягувач ланцюга ГРМ Расконтриваем і відкручуємо болт кріплення зірочки-шківа Знімаємо зірочку-шків з розподільного вала разом з ланцюгом і підв'язуємо її дротом Примітка: При виконанні наступних дій (відразу після зняття корпусу підшипників розподільного валу) слід намітити положення всіх приводних важільців клапанів
Демонтуємо корпус підшипників спільно з распредвалом, а потім приводні важелів, пружин клапанів і При знятті распредвала (так як ми вже поєднали мітки) поршні в першому і четвертому циліндрі повинні знаходитися в положенні верхньої мертвої точки (скорочено ВМТ) Це дозволяє попередити випадання клапана в циліндр двигуна після того, як він буде рассухарен, інакше доведеться зняття головки і зростає ценаремонта У такому положенні міняємо ковпачки на клапанах четвертого та першого і циліндрів Встановлюємо олов'яний пруток (заготовлений заздалегідь) через отвір свічки між клапаном і поршнем Вставляємо пруток 8 міліметрів через отвір для свічки між клапаном і поршнем
Встановлюємо натискний кронштейн пристосування для рассухаривания клапанів на тарілку пружини, опорний кронштейн закріплюємо за допомогою гайки Гайку накручуємо на кріпильну шпильку, яка тримає корпус підшипників розподільного валу Встановлюємо рассухариватель, починаємо стискати пружину першого клапана
Стискаємо пружину першого клапана за допомогою рассухаривателя, потім витягуємо плоскогубцями або пінцетом два сухаря з проточки Відкручуємо гайку і знімаємо рассухариватель Дістаємо тарілку пружини Витягуємо плоскогубцями (або пінцетом) сухарі, знімаємо рассухариватель і дістаємо тарілку пружини
Порада: Збирайте зняті сухарі відразу в банку або коробку, вони маленькі і мають властивість легко втрачатися
Виймаємо пружини клапана зовнішню і внутрішню Знімаємо опорну шайбу для внутрішньої пружини клапана Встановлюємо на маслоотражающий ковпачок цангу нашого інерційного знімача Встановлюємо цангу інерційного знімача на маслоотражающий ковпачок
Б'ючи верхнім бойком знімача про нижній, затискаємо цангу Виробляємо зняття маслоотражающего ковпачка з напрямної втулки, для цього наносимо верхнім бойком удари по гайці інерційного знімача Якщо такого немає під рукою, можна скористатися (щоб зняти ковпачок) плоскогубцями, або підчепити його з двох сторін плоскими викрутками (фото № 7) Якщо до комплекту нових маслозйомних ковпачків додається установча втулка, то одягаємо її на стержень клапана Вона допоможе вам зберегти робочу кромку ковпачка неушкодженою в процесі установки Пружинку з ковпачка рекомендується зняти, щоб не пошкодити і не втратити при установці Змащуємо моторним маслом маслоотражающий ковпачок зсередини Потім переміщаємо його вниз до упору по спеціальної установочної втулці в направляючу втулку Переміщаємо ковпачок вниз по спеціальної установочної втулці до кінця
Використовуючи спеціальну оправку, яку ми приготували заздалегідь, напрессовываем маслоотражающий ковпачок на втулку клапана Фото № 7 зняття ковпачка викрутками і посадка не місце за допомогою оправки
Виробляємо установку деталей знятих з клапана в зворотному порядку Витягаємо олов'яний пруток і наносимо кілька ударів молотком по поверхні стрижня клапана. Робиться це для того, щоб його сухарі щільно і остаточно сіли на місце. Аналогічним способом робимо заміну маслоотражающих ковпачків для інших клапанів першого, а потім четвертого циліндрів Тепер, проверніть коленвал на пів-обороту (180 градусів) Потім, притримуючи зірочку-шків розподільного валу з ланцюгом ГРМ, встановлюємо поршні циліндрів другого і третього в положення ВМТ Міняємо маслоотражающие ковпачки другого і третього циліндрів, як це виконували раніше для першого і четвертого Після заміни маслоотражающих ковпачків для клапанів другого і третього циліндрів, проворачиваем коленвал двигуна на півтора обороту (це 540 градусів) Необхідно це для того, щоб встановити поршень четвертого циліндра у ВМТ такту стиснення Повертаємо корпус підшипників разом (в зборі) з розподільчим на головку блоку двигуна Потім рівномірно затягуємо кріпильні гайки Отвязываем дріт від шківа-зірочки, встановлюємо зірочку на розподільний вал (ланцюг ГРМ знаходиться на зірочці в цей час) Закручуємо різьбовий елемент кріплення і законтриваем його, для цього загинаємо пелюстки стопорної шайби закріплювального болта Перевіряємо збіг відміток Заряджаємо натяжний пристрій ланцюга газорозподільного механізму Потім встановлюємо його на місце, і знову разряжаем Виробляємо регулювання зазору клапанів Подальшу збірку здійснюємо в зворотному порядку Ось, власне і все, заміна маслозйомних ковпачків на ваз 2121 нами проведена успішно. Немає в ній нічого складного при наявності відповідного інструменту.
Якщо нашій інструкції вам недостатньо, подивіться відео на цю тему.