Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно

24.12.14, Ваз
1736
  • 1 Перевірка роботи ковпачків
  • 1.1 Заміна
  • 1.2 Підготовка
  • 1.3 Розбирання ГРМ
  • 2 Демонтаж маслосъемного ковпачка
  • 2.1 Запресовування маслосъемного ковпачка
  • 2.2 Збірка

  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Набір маслозйомних ковпачків
    Про те, що заміна маслозйомних ковпачків на ваз 21053 вже не за горами можна зрозуміти за кількома ознаками:

  • По-перше якщо під час пуску двигуна і під час гальмування оним з сильним навантаженням спостерігається короткочасна поява диму з вихлопної труби голубуватого відтінку (постійне димлення при цьому не спостерігається);

  • По-друге витрата масла істотно збільшився при відсутності зовнішніх витоків масла;

  • По-третє , електроди свічок запалювання покриті замасленными відкладеннями;

  • В-четвертий х, витрата палива не збільшився;

  • І по-п'яте , компресія в циліндрах двигуна однакова і близька до номінального значенням.



  • Рада! При вимірюванні компресії майте на увазі, що високі показники можуть бути отримані за рахунок рясного попадання масла в камеру згоряння. Тобто, якщо після «шприцивания» в циліндр пари «кубиків масла» компресія істотно підвищується, це говорить про знос компресійних кілець.

    Перевірка роботи ковпачків


    Якщо ви все ще сумніваєтеся, і плекаєте надію, що все пройде само собою, то можна переконатися в тому, що заміна маслозйомних ковпачків ваз 21053 це вирок, вам допоможе наступний експеримент.

    На добре прогрітому двигуні «прогазуйте» його до максимальних обертів. Якщо при перших «прогазовках» з вихлопної труби з'являється дим блакитного відтінку, а при наступних цього не відбувається, то винуватцем цього «конфузу» однозначно є маслос'емниє ковпачки.

    Заміна


    Дана операція не вважається дуже складною і трудомісткою, її цілком можна зробити своїми руками, навіть не знімаючи з головку блоку циліндрів двигуна, до того ж ціна ремонту вас точно приємно здивує порівняно з вартістю робіт фахівців в автомайстернях.

    Для ремонту нам знадобляться:








  • Стандартний набір ключів і бажано головок;

  • Пінцет;

  • Спеціальний інструмент - рассухариватель.


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Спецінструмент

    Підготовка


    Для того що б підібратися до самих клапанів нам слід зняти все «навісне обладнання, для цього:

  • Відкриваємо корпус повітряного фільтру і відкручуємо його ключем на «вісім» від карбюратора (під час демонтажу від'єднуємо шланг системи вентиляції картера і шланги підведення повітря).

  • Від карбюратора так само від'єднуємо всі шланги, паливопровід і тяги приводу дросельної заслінки. Ключем на «тринадцять» відкручуємо чотири гайки кріплять карбюратор до впускного колектора.


  • Рада! Після того як карбюратор знятий, закрийте отвори ганчіркою або картонкою для того щоб у впускний патрубок не потрапили сторонні предмети, які доведеться вже діставати через операцію зняття головки блоку.

  • Демонтуємо кришку клапанів, попередньо відвернувши вісім гайок за допомогою ключа на «десять», намагаючись не порвати прокладку;

  • Викручуємо всі свічки запалювання.


  • Далі нам необхідно виставити перший (одночасно з четвертим) поршень двигуна у верхню мертву точку припадає на такт стиснення. Це необхідно для запобігання падіння клапана в циліндр двигуна.

    Для цього провертаючи колінчастий вал рукояткою або ключем за храповик, чекаємо моменту, коли співпадуть мітки на зірочці распредвала і на шківі приводу генератора.
    Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Мітка на зірочці і кришки підшипників розподільного валу
    Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Мітка на шківа генератора

    Розбирання ГРМ


    Далі нам необхідно послабити болт кріплення зірочки приводу розподільного валу. Для цього необхідно відігнути стопорну шайбу і включивши задню передачу (для запобігання провертання колінчастого), різким ударом молотка за одягнутому на головку болта накидному ключу послаблюємо його.
    Рада! Якщо колінчастий вал все-таки провертається, зафіксуйте його за вінці маховика.
    Наступним кроком йде ослаблення ланцюга ГРМ:

  • Послаблюється гайка колпачковая натяжителя;

  • Вставляється потужна викрутка або монтажна лопатка;

  • Піднімаємо її вгору віджимаючи башмак натяжителя, тим самим послаблюючи ланцюг;

  • Затягуємо гайку


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Ослаблення натягу ланцюга
    після чого зірочка ударом по ній дерев'яною ручкою молотка або киянкою збивається з распредвала, ланцюг фіксується від падіння в блок двигуна дротом.

    Починаємо демонтаж клапанного механізму:









  • Ключем на «сімнадцять» послаблюються контргайки і до кінця закручуються гайки регулювань з допомогою ключа на «тринадцять»;

  • Гайки корпусу підшипників розподільного валу відкручуються тим же ключем, після чого він зі шпильок знімається в зборі разом з розподільним валом;


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Корпус розподільного вала в зборі
    Рада! Між першим клапаном і зірочкою отвір бажано закласти дрантям, що б запобігти падіння сухарів в піддон двигуна.

  • З головки болта регулювання зазору клапана знімаємо рокер: піднімаючи його, зрушуємо в бік від клапана, опускаємо рокер назад вниз і отцепляем його від пружини, яка надалі також знімається.


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Рокери
    Рада! Всі знімні деталі бажано складати в порядку розбирання, що б потім при складанні поставити кожну деталь на своє приработавшееся місце.

    Демонтаж маслосъемного ковпачка


    Отже:

  • Під потрібний клапан через отвір свічки підставляємо підходящий по довжині пруток припою (припій - що б не зіпсувати різьблення в блоці двигуна, так як він пластичний і не залишає подряпин);

  • Спеціальним пристосуванням, попередньо закріпивши його на підходящої шпильці, пружина клапана віджимається;

  • Пінцетом виймаємо сухарі з посадочного місця у верхній шайбі;


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Рассухаривание

  • Знімаємо верхню і нижню шайби, а так само зовнішню і внутрішню пружини;

  • З допомогою спеціального знімача, а при його відсутності, з певною обережністю, плоскогубцями знімаємо старий ковпачок.


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Демонтаж ковпачка

    Запресовування маслосъемного ковпачка


    Як правило, з набором нових маслозйомних ковпачків додаються направляючі втулки, які необхідно надіти на стрижень клапана для того що б не пошкодити робочу поверхню ковпачка.
    Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Набір ковпачків і направляючих втулок

  • Попередньо змастивши внутрішню поверхню ковпачка моторним маслом, одягаємо його на втулку і просуваємо вниз поки він не зісковзне з поверхні направляючої втулки.


  • Увага! Якщо відсутні направляючі втулки, необхідно надягати ковпачки на стрижень клапана попередньо знявши з них пружинні кільця.
    Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Пружинне кільце

  • За допомогою спеціальної оправки запрессовываем ковпачок на своє місце, до упору (звук при ударах з глухого переходить на дзвінкий).


  • Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Оправка для запресовування
    Рада! Якщо під рукою відсутня оправка для запресовування ковпачків можна підібрати таку з набору звичайних головок, по зовнішньому діаметру жорсткої обойми.
    Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно
    Головки

  • Якщо з ковпачка знімалося пружинне кільце, одягаємо його і засухариваем назад.


  • Рада! Після того як сухарі «сядуть на місце» вдарте пару раз молотком по верхній чашці, що б остаточно переконатися в їх надійної посадки в «гніздо».
    Далі всі перераховані вище дії проводимо з другим клапаном першого циліндра і з обома клапанами четвертого . Після чого проворачиваем колінчастий вал на (распредвал провернеться на ) і робимо заміну ковпачків на другому і на третьому циліндрах двигуна.


    Збірка


    Отже:

  • Проворачиваем колінчастий вал в початкове положення;

  • Встановлюємо рокери, распредвал ( момент затяжки гайок дорівнює 187-23 кгс*м, протяжка ведеться від середини до краю );

  • Ставимо на місце зірочку з ланцюгом (стежимо, щоб мітки на зірочці і корпусі розподільного валу збігалися);

  • Гайка натягувача ланцюга послаблюється і колінчастий вал провертається на повний оберт, після чого перевіряється стан міток, гайка затягується і стопориться болт зірочки (затяжка болта із зусиллям в 42-52 кгс*м).


  • Увага! Прошу не забувати, що ковпачки, як і всі елементи сполучень в автомобілі, вимагають час на притирання, так що в перший час можливий невеликий угар масла. Але це скоріше виняток ніж правило.
    Далі натягується ланцюг, регулюються клапанні зазори, здійснюється в зворотному порядку складання решти обладнання. Але на цьому ми загострювати свою увагу не будемо, так як дана інструкція з фото так досить детально висвітлила весь процес заміни ковпачків на ваз 21053 що для доповнення статті ніякого відео не потрібно.