Ваз 21053: заміна маслозйомних ковпачків - робимо правильно

Про те, що заміна маслозйомних ковпачків на ваз 21053 вже не за горами можна зрозуміти за кількома ознаками:
Рада! При вимірюванні компресії майте на увазі, що високі показники можуть бути отримані за рахунок рясного попадання масла в камеру згоряння. Тобто, якщо після «шприцивания» в циліндр пари «кубиків масла» компресія істотно підвищується, це говорить про знос компресійних кілець.
Перевірка роботи ковпачків
Якщо ви все ще сумніваєтеся, і плекаєте надію, що все пройде само собою, то можна переконатися в тому, що заміна маслозйомних ковпачків ваз 21053 це вирок, вам допоможе наступний експеримент.
На добре прогрітому двигуні «прогазуйте» його до максимальних обертів. Якщо при перших «прогазовках» з вихлопної труби з'являється дим блакитного відтінку, а при наступних цього не відбувається, то винуватцем цього «конфузу» однозначно є маслос'емниє ковпачки.
Заміна
Дана операція не вважається дуже складною і трудомісткою, її цілком можна зробити своїми руками, навіть не знімаючи з головку блоку циліндрів двигуна, до того ж ціна ремонту вас точно приємно здивує порівняно з вартістю робіт фахівців в автомайстернях.
Для ремонту нам знадобляться:

Підготовка
Для того що б підібратися до самих клапанів нам слід зняти все «навісне обладнання, для цього:
Рада! Після того як карбюратор знятий, закрийте отвори ганчіркою або картонкою для того щоб у впускний патрубок не потрапили сторонні предмети, які доведеться вже діставати через операцію зняття головки блоку.
Далі нам необхідно виставити перший (одночасно з четвертим) поршень двигуна у верхню мертву точку припадає на такт стиснення. Це необхідно для запобігання падіння клапана в циліндр двигуна.
Для цього провертаючи колінчастий вал рукояткою або ключем за храповик, чекаємо моменту, коли співпадуть мітки на зірочці распредвала і на шківі приводу генератора.


Розбирання ГРМ
Далі нам необхідно послабити болт кріплення зірочки приводу розподільного валу. Для цього необхідно відігнути стопорну шайбу і включивши задню передачу (для запобігання провертання колінчастого), різким ударом молотка за одягнутому на головку болта накидному ключу послаблюємо його.
Рада! Якщо колінчастий вал все-таки провертається, зафіксуйте його за вінці маховика.
Наступним кроком йде ослаблення ланцюга ГРМ:

після чого зірочка ударом по ній дерев'яною ручкою молотка або киянкою збивається з распредвала, ланцюг фіксується від падіння в блок двигуна дротом.
Починаємо демонтаж клапанного механізму:
Корпус розподільного вала в зборі
Рада! Між першим клапаном і зірочкою отвір бажано закласти дрантям, що б запобігти падіння сухарів в піддон двигуна.
Рокери
Рада! Всі знімні деталі бажано складати в порядку розбирання, що б потім при складанні поставити кожну деталь на своє приработавшееся місце.
Демонтаж маслосъемного ковпачка
Отже:
Рассухаривание

Запресовування маслосъемного ковпачка
Як правило, з набором нових маслозйомних ковпачків додаються направляючі втулки, які необхідно надіти на стрижень клапана для того що б не пошкодити робочу поверхню ковпачка.
Набір ковпачків і направляючих втулок
Увага! Якщо відсутні направляючі втулки, необхідно надягати ковпачки на стрижень клапана попередньо знявши з них пружинні кільця.
Пружинне кільце
Оправка для запресовування
Рада! Якщо під рукою відсутня оправка для запресовування ковпачків можна підібрати таку з набору звичайних головок, по зовнішньому діаметру жорсткої обойми.

Рада! Після того як сухарі «сядуть на місце» вдарте пару раз молотком по верхній чашці, що б остаточно переконатися в їх надійної посадки в «гніздо».
Далі всі перераховані вище дії проводимо з другим клапаном першого циліндра і з обома клапанами четвертого . Після чого проворачиваем колінчастий вал на (распредвал провернеться на ) і робимо заміну ковпачків на другому і на третьому циліндрах двигуна.
Збірка
Отже:
Увага! Прошу не забувати, що ковпачки, як і всі елементи сполучень в автомобілі, вимагають час на притирання, так що в перший час можливий невеликий угар масла. Але це скоріше виняток ніж правило.
Далі натягується ланцюг, регулюються клапанні зазори, здійснюється в зворотному порядку складання решти обладнання. Але на цьому ми загострювати свою увагу не будемо, так як дана інструкція з фото так досить детально висвітлила весь процес заміни ковпачків на ваз 21053 що для доповнення статті ніякого відео не потрібно.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного