Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099

24.12.14, Ваз
1760
  • 1 Причини для заміни клапанних сальников
  • 1.1 Необхідні пристосування
  • 1.2 Підготовчі роботи
  • 2 Приступаємо до заміни маслозйомних ковпачків
  • 2.1 Збірка двигуна

  • Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Загальний вигляд ВАЗ 21099
    Ознаками того, що маслос'емниє ковпачки втратили свою еластичність і стали пропускати зайве масло в камеру згоряння, є синій дим з вихлопної труби, особливо в момент перегазовки, і підвищений (більше 1 л на 1000 км пробігу) витрата масла.

    Орієнтовно клапанні сальники (так ще називають маслос'емниє ковпачки) витримують пробіг до 20000 км.


    Причини для заміни клапанних сальников


    Заміна маслозйомних ковпачків на ваз 21099 робота досить трудомістка. Але маючи при собі спеціальні пристосування можна значно полегшити цю роботу і, при певних навичках, можна зробити своїми руками дотримуючись цієї інструкції.

    Заміну клапанних сальников можна провести без зняття головки блоку циліндрів (ГБЦ).

    Необхідні пристосування


    Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Набір пристосувань для зняття ковпачків
    Вам будуть потрібні:

  • оправка для установки клапанних сальників

  • пристосування для рассухаривания клапанних пружин;

  • пристосування для спрессовки старих сальників

  • пруток олов'яний;


  • Підготовчі роботи


    Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Поздовжній розріз двигуна ваз 21082109 і 21099
    Отже:

  • від'єднуємо мінусову клему акумулятора;

  • знімаємо кришку, що закриває шків привода розподільного вала;

  • знімаємо шків розподільного валу (поз. 13) згідно інструкції із заміни сальника розподільного валу;


  • Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Знімаємо шпонку з распредвала
    Знявши шків, перевіряємо, чи залишилася на шпонка валу . Якщо шпонка залишилася на валу, то її треба акуратно зняти, підчепивши викруткою, щоб не втратити.

    Продовжуємо:








  • знімаємо кришку повітряного фільтра, виймаємо фільтруючий елемент і від'єднуємо кріплення корпуса фільтра до головки блока циліндрів;

  • знімаємо корпус повітряного фільтра, попередньо від'єднавши від нього шланг;

  • послаблюємо хомут кріплення шлангу до кришки корпуса распредвала і знімаємо його;

  • відвертаємо гайки кріплення і знімаємо кришку головки циліндрів (поз. 19) відповідно до інструкції з очищення деталей вентиляції картера, при цьому намагаючись не пошкодити прокладку;

  • від'єднуємо шланг від датчика-розподільника (поз. 23) регулятора іскроутворення;

  • відвертаємо кріплення датчика, знімаємо його з шпильок і відводимо убік без від'єднання проводів;


  • Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Знімаємо паливний насос

  • відкручуємо гайки, які кріплять паливний насос (поз. 22) знімаємо його з корпусу приводу допоміжних механізмів і прибираємо в бік, залишаючи на місці шланги;

  • шестигранним ключем на 5 відкручуємо кріплення корпусу приводу допоміжних механізмів (поз. 24);

  • знімаємо корпус зі шпильок;


  • Порада: перевірте ущільнювальне гумове кільце, яке встановлено в корпус приводу допоміжних агрегатів і, в разі виявлення дефектів або втрати еластичності, замініть кільце новим.

  • відвертаємо кріплення задньої кришки ременя распредвала (поз.21);

  • відвертаємо кріплення корпусу підшипників розподільного валу (поз. 16);

  • виймаємо распредвал (поз. 17);

  • знімаємо штовхачі клапанів (поз. 25)


  • Порада: пронумеруйте штовхачі або розкладіть їх так, щоб не можливо було їх переплутати при установці на свої місця. Якщо переплутаєте, то зміняться зазори в клапанах.








    Приступаємо до заміни маслозйомних ковпачків


    Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Установка пристосування для зйомки сухариків
    Отже:

  • встановлюємо поршень першого циліндра у верхню мертву точку (поз. 9);

  • вивертаємо свічку запалювання (поз. 26) і вставляємо в отвір олов'яний пруток, підводимо пруток під той клапан, який збираєтеся рассухаривать;

  • встановлюємо пристосування для зйомки сухариків;

  • наверніть гайку на найближчу шпильку, якою кріпиться кришка клапанів;

  • встановіть пристосування для зняття сухариків так, щоб один кінець одягнути під гайку на шпильці, а інший уперти в тарілку клапанної пружини;

  • стискаючи важелем клапанні пружини, виймаємо пінцетом сухарики, після чого знімаємо пристосування;


  • Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Знімаємо пружини разом з верхньою тарілкою

  • знімаємо клапанні пружини разом з верхньою тарілкою;

  • встановлюємо пристосування для зняття клапанного сальника;

  • спочатку різко вдарте бойком по втулці пристосування, а потім по ручці тим самим знімаємо ковпачок;

  • виймаємо ковпачок з пристосування.


  • Порада: не рекомендується знімати старий ковпачок двома викрутками так, як можна легко відколоти буртик втулки, яка виготовляється з металокераміки. І тоді доведеться знімати всю головку блоку циліндрів, щоб замінити один клапан.
    Порада: рекомендується перед установкою нового сальника знімати з нього пружинку так, як при проходженні сальника через виточки на штоку клапана, можна пошкодити його робочу кромку. Крім цього при запресовуванні, пружинка може просто зламатися.

  • перед установкою нового сальника обов'язково змастіть шток клапана моторним маслом;

  • вставити новий сальник в оправку і акуратно напрессуйте його на шток клапана до упору, приберіть оправку і встановіть на місце пружинку;

  • ставимо на місце клапанні пружини і тарілку;

  • встановлюємо пристосування для стиснення пружин і пінцетом ставимо сухарики;



  • Порада: щоб переконатися в тому, що сухарики точно лягли на свої місця, пристукните злегка молотком по пружинам.
    Щоб поміняти маслосъемный ковпачок на другому клапані першого циліндра, треба підвести олов'яний пруток під тарілку цього клапана. Проробляємо ту ж процедуру і з другим клапаном.

    Після закінчення робіт на першому циліндрі переходимо на четвертий циліндр так, як цього поршень циліндра теж буде знаходитися у верхній мертвій точці. Після завершення роботи на четвертому циліндрі проворачиваем колінчастий вал на 180? і підводимо до ВМТ поршні 2 і 3 циліндрів.

    Виробляємо заміну маслозйомних ковпачків на 2 і 3 циліндрах.

    Збірка двигуна


    Після заміни клапанних сальников на всіх циліндрах приступаємо до збірки:

  • Повертаємо поршень першого циліндра у ВМТ так, як перед початком демонтажу.

  • Встановлюємо строго на свої місця штовхачі клапанів.

  • Змащуємо опори розподільного валу і штовхачі клапанів моторним маслом.

  • Укладаємо распредвал в опори так, щоб кулачки першого циліндра дивилися вгору.

  • Змащуємо шийки і кулачки розподільного вала моторним маслом.


  • Надалі збірку проводимо в зворотному порядку. Перед установкою корпусу підшипників розподільного вала в місцях його прилягання до голівки циліндрів необхідно нанести герметик.
    Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
    Порядок затягування гайок
    Затяжку гайок корпусу підшипників розподільного вала необхідно проводити рівномірно, намагаючись не допустити перекосів і за схемою, представленої на фото.

    Якщо цю роботу ви будете робити з помічником, то витратите до 8 годин. В автосервісі заміна маслозйомних ковпачків зі зняттям головки блоку циліндрів обійдеться приблизно 3500 рублів.

    Без зняття головки блоку циліндрів орієнтовно в 2000 рублів.