Самостійна заміна маслозйомних ковпачків ваз 21099
Загальний вигляд ВАЗ 21099
Ознаками того, що маслос'емниє ковпачки втратили свою еластичність і стали пропускати зайве масло в камеру згоряння, є синій дим з вихлопної труби, особливо в момент перегазовки, і підвищений (більше 1 л на 1000 км пробігу) витрата масла.
Орієнтовно клапанні сальники (так ще називають маслос'емниє ковпачки) витримують пробіг до 20000 км.
Причини для заміни клапанних сальников
Заміна маслозйомних ковпачків на ваз 21099 робота досить трудомістка. Але маючи при собі спеціальні пристосування можна значно полегшити цю роботу і, при певних навичках, можна зробити своїми руками дотримуючись цієї інструкції.
Заміну клапанних сальников можна провести без зняття головки блоку циліндрів (ГБЦ).
Необхідні пристосування

Вам будуть потрібні:
Підготовчі роботи
Поздовжній розріз двигуна ваз 21082109 і 21099
Отже:

Знявши шків, перевіряємо, чи залишилася на шпонка валу . Якщо шпонка залишилася на валу, то її треба акуратно зняти, підчепивши викруткою, щоб не втратити.
Продовжуємо:

Порада: перевірте ущільнювальне гумове кільце, яке встановлено в корпус приводу допоміжних агрегатів і, в разі виявлення дефектів або втрати еластичності, замініть кільце новим.
Порада: пронумеруйте штовхачі або розкладіть їх так, щоб не можливо було їх переплутати при установці на свої місця. Якщо переплутаєте, то зміняться зазори в клапанах.
Приступаємо до заміни маслозйомних ковпачків

Отже:

Порада: не рекомендується знімати старий ковпачок двома викрутками так, як можна легко відколоти буртик втулки, яка виготовляється з металокераміки. І тоді доведеться знімати всю головку блоку циліндрів, щоб замінити один клапан.
Порада: рекомендується перед установкою нового сальника знімати з нього пружинку так, як при проходженні сальника через виточки на штоку клапана, можна пошкодити його робочу кромку. Крім цього при запресовуванні, пружинка може просто зламатися.
Порада: щоб переконатися в тому, що сухарики точно лягли на свої місця, пристукните злегка молотком по пружинам.
Щоб поміняти маслосъемный ковпачок на другому клапані першого циліндра, треба підвести олов'яний пруток під тарілку цього клапана. Проробляємо ту ж процедуру і з другим клапаном.
Після закінчення робіт на першому циліндрі переходимо на четвертий циліндр так, як цього поршень циліндра теж буде знаходитися у верхній мертвій точці. Після завершення роботи на четвертому циліндрі проворачиваем колінчастий вал на 180? і підводимо до ВМТ поршні 2 і 3 циліндрів.
Виробляємо заміну маслозйомних ковпачків на 2 і 3 циліндрах.
Збірка двигуна
Після заміни клапанних сальников на всіх циліндрах приступаємо до збірки:
Надалі збірку проводимо в зворотному порядку. Перед установкою корпусу підшипників розподільного вала в місцях його прилягання до голівки циліндрів необхідно нанести герметик.

Затяжку гайок корпусу підшипників розподільного вала необхідно проводити рівномірно, намагаючись не допустити перекосів і за схемою, представленої на фото.
Якщо цю роботу ви будете робити з помічником, то витратите до 8 годин. В автосервісі заміна маслозйомних ковпачків зі зняттям головки блоку циліндрів обійдеться приблизно 3500 рублів.
Без зняття головки блоку циліндрів орієнтовно в 2000 рублів.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного