Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно

24.12.14, Ваз
1793
  • 1 Інструкція по перевірці
  • 1.1 Інструменти
  • 1.2 Порядок роботи
  • 2 Інструкція з розбирання масляного насоса

  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Масляний насос ваз 2110
    Якщо після запуску пуску двигуна вашого авто ваз 2110 горить і не гасне контрольна лампочка, що зображає маслянку. Можливо, вам потрібна заміна масляного насосу ваз 2110 проте не варто поспішати, перевірте інші можливі причини поломки методом виключення, може бути все набагато простіше, і ви зможете все поправити своїми руками.


    Інструкція по перевірці


    Отже:

  • Спочатку перевірте справність електричного ланцюга, що йде від датчика до панелі приладів . Киньте провід, що йде від датчика до двигуна на масу, лампочка згасне при справній ланцюга.

  • Другою причиною може стати фільтр масла. Визначається така поломка, викручуванням датчика тиску масла.

    Він повинен бути змочені олією, сухий датчик означає, що забився фільтр, або заїв його клапан.

  • Коли заміна фільтра не дає ефекту, розбирайте піддон, і перевіряйте сам маслоприемник і стан його гумового ущільнювального кільця.

  • Після цих перевірок залишається одна причина - це поломка самого агрегату.


  • До відома:

  • На двигуні моделі ВАЗ 2110 встановлена комбінована система мастила. На машинах цієї моделі є шестереночный масляний насос, який розташовується в передньому торці блоку циліндрів.

  • Спеціальні шестерні, що мають трохоидальное внутрішнє зачеплення, зменшують при обертанні механічні втрати.

  • Сам масляний насос, оснащений повно - потоковим не розбірним фільтром. З перепускним і противодренажным і клапанами.

    Це пристрій забезпечує хорошу циркуляцію масла, мастила через всі вузли ДВЗ (Двигуна внутрішнього згорання).

  • Працює він за рахунок обертання колінчастого вала. Метод з'єднання з колінчастим валом відбувається безпосередньо, що характерно для всіх автомобілів ВАЗ, які мають передній привід.

  • На повнопривідних і класичних моделях система доповнюється спеціальними передавальними частинами: ланцюгом ГРМ, проміжним валом, набором шестернею, які здійснюють передачу обертального моменту від колінчастого вала.

  • Термін експлуатації цього насоса від 120 тис. км, він справно працює, коли двигун уже двигун пройшов капітальний ремонт. Проте в процесі експлуатації не виключені поломки.


  • Якщо все ж потрібна заміна, масляний насос ваз 2110 вам краще вибрати з числа надійних фірм виробників.
    Рекомендація: Якщо все ж необхідно знімати масляний насос, заодно і замініть передній сальник коленвала.







    Інструменти



  • Набір рожково - накидних ключів

  • Набір головок з тріскачкою

  • Пара плоских викруток


  • Порядок роботи


    Отже:

  • Від'єднуємо мінусовий дріт від клеми акумуляторної батареї.

  • Зливаємо масло з двигуна (через зливну пробку в піддоні картера).

  • Виймаємо ремінь приводу розподільного валу.


  • Попередження: Після того як зняли ремінь приводу ГРМ (ремінь газорозподільного механізму) не здумайте провертати колінчастий або розподільний вали, поршні можуть погнути клапани. Тоді ціна ремонту значно зросте, як і обсяг вироблених робіт.

  • Тепер знімаємо масляний картер.

  • На двигунах, що мають систему вприскування палива, від'єднуємо колодку із проводами від датчика, який вважає обороти коленвала.

  • За допомогою двох викруток, знімаємо шків з коленвала.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Витягуємо шків двома викрутками

  • Якщо в пазу коленвала шпонка сидить щільно, дістаємо її, щоб не загубилася.

  • Відвертаємо болти, що кріплять маслоприемник (болтів три, під болтами знаходяться плоскі шайби) та знімаємо маслоприемник.

  • Очищаємо від бруду і промиваємо спиртом сітку маслоприемника. Коли сітка не відмивається або пошкоджена, виробляємо заміну маслоприемника.

  • Замінюємо втратила пружність або пошматоване ущільнювальне кільце маслоприемника.

  • Відкручуємо болти, що кріплять масляний насос до блоку циліндрів (їх шість) і знімаємо насос разом з прокладкою. Будьте уважні - під болтами розташовані плоскі шайби.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Відкручуємо болти, що кріплять насос
    Корисний рада: Кожен раз при знятті насоса замініть стару прокладку нової. Рекомендується ставити тільки прокладку, виготовлену на заводі, нестандартна прокладка має іншу товщину і викличе порушення ев роботи масляного насоса.

  • Повертаємо провідну шестерню насоса для правильної постановки на коленвал: виступи на шестерні повинні збігатися з лысками на коленвалу.

  • Перш ніж встановити насос на місце, змащуємо крайку сальника маслом.

  • При постановці насоса на місце, акуратно заправляємо робочу кромку його сальника на шийку колінчастого за допомогою дерев'яної палички.

  • Тільки після цього закручуємо болти, що кріплять насос.

  • Потім встановлюємо всі деталі тому в зворотній послідовності.

  • Регулюємо натяжки ременя приводу розподілвалу.


  • Для ваз 2110 заміна масляного насоса завершена. Залишається замінити масло у двигун.

    А так само рекомендуємо подивитися відео по заміні масляного насоса.
    Порада: При постановці відремонтованого або нового масляного насоса рекомендуємо замінити заодно і масляний фільтр.








    Інструкція з розбирання масляного насоса


    Для визначення характеру несправності, знятий насос потрібно розібрати:

  • Знімаємо прокладку.

  • Спершу відкручуємо болт (1) і знімаємо датчик, реєструючий положення коленвала (2)(Фото № 2), який присутній на двигунах з механізмом паливного уприскування.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Фото № 2 Знімаємо датчик, відкручуємо кріплення кришки і знімаємо кришку

  • Відкручуємо шість болтів і знімаємо кришку насоса.

  • За допомогою двох викруток, піднімаємо корпус насоса так, щоб штифти на його корпусі змогли вільно вийти з отворів, що знаходяться в кришці насоса.

  • Тепер знімаємо сам корпус, від'єднуємо його від кришки.

  • Виймаємо шестерні насоса з кришки - спершу провідну, а за нею ведену.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Виймаємо ведучу і ведену шестерню

  • Тепер відкручуємо пробку (кришку) редукційного клапана. Під нею знаходиться ущільнювальне кільце.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Викручуємо пробку редукційного клапана

  • Оглядаємо кільце - сильно вичавлена, або пошкоджене обов'язково змінюємо.

  • Дістаємо пружину редукційного клапана.

  • Тепер дістаємо і сам клапан, постукуючи(акуратно) корпусом по дерев'яній підставці(підставка повинна бути чистою).

  • Якщо клапан застряг, виймаємо його з допомогою тонкого і загостреного предмета, теж дерев'яного бажано, інакше можна пошкодити поверхні.

  • Тепер уважно оглядаємо алюмінієву кришку. При виявленні слідів зносу, механічних пошкоджень або глибоких подряпин там де прилягають шестерні кришку обов'язково міняємо на нову.

  • Подальший ремонт насоса виробляємо, оглянувши його корпус. На поверхнях корпусу (робочих) не допустимі сліди зносу, такі як-задираки, механічні пошкодження.

    Виявивши їх, замінюємо корпус, не замислюючись.

  • Розміри максимально прийнятного діаметра гнізда для веденої шестерні - 751 міліметр, тому вимірюємо діаметр, якщо він більше допустимого, нам доведеться міняти корпус.

  • Тепер вимірюємо ширину фрагмента корпусу в його середній частині. Якщо вимірювана величина менше 34 міліметрів, корпус насоса так само підлягає заміні.

  • Вимірюємо товщину шестерень. Товщина провідною за технічним вимогам повинна бути не менше 742 міліметрів.

    Якщо раптом менше - міняємо шестерню.

  • Та ж операція з веденою шестірнею. Якщо її товщина менше 735 міліметрів, вона теж підлягає заміні.

  • Тепер переходимо до перевірки осьових зазорів шестерень.


  • Заміна масленого насосу ваз 2110 - робимо самостійно
    Перевіряємо лінійкою і щупом осьові зазори шестерень


  • Встановлюємо провідну шестерню назад в корпус, потім прикладаємо до корпусу сталеву лінійку і за допомогою щупа, вимірюємо зазор між лінійкою і шестірнею.

  • Таким же чином, заміряємо зазор між лінійкою і другий (веденої) шестірнею. Для шестерень - ведучої і веденої гранично допустимі осьові зазори складають 012 мм і 015 мм відповідно.

  • Якщо зазори перевищують ці величини, шестерні неодмінно підлягають заміні.

  • Використовуючи розрахунки, можна отримати більш точні значення величини зазорів.

  • Мікрометром для цього вимірюємо товщину корпусу насоса по всіх зовнішніх поверхнях.

  • Товщину металу в зоні гнізд для обох шестерень вимірюємо за фрезерованим поверхонь, обов'язково в декількох точках.

  • Розраховуємо осьовий зазор, знайшовши різницю середньоарифметичних величин: отриманого товщини шестерень і глибини гнізда.

  • Наступним етапом, оглядаємо гніздо самого редукційного клапана. Якщо виявляємо на внутрішній поверхні гнізда грубі подряпини і інші глибокі механічні пошкодження, замінюємо кришку.

  • Виявивши, задираки або глибокі подряпини на редукційного клапані, його теж міняємо на новий.

  • Погнуту, треснувшуюлибо зламану замінюємо пружину.

  • Висота пружини в вільному стані повинна становити 4472 міліметра. Висота пружини під навантаженням 4±024 кгс, повинна бути 317 міліметра. При розбіжності замінюємо пружину.


  • Збираємо насос:



  • Ведену шестерню встановлюємо до корпусу фасками на зубцях.

  • Провідну шестерню теж фасками на зубцях прикладаємо до корпусу.

  • Перед установкою, шестерні змащуємо моторним маслом.

  • Потім встановлюємо кришку на корпус насоса і закручуємо кріпильні болти.

  • Змащуємо редукційний клапан перед установкою.

  • Встановлюємо його в гніздо, обов'язково дном вниз.

  • Потім встановлюємо пружинку і загортаємо пробку з ущільнювальним кільцем, також змазаним попередньо.

  • Вливаємо моторне масло в агрегат через трубку маслоприемника.

  • В кінці повної збірки проворачиваем шестерні насоса на пару повних обертів, щоб гарненько смазались всі робочі поверхні шестерень.


  • Ось ми і завершили ремонт насоса, встановлюйте його на місце по інструкції.