1 Інструкція по перевірці 1.1 Інструменти 1.2 Порядок роботи 2 Інструкція з розбирання масляного насоса Масляний насос ваз 2110
Якщо після запуску пуску двигуна вашого авто ваз 2110 горить і не гасне контрольна лампочка, що зображає маслянку. Можливо, вам потрібна заміна масляного насосу ваз 2110 проте не варто поспішати, перевірте інші можливі причини поломки методом виключення, може бути все набагато простіше, і ви зможете все поправити своїми руками.
Інструкція по перевірці
Отже:
Спочатку перевірте справність електричного ланцюга, що йде від датчика до панелі приладів . Киньте провід, що йде від датчика до двигуна на масу, лампочка згасне при справній ланцюга. Другою причиною може стати фільтр масла. Визначається така поломка, викручуванням датчика тиску масла.
Він повинен бути змочені олією, сухий датчик означає, що забився фільтр, або заїв його клапан. Коли заміна фільтра не дає ефекту, розбирайте піддон, і перевіряйте сам маслоприемник і стан його гумового ущільнювального кільця. Після цих перевірок залишається одна причина - це поломка самого агрегату. До відома:
На двигуні моделі ВАЗ 2110 встановлена комбінована система мастила. На машинах цієї моделі є шестереночный масляний насос, який розташовується в передньому торці блоку циліндрів. Спеціальні шестерні, що мають трохоидальное внутрішнє зачеплення, зменшують при обертанні механічні втрати. Сам масляний насос, оснащений повно - потоковим не розбірним фільтром. З перепускним і противодренажным і клапанами.
Це пристрій забезпечує хорошу циркуляцію масла, мастила через всі вузли ДВЗ (Двигуна внутрішнього згорання). Працює він за рахунок обертання колінчастого вала. Метод з'єднання з колінчастим валом відбувається безпосередньо, що характерно для всіх автомобілів ВАЗ, які мають передній привід. На повнопривідних і класичних моделях система доповнюється спеціальними передавальними частинами: ланцюгом ГРМ, проміжним валом, набором шестернею, які здійснюють передачу обертального моменту від колінчастого вала. Термін експлуатації цього насоса від 120 тис. км, він справно працює, коли двигун уже двигун пройшов капітальний ремонт. Проте в процесі експлуатації не виключені поломки. Якщо все ж потрібна заміна, масляний насос ваз 2110 вам краще вибрати з числа надійних фірм виробників.
Рекомендація: Якщо все ж необхідно знімати масляний насос, заодно і замініть передній сальник коленвала.
Інструменти
Набір рожково - накидних ключів Набір головок з тріскачкою Пара плоских викруток Порядок роботи
Отже:
Від'єднуємо мінусовий дріт від клеми акумуляторної батареї. Зливаємо масло з двигуна (через зливну пробку в піддоні картера). Виймаємо ремінь приводу розподільного валу. Попередження: Після того як зняли ремінь приводу ГРМ (ремінь газорозподільного механізму) не здумайте провертати колінчастий або розподільний вали, поршні можуть погнути клапани. Тоді ціна ремонту значно зросте, як і обсяг вироблених робіт.
Тепер знімаємо масляний картер. На двигунах, що мають систему вприскування палива, від'єднуємо колодку із проводами від датчика, який вважає обороти коленвала. За допомогою двох викруток, знімаємо шків з коленвала. Витягуємо шків двома викрутками
Якщо в пазу коленвала шпонка сидить щільно, дістаємо її, щоб не загубилася. Відвертаємо болти, що кріплять маслоприемник (болтів три, під болтами знаходяться плоскі шайби) та знімаємо маслоприемник. Очищаємо від бруду і промиваємо спиртом сітку маслоприемника. Коли сітка не відмивається або пошкоджена, виробляємо заміну маслоприемника. Замінюємо втратила пружність або пошматоване ущільнювальне кільце маслоприемника. Відкручуємо болти, що кріплять масляний насос до блоку циліндрів (їх шість) і знімаємо насос разом з прокладкою. Будьте уважні - під болтами розташовані плоскі шайби. Відкручуємо болти, що кріплять насос
Корисний рада: Кожен раз при знятті насоса замініть стару прокладку нової. Рекомендується ставити тільки прокладку, виготовлену на заводі, нестандартна прокладка має іншу товщину і викличе порушення ев роботи масляного насоса.
Повертаємо провідну шестерню насоса для правильної постановки на коленвал: виступи на шестерні повинні збігатися з лысками на коленвалу. Перш ніж встановити насос на місце, змащуємо крайку сальника маслом. При постановці насоса на місце, акуратно заправляємо робочу кромку його сальника на шийку колінчастого за допомогою дерев'яної палички. Тільки після цього закручуємо болти, що кріплять насос. Потім встановлюємо всі деталі тому в зворотній послідовності. Регулюємо натяжки ременя приводу розподілвалу. Для ваз 2110 заміна масляного насоса завершена. Залишається замінити масло у двигун.
А так само рекомендуємо подивитися відео по заміні масляного насоса.
Порада: При постановці відремонтованого або нового масляного насоса рекомендуємо замінити заодно і масляний фільтр.
Інструкція з розбирання масляного насоса
Для визначення характеру несправності, знятий насос потрібно розібрати:
Знімаємо прокладку. Спершу відкручуємо болт (1) і знімаємо датчик, реєструючий положення коленвала (2)(Фото № 2), який присутній на двигунах з механізмом паливного уприскування. Фото № 2 Знімаємо датчик, відкручуємо кріплення кришки і знімаємо кришку
Відкручуємо шість болтів і знімаємо кришку насоса. За допомогою двох викруток, піднімаємо корпус насоса так, щоб штифти на його корпусі змогли вільно вийти з отворів, що знаходяться в кришці насоса. Тепер знімаємо сам корпус, від'єднуємо його від кришки. Виймаємо шестерні насоса з кришки - спершу провідну, а за нею ведену. Виймаємо ведучу і ведену шестерню
Тепер відкручуємо пробку (кришку) редукційного клапана. Під нею знаходиться ущільнювальне кільце. Викручуємо пробку редукційного клапана
Оглядаємо кільце - сильно вичавлена, або пошкоджене обов'язково змінюємо. Дістаємо пружину редукційного клапана. Тепер дістаємо і сам клапан, постукуючи(акуратно) корпусом по дерев'яній підставці(підставка повинна бути чистою). Якщо клапан застряг, виймаємо його з допомогою тонкого і загостреного предмета, теж дерев'яного бажано, інакше можна пошкодити поверхні. Тепер уважно оглядаємо алюмінієву кришку. При виявленні слідів зносу, механічних пошкоджень або глибоких подряпин там де прилягають шестерні кришку обов'язково міняємо на нову. Подальший ремонт насоса виробляємо, оглянувши його корпус. На поверхнях корпусу (робочих) не допустимі сліди зносу, такі як-задираки, механічні пошкодження.
Виявивши їх, замінюємо корпус, не замислюючись. Розміри максимально прийнятного діаметра гнізда для веденої шестерні - 751 міліметр, тому вимірюємо діаметр, якщо він більше допустимого, нам доведеться міняти корпус. Тепер вимірюємо ширину фрагмента корпусу в його середній частині. Якщо вимірювана величина менше 34 міліметрів, корпус насоса так само підлягає заміні. Вимірюємо товщину шестерень. Товщина провідною за технічним вимогам повинна бути не менше 742 міліметрів.
Якщо раптом менше - міняємо шестерню. Та ж операція з веденою шестірнею. Якщо її товщина менше 735 міліметрів, вона теж підлягає заміні. Тепер переходимо до перевірки осьових зазорів шестерень. Перевіряємо лінійкою і щупом осьові зазори шестерень
Встановлюємо провідну шестерню назад в корпус, потім прикладаємо до корпусу сталеву лінійку і за допомогою щупа, вимірюємо зазор між лінійкою і шестірнею. Таким же чином, заміряємо зазор між лінійкою і другий (веденої) шестірнею. Для шестерень - ведучої і веденої гранично допустимі осьові зазори складають 012 мм і 015 мм відповідно. Якщо зазори перевищують ці величини, шестерні неодмінно підлягають заміні. Використовуючи розрахунки, можна отримати більш точні значення величини зазорів. Мікрометром для цього вимірюємо товщину корпусу насоса по всіх зовнішніх поверхнях. Товщину металу в зоні гнізд для обох шестерень вимірюємо за фрезерованим поверхонь, обов'язково в декількох точках. Розраховуємо осьовий зазор, знайшовши різницю середньоарифметичних величин: отриманого товщини шестерень і глибини гнізда. Наступним етапом, оглядаємо гніздо самого редукційного клапана. Якщо виявляємо на внутрішній поверхні гнізда грубі подряпини і інші глибокі механічні пошкодження, замінюємо кришку. Виявивши, задираки або глибокі подряпини на редукційного клапані, його теж міняємо на новий. Погнуту, треснувшуюлибо зламану замінюємо пружину. Висота пружини в вільному стані повинна становити 4472 міліметра. Висота пружини під навантаженням 4±024 кгс, повинна бути 317 міліметра. При розбіжності замінюємо пружину. Збираємо насос:
Ведену шестерню встановлюємо до корпусу фасками на зубцях. Провідну шестерню теж фасками на зубцях прикладаємо до корпусу. Перед установкою, шестерні змащуємо моторним маслом. Потім встановлюємо кришку на корпус насоса і закручуємо кріпильні болти. Змащуємо редукційний клапан перед установкою. Встановлюємо його в гніздо, обов'язково дном вниз. Потім встановлюємо пружинку і загортаємо пробку з ущільнювальним кільцем, також змазаним попередньо. Вливаємо моторне масло в агрегат через трубку маслоприемника. В кінці повної збірки проворачиваем шестерні насоса на пару повних обертів, щоб гарненько смазались всі робочі поверхні шестерень. Ось ми і завершили ремонт насоса, встановлюйте його на місце по інструкції.