Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками

24.12.14, Ваз
5481
  • 1 Ознаки протікання масла через штоки клапанів
  • 2 Необхідний інструмент і пристосування
  • 3 Як самому виготовити пристосування
  • 3.1 Попередня підготовка
  • 3.2 Послідовність розбирання
  • 4 Порядок складання

  • Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Сальникові ковпачки впускного і випускного клапанів
    Маслос'емниє ковпачки призначені для запобігання проникнення масла в камеру згоряння через отвори клапанні головки двигуна. Необхідність посадки штока клапанів в отвори з технологічним зазором, сприяє потраплянню масляної плівки в камеру згоряння.

    Тому потрібно ущільнення зазору, для чого передбачена установка сальникових ковпачків.


    Ознаки протікання масла через штоки клапанів


    Масло, при попаданні в зону високих температур, згорає, виділяючи блакитний дим. Якщо витік масла відбувається саме через штоки клапанів, дим буде з'являтися при запуску і зникати після прогріву двигуна.

    При цьому з'явиться надмірна витрата масла і утворюється масляний наліт на свічках.
    Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Суха і волога від масла свічки

    Необхідний інструмент і пристосування


    Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2106 проводиться безпосередньо на автомобілі, що значно прискорює роботу, так як не потрібно знімати, потім встановлювати назад головку блоку. Машину досить поставити в місце, захищене від пилу й атмосферних опадів.

    Затягнути ручне гальмо і поставити рукоятку перемикання швидкостей в нейтральне положення.

    Заміна маслозйомних ковпачків на ВАЗ 2106 вимагає наявності комплекту ковпачків і нової прокладки кришки головки, стандартний інструмент, пристосування:

  • Переноска;

  • Свічковий ключ;

  • Накидні ключи17 мм,13 мм;

  • Шестигранні внутрішні головки8 мм,10 мм,13 мм. з комірчиком;

  • Плоскогубці;

  • Пінцет;

  • Плоска викрутка;

  • Пруток м'якого металу толщиной8 мм.;

  • Динамометричний ключ;

  • Пристосування для стиснення пружин

  • Оправка для установки ковпачків

  • М'яка дріт.


  • Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Різні конструкції спеціальних знімачів для стиснення пружин

    Як самому виготовити пристосування


    Користуватися спеціальним пристосуванням зручно, так як немає необхідності його тримати руками, воно утримує пружини стислими за допомогою болта. Якщо немає такого пристосування, його можна виготовити своїми руками.

    Для цього достатньо мати два сталевих квадратних прутка 10х10 мм, довжиною 300 мм. Їх потрібно скріпити в трьох точках, по кінцях і посередині, таким чином, щоб між ними, на подобі рейок, залишався проміжок 12 мм, тоді ціна буде значно дешевше.

    Отже:

  • Кріпити можна будь-яким способом; болтами, хомутами, зварюванням, в місцях кріплення між прутками потрібно помістити металеві пластинки товщиною 12 мм, які і забезпечать необхідний зазор між прутами.

  • У зазор буде входити шток клапана при віджиманні пружин. Для установки клапанів, замість оправки, можна використовувати сталеву трубку довжиною 120 мм з внутрішнім діаметром 14 мм, і мідну шайбу з отвором, підібраним по ободу ковпачка.


  • Попередня підготовка


    Перед початком робіт бажано подивитися відео, заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2106 однозначно потрібно ретельно витерти поверхню верхньої частини блоку і кришку головки.

    Для зручності потрібно зняти корпус повітряного фільтра. Карбюратор закрити плівкою або тканиною від потрапляння бруду за час роботи. Викрутити свічки, зняти кришку з прокладкою.








  • Встановити четвертий циліндр у верхню мертву точку при такті стиску. Для цього колінчастий вал обертається до положення, при якому впускний і випускний клапани четвертого циліндра, залишаються в закритому стані до і після проходження поршнем ВМТ.

    Це визначається по зазору клапана з коромислом.

  • Положення поршня визначається виміром будь стрижнем через свічковий отвір. Перевірити збіг міток на зірочці і корпусі.


  • Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Перевірка збігу міток

  • Викруткою розігнути стопорну шайбу, накидним ключом17 мм. звільнити, але не відкручувати, гайку кріплення зірочки до розподільного валу.

  • Накидним ключом13 ммоткрутить на два оберти колпачковую гайку фіксації натяжного пристрою.

  • Максимально звільнити ланцюг.

  • Відкрутити повністю гайку, акуратно зняти зірочку з осі розподільного валу.

  • Щоб ланцюг не впала зі зірочки, треба її обв'язати дротом і разом з зірочкою підвісити на краю блоку циліндрів .


  • Послідовність розбирання


    Отже:









  • Відкрутити дев'ять гайок, утримують корпус розподільного валу, і зняти його разом з валом.

  • Викруткою підняти притискну пружину, з невеликим зусиллям витягнути натискний важіль, пружину висунути з-під стопори і вибрати назовні.

  • Через свічковий отвір між днищем поршня і клапаном щільно вставляється м'яка дріт, щоб клапан не падав при віджиманні пружин. Чим вище буде частина штока, в яку вставляються фіксують сухарики, тим менше потрібно буде віджимати пружини для їх установки.


  • Увага! Не допускається утримувати клапани твердими предметами, з'являється ймовірність подряпати поршень або циліндр.

  • На найближчу до клапана шпильку кріплення корпусу розподільного вала, як на фото накручується гайка, за яку захопленням чіпляється спеціальний знімач або кінець саморобного пристосування. Воно з двох сторін охоплює шпильку, впирається в нижню площину гайки і лягає на верхню тарілку пружин.

  • Шток клапана з сухариками пропускаються між прутками пристосування.


  • Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Віджимання пружин і зняття пінцетом сухариків

  • Натискаємо на важіль, пружини стискаються, тарілка з сухариками йде вниз, сухарики потрапляють у зону більш вузькій частині штока, і отримують можливість вийти із отвори тарілки. Потрібно пінцетом або плоскогубцями їх вибрати.


  • Увага! Забороняється сухарики витягати руками, так як можна защемити пальці.

  • Якщо сухарики залипли і не виходять при значному стиску пружин, потрібно, слабкими ударами молоточком по тарілці, їх вибити .


  • Пристосування звільняється і послідовно знімаються:

  • тарілка;

  • зовнішня пружина;

  • внутрішня пружина;

  • нижня шайба внутрішньої пружини;

  • шайба зовнішньої пружини.


  • Щоб зняти нижні шайби, потрібно підчепити їх викруткою.

  • Плоскогубцями захоплюється ковпачок, похитуючи, піднімається по штоку клапана.

  • Потім встановлюється новий маслосъемный ковпачок, і клапан збирається в зворотній послідовності.

  • Послідовно розбираються і збираються з новими ковпачками клапана четвертого та першого циліндрів.

  • Після цього, притримуючи зірочку, обертається колінчастий вал до переходу в ВМТ поршнів другого і третього циліндрів. Послідовно їх клапанах виробляються аналогічні роботи.

    Можна вважати, заміна масляних ковпачків на ВАЗ 2106 проведена.



  • Порядок складання


    Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Запресовування маслозйомних ковпачків за допомогою втулки

  • Шток клапана, сальник і ковпачок змащуються моторним маслом, на шток одягається сальником вгору відповідний клапану ковпачок. Опускається по штоку вниз, де щільно притискається до отвору з напрямної клапана.

  • До обода ковпачка притискається торець оправки, легким постукуванням молоточком по верху оправки, ковпачок утоплюється в отвір до упору. Ціна помилки при сильних ударах, пошкодження сальника або ковпачка, доведеться їх замінити.

    Пружини ставляться в зворотному розбиранні порядку.


  • Увага! Після установки пружин і зняття пристосування для стиснення пружин, потрібно з свічкового отвори прибрати пластину і постукати молотком по торцю штока, щоб сухарики сіли на своє місце. Робити це потрібно обережно, якщо сухарики неправильно стоять, пружини можуть вискочити.
    Ваз 2106: заміна маслозйомних ковпачків своїми руками
    Порядок закручування гайок кришки розподільного вала
    Кришка розподільного вала, як того вимагає інструкція, притискається динамометричним ключем зусиллям 8кг/м. затягуванням гайок в необхідній послідовності.