Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110 заміна поршневої - робимо своїми руками

24.12.14, Ваз
2345
  • 1 Поршнева група автомобіля ВАЗ 2110
  • 1.1 Зняття поршневих кілець
  • 1.2 Заміна поршневих кілець
  • 1.3 Установка кілець на поршень
  • 1.4 Як правильно виконати обкатку двигуна після установки нових кілець
  • 1.5 Правила обкатки автомобіля після установки нових кілець

  • Ваз 2110 заміна поршневої - робимо своїми руками
    Загальний вигляд двигуна ВАЗ 2110
    Багато неприємних думок доставляють водієві клуби сизого диму, що вириваються з вихлопної труби. Це найчастіше вказує на неприємний, однак, неминучий момент в житті автомобіля - ремонт двигуна.

    Поршнева група автомобіля ВАЗ 2110


    Коли автомобіль пройшов приблизно 150 тисяч кілометрів виникає помітний знос поршневої групи.

    Визначити це можна за такими ознаками:

  • підвищився витрата бензину;

  • нижче 10 кгс/см2 стала компресія двигуна;

  • збільшився витрата масла. За 1000 кілометрів пробігу рівень масла зменшився від максимальної до мінімальної позначки;

  • змінився колір вихлопних газів до сизого відтінку.


  • При заміні масловідбивних ковпачків витрата масла зменшується незначно. Тому виникає необхідність у діагностиці поршневої системи і заміна зношених деталей.

    Якщо гільзи і поршні мають допустимий знос, не більше 015 міліметрів, виконується тільки заміна поршневих кілець. На ВАЗ 2110 заміна поршневих кілець може бути проведена без зняття двигуна з автомобіля.

    В цьому випадку потрібно буде замінити під головку і піддон блоку прокладки. При виявленні інших деталей, що вийшли з ладу вони замінюються в процесі складання.

    Зняття поршневих кілець


    Робота виконується на ямі або естакаді. Для виконання роботи знадобляться набір ключів, динамометричний ключ, для обтиску кілець на поршні спеціальна оправлення.

    Порядок виконання робіт:

  • Знімається акумуляторна батарея, повітряний фільтр, карбюратор, датчик розподілу запалювання, вентиляційний шланг.

  • З піддону двигуна зливається масло.

  • Від'єднується датчик температури рідини для охолодження, з блоку двигуна викручується пробка і зливається охолоджуюча рідина.

  • Від головки блоку від'єднується «пічка».

  • Від'єднуються від впускного колектора шланга від вакуумного підсилювача гальм.

  • З патрубків розташованих спереду на головці блоку знімаються шланги.

  • Відкручується болт на хомуті, крепящем приймальню трубу вихлопних газів до коробки передач, і відокремлюють її від резонаторної труби.

  • Від'єднується приймальна труба до колектору від двигуна.

  • Відвертаються верхня і нижня гайки кріплення повітрозабірника. Остання кріпить одночасно і передню частину щитка, що захищає стартер від нагрітого вихлопного колектора.


  • Порада: Для спрощення зняття і установки щитка стартера краще видалити нижню вушко його кріплення.








  • Відвертаються кріплення захисного кожуха, що закриває ремінь приводу розподільного валу.

  • Послаблюється натяжка ременя, який знімається з зірочки распредвала.

  • Знімається зірочка.

  • Знімається задня кришка ременя.

  • Відкручуються гвинти кріплять голівку до блоку циліндрів.

  • Відкрутивши всі болти фіксують головку блоку, вона з погойдуванням відривається від блоку циліндрів і знімається разом з прокладкою.

  • Відкручується і видаляється кришка картера зчеплення.

  • Відвертаються гвинти, і знімається піддон картера двигуна.

  • Виймається з корпусу масляного насоса маслоприемник.

  • Відвертаються гайки шатунних гвинтів і знімаються шатунні кришки.

  • Відкручуються 18 гвинтів, що кріплять піддон, останній знімається.

  • За допомогою легкого постукування ручкою молотка, виштовхується поршень з верхнім вкладишем і шатуном вгору.


  • Ваз 2110 заміна поршневої - робимо своїми руками
    Витягування поршня з шатуном з циліндра

  • Аналогічно витягуються всі чотири поршня двигуна.

  • Шатун затискається в лещата, де встановлені губки з м'якого металу .

  • Без докладання великих зусиль обережно пальцями рук розлучаються замки на поршневих кільцях, знімаються по черзі два компресійних кільця з поршня.

  • Знімається одне маслосъемное кільце.

  • Знімається розширювач маслосъемного кільця.


  • Ваз 2110 заміна поршневої - робимо своїми руками
    Зняття розширювача масляного кільця

    Заміна поршневих кілець


    З допомогою старих поршневих кілець очищаються від нагару канавки поршнів.

    Перед тим, як буде проведена заміна поршневих кілець ваз 2110 їх випробовують з поршневим канавкам. При закусывании кільця його необхідно притерти на наждачним папері з дрібним зерном, покладеним на скло.

    Установка кілець на поршень


    Порада: необхідно стежити за другим компресійним кільцем. Воно досить жорстке, що забезпечує його крихкість, а це значить, що його легко можна зламати .









  • Коли виконується заміна поршневий ВАЗ 2110 необхідно враховувати, що кожному класу поршня відповідає нове поршневе кільце .

  • При виборі кільця необхідно звертати увагу на його позначення:



  • позначення відсутній на кільцях мають номінальні розміри;

  • при збільшенні розмірів ремонтного кільця в діаметрі на 04 міліметра воно має маркування - «40»;

  • на 08 міліметрів маркування - «80».


  • Перш ніж встановити кільце щупами вимірюється зазор між стінкою канавки і поршневим кільцем, яке буде встановлено в неї. На фото добре видно як це треба виконувати.

    Існує інструкція, згідно якої допустимі зазори в поршневих канавках для кілець повинні відповідати значенням, зазначеним у таблиці.





    Кільце




    Зазор між поршневим кільцем і стінкою канавки на поршні






    Компресійне кільце верхнє




    004 - 0075






    Компресійне кільце нижнє




    003 - 0065






    Маслосъемное кільце




    002 - 0055





    Ваз 2110 заміна поршневої - робимо своїми руками
    Перевірка зазору між стінкою канавки і поршневим кільцем

  • При перевищенні максимально допустимого зазору, необхідно, щоб була проведена заміна поршневих кілець на ВАЗ 2110.

  • Маслосъемное і верхнє компресійне кільця встановлюються написами «ТОР» або «ВАЗ» вгору.

  • Нижнє компресійне кільце орієнтується проточкою вниз.

  • Надягання кілець на поршень:



  • розсовується замок кільця в межах не більше, ніж це потрібно для того, щоб одягти кільце на поршень;

  • заводиться на поршень замок кільця;

  • заводиться тильна частина деталі.


  • На поршень нові кільця встановлюються від розширювача маслосъемного кільця. Коли кільце встановлено замок розширювача щодо замку кільця повинен бути розвернутий на 180 градусів.

    Коли всі кільця встановлені на поршень, необхідно виконати їх орієнтацію таким чином, щоб під кутом 45 градусів розташовувався замок верхнього компресійного кільця до осі встановлення поршневого пальця. На 180 градусів розгортається замок на нижньому компресійному кільці і на 90 градусів замок на маслосъемном кільці щодо замку на верхньому компресійному кільці.

  • У разі порушення технології установки кілець може олія проникати в циліндр, а це призвести до утворення нагару в камері згоряння на її стінках, з глушника буде димний випуск, і збільшиться витрата масла. На поршень кільця одягати можна тільки спеціальними щипцями або в спеціальному пристосуванні.

    Кільця, поршень і дзеркало циліндра змащуються новим моторним маслом.

  • Оправка надівається на поршень, нею обжимаються кільця, для їх самовстановлення необхідно злегка постукувати ручкою молотка по оправці.

  • Ліжка для вкладишів в кришці і шатуні насухо витираються і встановлюються вкладиші в нижню кришку шатуна.

  • Новим моторним маслом змащуються шатунная шийка колінчастого і внутрішня поверхня вкладишів.

  • Орієнтуючи стрілку на днище поршня таким чином, щоб вона була спрямована до шківа колінчастого вала поршень встановлюється в гільзу блоку.

  • Поршень топиться в циліндр. Для цього оправлення притискається до блоку, а за днища поршня простукивается ручкою молотка.

    Одночасно потрібно стежити, як просувається шатун до шийки колінвала.

  • На шатун встановлюється кришка, гайки затягуються моментом, приблизно п'ять кгс/м.



  • Порада: шатунні кришки не взаємозамінні. На кришці шатуна і на самій деталі вказаний номер циліндра, куди шатун може бути встановлений.

    Коли виконується заміна поршневий на ВАЗ 2110 цифри на шатуні повинні бути розташовані з однієї сторони.

  • Таким же способом виконується заміна поршнів на ВАЗ 2110 всіх решти.

  • Після установки останнього поршня двигун збирається в зворотній послідовності його розбирання.


  • Добре демонструється заміна поршнів ВАЗ 2110 на відео.

    Як правильно виконати обкатку двигуна після установки нових кілець


    Велике значення відіграє правильна обкатка автомобіля після проведення ремонтних робіт. Ставитися до цього потрібно так само уважно, як і до самого ремонту.

    Особливу увагу слід приділити тим вузлам, у яких деталі пов'язані з тертям між собою, а ККД залежить від правильних зазорів, з якими вони прилягають один до одного.

    Після установки нових поршневих кілець швидкість автомобіля на 1000 кілометрів пробігу не повинна бути більше 60 кілометрів на годину. Це потрібно для того, щоб деталі змогли притертися до гільзах і поршневим канавкам.

    Інакше ціна ремонту автомобіля буде наступного разу набагато більше. Основна мета обкатки - згладжування всіх мікронерівностей тертям деталей між собою, поки не буде досягнуто повне їх прилягання.

    А при сильному терті під час «притирання» виникає підвищене нагрівання деталей двигуна. Це і служить тому, що мотор повинен працювати з мінімальними, щадними навантаженнями.

    Правила обкатки автомобіля після установки нових кілець


    Отже:

  • Автомобіль не навантажувати повністю.

  • Своєчасно виконувати перемикання передач.

  • Не їздити по дорогах, які мають затяжні підйоми.

  • Постійно вести контроль рівня масла.

  • Намагатися уникати довгий простоювання в пробках і різкі прискорення.

  • Міняти масло і фільтр після 1000 кілометрів пробігу.


  • Дотримання цих правил забезпечить експлуатацію автомобіля на тривалий час в надійному стані.