Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна поршневий на ваз 2106: докладна інструкція

24.12.14, Ваз
4019
  • 1 Ремонт поршневий: на що слід звернути увагу
  • 1.1 Як демонтувати поршневу самостійно
  • 1.2 Послідовність розбирання
  • 1.3 Підбір деталей одного розміру, їх поєднання
  • 1.4 Установка поршнів і кріплення шатунів

  • Заміна поршневий на ваз 2106: докладна інструкція
    Заміна поршня
    Тиск робочих газів, що після займання паливної суміші перевищує 60 кг/см 2 , що створює осьову навантаження більше 3000 кг. і бічну навантаження до 250 кг. Висока температура вносить свій внесок в прискорення процесу руйнування, коли потрібна заміна поршня ВАЗ 2106.


    Ремонт поршневий: на що слід звернути увагу


    Сучасні матеріали і технології виготовлення деталей дозволяють експлуатувати двигун в дуже напружених режимах. Максимальна частота обертання колінчастого валу досягає ста оборотів в секунду.

    Поршень з шатуном при цьому двічі за кожен оберт (двісті разів в секунду) досягають швидкості поступального руху до 30 м/сек. і стільки ж разів повністю зупиняються, викликаючи величезні циклічні інерційні навантаження (вага при такому прискоренні збільшується більш ніж в тисячу разів).

    Тому технологи намагаються максимально полегшити поршень, виготовляють його з алюмінієвого сплаву з залитої сталевий пластиною , компенсуючої теплові деформації. Поршень має ребра жорсткості і тверде анодування, до вогняного поясу, що оберігає від прогоряння днище і канавку верхнього компресійного кільця.

    Тертя зменшується самими прогресивними марками масел з присадками. Але уникнути зносу неможливо, тому періодично, після певного пробігу проводиться заміна поршневий ВАЗ 2106.

    Краще робити це при появі перших симптомів:

  • підвищена витрата масла;

  • зниження компресії;

  • зменшення тяги.


  • Експлуатація автомобіля з проявами зносу, може призвести до таких пошкоджень, які потребують капітального ремонту, чому багаторазово зросте ціна.

    Як демонтувати поршневу самостійно


    В першу чергу необхідно ретельно вимити двигун, так як після розбирання складно буде запобігти попадання піщинок і бруду всередину. Двигун потрібно покласти на міцний стелаж висотою зручною для роботи.

    Підготувати ганчір'я, набір інструментів і пристосувань:

  • торцеві, накидні ключі і головки10 мм,12 мм,13 мм,14 мм,17 мм,19 мм,22 мм, і ключ36 мм.;

  • набір тонких плоских щупів;

  • нутромір;

  • мікрометр;

  • штангенциркуль;

  • динамометричний ключ;

  • пристосування для стиснення кільця на поршні;

  • втулка для установки поршневих пальців;

  • газова пальник;

  • молоток;

  • керн;

  • переносна лампа;

  • велика плоска викрутка.


  • Порада: Перед розбиранням своїми руками керном позначаються всі деталі, і робиться фото початкового розташування з номерами і мітками знімних деталей для можливості установки на своє місце у разі їх придатності.







    Послідовність розбирання


    Отже:

  • Двигун зі знятими головкою, піддоном і бічними кришками лягає на бік для можливості доступу до поршням і шатунам. Гайковим ключом36 мм. колінчастий вал провертається в положення максимального висунення гайок пари шатунів.

  • Головкою і довгим комірчиком потрібно відкрутити дві гайки, які кріплять кришку шатуна першого і четвертого циліндрів, можна будь-кого, але більш правильно дотримуватися обрану послідовність. Легким постукуванням молотка кришка зсувається з місця, що дозволить без зусиль її зняти з шпильок.

    Бажано попередньо познайомитися з етапами роботи з відео.


  • Порада: Кришки і шатуни становлять пару, при їх виготовленні остаточна розточування посадочного отвору проводиться в зібраному вигляді, тому вони мітяться номером циліндра і не можуть замінятися. Потрібно стежити, щоб номери при складанні співпадали і були спрямовані в одну сторону.

  • Дерев'яною рукояткою молотка, впираючись в шпильку, шатун з поршнем виштовхується назовні через верхню площину блоку циліндрів. Колінчастий вал провертається в положення максимального висунення гайок двох інших шатунів.

    Аналогічно розбираються всі чотири поршня. Розкручуються корінні підшипники, і знімається колінчастий вал для візуального огляду.


  • Увага: Кришки корінних підшипників мають позначення ризиками, дуже важливо ставити їх на своє місце, так як вони не взаємозамінні, цього вимагає технологія розточування та інструкція зборки.

  • Знімаються вкладиші з шатунів і кришок. При ремонті ВАЗ 2106 заміна поршневих кілець проводиться, починаючи з верхнього компресійного, послідовно знімаються всі кільця з поршнів, втулкою вибиваються поршневі пальці.

    Якщо є можливість, краще скористатися пресом. Деталі, блок промиваються гасом, обдуваються стисненим повітрям, канали охолодження і змащення продуваються.

  • Шліфовані поверхні протирають і перевіряються на наявність пошкоджень. Для огляду використовується переносна лампа, змінюючи кут освітлення зручно розглянути дрібні подряпини.

    Тріщини не допускаються, при їх виявленні доведеться замінювати деталі з шлюбом, в тому числі і блок.

  • Вимірювання зносу проводиться нутромером у чотирьох площинах, розташованих від верхньої площини на відстані 5мм., 15 мм, 50 мм та 90 мм. В кожній площині проводиться два виміру в перпендикулярних напрямках.


  • Заміна поршневий на ваз 2106: докладна інструкція
    Схема площин вимірювання діаметра циліндрів

  • В зоні першої площини циліндр практично не зношується, тому різниця розмірів покаже ступінь зносу. Якщо знос перевищує 015 мм, або на стінках циліндрів є вироблення або подряпини, блок необхідно розточити до їх повного видалення і довести до потрібного розміру і класу чистоти хонінгуванням.


  • Коли необхідна заміна поршнів на ВАЗ 2106 розточка циліндрів здійснюється в один з п'яти стандартизованих розмірів, що визначають клас точності позначаються латинськими літерами:









  • A 7900-7901 мм.;

  • B 7901-7902 мм.;

  • C 7902-7903 мм.;

  • D 7903-7904 мм.;

  • E 7904-7905 мм.


  • Після розточення циліндрів визначається розмір відповідних ремонтних
    Заміна поршневий на ваз 2106: докладна інструкція
    Розміри ремонтних поршнів, шатунів, поршневих кілець і пальців

  • Спідниця поршня має овальну форму, а по висоті конічну до верху, тому точний вимір вийде тільки на лінії перпендикулярній до осі пальця на уровне524 мм від поверхні днища.

  • Гарантований зазор, коли проводиться заміна поршнів ВАЗ 2106 в циліндрах повинен бути 005-007 мм, що досягається хонінгуванням. Виконати цю операцію можуть тільки професіонали в майстернях, що мають точний розточний верстат і спеціальну оснастку.

  • Шатуни і кришки не повинні мати рисок, задирів, якщо провернуло вкладиш, шатун стане непридатним, його потрібно буде замінити. Якщо колінчастий вал не потрібно перешліфовувати, шатуни вставляються номінальні вкладиші. Якщо шийки потрібно шліфувати, ставляться ремонтні вкладиші в залежності від зменшення діаметра шийки колінчастого валу на 025 мм,050 мм.,075 мм. и100 мм. Шатунні вкладиші одного розміру взаємозамінні.


  • Підбір деталей одного розміру, їх поєднання


    Вибираючи поршневий палець, потрібно керуватися кольоровими мітками на торці пальців, позначають три категорії з різницею діаметрів в чотири мікрона:

  • Синя 21970-21974 мм.;

  • Зелена 21974-21978 мм.;

  • Червона 21978-21982 мм.


  • Поршневий палець змащується моторним маслом і повинен входити в отвір бобишки поршня від невеликого зусилля пальців, і не повинен випадати під дією власної ваги. Якщо палець третьої категорії випадає, потрібно замінити поршень.

    Підібрані поршні повинні відрізнятися за вагою не більше ніж на 25 грама. Маса зазвичай вказується на днище.

    При необхідності, можна підганяти вага, протачивая поршень у місцях, указаних стрілками. Глибина проточки, при цьому, не повинна перевищувати 450 мм. від номіналу 594 мм.
    Заміна поршневий на ваз 2106: докладна інструкція
    Місця можливого видалення металу для підгонки ваги поршня

  • Коли шатуни і поршні пальці підібрані і перевірені, можна їх збирати. Для цього головка шатуна нагрівається газовим пальником до 240 0 З, (до темно-малинового кольору), на шатун надівається поршень, палець вставляється оправкою.

    Потрібно запресовувати дуже швидко і точно, так як після остигання шатуна палець зрушити дуже складно. Оправка і палець повинні бути підготовлені, лежати у зручному місці.



  • Порада: У разі непередбаченої затримки, наприклад випадкове випадання пальця, краще повторити нагрівання.


  • Після охолодження шатуна потрібно пристосуванням з упором і індикатором перевірити міцність установки пальця, він повинен залишатися нерухомим при впливі навантаження 4000 ньютон. Якщо індикатор зафіксує зрушення, доведеться ставити інший шатун з меншим отвором.

  • Щоб визначити, чи потрібна заміна поршневих кілець ВАЗ 2106 кільця перевіряються на придатність по зазору в замку, він не повинен перевищувати 045 мм, для цього кільце вставляється в циліндр на глибину близько 50 мм., для уникнення перекосу можна скористатися поршнем, і щупом заміряється зазор замку.



    Якщо зазор менше 025 мм, потрібно стикові межі спиляти болгаркою, якщо більше допустимого розміру, потрібно поміняти кільця.


  • Посадка кілець в канавки теж повинна мати певний зазор, який перевіряється щупом:

  • Верхнє компресійне кільце 45-80 мкм.;

  • Друге компресійне 25-60 мкм.;

  • Маслосъемное кільце 20-55 мкм.


  • В поршнях конструктивно вирішено питання плавного переходу в. м. т. шляхом зсуву отвори під палець на 12 мм. щодо осі симетрії вперед по руху. Тому на поршнях ставиться мітка, стрілка або літера «П», яка визначає сторону, яка повинна спрямовуватися при складанні вперед.

    Установка поршнів і кріплення шатунів


    Отже:

  • На поршнях послідовно встановлюються маслосъемное, друге і перше компресійні кільця. Заміна поршневих кілець на ВАЗ 2106 вимагає особливої уваги, так як чавунні кільця дуже крихкі і невелика помилка при разжимании може привести до поломки.

    Кільця обертаються стороною з міткою «Верх» або фаскою в бік днища, вичавлюються на вогняний пояс, потім проштовхуються до своєї проточці.

  • Кільця при цьому практично не розтискаються, а лише забезпечується можливість переміщення по поверхні поршня. Замок першого кільця повертається на тридцять градусів від осі пальця, інші кільця ставляться з розташуванням замків під 120 градусів відносно один одного.

    Таке розташування забезпечить рівномірність зносу стінок циліндрів. Поршні і вкладиші змазують машинним маслом, кільця стягуються оправленням, поршні по черзі вставляються у відповідні циліндри. Шатуни повертаються міткою вперед і одягаються на шийки колінчастого валу.

  • У кришки шатунів вставляються вкладиші виступом в паз, змащуються і кришки одягаються на шпильки своїх (по мітках) шатунів. Гайки наживлюються і закручуються динамометричним ключем з однаковим зусиллям 127 Н/м. Так проводиться заміна поршневої групи ВАЗ 2106.


  • Порада: Номери на шатунах і кришках повинні розташовуватися з одного боку.
    Виконати заміну поршневий самостійно цілком можливо, потрібно тільки дуже уважно дотримуватися потрібної послідовності.