Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
Поршневі кільця
Як правило, у Жигулів з втечею понад 150000 знос поршневої групи досить значний, а якщо ви до того ж власник, м'яко скажемо так, трохи поезженной невідомо ким і коли ремонтованої «копійки», то в 90% випадків вас чекає заміна поршневий на ваз 2101.
Причини зносу
Ось деякі з ознак зносу, на які вам слід звернути увагу в першу чергу:
На жаль, якщо всі ці ознаки ви помітили в своєму автомобілі, то двигуну може допомогти тільки заміна поршневий ваз 2101.
Найбільш відповідальним елементом в поршневої групи двигуна є поршневі кільця, які одночасно виконують кілька функцій:
Для оптимальної роботи кільця повинні рівномірно щільно прилягати до всієї поверхні циліндра проте, з часом геометрії циліндра змінюється, збільшуються зазори в канаках поршня, в стиках кілець, порушується їх пружність.
Як слідство порушена герметизація, гази проникають в картер двигуна, і починається підвищений знос всієї поршневої групи.
Робота поршневих кілець
По мірі збільшення зносу кількість газів зростає, вентиляція картера не справляється і в ньому значно підвищується тиск, яке сприяє витіснення масла через сальники колінчатого вала, прокладки і гніздо трамблера.
Цю малоприємну ситуацію може допомогти виправити заміна поршневих кілець на ваз 2101 тим більше що ціна заміни набагато нижче, ніж вартість ремонту всього двигуна, так як для цієї процедури нам знадобляться тільки нові кільця і прокладки піддону і головки блока.
Із спеціальних інструментів - оправка-обтиск поршневих кілець і динамометричний ключ, хоча при ремонті своїми руками можна впоратися і без них, зрештою, яка різниця, звідки ростуть руки, якщо вони золоті!
Заміна поршневих кілець
Отже, заміна поршневих кілець ваз 2101 відбувається на естакаді або на ямі, без зняття двигуна:
Увага! На початку роботи не забудьте зняти з мінусову клему акумуляторної батареї.
Зняття зірочки распредвала

Головка блоку циліндрів
Рада! Не забудьте перевірити стан шатунних вкладишів. За «доброго» для продовження ресурсу двигуна їх краще поміняти, зрештою, що б потім ще раз їх не розкривати .
Зняття старих кілець
На даному етапі вам надається можливість потренуватися в установці кілець. Тобто промацати своїми руками пружність металу, товщину канавки, спробувати витягнути та поставити кільце на місце, не боячись його зламати.
Очищення канавок поршня

У всесвітній мережі повно вигляді фото матеріалу про те, як замінити поршневі кільця на ваз 2110. Але так як ми всі роботи проводимо своїми руками, що передбачає мінімум спец інструменту, то я пропоную як варіант очищення канавок під кільця - очищення самим кільцем (яке витягли звідти, зрозуміло).
Перевірка зазорів поршневих кілець
В даному параграфі ми маємо всього два пункти:
У першому випадку розрахунковий (номінальний) зазор між стінкою канавки і першим компресійним кільцем повинен становити 0045-008 мм, другим компресійним 0025-006 мм і, відповідно, маслосъемное кільце - 002-0055 мм Допуск зносу для всіх зазорів 0015 мм



При великому - замінити.
Установка кілець на поршень
Ще раз, до вище сказаного, повторюся - дана інструкція передбачає, що заміна поршневих кілець ваз 2101 робиться тільки своїми руками, в приватному гаражі.
Тому ні яких «наворочених» інструментів ми за замовчуванням не маємо і для монтажу кільця на поршень і всього поршня з кільцями в циліндр використовуємо підручні матеріали. У нашому випадку цеконсервна банка.

Рада! Одна смужка повинна перебувати під «замком» кільця, для запобігання появи подряпин.
Звичайно ж, можна це дія зробити голими руками, але занадто великий ризик зламати кільця і подряпати поршень.
Установка поршня в циліндр двигуна
Змащуємо поршневі кільця маслом, вставляємо в блок циліндрів зверху і використовуючи саморобну оправлення вставляємо поршень в циліндр.
Увага! Під час даної процедури зверніть увагу, щоб кожний поршень постало саме в той циліндр, звідки його взяли, і знаходився в такому ж положенні, як і раніше. Маркування циліндрів повинна знаходитися на нижніх головках шатунів.
Вставляємо поршень
Складальний процес
Далі збираємо в зворотному порядку:


Сподіваюся, в даній статті я чітко виклав, як має відбуватися заміна поршневих кілець на ваз 2110 своїми руками. У висновку мені хотілося б дати ще один остання порада з приводу обкатки двигуна після проведеного ремонту.
Так як у нас один діагноз - ми власники вітчизняних «Жигулів», то до вибору запасних частин необхідно підходити з особливою увагою. Ні хто не застрахований від купівлі неякісних комплектуючих.
Тому, для запобігання можливих відхилень (усадка, сторонні включення в структуру металу, температурна деформація) першу тисячу кілометрів рекомендується проїжджати з навантаженням не більше 50% від номінальної, після чого масло слід замінити .
Увага! Саме навантаження, а не обороти двигуна! Обороти звичайно так само не варто піднімати більш ніж на половину від максимально допустимих, але погодьтеся, мотор по «повній» можна завантажити і на двох тисячах якщо педаль «газу» в підлогу уперти.
А особливо недовірливим дозволенно продовжувати період обкатки до п'яти тисяч, з замінами масла на першій і п'ятій тисячах кілометрів.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного