Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками

24.12.14, Ваз
5656
  • 1 Причини зносу
  • 2 Заміна поршневих кілець
  • 2.1 Зняття старих кілець
  • 2.2 Очищення канавок поршня
  • 2.3 Перевірка зазорів поршневих кілець
  • 3 Установка кільця на поршень
  • 3.1 Установка поршня в циліндр двигуна
  • 3.2 Складальний процес

  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Поршневі кільця
    Як правило, у Жигулів з втечею понад 150000 знос поршневої групи досить значний, а якщо ви до того ж власник, м'яко скажемо так, трохи поезженной невідомо ким і коли ремонтованої «копійки», то в 90% випадків вас чекає заміна поршневий на ваз 2101.


    Причини зносу


    Ось деякі з ознак зносу, на які вам слід звернути увагу в першу чергу:

  • Підвищена витрата палива;

  • Значний угар масла (рівень «max-min» за тисячу кілометрів пробігу);

  • Вихлопні гази сизого відтінку;

  • Компресія двигуна менше 9 .


  • На жаль, якщо всі ці ознаки ви помітили в своєму автомобілі, то двигуну може допомогти тільки заміна поршневий ваз 2101.

    Найбільш відповідальним елементом в поршневої групи двигуна є поршневі кільця, які одночасно виконують кілька функцій:

  • Герметизація камери згоряння (не допускають проникнення газів в картер двигуна);

  • Захист поршня від перегріву, шляхом передачі тепла від його головки до циліндру, який інтенсивно омивається охолоджуючою рідиною;

  • Рівномірний розподіл масляної плівки по поверхні циліндра при цьому, не допускаючи проникнення масла в камеру згоряння.


  • Для оптимальної роботи кільця повинні рівномірно щільно прилягати до всієї поверхні циліндра проте, з часом геометрії циліндра змінюється, збільшуються зазори в канаках поршня, в стиках кілець, порушується їх пружність.

    Як слідство порушена герметизація, гази проникають в картер двигуна, і починається підвищений знос всієї поршневої групи.
    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Робота поршневих кілець
    По мірі збільшення зносу кількість газів зростає, вентиляція картера не справляється і в ньому значно підвищується тиск, яке сприяє витіснення масла через сальники колінчатого вала, прокладки і гніздо трамблера.

    Цю малоприємну ситуацію може допомогти виправити заміна поршневих кілець на ваз 2101 тим більше що ціна заміни набагато нижче, ніж вартість ремонту всього двигуна, так як для цієї процедури нам знадобляться тільки нові кільця і прокладки піддону і головки блока.

    Із спеціальних інструментів - оправка-обтиск поршневих кілець і динамометричний ключ, хоча при ремонті своїми руками можна впоратися і без них, зрештою, яка різниця, звідки ростуть руки, якщо вони золоті!







    Заміна поршневих кілець


    Отже, заміна поршневих кілець ваз 2101 відбувається на естакаді або на ямі, без зняття двигуна:
    Увага! На початку роботи не забудьте зняти з мінусову клему акумуляторної батареї.

  • Зливаємо масло та охолоджувальну рідину. Так як старе масло ми вже використовувати не будемо, відкручуємо масляний фільтр;

  • Демонтуємо всі «навісне обладнання, яке заважає нам відкрутити піддон і головку блоку циліндрів, а саме вихлопну трубу, повітряний фільтр, привід газу з тросом підсосу, кришку клапанів і стартер;

  • Відкручуємо болт і знімаємо зірочку распредвала, попередньо зафіксувавши її викруткою;


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Зняття зірочки распредвала

  • Відкручуємо і знімаємо постіль распредвала і головку блоку;


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Постіль распредвала
    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Головка блоку циліндрів

  • Відкручуємо кріплення лівої опори двигуна, піднімаємо його і відкручуємо піддон;

  • Відкручуємо кришки шатунів і разом з шатунами виштовхуємо поршня вгору;

  • Дуже уважно виробляємо огляд поршнів на наявність тріщин і відколів, якщо огляд вас задовольнив, знімаємо старі кільця, очищаємо на поршнях канавки від нагару і встановлюємо нові кільця.


  • Рада! Не забудьте перевірити стан шатунних вкладишів. За «доброго» для продовження ресурсу двигуна їх краще поміняти, зрештою, що б потім ще раз їх не розкривати .

    Зняття старих кілець


    На даному етапі вам надається можливість потренуватися в установці кілець. Тобто промацати своїми руками пружність металу, товщину канавки, спробувати витягнути та поставити кільце на місце, не боячись його зламати.

    Очищення канавок поршня


    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Чистка канавки
    У всесвітній мережі повно вигляді фото матеріалу про те, як замінити поршневі кільця на ваз 2110. Але так як ми всі роботи проводимо своїми руками, що передбачає мінімум спец інструменту, то я пропоную як варіант очищення канавок під кільця - очищення самим кільцем (яке витягли звідти, зрозуміло).

    Перевірка зазорів поршневих кілець


    В даному параграфі ми маємо всього два пункти:









  • Бічний зазор;

  • Торцевий зазор.


  • У першому випадку розрахунковий (номінальний) зазор між стінкою канавки і першим компресійним кільцем повинен становити 0045-008 мм, другим компресійним 0025-006 мм і, відповідно, маслосъемное кільце - 002-0055 мм Допуск зносу для всіх зазорів 0015 мм
    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Бічний зазор

  • У другому випадку зазор для всіх нових кілець повинен дорівнювати 025-045 мм Допуск при зносі - 1мм.


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Торцевий зазор

  • При невеликому зазорі - кільця сточити.


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Сточування кільця
    При великому - замінити.

    Установка кілець на поршень


    Ще раз, до вище сказаного, повторюся - дана інструкція передбачає, що заміна поршневих кілець ваз 2101 робиться тільки своїми руками, в приватному гаражі.

    Тому ні яких «наворочених» інструментів ми за замовчуванням не маємо і для монтажу кільця на поршень і всього поршня з кільцями в циліндр використовуємо підручні матеріали. У нашому випадку цеконсервна банка.
    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Установка кілець

  • Вирізаємо з консервної банки металеві смужки, і встановлюємо їх по всій окружності, через рівномірні проміжки;


  • Рада! Одна смужка повинна перебувати під «замком» кільця, для запобігання появи подряпин.

  • Просуваємо потрібне кільце по металевих смужок в низ, поки воно не виявиться навпроти свого посадкового місця;

  • Піднімаємо смужки вгору, при цьому кільця лягають в канавку;

  • Далі операція повторюється по відношенню до всіх кілець.


  • Звичайно ж, можна це дія зробити голими руками, але занадто великий ризик зламати кільця і подряпати поршень.

    Установка поршня в циліндр двигуна


    Змащуємо поршневі кільця маслом, вставляємо в блок циліндрів зверху і використовуючи саморобну оправлення вставляємо поршень в циліндр.
    Увага! Під час даної процедури зверніть увагу, щоб кожний поршень постало саме в той циліндр, звідки його взяли, і знаходився в такому ж положенні, як і раніше. Маркування циліндрів повинна знаходитися на нижніх головках шатунів.
    Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Вставляємо поршень

    Складальний процес


    Далі збираємо в зворотному порядку:

  • Монтуємо масляний насос;


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Установка масляного насоса

  • Ставимо нову прокладку піддону і сам піддон;

  • Опускаємо двигун на місце і прикручуємо ліву опору;

  • Попередньо змастивши графитной мастилом, ставимо нову прокладку головки блоку циліндрів, направивши її центрові втулок;

  • При монтажі головки блоку, дотримуючись інструкції заводу-виробника, болти кріплення головки блоку затягуємо в певному порядку і з позначеним зусиллям, в чотири прийоми:



  • У встановленій черговості протягуємо болти з моментом у 20 Н/м (приблизно в пів сили);

  • Теж, але з великим зусиллям, з моментом у 70 Н/м;

  • У тому ж порядку всі болти доворачиваются ;

  • І ще раз протягуємо на .


  • Ваз 2101:правильна заміна поршневих кілець своїми руками
    Порядок затягування ГБЦ


  • По мітках встановлюємо положення колінчастого валу і, поєднавши мітки з допомогою зірочки, монтуємо постіль розподільного вала;

  • Ставимо на місце саму зірочку з одягненою на неї ланцюгом і затягуємо кріпить її болт;

  • Натягуємо ланцюг і прокручуємо двигун на пару оборотів, що б переконатися в правильності установки міток коленвала і натягу ланцюга;

  • У заключній частині монтуємо на місце всі «навісне обладнання, ставимо новий масляний фільтр, заливаємо охолоджуючу рідину, масло, ставимо клему акумулятора і заводимо двигун.


  • Сподіваюся, в даній статті я чітко виклав, як має відбуватися заміна поршневих кілець на ваз 2110 своїми руками. У висновку мені хотілося б дати ще один остання порада з приводу обкатки двигуна після проведеного ремонту.

    Так як у нас один діагноз - ми власники вітчизняних «Жигулів», то до вибору запасних частин необхідно підходити з особливою увагою. Ні хто не застрахований від купівлі неякісних комплектуючих.

    Тому, для запобігання можливих відхилень (усадка, сторонні включення в структуру металу, температурна деформація) першу тисячу кілометрів рекомендується проїжджати з навантаженням не більше 50% від номінальної, після чого масло слід замінити .
    Увага! Саме навантаження, а не обороти двигуна! Обороти звичайно так само не варто піднімати більш ніж на половину від максимально допустимих, але погодьтеся, мотор по «повній» можна завантажити і на двох тисячах якщо педаль «газу» в підлогу уперти.
    А особливо недовірливим дозволенно продовжувати період обкатки до п'яти тисяч, з замінами масла на першій і п'ятій тисячах кілометрів.