Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 - рекомендації майстра

24.12.14, Ваз
910
  • 1 Регламентні роботи з усунення підвищеної витрати масла
  • 1.1 Підготовчі операції
  • 1.2 Розбирання газорозподільного механізму
  • 1.3 Порядок демонтажу зношених деталей і їх заміна
  • 2 Складання газорозподільного механізму
  • 3 Регулювання зазорів в клапанному механізмі

  • Регламентні роботи, передбачені сервісною книжкою, мають на меті заміну швидко зношуваних деталей. Своєчасна заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 дозволяє забезпечити мінімальний витрата масла і знизити утворення нагару в камері згоряння.
    Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 - рекомендації майстра
    Зовнішній вид двигуна ВАЗ 2110
    Планова заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 як і деяких інших деталей двигуна передбачена рекомендаціями виробника. Як відомо, при виготовленні силового агрегату застосовується матеріали з різними властивостями: метали, полімери, гума тощо. Стійкість їх до зносу в парах тертя, впливу високих температур і хімічних речовин різні, а значить і ресурс неоднаковий.
    Швидше за все виходять з ладу гумотехнічні вироби, до яких і відносяться сальники клапанів. Вони найбільш схильні до руйнівної дії перерахованих факторів і припиняють виконувати свою функцію регулювання кількості мастильного матеріали на стержні клапана. Затікання надмірної кількості експлуатаційної рідини в циліндр призводить до різкого підвищення витрат.
    Інструкція з експлуатації передбачає необхідність перевірки рівня масла перед кожним виїздом. Виявлення постійної втрат рідини в картері в поєднанні з голубуватим вихлопом з характерним запахом, особливо при зміні режимів роботи свідчить про знос ковпачків маслозйомних і необхідності їх заміни. Існує керівництво з виконання таких операцій, з яким необхідно ретельно ознайомиться.

    Регламентні роботи з усунення підвищеної витрати масла


    Волзьким автомобільним заводом розроблені керівні документи по виконанню ремонту двигунів. У них прописано послідовність дій, так заміна сальників повинна проводитися на знятій головці двигуна. Ніхто не ставить під сумнів правильність керівних вказівок, проте без крайньої необхідності проводити розбирання двигуна в такій мірі не слід.







    Практичний досвід показує, що цілком можливо обійтися і без демонтажу головки. При виконанні робіт потрібно зафіксувати клапан нерухомо у верхньому положенні і майстри йдуть на хитрість, підпираючи його олов'яним прутком. Підійде циліндр із цього м'якого металу, який використовується в якості припою, його діаметр повинен бути 8-10 мм. Олово не дряпає деталі камери згорання і не кришиться.

    Підготовчі операції



  • Розглянемо виконання цих дій на прикладі звичайного двигуна ВАЗ 2111 на голівці якого 8 клапанів.

  • Насамперед, необхідно відключити акумуляторну батарею, бажано її повністю зняти з машини і прибрати в сторону.

  • Далі демонтуємо все навісне обладнання, яке обмежує доступ до місця виконання робіт: повітряний фільтр, насос паливний, трамблер або розподільник запалювання.

  • Послаблюємо ремінь газорозподільного механізму і знімаємо його .

  • Відкручуємо болт кріплення шківа і акуратно знімаємо його з валу.


  • Порада: Слід бути уважним, щоб не втратити шпонку, її бажано вийняти і відкласти до вже демонтованим деталей. Досвідчені майстри,як правило, розкладають елементи, на столі підстеливши тканину у порядку їх демонтажу. Це дозволяє уникнути плутанини.

    Розбирання газорозподільного механізму


    За допомогою головки на «10» викручуємо болти кріплення кришки головки і піднімаємо її. Не слід при цьому докладати надмірних зусиль для того, щоб уникнути пошкодження прокладки. Для демонтажу розподільного валу, добре відомого на фото, потрібно послідовно викрутити болти кріплення підшипників переднього і заднього, кріплення і шайби бажано пронумерувати і ставити при збірці на колишні місця.
    Тепер ми маємо доступ до місць установки клапанів і потрібно розібрати зворотний механізм. Для цього буде потрібно спеціальний пристрій, іменоване рассухаривателем. Це важеля пристрій дозволяє стиснути пружину і звільнити сухарі, утримують тарілку. Нерухомість клапана при цьому забезпечується вставленим через свічковий отвір алюмінієвим прутком.
    Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 - рекомендації майстра
    Використання спеціального пристосування важільного для розбирання
    Порада: Деякі майстри застосовують такий прийом: підбирається трубка потрібного діаметру і впирається в тарілку, а потім за її верхнього кінця наноситися різкий удар. Переміщення тарілки призводить до вивільнення сухарів, які залишаються в трубці. Однак слід пам'ятати, що для виконання такої дії потрібен певний навик, а неправильно поставлений удар може призвести до вигину стрижня.








    Порядок демонтажу зношених деталей і їх заміна


    При виконанні робіт своїми руками слід бути уважними і акуратними, щоб уникнути втрати деталей і не докладати великих зусиль, щоб не було поломок.
    Для того, щоб вийняти зношений сальник знадобитися спеціальна оправлення.

  • Одягаємо її на ковпачок і одним ударом досылаем втулку до упору

  • Виймаємо пристосування разом з ковпачком.


  • Розташування клапана в глибокому колодязі ускладнює інші способи демонтажу сальника. При використанні пассатиж або плоскогубців не можна ні в якому разі розгойдувати демонтируемую деталь або крутити, це може призвести до пошкодження стрижня клапана і направляючих. Перед установкою нового сальника краще зняти з нього пружину, що дозволить встановити його без пошкоджень. Перед виконанням цієї операції слід занурити деталь в масло.
    Збірка проводиться в зворотному порядку демонтажу.

  • Надягаємо пружину і тарілку на стрижень, використовуючи пристосування, стискаємо поворотний механізм і за допомогою пінцета ставимо на місце сухарики.

  • Обережно знімаємо навантаження, постійно контролюючи стан кріплення. Такі дії виконуємо для всіх 8 або 16 клапанів послідовно.

  • Після закінчення складання механізму виймаємо пруток і переставляємо під наступний клапан.


  • Сухарі потрібно осадити ударів по верхньому торця стрижня через выколотку з міді або бронзи. Це дозволить уникнути випадання кріплення з гнізд при запуску двигуна і пошкодження клапанів. При виконанні всіх дій слід ретельно стежити за тим, щоб в камери згоряння не потрапили сторонні предмети або забруднення, що може призвести до виникнення рисок на дзеркалі циліндра.

    Складання газорозподільного механізму


    Перед установкою розподільного вала і підшипників слід змащувати місця тертя машинним маслом, щоб уникнути повороту всуху. При цьому використовуються мастильні матеріали тієї марки, що залиті в картер двигуна. Распредвал укладаємо на опори в такому положенні, щоб штовхачі і кулачки першого циліндра не стикалися. Наступним пунктом буде установка підшипників.



    Надягаємо деталі на попередньо змазані шпильки без зайвих зусиль і тим більше ударів. Укладаємо на місце шайби і накручуємо гайки до торкання з поверхнею. При цьому необхідно перевірити входження направляючих в призначені для них отвори. Кріплення затягується визначеної у керівництві з ремонту послідовності з застосуванням динамометричного ключа.
    Бажано перед виконанням операції подивитися відео з коментарями. Встановлюємо на місце зубчастий шків, не забуваючи вкласти в проріз шпильку. Проворачиваем колінчастий та розподільчий вал в потрібні положення по мітках. Надіваємо ремінь і правильно натягуємо його. Провести перевірку нескладно, для цього необхідно схопити смугу вдлиной її частини і повернути його, якщо кут не перевищить 90? - операція виконана правильно.

    Регулювання зазорів в клапанному механізмі


    Для забезпечення високої щільності прилягання замикаючого пристрою до сідла в приводі залишається теплової проміжок. При нагріванні деталей відбувається розширення деталей і ці зазори зникають. У двигунах серії ВАЗ 2111 для зміни цих теплових проміжків використовуються калібровані шайби, а регулювання проводитися методом підбору потрібних вкладишів по товщині.
    Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 - рекомендації майстра
    Регулювання клапанів у двигуні ВАЗ2110
    Виставляємо колінчастий вал так, щоб мітка на шківі збіглася з рискою. Щупом перевіряємо тепловий зазор, інструмент повинен проходити з невеликим зусиллям. Вільне переміщення означає надто великий проміжок, утруднене ж навпаки - занадто малий. Для заміни вкладиша використовується спеціальне пристосування, яке забезпечує стиснення пружини.
    Після виконання всіх операцій для кожного клапана встановлюємо всі деталі і вузли на місця і встановлюємо акумулятор. Після перевірки виробляємо повну ревізію і виконуємо пробний запуск двигуна. Всі заходи по заміні не виглядають з боку складними, проте вимагають певного досвіду і кваліфікації, тому краще довірити професіоналам. Ціна такої роботи на більшості станцій технічного обслуговування прийнятна.