Заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 - рекомендації майстра
Регламентні роботи, передбачені сервісною книжкою, мають на меті заміну швидко зношуваних деталей. Своєчасна заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 дозволяє забезпечити мінімальний витрата масла і знизити утворення нагару в камері згоряння.
Зовнішній вид двигуна ВАЗ 2110
Планова заміна маслозйомних ковпачків ВАЗ 2110 як і деяких інших деталей двигуна передбачена рекомендаціями виробника. Як відомо, при виготовленні силового агрегату застосовується матеріали з різними властивостями: метали, полімери, гума тощо. Стійкість їх до зносу в парах тертя, впливу високих температур і хімічних речовин різні, а значить і ресурс неоднаковий.
Швидше за все виходять з ладу гумотехнічні вироби, до яких і відносяться сальники клапанів. Вони найбільш схильні до руйнівної дії перерахованих факторів і припиняють виконувати свою функцію регулювання кількості мастильного матеріали на стержні клапана. Затікання надмірної кількості експлуатаційної рідини в циліндр призводить до різкого підвищення витрат.
Інструкція з експлуатації передбачає необхідність перевірки рівня масла перед кожним виїздом. Виявлення постійної втрат рідини в картері в поєднанні з голубуватим вихлопом з характерним запахом, особливо при зміні режимів роботи свідчить про знос ковпачків маслозйомних і необхідності їх заміни. Існує керівництво з виконання таких операцій, з яким необхідно ретельно ознайомиться.
Регламентні роботи з усунення підвищеної витрати масла
Волзьким автомобільним заводом розроблені керівні документи по виконанню ремонту двигунів. У них прописано послідовність дій, так заміна сальників повинна проводитися на знятій головці двигуна. Ніхто не ставить під сумнів правильність керівних вказівок, проте без крайньої необхідності проводити розбирання двигуна в такій мірі не слід.
Практичний досвід показує, що цілком можливо обійтися і без демонтажу головки. При виконанні робіт потрібно зафіксувати клапан нерухомо у верхньому положенні і майстри йдуть на хитрість, підпираючи його олов'яним прутком. Підійде циліндр із цього м'якого металу, який використовується в якості припою, його діаметр повинен бути 8-10 мм. Олово не дряпає деталі камери згорання і не кришиться.
Підготовчі операції
Порада: Слід бути уважним, щоб не втратити шпонку, її бажано вийняти і відкласти до вже демонтованим деталей. Досвідчені майстри,як правило, розкладають елементи, на столі підстеливши тканину у порядку їх демонтажу. Це дозволяє уникнути плутанини.
Розбирання газорозподільного механізму
За допомогою головки на «10» викручуємо болти кріплення кришки головки і піднімаємо її. Не слід при цьому докладати надмірних зусиль для того, щоб уникнути пошкодження прокладки. Для демонтажу розподільного валу, добре відомого на фото, потрібно послідовно викрутити болти кріплення підшипників переднього і заднього, кріплення і шайби бажано пронумерувати і ставити при збірці на колишні місця.
Тепер ми маємо доступ до місць установки клапанів і потрібно розібрати зворотний механізм. Для цього буде потрібно спеціальний пристрій, іменоване рассухаривателем. Це важеля пристрій дозволяє стиснути пружину і звільнити сухарі, утримують тарілку. Нерухомість клапана при цьому забезпечується вставленим через свічковий отвір алюмінієвим прутком.
Використання спеціального пристосування важільного для розбирання
Порада: Деякі майстри застосовують такий прийом: підбирається трубка потрібного діаметру і впирається в тарілку, а потім за її верхнього кінця наноситися різкий удар. Переміщення тарілки призводить до вивільнення сухарів, які залишаються в трубці. Однак слід пам'ятати, що для виконання такої дії потрібен певний навик, а неправильно поставлений удар може призвести до вигину стрижня.
Порядок демонтажу зношених деталей і їх заміна
При виконанні робіт своїми руками слід бути уважними і акуратними, щоб уникнути втрати деталей і не докладати великих зусиль, щоб не було поломок.
Для того, щоб вийняти зношений сальник знадобитися спеціальна оправлення.
Розташування клапана в глибокому колодязі ускладнює інші способи демонтажу сальника. При використанні пассатиж або плоскогубців не можна ні в якому разі розгойдувати демонтируемую деталь або крутити, це може призвести до пошкодження стрижня клапана і направляючих. Перед установкою нового сальника краще зняти з нього пружину, що дозволить встановити його без пошкоджень. Перед виконанням цієї операції слід занурити деталь в масло.
Збірка проводиться в зворотному порядку демонтажу.
Сухарі потрібно осадити ударів по верхньому торця стрижня через выколотку з міді або бронзи. Це дозволить уникнути випадання кріплення з гнізд при запуску двигуна і пошкодження клапанів. При виконанні всіх дій слід ретельно стежити за тим, щоб в камери згоряння не потрапили сторонні предмети або забруднення, що може призвести до виникнення рисок на дзеркалі циліндра.
Складання газорозподільного механізму
Перед установкою розподільного вала і підшипників слід змащувати місця тертя машинним маслом, щоб уникнути повороту всуху. При цьому використовуються мастильні матеріали тієї марки, що залиті в картер двигуна. Распредвал укладаємо на опори в такому положенні, щоб штовхачі і кулачки першого циліндра не стикалися. Наступним пунктом буде установка підшипників.
Надягаємо деталі на попередньо змазані шпильки без зайвих зусиль і тим більше ударів. Укладаємо на місце шайби і накручуємо гайки до торкання з поверхнею. При цьому необхідно перевірити входження направляючих в призначені для них отвори. Кріплення затягується визначеної у керівництві з ремонту послідовності з застосуванням динамометричного ключа.
Бажано перед виконанням операції подивитися відео з коментарями. Встановлюємо на місце зубчастий шків, не забуваючи вкласти в проріз шпильку. Проворачиваем колінчастий та розподільчий вал в потрібні положення по мітках. Надіваємо ремінь і правильно натягуємо його. Провести перевірку нескладно, для цього необхідно схопити смугу вдлиной її частини і повернути його, якщо кут не перевищить 90? - операція виконана правильно.
Регулювання зазорів в клапанному механізмі
Для забезпечення високої щільності прилягання замикаючого пристрою до сідла в приводі залишається теплової проміжок. При нагріванні деталей відбувається розширення деталей і ці зазори зникають. У двигунах серії ВАЗ 2111 для зміни цих теплових проміжків використовуються калібровані шайби, а регулювання проводитися методом підбору потрібних вкладишів по товщині.
Регулювання клапанів у двигуні ВАЗ2110
Виставляємо колінчастий вал так, щоб мітка на шківі збіглася з рискою. Щупом перевіряємо тепловий зазор, інструмент повинен проходити з невеликим зусиллям. Вільне переміщення означає надто великий проміжок, утруднене ж навпаки - занадто малий. Для заміни вкладиша використовується спеціальне пристосування, яке забезпечує стиснення пружини.
Після виконання всіх операцій для кожного клапана встановлюємо всі деталі і вузли на місця і встановлюємо акумулятор. Після перевірки виробляємо повну ревізію і виконуємо пробний запуск двигуна. Всі заходи по заміні не виглядають з боку складними, проте вимагають певного досвіду і кваліфікації, тому краще довірити професіоналам. Ціна такої роботи на більшості станцій технічного обслуговування прийнятна.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного