Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: несправності коробки передач - рішення проблем

24.12.14, Ваз
7022
  • 1 Несправності КПП і причини
  • 1.1 Люфт коробки

  • Ваз 2109: несправності коробки передач - рішення проблем
    КПП ваз 2109 в розібраному вигляді
    Коробка передач (в скороченні КПП) є другим за важливістю після мотора агрегатом автомобіля, коли з'являються на ваз 2109 проблеми з коробкою, розбиратися з ними слід негайно, так як в подальшому проблема призведе до дуже неприємних наслідків. Тому, почувши на ваз 2109 шум у коробці слід негайно розібратися в його причини, так само треба чинити і з іншими проблемами а, розібравшись - вжити заходів до усунення і теж не затягуючи.


    Несправності КПП і причини


    Щоб визначить причини несправностей і знати, що з ними робити допоможе наша інструкція.

    Про що говорить нам «вилітають» (мимовільно вимикається) передача:

  • Якщо починає «вилітати» передача в коробці, це значить, що зносився блок шестерень саме цієї передачі

  • А так само зношені замки на муфті і шестірні, це вимагає їх заміни

  • Виникає така неприємність в разі порушення правил експлуатації машини, прописаних в керівництві заводом виробником

  • З-за неправильно обраного швидкісного режиму при перемиканні передач (рекомендується 3000-3500об.)

  • Занадто швидке переключення, не дочекавшись паузи (2сек.), і ще ж при несправному або неправильно (погано) відрегульованому зчепленні

  • Всі ці перераховані фактори створюють підвищене навантаження на синхронізатори передач, ас синхронізатора навантаження йде на блок шестерень і призводить до виходу з ладу

  • Ще варто додати, деякі господарі (при ремонті своїми руками) або некваліфіковані ремонтники, виходячи з різних міркувань, які не виконують заміну муфти включення передачі або розраховують, що проблема вирішиться лише заміною одного синхронізатора проблемної передачі

  • Скажу відразу, така непрощенна помилка зажадає незабаром повторного ремонту КПП для усунення цієї проблеми цілком

  • Варто відразу звернути увагу, що передує даній проблемі такий явний ознака, як «хрускіт», чутний при перемиканні цієї передачі

  • Своєчасна заміна синхронізатора допоможе вам уникнути згодом більш дорогого і тривалого ремонту

  • Однак у занедбаному стані розраховувати на мінімальний ремонт вже не доводиться, тим більше, якщо передача вже стала вискакувати сама, або не фіксується взагалі, ось вам ціна недбалого ставлення


  • В ваз 2109 шум коробки на нейтральній передачі говорить про таку проблему:

  • Кожна КПП - має допустимий межа гучності, який не є причиною несправності, так як безшумно жодна КПП не працює

  • Існує ГОСТ гучності стандартних кпп, він регламентує зовнішній шум - допускається в значенні 96 Децибел (Гост Р52231 від 2004року), а внутрішній шум у значенні 78Децибел ( Гост Р51616 від 2000року)

  • Коли коробка передач ваз 2109 шумить - шум може відбуватися від ряду (з'являється він в процесі роботи шестерень), а так само від підшипників

  • Крім цього на рівень вихідного шуму впливає неправильно підібране, або відпрацьоване свій термін масло в коробці, а так само недостатній його рівень

  • Шум може виникати при роботі двигуна, якщо його обороти нестабільні, або був встановлений спортивний распредвал, і коробка входить в резонанс з ним

  • Натискаючи на педаль зчеплення, вимикаємо коробку і шум зникає

  • А відпустивши педаль, ми знову чуємо роботу кпп, оцінити, наскільки критичний рівень шуму, той чи інший звук і є необхідність здійснити механічне втручання, тут вам може допомогти тільки грамотний фахівець, провівши діагностику на місці

  • Справа в те, що через Інтернет давати поради або якісь рекомендації щодо шумів вельми проблематично

  • Адже існує величезна кількість сторонніх шумів, які взагалі ніяк не відносяться до коробки, однак їх досить часто описують автолюбителі, і думають, що належать шуми саме коробці (шуми вижимного або ступичного підшипника та інші)

  • Звідси випливає, що без діагностики за місцем, для точного з'ясування причин шумів ніяк не обійтися


  • Якщо якась передача перемикається з хрускотом, це означає, що:

  • Прийшов 3-й етап в житті передачі, це коли вам варто для себе чітко вирішити, вбивати коробку далі або вчасно змінити синхронізатор

  • Всі передачі проходять ці чотири етапи:

  • Етап перший - це новий синхронізатор, включення щільне і жорстке

  • Етап другий - з часом сам синхронізатор, так і блок шестерень, поступово розробляється, і відбувається м'яке, практично без зусиль, включення передачі

  • Однак при інтенсивній експлуатації, другий етап частенько виходить дуже коротким або відсутня зовсім (це грубе включення передач, пропуски пауз при перемиканні, і повне недотримання при перемиканні швидкісного режиму)

  • Третій етап - це поява перших ознак того, що зносився синхронізатор, або в процесі роботи або ж через порушення правил використання КПП. Тоді передачі включаються з клацанням (або стуком) або «хрестом».

    Якщо ви на самому початку цього періоду не замініть синхронізатор, тоді вам буде потрібно заміна цілого блоку шестерень

  • Етап четвертий, передача вже «вилітає», або фіксується на дуже нетривалий час або зовсім перестає фіксуватися

  • Тоді вам вже буде потрібно ремонт коробки з заміною блоку шестерень в зборі (і шестерню, і муфту і синхронізатор)

  • Крім цього, передачі можуть перемикатися з клацанням, або «хрестом» за непрогрітій коробці, і при не відповідає технічним умовам в'язкості масла

  • Шуми в коробці при русі автомобіля на передачах, означають проблеми з підшипником, що знаходяться на вторинному валу, крім цього можливо, у вас дуже знизився рівень масла. Ремонт виконаний своєчасно допоможе вам уникнути додаткових витрат у подальшому

  • Стуки на суворо визначених передачах і під навантаженням і без неї означають скол або поломку зуба шестерні ряду або головної пари

  • Стуки в початку руху, або в процесі перемиканні передачі з однієї на іншу означають, що сателіти або вісь сателітів має підвищений знос (або навіть вироблення) і потрібно терміновий ремонт інакше не уникнути додаткових витрат фінансів


  • Увага: можлива навіть поломка осі, або самих сателітів, а це призводить (в 90%випадків) до дефектів корпусу (тріщини і сколи) що обов'язково закінчиться його заміною
















  • Якщо лопнула коробка на ваз 2109 вам вирішувати купувати нову, або все ж замінити корпус, по вартості і те і інше майже рівноцінні


  • Коли відбувається жорстке, або не чітке включення передачі це означає:

  • І, на жаль, а може на радість, повідомляє про те, що ваш синхронізатор в чудовому стані

  • Так як за жорсткість включення кожної передачі відповідає її синхронізатор і в самій найменшій мірі, ще блок шестерень

  • Частенько, на нових коробках, а так само відразу після виконання ремонту з заміною цих самих синхронізаторів і з ними блоку шестерень може спостерігатися утруднене (досить жорстке) включення

  • Запам'ятайте - це не є дефектом, тут потрібно бережна обкатка, значить, передачі з зусиллям не включати, обов'язково вичікувати паузу при перемиканні, у разі, якщо передача все ж не включається, застосовуємо подвійний вижим педалі зчеплення

  • Нечітке включення передачі пов'язано з неполадками механізму вибору передач, а так же, буває викликана проблемою з регулюванням куліси, або її опори (що часто зустрічається у ВАЗ з 010 сімейства)

  • Щоб точно визначити, вам необхідний огляд агрегату на місці, іншими словами діагностика куліси і коробки

  • Для 010 родини, особливо автомобілів Пріора, зазвичай потрібна дуже точна, і професійна регулювання (така зустрічається далеко не у всіх автосервісах з обслуговування цих машин), тому що це сімейство чутливо ставитися до такої процедури. Чим бувають викликані часто виникають проблеми з перемиканням передач


  • Люфт коробки


    Люфт коробки передач ваз 2109 - коли бовтається важіль, це відбувається від того:

  • Відразу слід перевірити стан шарніра кпп (карданчика), він має конусний болт кріплення, який досить часто розкручується, в результаті сервісних помилок

  • Тому, що в сервісах, що б відрегулювати кулісу, спеціально відкручують цей болт, потім можуть погано затягнути або взагалі забути про нього (з заводу, болт мертво «посаджений» на клей)

  • Виник люфт в самій кулісі - коли куліса зношується, виникає люфт місці з'єднання кулисной тяги та ручки, в такому випадку, вам буде потрібно виконати заміну лаштунки

  • Крім цього, вам варто звернути свою увагу, що люфт може бути викликаний поломкою поворотної пружини, що знаходиться в механізм вибору передач

  • В такому випадку, вам буде потрібно провести ремонт коробки з заміною механізму

  • До відома середня тривалість служби механізму перемикання 100тысяч кілометрів пробігу, або три роки експлуатації при їзді по місту

  • Останній випадок зустрічається дуже рідко, однак він теж має місце бути

  • Іноді конусний болт, що має набагато менші розміри (чим болтик карданчика), і знаходиться всередині коробки, під механізмом перемикання передач (болтик кріпить вилку самого механізму перемикання), розкручений

  • Цей болтик так само сідає на клей заводом, ніким не відкручується, і тому служить довго, проте він теж може розкрутитися в дуже рідкісному випадку і викликати люфт




  • Якщо у вас «дзвенить» куліса, тоді:

  • Дзвін лаштунки дуже поширена «хвороба» всіх вітчизняних авто, він зустрічається і на нових машинах, так би мовити «з нуля», і на всіх інших, як правило, виникає після втручання (ремонту, регулювання) у ходову частину

  • Іноді буває, що після такого втручання «лязги» і «дзвони» раптом пропадають, але це трапляється набагато рідше такого роду несправність прийнято вважати заводським дефектом, про нього давно відомо представникам Автовазу і вони начебто навіть роблять якісь спроби його усунення, поки без особливого успіху

  • Викликається проблема вібрацією агрегатів у зборі (двигун в зборі з коробкою), яка починає передаватися в салон через кулісу

  • Тут або дефект викликаний проблемами з вибором точок опори, або можливо, пов'язаний з самим кузовом

  • І раніше і зараз робилися спроби усунути чи зменшити цю проблему, шляхом постановки спеціального ущільнювального кільця в області куліси, з метою гасіння коливань (або вібрації)

  • Працює це тільки для Ваз 2108 - 2115 а так само їх модифікацій

  • Однак відразу варто відзначити, що така процедура не дає гарантії повного усунення проблеми

  • Зате з-за свого нетривалого часу виконання і прийнятної вартості, використовується досить часто

  • Однак для 010 сімейства, ця процедура абсолютно не підходить, а як допомогти, ніхто поки не придумав

  • Існують побоювання того, що при гасінні вібрації в кулісі, тут же підвищується навантаження на її сальник, а внаслідок цього, може виникнути текти, і без цього не рідкісне явище для кулісного сальника


  • Якщо відбувається зниження рівня мастила в КПП, це означає, що ваз 2109 тече коробка передач.

    Причин витоку масла може бути кілька:

  • Можливо, кришка картера не щільно закріплена, перевірте стан сальників валів, можливо, вони прийшли в непридатність

  • Можливо, терміново потребує заміни сальник коробки, перевірте щільність закручування зливної пробки, так само огляньте корпус агрегату на предмет тріщин

  • Основною причиною перегрівання є, недостатній рівень, або повна відсутність масла в КПП


  • Чому в цій інструкції немає фото - причина в тому, що знадобиться надто багато малюнків і фотографій, а якщо ще й поетапно, тоді можна взагалі створювати відразу цілу книгу. Простіше вам виявити свою несправність, а потім переглянути відео з усунення цієї конкретної проблеми.