1 Переробка лаштунки 2 Установка короткохідною лаштунки 2.1 Тепер збірка Звичайна куліса зверху, знизу лежить куліса перероблена на короткохідну
Короткохідна куліса кпп на ваз 2112 це новий популярний тюнінг, дозволяє зменшити хід важеля перемикає передачі, в підсумку маємо більш короткі передачі, які перемикаються більш чітко. Відшукати відмінності стандартної куліси кпп ваз 2112 від короткохідною здатний кожен.
Відмінності чудово видно на першій фотографії, розглянемо, як переробити короткохідну кулісу самостійно, а так само її переваги та недоліки.
Переробка лаштунки
Виготовити короткохідну кулісу своїми руками, цілком посильне завдання, так як один з мінусів такої модернізації є дорожнеча. Другим недоліком вважається те, що для перемикання знадобиться докласти трохи більше зусиль, проте це справа звички.
Управління коробкою більше нагадує руху джойстика. Однак спочатку давайте розберемося в теорії роботи короткохідною куліси, буде не зайвим згадати шкільні уроки геометрії.
Подивіться на фото внизу:
Літерами OF позначений важіль перемикання ПЕРЕДАЧ знаходиться в нейтральному положенні Щоб включити передачу, необхідно перемістити тягу (цифра 14) на відрізок AB (кріплення важеля 15 і тяги 14 знаходиться в точці В) Верхня кромка важеля 15 ( в точці F) переміщується у точку Е Важіль пройде відстань EF Необхідно зменшити цю відстань, тому що воно більше ходу кисті нашої руки Саме для цього нам необхідно збільшити довжину важеля на відрізок BD А крайня верхня точка важеля з гумовим набалдашником підніметься від точки F до точки М на розмір відрізка HF При цьому точка кріплення тяги до важеля буде теж піднята відповідно від точки B до точки D Таким чином, відстань від шарніра не змінилося, коробка передач у нас залишається на тому ж місці виходить AB=CD Зате видно, що відрізок GH став набагато менше, відрізка EF В зрештою, у нас виходить необхідне переміщення важеля на набагато меншу величину Геометрія переміщення стандартного і переробленого важеля, а так само точки розрізу і подовження для переробки
Звичайно, ви можете придбати все готове, і поміняти кулісу на СТО, якщо ціна не має значення, і не хочете возитися.
З теорією ми вже розібралися, так що пора переходити до практики:
Нам спочатку необхідно зняти кулісу з машини, як би безглуздо це не звучало Знімати кулісу цілком немає необхідності, потрібно лише розібрати її кульову опору Щоб зняти опору необхідно розтиснути металеве кільце, пластикові лапки розійдуться, і кулька опори вивільниться Біля коробки передач нам треба послабити хомут, і відключити тягу 14 Потім, акуратно простягніть тягу через чохол, який захищає від бруду Після цього потрібна допомога болгарки і зварника Болгаркою необхідно зробити розрізи в двох місцях, як зазначено на малюнку трохи вище праворуч Потім в розріз тяги треба вварить трубу Товщина стінок труби приблизно 3миллиметра, товщина листового металу виходить 6миллиметров, вваривается в розріз важеля Шматки трубки і металу повинні мати однакову довжину, інакше з'явиться перекіс, який не принесе нічого хорошого Подовження допустимо на 2-4сантиметра Нагадуємо ще один важливий момент - шарнір з гачком, застережний від випадкового включення передачі заднього ходу, теж підводиться і перестає потрапляти у проріз, зроблену на блокуючої пластини Тут два варіанти: або зовсім прибрати пластину, або підняти її на таку ж висоту, на якій розташовується шарнір Тепер, коли все готово, починаємо збирати тому Підводимо підсумки. Оскільки розбирання і складання виконували ми самі, фінансово крім оплати роботи зварювальника (а там її трохи) ми практично нічого не втрачаємо Якщо він ваш знайомий, то може бути зробить це безкоштовно, або попросить «літр», в будь-якому випадку, так буде набагато дешевше, ніж купувати готову кулісу Якщо все ж вважали за краще купити готову короткохідну кулісу, тоді вам стане в нагоді наступна інструкція Установка короткохідною лаштунки
Якщо ви не стали морочитися на переробку і знайшли, де продається короткохідна куліса кпп ваз 2112 в зборі.
Тоді займемося заміною:
Щоб отримати доступ до болтів, кріплення важеля коробки, нам необхідно зняти захисний декоративний чохол з нього разом з набалдашником Сам набалдашник нічим не прикручений до важеля, тому буде досить сильно потягнути за нього, щоб його зняти Тепер необхідно від'єднати тягу важеля коробки від кардана, щоб це зробити, спочатку необхідно послабити хомут з допомогою ключа на «13» Стягуємо вал з кардана Послаблюємо хомут ключем «13» і стягуємо з кардана тягу КПП
Переходимо в салон І знімаємо стопорне кільце, потім виймаємо важіль з кулькою і пружинкою з пластикового корпусу Знімаємо стопорне кільце, і тоді вийде важіль з кулькою і пружинкою
Потім витягуємо важіль з тягою в салон, щоб було зручніше, можете від'єднати від нього тягу, хоча витягується і без від'єднання, вже перевірено Спускаємося машину, щоб від'єднати карданчик тяги Першим ділом знімаємо з нього гумовий пильник, потім, скориставшись ключем «на 10» відкручуємо болт, який кріплять з лівого боку від карданчика Короткохідна куліса кпп ваз 21124 вимагає зміни Приоровского кардана на Калинівський Відмінності карданчиков тяги Калини і Пріори
Як помітно штоки карданчиков сильно відрізняються по довжині Ця проблема вирішується простим зменшенням «Калинівського» штока Зробити це необхідно, враховуючи тип короткохідною лаштунки Трапляються ситуації, коли шток може не повністю заходити В результаті чого важіль коробки зміщується в бік стоянкового гальма Виправляється це укорочуванням, якщо необхідно, знайте, що відрізати потрібно не більше 1-2сантиметров Ставимо «Калинівський» карданчик, попередньо змащуємо його зсередини мастилом «Літол» Болтик кріплення вкручується легко, тому що має конусоподібну форму, перетягувати, однак не варто Встановлюємо тяга через салон Встановлення зручніше виконати з помічником: щоб один тримав її в салоні за гумку, а другий і акуратненько простягав тягу Тепер збірка
І так у нас в руках короткохідна куліса кпп ваз 2112 зняття старої завершено, залишилося прикрутити нову кулісу:
Одягаємо на шток карданчика тягу Потім збираємо механізм, блокуючий випадкове включення задньої передачі, змащуємо пружний кулька Виконуємо регулювання важеля коробки Потім затискаємо хомут на тязі ключем «13» Примітка: Якщо збирати першим механізм, блокуючий випадкове включення задньої передачі, тоді з-за довгого штока може не вийти надіти на шток тягу карданчика. Укорочення карданчика може вирішити проблему. І не забуваємо натягнути на карданчик пильовик. Тепер відрегулюємо механізм блокує випадкове включення задньої передачі, оскільки після підгонки лаштунки він може не потрапляти на блокуючу пластину, за яку він зазвичай чіпляється Вирішується така проблема наступним чином: знімаємо пластину і регулюємо зачіп У самому кронштейні, крепящем пластину, є виріз, через який і відбувається зачеплення Наше завдання, виконати регулювання або модернізацію цього пластикового зачепа за допомогою наждачного паперу або напилка Короткохідна куліса кпп на ваз 21124 встановлено, насолоджуйтеся коротким перемиканням. Якщо є незрозумілі моменти, краще їх прояснити до виконання роботи з допомогою відео.