Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Коробка передач на ваз 2109 6 ступінчаста: особливості

24.12.14, Ваз
4635
  • 1 Призначення шостої передачі
  • 2 Інструмент і комплект деталей передачі
  • 2.1 Необхідно буде докупити
  • 2.2 Інструмент, необхідний крім стандартного набору
  • 3 Встановлюємо шестерню шостий швидкості
  • 4 Встановлюємо КПП після тюнінгу назад

  • Коробка передач на ваз 2109 6 ступінчаста: особливості
    П'ятиступінчаста КПП, розібрана і готова до доопрацювання
    Спочатку на автомобілях встановлювалися чотирьох ступінчасті коробки передач, цього було достатньо. Зараз змінилися умови, і швидкості стали зовсім інші, з'явилися п'яти і навіть шести ступінчасті агрегати, якими зараз оснащуються закордонні автомобілі.

    Коробка на 6 передач на ваз 2109 не випускається заводом. А можна своїми руками перетворити п'ятиступінчасту коробку в шестиступінчасту, і що при цьому зміниться?

    Зараз це вже можливо, і наша стаття розповість вам, як це зробити.


    Призначення шостої передачі


    Навіщо потрібна на ваз 2109 шоста передача?

    Зараз ми в цьому розберемося:

  • Любителям швидкої їзди, шоста передача необхідна виключно для того, щоб пересуватися «з вітерцем» по трасі, і насолоджуватися відсутністю дикого реву мотора на високих швидкостях

  • Іншим подобаються такі плюси, як, наприклад, швидкий, рівний і динамічний розгін, при цьому зберігаючи максимальну швидкість

  • Треті прагнуть зменшити витрата бензину з допомогою установки шостий швидкості

  • Проте, незважаючи на переваги, 6 передача на ваз 2109 подобається не всім

  • Противники доопрацювання КПП стверджують, що в такому тюнінгу немає ніякого сенсу, коли під капотом знаходиться штатний не тюнінгований двигун

  • Так що потрібна вам 6 передача ваз 2109 і чи варто возитися з її установкою, вирішувати тільки вам

  • Сьогодні в Інтернет - магазинах знайдеться безліч комплектів для тюнінга, у тому числі стандартних коробок

  • Замовити комплект додаткової передачі ви можете на автомобільному ринку або в спеціалізованих автомобільних магазинах

  • Головне, врахувати при цьому, якій ряд шестірень і головна пара вже встановлені на вашій машині, щоб працівники торгівлі могли привезти шестерні для шостий швидкості з відповідним співвідношенням зубів

  • Якщо зуби не будуть відповідати у співвідношенні з іншими шестернями, тоді коробка буде шуміти і прийде в непридатність швидко


  • Коробка передач на ваз 2109 6 ступінчаста: особливості
    Набір деталей для шостий швидкості
    Ціна установки на станції тих обслуговування шостої передачі буде становити не менше половини вартості її деталей.

    Інструмент і комплект деталей передачі


    У комплектацію додаткової (шостий) передачі входить:

  • Кришка коробки

  • Шток вилки, схожий на штатний, але з виконаної проточкою під кулька шостої передачі

  • Виготовити такий шток можна з штатного штока в умовах гаража, фото внизу


  • Коробка передач на ваз 2109 6 ступінчаста: особливості
    Перероблений штатний шток під шосту передачу

  • Шестерні 5-ту і 6-тій передачі первинного валу. Виконані вони єдиним блоком. Сідають на шліци нашого первинного валу

  • Спеціальна втулка для шестерні вторинного валу (вона подовжує вал)

  • Гайка (так звана деталь) первинного валу. Вона вставляється в блок шестерень і прикручується до первинного валу. А зверху на неї напрессовывают внутрішню обойму підшипника

  • Гайка для вторинного валу. Її конструкція аналогічна конструкції гайки первинного валу


  • Порада: Важливо розуміти, що шестерні 5-ту і 6-ту передач складають єдине ціле, тому шестірня 5-тій передачі кількістю і формою зубів у співвідношенні повинна відповідати іншим. Інакше отримаєте шум і гуркіт, і коробка пропрацює не довго.







    Необхідно буде докупити


    Отже:

  • Роликові підшипники, які запресовуються в кришку. Тут підходять зазвичай штатні підшипники для вторинного і первинного коробкових валів (великий і маленький)

  • Шестірню 6-тій передачі для вторинного валу

  • Підшипник голчастий (для цієї шестерні)

  • Маточину синхронізатора першої і другої передачі

  • Кільце синхронізатора. Блок.

  • Штатні стопорні кільця першої-другої передач, у кількості дві штуки

  • Болтик від РДТ (з різьбою М6 і голівкою під шестигранник)

  • І шпильки з різьбою М8 і довжиною не менше 70миллиметров, теж дві штуки

  • Якщо рядність шестерень КПП не 7 (голчастий підшипник 5-тій передачі встановлюється без дистанційного кільця), тоді потрібно купити дистанційне кільце

  • Гайки для валів купувати немає необхідності


  • Інструмент, необхідний крім стандартного набору



  • Шестигранник 12 міліметрів, з міцного металу, щоб був здатний витримати затягування з допомогою труби

  • Фіксатор для різьбових з'єднань

  • Дриль і шарошка під дриль (може знадобитися)

  • Болгарка


  • Встановлюємо шестерню шостий швидкості


    Інструкція по установці і порядок виконання:









  • Взяти стандартний набір інструменту для зняття і розбирання коробки і інструмент, описаний вище

  • Необхідно виконати всі процедури і вжити заходів безпеки, як при знятті коробки

  • Виконати зняття КПП(див. ВАЗ 2109 ремонт КПП: як виконується правильно ) за всіма правилами з помічником

  • Виконати розбирання коробки до зняття з неї корпусу включно


  • Коробка передач на ваз 2109 6 ступінчаста: особливості
    Коробка, розібрана до зняття корпусу


  • Замінюємо шток для вилки 5-тій швидкості на шток 5-тій-6-тій швидкості

  • Закручуємо корпус назад

  • Якщо відразу не вдалося встановити шестерні 5-тій передачі вторинного валу, через брак місця для голчастого підшипника, тоді беремо болгарку і шліфуємо або підшипник, або дистанційне кільце (виконуємо сточування на один міліметр)

  • Потім виконуємо надягання нижнього стопорного кільця маточини синхронізатора на втулку нашого вторинного валу

  • Потім вставляємо знизу сточенное нами дистанційне кільце, напрессовываем на вторинний вал втулку (при цьому можливо знадобитися попрацювати молотком)

  • При розбиранні, швидше за все, треба буде пожертвувати маточиною синхронізатора, навряд чи буде можливо спресувати її без пошкодження

  • Вставляємо голчастий підшипник 5-тій передачі

  • Потім встановлюємо дистанційне кільце для шестерні 5-тій швидкості

  • Вставляємо шестерню 5-й швидкості спільно з блоком шестерень 5-тій-6-тій швидкостей первинного валу

  • Потім встановлюємо блок. Кільце для синхронізатора 5-тій передачі

  • За ним слідом встановлюємо на маточину синхронізатора для першої-другої передач наш синхронізатор (від колишньої 5-тій передачі)

  • Напрессовываем на втулку від вторинного валу маточину в комплекті (зборі) з виделкою і муфтою, поки вилку не пригвинчуємо до штоку

  • Надягаємо друге стопорне кільце

  • Встановлюємо блок

  • Потім кільце синхронізатора 6-тій швидкості

  • Просовуємо шестірню 6-тій швидкості вторинного валу на її місце, для цього піднімаємо блок 5той-6-тій передачі первинного валу

  • Це робиться без підшипника, тому що інакше просто не лізе

  • Якщо виконати цю маніпуляцію не вийде, доведеться збирати блок 5-тій-6-тій швидкостей в руках

  • Потім можна вставляти голчастий підшипник 6-тій передачі

  • Включаємо 2-гу передачу за допомогою штока

  • Руками включаємо 5-ту передачу, при цьому, не вимикаючи другу

  • Ключем 6-гранником на 12 закручуємо гайку первинного валу

  • Потім робимо відмітку під болтик М6 на гаечке напроти отвору блоку 5-тій-6-тій швидкостей

  • Відкручуємо гайку назад

  • Робимо на ній спеціальну фіксуючу лунку, застосовуємо для цього болгарку (вам за місцем буде зрозуміло, де саме)

  • Зменшуємо висоту головки болтика від РДТ , щоб він більше не зачіпав їй за підшипник

  • Неодмінно змащуємо «Локтайтом» всі гайки валів, потім закручуємо їх

  • Закручуємо фіксуючий болтик з різьбою М6

  • Напрессовываем внутрішні частини від роликових підшипників на гайки валів

  • Впрессовываем в кришку коробки деталі підшипників

  • Замінюємо дві шпильки в корпусі КПП на придбані

  • Надягаємо кришку. Вона буде зачіпати за сталеву пластинку

  • Тому, при встановленні її нам доведеться сточувати кришку дрилем з шарошкой


  • Встановлюємо КПП після тюнінгу назад


    Коли будете встановлювати КПП, має 6 швидкість на ваз 2109 назад на машину вона буде зачіпати за лонжерон(див. Заміна переднього лонжерона на ваз своїми силами ), тому лонжерон доведеться підпилювати за місцем. Щоб уникнути цього, можна спробувати відшукати спеціальні опори для двигуна, які будуть опускати двигун з коробкою разом, і таким чином, допрацьовувати нічого при встановленні вже не доведеться

    Процес тюнінгу коробки не важкий, але в ньому багато важливих і можливо не зовсім зрозумілих нюансів, тому рекомендую подивитися відео з тюнінгу коробки.