1 Які несправності КП авто ВАЗ і методи їх усунення 1.1 Як зняти коробку передач з авто ВАЗ 1.2 Як розібрати КП ВАЗ 2112 1.3 Як оглянути і скласти дефектну відомість на КП 1.4 Як зібрати коробку передач Коробка передач ВАЗ 2112
Для забезпечення оптимального режиму роботи двигуна при русі автомобіля ВАЗ в різних умовах служить коробка передач. Пристрій змінює крутний момент передається на провідні колеса авто від двигуна при рушанні його з місця і розгін.
КП забезпечує рух машини заднім ходом, роз'єднує на тривалий час провідні колеса і двигун, що необхідно при стоянці і роботі двигуна на холостому ходу при русі.
На автомобілях ВАЗ використовуються механічні ступінчасті КП з зубчастими шестернями, з чотирма або п'ятьма ступенями передач, без урахування заднього ходу.
Перемикання передач виконується пересуванням шестерень сайту. Вони по черзі входять у зачеплення з іншими шестернями, або блокуються на валу синхронізаторами, які вирівнюють частоту обертання беруть участь у роботі шестерень і блокують одну з них із веденим валом.
Надійність роботи вузла забезпечує своєчасний ремонт коробки передач ВАЗ 2114. Причини, за якими визначається наявність несправностей у вузлі:
Нагрів елементів. Підвищений шум при працюючому двигуні. Немає перемикання передач. Передача «вибивається» на ходу. У даній статті будуть розглянуті рекомендації як зробити на авто ВАЗ ремонт коробок передач . Для того, щоб ціна операцій була менше роботи краще виконувати своїми руками.
Які несправності КП авто ВАЗ і методи їх усунення
Для авто ВАЗ 2114 коробки передач ремонт вимагається у випадках, наведених у таблиці.
Тут же і способи їх усунення:
Шум у КП
Причина поломок
Як усуваються
Почав шуміти підшипник
Змінюється дефектний підшипник
Зносилися зуби шестерень і синхронізаторів
Заміняються зношені деталі
Низький рівень масла в КП
Доливають масло. Усуваються причини течі
Виникло осьове переміщення валів
Змінюються елементи фіксують підшипники, або підшипники
Передачі включаються чітко або мимовільно
Зносилися кульки або гнізда штоків, загубилася пружність пружин фіксаторів
Встановлюються нові деталі
Зносилися блокуючі кільця синхронізатора
Змінюються блокуючі кільця
Поламалися пружини синхронізатора
Встановлюються нові пружини
Зносилися зуби муфти синхронізатора або вінця з зубцями самого синхронізатора
Змінюються муфта або шестерня
Витікає масло
Зносилися сальники валів - первинного і вторинного
Встановлюються нові сальники
Послабилася фіксація кришок картера КП, пошкодилися ущільнювальні прокладки
Підтягують гайки або змінюються ущільнювальні прокладки
Послабилося кріплення картерів зчеплення і КП
Підтягують гайки
Як зняти коробку передач з авто ВАЗ
На авто ВАЗ 2105 ремонт коробки передач починається зі зняття вузла з автомобіля.
Для цього:
Автомобіль ставиться на оглядову яму. Фіксується капот від випадкового його закриття. Відключаються: акумулятор, датчик ВМТ, тягове реле стартера. Від картера відключається «маса». Роз'єднуються картер зчеплення і датчик ВМТ один від одного. Від'єднується спідометр(див. Як правильно виконати ремонт спідометра ). Відключається вилка виключення зчеплення. Встановлюється скоба для підйому до шпильці, фіксує випускний колектор, двигуна. Підвішується на мотор вантажопідйомний пристрій. Знімаються кришка, встановлена знизу картера зчеплення і бризговики двигуна. З КП зливається масло. Вимикається світло заднього ходу. Від'єднується від штока вибору передач його тяга. Роз'єднуються коробка передач і двигун. Від кріплення від'єднуються півосі маточини на поворотному кулаці. Кульові шарніри, що знаходяться на важелях підвіски, від'єднуються від кулаків. Відводяться в сторони вали приводів коліс. Порада: Для полегшення роз'єднання півосей шестерні і приводу колеса треба разом з КП зняти і привід колеса, а потім выпрессовать шарнір на стендовій плиті.
КП знімається зі шпильок, прибирається кронштейн підвіски, який знаходиться у вушках лонжерона на корпусі машини. Витягується стартер. Роз'єднуються вал КП і ведений диск зчеплення . Знімається коробка передач. Порада: Коли виконується ремонт коробки передач ВАЗ 2115 необхідно уважно поводитися з пелюстками, які розташовані на натискної пружини. Не можна щоб на них спирався первинний вал, щоб деталі не пошкодилися.
Як розібрати КП ВАЗ 2112
Ремонт коробки передач ВАЗ 21213 починається після вузла очищення від бруду і ретельного миття зовні.
Далі інструкція по догляду і ремонту КП пропонує:
Встановити коробку передач у вертикальне положення. Відкручуються гайки, утримують задню кришку сайту. Від'єднується кронштейн троса зчеплення. Задня кришка від'єднується від картера КП. Для цього потрібно використовувати гумовий молоток. Прибирається ущільнювальна прокладка. Порада: Прокладку краще знімати акуратно. Якщо після огляду на ній не буде дефекту деталь можна встановити на місце.
Включаються на автомобілі третя, можна четверту, передача. Відкручується болт утримує вилку п'ятої передачі, після чого вона вимикається. Муфта синхронізатора разом з вилкою переміщається вниз так, щоб шліци муфти і шестерня увійшли в зачеплення. Простежити, щоб не проверталися вали. На обох валах КП відкручуються гайки. Синхронізатор для п'ятої передачі поддевается викруткою і разом з вилкою видаляється з коробки передач. З муфти витягується вилка. Порада: Синхронізатор потрібно знімати обережно, щоб з маточини не зійшла муфта. Це може призвести до втрати пружних кульок.
Прибирається з синхронізатора, що блокує п'яту передачу, кільце. Ведена шестерня для п'ятої передачі поддевается викруткою і знімається з вторинного валу. З голчастого підшипника витягується завзяте кільце. Знімається голчастий підшипник. На первинному валу видаляється ведуча шестерня для п'ятої передачі. Звільняється від фіксації, а потім витягується пластина підшипників. З вторинного валу для п'ятої передачі видаляються упорна шайба і втулка голчастого підшипника. З підшипники валів знімаються стопорні кільця. Вивертається пробка фіксатора. Пружина і кульки фіксатора акуратно витягуються. Звільняється від кріплення і видаляється задня опора двигуна. Викручується пробка фіксатора для заднього ходу. Кулька фіксатора пружина витягується з КП, яку попередньо потрібно нахилити. Прибирається кріплення до картеру зчеплення картер КП. З допомогою великої викрутки роз'єднуються картер зчеплення і коробка передач . Порада: Викрутку потрібно вставити в спеціальні пази, а потім колихають її роз'єднати вузли. Це дасть можливість звільнити прокладку без пошкодження.
Знімається картер коробки передач. Від фіксації звільняється вилка з допомогою, якої перемикаються дві перших передачі, шток піднімається, а потім витягається з сайту одночасно з вилкою. Звільняється від фіксації вилка перемикання четвертої та третьої передач. Виводиться з зачеплення головка шатуна, знімаються одночасно вилка і шток. З важеля виводиться, провертається і витягується головка штока для п'ятої передачі. Витягується стопорне кільце. Видаляється вилка і вісь шестерні заднього ходу. Знімається вилка заднього ходу
Виймаються первинний і вторинний вали. При цьому їх потрібно злегка похитувати. Первинний і вторинний вали витягуються
Витягуються диференціал і ведена шестерня головної передачі. Прибирається кріплення і забирається вузол перемикання передач. Знімається ущільнювальна прокладка. З вторинного валу спресовується передній підшипник з картера зчеплення, як видно на фото. Видалення переднього підшипника з картера зчеплення
Порада: При заміні підшипника первинного валу потрібно замінити сальник.
Витягується з картера зчеплення магніт. Після звільнення від кріплення знімається корпус привода спідометра з веденої шестерні КП. Змінюється ущільнювальне гумове кільце, при необхідності. Ведена шестерня з валом і ущільнювальне кільце прибираються з корпусу приводу спідометра. Вивертається з картера КП вимикач світла заднього ходу. Зсувається чохол з відбортовки на КП. Деталь призначена для захисту тяги приводу перемикання передач і фланця шарніра. Знімається зі штока перемикання передач шарнір. Прибирається захисний чохол. Прибирається фіксація важеля і штока, які потім витягуються з картера зчеплення. Змінюється сальник, якщо виявилися на картері зчеплення сліди підтікання масла. Як оглянути і скласти дефектну відомість на КП
На автомобілі ВАЗ 2115 ремонт коробки передач проводиться після складання дефектної відомості.
Для цього:
Ретельно оглядаються задня кришка і картерах зчеплення КП. На деталях не повинно бути відколів, тріщин.
На сполучених поверхнях відсутні ризики, вм'ятини, забоїни. Шкуркою для шліфування видаляються невеликі пошкодження.
При наявності великих дефектів деталі потрібно замінити. Перевіряються посадочні місця під підшипники в обох картерах. На них не допускаються сліди зносу. Перевіряються штока, службовці для перемикання передач. Потрібна заміна їх у разі задирок, вироблення місць для установки фіксаторів, наявність погнутості. Сильно зношені вилки перемикання передач вимагають заміни. Підлягають заміні зношені підшипники(див. Заміна підшипника в коробці передач ваз 2110: як зробити самому ), прокладки. Магніт потрібно очистити від частинок зносу. Тріщини, послаблення магнітних властивостей не допускається. Привалочные поверхні картерів зчеплення, КП і задній її кришки потрібно очистити від старого герметика. Як зібрати коробку передач
Після того як на автомобілі ВАЗ 2112 ремонт коробки передач виконаний її можна збирати.
Збірка вузла проводиться назад його розбирання, з урахуванням деяких рекомендацій:
Перед установкою в картер вторинного і первинного валів потрібно ввести в зачеплення зуби шестірень. Вилки встановлюються на штоки перемикання передач в такій послідовності: на перший шток встановлюється вилка для п'ятої передачі; на другому штоку, вилка третьої і четвертої передач; на третьому ставиться вилка першої і другої передач. Порада: На автомобілі ВАЗ 21213 ремонт коробки передач виконується з рясною мастилом трансмісійним маслом всіх тертьових деталей.
Ставиться на місце магніт. Наноситься герметик на площину по всьому периметру картера зчеплення коробки передач. Його наносять при монтажі задньої кришки. Якщо встановлена нова коробка передач ВАЗ 2115 ремонт її потрібен разі виявлення заводських дефектів.
Як виконати ремонт коробки передач ВАЗ 2105 можна подивитися на відео. Аналогічну конструкцію має і коробка передач ВАЗ 2101. Ремонт її виконується за тим же принципом.