Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

ВАЗ 2109: робимо ремонт КПП своїми руками

24.12.14, Ваз
31405
  • 1 Ремонт КПП ВАЗ 2109
  • 1.1 Розбирання коробки передач
  • 1.2 Огляд і дефектовка деталей КП
  • 2 Збірка коробки передач

  • ВАЗ 2109: робимо ремонт КПП своїми руками
    Коробка передач авто 2109
    Вибір швидкості руху автомобіля виконується механізмом, який називається коробкою передач. На авто ВАЗ 2109 встановлюється п'яти або чотирьох ступенів КП.

    Своєчасні діагностика роботи вузла, ремонт і заміна зношених деталей новими своїми руками забезпечує надійність роботи автомобіля. Ціна ремонту при цьому буде значно нижче, ніж при залученні до нього фахівців автосервісу.



    КПП ВАЗ 2109 ремонт вимагає у випадках:

  • Якщо нагріваються елементи вузла.

  • Є підвищений шум при роботі двигуна.

  • Не можна виконати перемикання передач

  • На ходу може передача «вибитися».


  • Ремонт КПП ВАЗ 2109


    Перед початком ремонтних робіт коробка передач знімається з автомобіля. Для цього машина ставиться на оглядову яму або підйомник, від випадкового закриття фіксується капот.

    Отже:

  • Від'єднуються акумуляторна батарея, датчик ВМТ, тягове реле стартера.

  • Провід «маси» відключається від картера.

  • Датчик ВМТ і картер зчеплення роз'єднуються один від одного.

  • Відключається спідометр.

  • Від'єднується вилка виключення зчеплення.

  • Для підйому двигуна до шпильці, яка фіксує випускний колектор, монтується скоба.

  • На вантажопідіймальний механізм підвішується мотор.

  • Знімаються бризговики двигуна і кришка, розташована внизу картера зчеплення.

  • Зливається масло з КП.

  • Світло заднього ходу відключається.

  • Від штока вибору передач від'єднується його тяга.

  • Двигун і коробка передач роз'єднуються.

  • Звільняються від фіксації півосі маточини поворотного кулака.

  • Від кулаків від'єднуються кульові шарніри, розташовані на важелях підвіски.

  • Вали для приводів коліс відводяться в сторони.


  • Порада: Якщо привід колеса і полуосевой шестерні важко роз'єднуються, необхідно коробку передач одночасно зняти з приводом колеса, а потім на стендовій плиті выпрессовать шарнір.

  • Зі шпильок знімається КП і забирається кронштейн підвіски, розташований у вушках лонжерона корпусу машини.

  • Знімається стартер.

  • Роз'єднується ведений диск зчеплення і вал КП, фіксуючий до двигуна картер.

  • З авто витягується коробка передач.


  • Порада: При ремонті КП потрібно звернути увагу, щоб на пелюстки, що знаходяться на натискної пружини, не спирався її первинний вал. Це може призвести до їх пошкодження.

    Розбирання коробки передач


    Ремонт коробки ВАЗ 2109 п'ятиступінчастою починається з очищення її від бруду і хорошою миття зовні.

    Отже:








  • Коробка ставиться вертикально вгору. Відкручуються гайки, фіксують задню кришку сайту.

  • Знімається кронштейн троса зчеплення.

  • За допомогою гумового молотка акуратно від'єднується задня кришка з картера КП.

  • Видаляється ущільнювальна прокладка.


  • Порада: Якщо прокладка акуратно знята і не має пошкоджень, її при складанні можна встановити знову.

  • Включаються третя або четверта передачі.

  • Відкручується болт фіксує вилку п'ятої передачі, яка потім включається. При цьому муфта синхронізатора переміщається вниз разом з вилкою таким чином, щоб в зачеплення з шестірнею увійшли шліци муфти.

  • Необхідно переконається, що вали не провертаються.

  • Відкручуються гайки на первинному і вторинному валах коробки передач.

  • Викруткою поддевается і знімається разом з вилкою синхронізатор п'ятої передачі.

  • Вилка виймається з муфти.


  • Порада: Зняття синхронізатора треба виконувати обережно. Не можна допустити сходу муфти синхронізатора з маточини.

    Інакше можуть розсипатися, фіксують синхронізатор, пружні кульки.

  • З синхронізатора видаляється кільце блокуючу п'яту передачу.

  • Підчепивши ведену шестерню п'ятої передачі викруткою її знімають з вторинного валу.

  • Завзяте кільце витягується з голчастого підшипника.

  • Голчастий підшипник для шестерні п'ятої передачі знімається.

  • Витягується з первинного вала ведуча шестерня цієї передачі.

  • Звільняється від кріплення і знімається пластина підшипників.

  • З вторинного валу видаляються втулка голчастого підшипника п'ятої передачі і наполеглива шайба.

  • Звільняється від стопорних кілець підшипники первинного і вторинного валів.

  • Відкручується пробка фіксатора.

  • Акуратно витягуються кульки фіксатора з пружиною.

  • Знімається задня опора двигуна, яка попередньо звільняється від кріпильних болтів.

  • Відкручується пробка фіксатора заднього ходу. Потім коробка передач нахиляється і з неї витягується разом з пружиною кулька фіксатора.

  • Відкручуються і гайки болт, що фіксують картер КП до картера зчеплення.

  • Використовуючи велику викрутку, роз'єднуються коробка передач і картер зчеплення.


  • Порада: Для того щоб не пошкодити прокладку для ущільнення викрутка вставляється в спеціальні пази і акуратно погойдується до роз'єднання вузлів.









  • Знімається картер КП.

  • Звільняється від кріплення вилка для перемикання перших двох передач, піднімає шток і витягується разом з вилкою з сайту.

  • Відкручується болт фіксує вилку для перемикання третьої і четвертої передачі.

  • Головка шатуна виводиться з зачеплення з сопрягаемой деталлю і одночасно з вилкою знімається шток.

  • Виводиться з важеля головка штока п'ятої передачі, який потім провертається і витягується.

  • Видаляється стопорне кільце.

  • Знімається вилка для включення заднього ходу.


  • ВАЗ 2109: робимо ремонт КПП своїми руками
    Зняття вилки включення заднього ходу

  • Видаляється разом з віссю шестерня заднього ходу.

  • Одночасно виймаються вали - первинний і вторинний. Для цього їх необхідно злегка похитувати з боку в бік.


  • ВАЗ 2109: робимо ремонт КПП своїми руками
    Витягування первинного і вторинного валів

  • Разом з диференціалом витягується ведена шестерня головної передачі.

  • Звільняється від кріплення і знімається механізм перемикання передач.

  • Видаляється ущільнювальна прокладка.

  • З картера зчеплення выпрессовывается на вторинному валу всередину картера передній підшипник, як показано на фото. Для його заміни необхідно зняти сальник.


  • ВАЗ 2109: робимо ремонт КПП своїми руками
    Випресовування переднього підшипника на вторинному валу картера зчеплення
    Порада: Заміну підшипника первинного вала необхідно виконувати з заміною сальника.

  • З картера зчеплення витягується магніт.

  • Відкручується гайка утримує корпус привода спідометра, який потім знімається з веденої шестерні сайту.

  • При необхідності на корпусі пристрою змінюються гумове кільце для ущільнення.

  • Корпус приводу спідометра звільняється від веденої шестірні з валом і ущільнювального кільця.

  • З картера КП вивертається вимикач для світла заднього ходу.

  • З відбортовки, розташованої на КП, зсувається чохол, який захищає шарнір тяги приводу перемикання передач і з фланця шарніра знімається кромка протилежна захисного чохла.

  • Відкручується болт, фіксуючий шарнір на штоку перемикання передач і шарнір знімається зі штока.

  • Видаляється захисний чохол.

  • Звільняється від кріплення і витягується з картера зчеплення важіль і шток.

  • Наявність слідів підтікання олії на картері зчеплення необхідно замінити сальник на штоку перемикання передач.



  • Огляд і дефектовка деталей КП


    Отже:

  • Візуально оглядаються картери зчеплення і задня кришка КП. Деталі не повинні мати тріщини і відколи.

    Сполучаються поверхні без рисок, ум'ятин, вибоїв. Шліфувальною шкуркою видаляються невеликі пошкодження.

    Сильні дефекти вказують на заміну деталей.

  • В обох картерах перевіряються посадочні місця для підшипників. Вони повинні бути без пошкоджень і слідів зносу.

  • Перевіряються штоки включення передач. Задираки, вироблення місць під фіксатори, задирки, погнутость вказують на заміну штоків.

  • Перевіряється сальник коробки . При патьоках потрібна заміна.

  • Перевіряються вилки перемикання передач. При їхньому сильному зносі потрібна заміна.

  • При зносі підшипників вони підлягають заміні.

  • Змінюються пошкоджені прокладки.

  • Від частинок зносу очищається магніт. Не допускається наявність тріщин, ослаблення магнітних властивостей.

  • Від старого герметика ретельно очищаються привалочные площині КП і картерів зчеплення, задньої кришки КП.


  • Збірка коробки передач


    Як виконати збирання вузла можна побачити на відео. Інструкція вказує, що складання виконується у зворотному порядку розбирання.

    При цьому враховуються деякі рекомендації:

  • Встановлення первинного і вторинного валів в картер необхідно проводити після введення в зачеплення зубів їх шестерень.

  • Вилки на штоки для перемикання передач повинні бути встановлені таким чином:



  • на першому штоку - вилка для перемикання п'ятої передачі;

  • на другому - вилка, перемикає третю і четверту передачі;

  • на третьому - вилка для включення першої і другої передач.



  • Всі тертьові деталі рясно змазують трансмісійним маслом.

  • На місце встановлюється магніт.

  • Перед тим як встановити на картер зчеплення картер коробки передач на площині по всьому периметру деталей наноситься герметик. Такий же розчин використовується при установці задньої кришки.


  • При правильному догляді і своєчасному ремонт коробки передач ВАЗ 2109 автомобіль буде надійно експлуатуватися тривалий термін.