Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2108: як провести ремонт кпп своїми руками

24.12.14, Ваз
3153
  • 1 Коли потрібен ремонт КПП
  • 2 Ремонт КПП ВАЗ 2108
  • 2.1 Розбирання КП
  • 2.2 Порядок розбирання диференціала
  • 2.3 Складання дефектної відомості
  • 3 Збірка коробки передач авто ВАЗ 2108
  • 3.1 Збірка диференціала
  • 4 Установка КПП

  • Ваз 2108: як провести ремонт кпп своїми руками
    Коробка передач ВАЗ 2108
    Для оптимального вибору режиму руху автомобіля служить КПП. У моделі ВАЗ 2108 встановлюється КП чотирьох або п'яти ступенів, об'єднана з головною передачею і диференціалом.

    Кілька значень може мати головна передача. Надійність вузла залежать від своєчасної діагностики його роботи, при необхідності заміни зношених деталей новими.

    Інструкція по обслуговуванню автомобіля пропонує якісно виконати ремонт коробки передач своїми руками, без залучення додатково фахівців автосервісу.


    Коли потрібен ремонт КПП


    На ВАЗ 2108 КПП ремонт вимагає у випадках:

  • Нагрівання елементів коробки передач.

  • Підвищеного шуму.

  • Відсутність перемикання передач.

  • Передача «вибивається» на ходу.


  • Ремонт КПП ВАЗ 2108


    Для усунення несправностей вузла його треба зняти з автомобіля.

    Для цього машина встановлюється на оглядову яму або підйомник. Піднімається і фіксується від випадкового закриття капот.

    Зсередини відсіку від'єднуються:

  • Дроти від акумулятора, датчика ВМТ і тягового реле стартера.

  • Від картера зчеплення провід «маси».

  • Роз'єднуються картер зчеплення і датчик ВМТ.

  • Видаляється трос приводу спідометра.

  • Звільняється вилка виключення зчеплення.

  • До лівої шпильці, фіксує випускний колектор, кріпиться скоба, яка потрібна для підйому двигуна.

  • На таль підвішується мотор.


  • Знизу авто:

  • Знімається нижня кришка картера зчеплення і бризговики двигуна.

  • З коробки передач зливається масло.

  • Вимикається світло заднього ходу.

  • Від'єднується тяга від штока вибору передач.

  • Роз'єднуються коробка передач і двигун.

  • Відкручуються гайки, фіксують півосі в маточині поворотного кулака.

  • Від поворотних кулаків від'єднуються кульові шарніри, встановлені на важелях підвіски.

  • У сторони відводяться вали приводів коліс.


  • Порада: При утрудненні роз'єднання приводу колеса і полуосевой шестерні авто, коробка передач знімається одночасно з приводом колеса і шарнір выпрессовывается з шестірні на стендовій плиті.








  • Знімається зі шпильок КП і витягується кронштейн підвіски, закріплений у вушках лонжерона кузова.

  • Знімається стартер.

  • Для роз'єднання веденого диска зчеплення і валу КП відкручується, фіксуючий картер двигуна, болт і зміщується коробка передач від двигуна.

  • Коробка передач витягується з автомобіля.


  • Порада: При монтажі коробки передач потрібно стежити, щоб її первинний вал не спирався на пелюстки, розташовані на натискної пружини. В іншому випадку їх легко можна пошкодити.

    Розбирання КП


    Ремонт коробки ВАЗ 2108 починається з промивки її і установки на плиту зручною для подальшої роботи.

    Отже:

  • Відкручується і знімається задня кришка пристрою, видаляється ущільнювальна прокладка.

  • З обох підшипників валів знімаються установчі кільця.

  • Видаляється кришка фіксаторів з гнізда витягуються кульки і пружини фіксаторів.

  • Викручується пробка і витягуються елементи, які утримують вилки заднього ходу.

  • Від'єднується і знімається картер зчеплення.

  • Витягуються вилки, штоки і вісь. Видаляється проміжна шестерня заднього ходу.

  • Одночасно виймаються два вала з гнізда роликопідшипників картера зчеплення, знімається диференціал.


  • Ваз 2108: як провести ремонт кпп своїми руками
    Первинний і вторинний вали одночасно витягуються з корпуса

  • З допомогою знімачів з картера зчеплення выпрессовываются зовнішні кільця підшипників диференціала і валів.

  • Звільняється від фіксації і знімається механізм вибору передач.

  • Зі штока відкручується і знімається гвинт фіксуючий важіль вибору передач.

  • З картера зчеплення витягується шток, як показано на фото.


  • Ваз 2108: як провести ремонт кпп своїми руками
    Витягування штока вибору передач
    Порада: Якщо немає необхідності шарнір і важіль вибору передач краще не знімати. Фіксують їх конічні гвинти додатково кріпляться спеціальним клеєм .

    Порядок розбирання диференціала


    Отже:

  • При заміні веденої шестерні відкручуються настановні гвинти і деталь спресовується з коробки диференціала.

  • З осі сателітів видаляється стопорне кільце і вісь выпрессовывается.

  • З коробки диференціала виймаються сателіти і напівосьові шестерні.

  • При необхідності за допомогою знімача спресовуються з коробки підшипники.

  • Механізм вибору передач розбирається, якщо його деталі потребують ремонту.


  • Складання дефектної відомості


    Перед початком робіт всі деталі очищаються від бруду, промиваються і обдуваються стисненим повітрям. Особлива увага звертається на підшипники.

    Отже:

  • Візуальному огляду піддаються картери зчеплення і коробки передач, кришка. Деталі не повинні мати тріщини, сколи, посадочні поверхні підшипників без зносу і будь-яких дефектів.

    Площині роз'єму картерів коробки передач і зчеплення не повинні мати рисок, відколів або вм'ятин, які можуть вплинути на герметичність вузла.

  • Оглядається задня кришка. Необхідно переконатися, що стан сапуна - робоче, бруду на ньому немає, без пошкоджень площину роз'єму кришки картера коробки передач.

    Від зношених частинок деталі очищається магніт.

  • Наявність на поверхнях невеликих вад усуваються зачисткою шліфувальною шкуркою. У процесі складання пошкоджені місця змащуються герметиком.

    Сильно зношені і пошкоджені елементи замінюються новими.

  • Навіть при наявності незначних ушкоджень проводиться заміна сальників коробки . Не більше 1 міліметра допускається знос на сальнику робочої кромки.

  • Всі прокладки для ущільнення краще замінити новими.

  • На валах перевіряються стан зубів на наявність сколів, зносу.

  • Посадочні шийки під підшипники валів повинні бути без задирів і зносу.

  • Не мати вм'ятин і зносу канавки поверхні валів і шліцьових з'єднань. В іншому разі можливе утворення зазорів між валом і маточинами муфт синхронізаторів.

    При великих зазорах деталі підлягають заміни.

  • Всі шестерні повинні бути без видимих сколів. В зачепленні пляма контакту робочих поверхонь зубів забезпечується на всій площині.

  • Особлива увага приділяється всіх типів підшипників. Не більше 005 міліметрів допускається радіальний зазор роликових і кулькових підшипників.

    При наявності пошкоджень на бігових доріжках, поверхнях роликів, голок або кульок вироби повністю підлягають заміні.

  • Виключається пошкодження штоків, вилок, важелів, які беруть участь у виборі передач. Ковзання штоків у втулках і отворах картера - вільне, без заїдань.

  • Звертається увага на торці зубів муфт. При зносі блокуючих кілець до утворення осьового зазору 06 міліметрів між торцями зубчастого вінця і блокуючого кільця, останні замінюються новими.

  • Якщо можливо, виконується усунення нерівностей, які створюють перешкоди вільному ковзанню муфт блокуючих кілець, оксамитовим напилком.

  • Візуально оглядаються осі сателітів, шестерні диференціала. Посадочні місця підшипників на коробці диференціалів.

    Незначні пошкодження усуваються дрібнозернистою шкуркою, при великих недоліках - деталі змінюються новими.


  • Ваз 2108: як провести ремонт кпп своїми руками
    Перевірка стану підшипників і посадочних місць під них

  • Перевіряються стан важеля, який бере участь у виборі передач заднього і переднього ходу, шайби і наполегливої втулки, осі і блокувальних скоб механізму вибору і перемикання передач. Сильно зношені деталі замінюються новими.

  • Ричаг шарової опори повинен вільно провертатися у вузлі, без заїдань, не мати вільного ходу. Не можна допускати деформації тяги приводу, захисний чохол - без пошкоджень. При необхідності, деформована тяга може бути виправлено або замінена на нову.


  • Як правильно виконувати перевірку деталей на відсутність дефектів можна подивитися на відео. При виконанні всіх робіт самостійно ціна ремонту буде значно нижче.








    Збірка коробки передач авто ВАЗ 2108


    Після того як на ВАЗ 2108 ремонт коробки передач закінчено її збирають у зворотній послідовності розбирання, враховуючи деякі рекомендації.

    Починаємо:

  • Знежирюються в маточині важеля і корпусі шарніра різьбові отвори, фіксуючі гвинти. На різьбу останніх наноситься спеціальний клей марки ТБ-1324 після чого гвинти затягуються.


  • Порада: Необхідно звернути увагу, що різні гвинти мають своє покриття й певний момент затяжки. Фіксуючий важіль - фосфатирован (має темний колір), при довжині 195 міліметрів його момент затягування становить 336 Н.м.

    Шарнір кріпиться кадмированым (золотистим) гвинтом, довжина якого 24 міліметра, а момент затягування дорівнює 191 Н.м.

  • На рідку прокладку ТВ-1215 або КЛТ-75ТМ встановлюються:



  • сальник первинного валу, по зовнішньому діаметру;

  • приводів коліс;

  • корпус сальника на штоку вибору передач.



  • При установці штока в картер зчеплення необхідно стежити за входом по всьому периметру фланця наконечника всередину канавки чохла.

  • В кульову опору на важелі перемикання передач закладається змащення ЛСЦ-15.

  • Назад розбиранні збирається вторинний вал. В зібраному вигляді встановлюються синхронізатори, які попередньо нагрівається до 100°С, а стопорні кільця муфт на них змінюються новими.

  • Для виключення заїдання на конусах шестерень блокувальників коліс, яке може виникнути при охолодженні деталей, перед тим як встановити нагріте синхронізатор на вал, необхідно встановити прокладку, що має форму вилки між торцями шестерень і блокуючими кільцями. Після охолодження деталей прокладка видаляється.

  • Блокуючі кільця синхронізатора встановлюються таким чином, щоб виступи меншої висоти були розташовані під пружини фіксаторів навпаки гнізд маточини. В іншому випадку зібраний вузол перемикати передачі не буде.

  • Полегшити установку фіксатора можна намазавши його кулька невеликою кількістю консистентного мастила, потім деталь закладається в сухар, пружина, з допомогою викрутки відводиться в сторону від гнізда і сухар ставиться на місце одночасно з кулькою. У ковзної муфті гніздо більшої глибини повинно розташовуватися напроти кульки.



  • Збірка диференціала


    Порядок виконання робіт зворотній розбиранню:

  • Перед початком потрібно шестерні і сателіти змастити моторним маслом. Необхідно врахувати, що не більше 04 міліметрів повинен бути зазор осьової шестерні піввісь. При це момент опору, що виникає при обертанні шестерні диференціала, не повинен бути більше 100 М.м.

    Збільшений зазор вказує на знос деталей диференціала, вони потребують заміни.

  • Встановлюється на коробку диференціала провідна шестерня приводу спідометра, потім з допомогою оправки напрессовываются внутрішні кільця підшипників.

  • Запресовується в спеціальне гніздо сальник штока, вставляється шток вибору передач в отвір картера, на штоку встановлюється важіль вибору передач. Гвинт для знежирення різьбового з'єднання наноситься спеціальний клей марки ТБ-1324.

  • Запресовуються в корпусі картері зчеплення зовнішні кільця підшипників обох валів, зібраних з сепараторами, внутрішні кільця цих підшипників напрессовываются на вали.

  • Встановлюється вузол вибору передач. Необхідно після установки переконатися, щоб важіль штока і важіль вузла вибору передач були розташовані правильно відносно один одного. Механізм вибору передач фіксується.

  • Сальник запресовується в картер зчеплення таким чином, щоб на відполірованому паску була розташована його робоча кромка.

  • На вали встановлюються кулькові підшипники, накручуються і затягуються динамометричним ключем гайки. Для фіксації гайок від розкручування їх расчеканивают, довжиною приблизно 4 міліметри.

  • Диференціал встановлюється в картер.

  • Вали разом з шестернями монтуються у вузол. Встановлюється вісь з розташованою на ній шестерні заднього ходу таким чином, щоб вилка останнього увійшла в паз на проміжної шестірні.

    Ставляться на місце штоки для перемикання передач, фіксуються вилки на штоках.

  • В гнізда картера укладається очищаючий магніт.

  • Розташовується між картерами коробки передач і зчеплення прокладка.

  • Підбирається і встановлюється регулювальне кільце в гнізді картера КП, запресовується зовнішня обойма конічного роликоподшипника диференціала.

  • Кріпиться привід спідометра.

  • На картер зчеплення ставиться картер КП і фіксується гайками. Підшипники обмежуються стопорними шайбами.

  • Монтуються вилки заднього ходу і фіксатори штоків, кріпиться кришка фіксаторів і корок у вилку фіксатора заднього ходу.

  • Підбирається регулювальне кільце підшипників диференціала, яке повинно забезпечити натяг підшипників 025 міліметрів.


  • Установка КПП


    Назад зняття встановлюється на автомобіль коробка передач.

    При цьому потрібно врахувати:

  • Необхідно переконатися в заміні стопорних кілець на внутрішніх шарнірах. Інакше можливе роз'єднання напівосьових шестерень і приводів коліс під час руху авто.

  • Мастило ЛСЦ-15 тонким шаром наноситься на шліци первинного валу, а мастило ШРУС-4 наноситься на направляючу втулку муфти підшипників для вимикання зчеплення. Центрується за допомогою оправки ведений диск зчеплення.

  • Виконується регулювання повного ходу педалі зчеплення і привід механізму перемикання передач.

  • Проводиться заливка масла до зазначеного рівня.


  • Як замінити масло в КПП Ви можете дізнатися на нашому ресурсі.
    Якщо в КПП ВАЗ 2108 ремонт і правильний догляд вузла виконується регулярно, автолюбитель збільшує ресурс експлуатації свого автомобіля.