1 Діагностика проблеми 1.1 Заміна сальника штока коробки передач ваз 2109 2 Заміна сальників шрусов 3 Причини замасливания зчеплення 3.1 Міняємо сальник первинного валу Повний комплект сальників: первинного валу, лівого і правого приводу, штока включення передач
Наша інструкція докладно розповість вам про усунення проблеми витоку олії з КПП по причині виходу з ладу сальников штока перемикання передач, первинного валу, або сальников внутрішніх шрусов. Заміна сальників коробки ваз 2109 можна здійснити двома способами.
Перший спосіб (при заміні сальника первинного валу) вимагає демонтажу коробки. Другий спосіб (заміна сальника на штоку або сальника шруса) проводиться без зняття КПП на самому автомобілі.
Спосіб без зняття коробки є більш швидким і простим, тому про нього мова в першу чергу.
Діагностика проблеми
Отже:
Ознаки, що вказують на необхідність заміни сальника КПП, це в першу чергу масляні сліди, залишені на асфальті після стоянки автомобіля. Перш ніж міняти сальник, вам слід попередньо переконатися, що справа саме в ньому. Оскільки причиною витікання масла частенько стає погано прикручений масляний фільтр. Несвоєчасне виявлення проблеми, пов'язаної з витоком масла, загрожує серйозними наслідками. Якщо ви вчасно не виявили витік масла з коробки, воно витече повністю, і тоді замість сальника, ціна якого 50-100 рублів, вам доведеться ремонтувати КПП(див. Ремонт коробки передач ваз 2109 - робимо правильно ), і ціна значно збільшиться. Щоб цього не допустити, необхідно періодично перевіряти рівень масла в двигуні і КПП. Недостатній рівень масла в КПП може проявитися характерним хрускотом, що виникають при перемиканні передач. Заміна сальника штока коробки передач ваз 2109
Вам буде потрібно:
Шило типу в'язального гачка або щось схоже. Ключі на 10 і на 13. Шило звичайне. Пластикова Пробка від пляшки мінералки. Заміна проводиться на оглядовій ямі або підйомнику.Якщо немає нічого, можна скористатися дешевою альтернативою у вигляді двох покладених плиском запасок.
Беремо дві дошки поміцніше, і в'їжджаєте на таке імпровізоване піднесення.Роботу, природно доведеться виконувати лежачи.
Увага: Після заїзду на яму або естакаду для ремонту, зафіксуйте автомобіль, заради власної безпеки використовуючи,ручник і додаткові противідкатні клини (башмаки).
Заміна сальника в коробці передач ваз 2109 проводиться в такій послідовності:
Добираємося до штока, що перемикає передачі, він прикритий зверху гумовим пильником. Якщо він пропускає масло, то знайти його дуже просто з масляного плямі (дивіться фото внизу). Шток, що перемикає передачі
Відгинаємо широку частину цього пильовика, щоб дістатися до розташованого під ним карданчика, що кріпиться до штоку. Для отримання доступу до сальнику, необхідно від'єднати карданчик від важеля перемикає передачі і від штока. Використовуємо для цього ключ на 13. Відкручуємо гайку повністю, це допоможе послабити з'єднання важеля з карданчиком. Дістаємо важіль з карданчика, включивши таким чином, 1-у або 3-ю передачу. Використовуємо ключ на 10 щоб від'єднати карданчик від штока, відводимо для цього важіль убік. Демонтуємо карданчик. Від'єднуємо кардан від штока
Далі знімаємо гумовий пильник, тепер ми бачимо причину ремонту - це сальник штока КПП. Він розташовується в спеціальному заглибленні - це місце де шток входить в коробку. Витяг цього сальника без застосування спеціального інструменту неможливо, тому беремо спеціальне шило і беремося за роботу. Ви можете використовувати саморіз, як варіант, принцип дуже простий - вам необхідно вкрутити саморіз в сальник і «відкоркувати» його немов штопором. Коли витягли старий можете приступати до заміни. Попередньо необхідно очистити, як слід посадочне місце від піску, олії, та інших забруднень. Тепер можна запресувати новий сальник в посадочне місце. Заміна сальника коробки передач ваз 2109 простіше здійснюється за допомогою пробки від пластикової пляшки:
Робиться це так,вирізам внутрішню частину пробки і встановлюємо через неї новий сальник. Можна обійтися і без пробки, це справа хазяйська. Виробляємо збірку важеля в послідовності зворотній розбиранню. Зверніть увага:
Коли замінили сальник або виробляли якісь роботи, пов'язані з кріпленням важеля КПП і карданчика, куліса, распологающаяся в салоні автомобіля сильно зміщується, що унеможливлює, в деяких випадках, перемикання швидкостей. Тут вся проблема криється в гвинті на 13 який з'єднує сам карданчик і важіль, що перемикає швидкості. Не кожному відомо, він (гвинт на 13) не тільки кріпить, але і регулювальний. Тому, по завершенні роботи, обов'язково перевіряємо, в якому положенні у вас знаходиться важіль і регулюємо, якщо необхідно, його положення. Тільки тепер ви можете сміливо збирати інструмент і мити руки. Після складання обов'язково перевіряємо рівень масла, якщо рівень низький необхідно долити його, після чого можемо перевірити роботу. Проїхатись пару кіл і переконатися, що масло більше ніде не підтікає. От і все, сподіваюся, наша інструкція була корисною для вас. Як ви самі переконалися в заміні цього сальника немає нічого складного, а переплачувати за послуги СТО немає ніякого сенсу. Заміна сальників шрусов
Отже:
Для заміни сальників внутрішніх шрусов (шарнірів рівних кутових швидкостей) обов'язково зливаємо масло з КПП.
Примітка: Заміна сальників шрусов проводиться без зняття коробки передач з авто для ваз 2109.
Для проведення заміни необхідно від'єднати від коробки приводи передніх коліс. Для цього: знімаємо захисний ковпак, і расконтриваем гайку маточини. Послаблюємо затягування болтів, що кріплять колеса і затяжку гайки маточини. Сама гайка маточини затиснута з великим зусиллям, тому рекомендуємо використовувати в якості важеля, відрізок трубки. Попередження:
При відкручування гайок маточин машина повинна стояти на землі! Послаблюємо і затягуємо болти, що кріплять колеса тільки на авто, що стоїть на землі. Цікавий момент для болтів 65-95 Нм (що відповідає 65-95 кгс-м).
Продовжуємо:
Затормаживаем автомобіль ваз 2109 стоянковим гальмом, встановлюємо упорні бруски (башмаки) під обидва задніх колеса автомобіля і піднімаємо передню частину, встановивши надійні опори. Знімаємо з машини переднє колесо. Потім відкручуємо до кінця і знімаємо гайку маточини. За допомогою викрутки знімаємо упорну шайбу. Виймаємо шплінт, фіксуючий гайку, що кріпить кульовий шарнір тяги до важеля. Дістаємо шплінт гайки, крепящей шарнір рульової тяги до важелю
Відкручуємо гайку, що кріпить кульовий шарнір рульової тяги. Спеціальним знімачем выпрессовываем пальця кульового шарніра цієї рульової тяги з важеля стійки . Відкручуємо два болта і від'єднуємо від поворотного кулака шарнір важеля нашої передньої підвіски. Знімаємо шарнір важеля підвіски
Відтягуємо поворотний кулак у бік разом зі стійкою і виймаємо з маточини хвостовик зовнішнього шарніра. Відводимо кулак зі стійкою в бік і дістаємо з маточини хвостовик шарніра
Використовуючи монтировку, видавлюємо хвостовик внутрішнього шруса з КПП. Видавлюємо монтуванням хвостовик
Примітка: Якщо ви будете знімати обидва приводу, то після зняття одного вставте на його місце в КПП технологічну кришку (або старий ШРУС) і тільки потім знімайте другий. Інакше шестерні диференціала обов'язково змістяться, і ви при складанні не зможете вставити ШРУС на місце
Знімаємо вал передніх коліс. Витягаємо ущільнювач шарніра за допомогою викрутки з корпусу коробки передач. Витягаємо сальник з корпусу
Потім запрессовываем новий за допомогою оправки відповідного діаметру до упору, робоча кромка дивиться всередину КПП. Запрессовываем новий на місце, оправленням відповідного діаметру
На цьому заміна сальників коробки передач ваз 2109 (сальников шрусів) завершена, установку шрусов виробляєте в порядку, зворотному зняттю. Як бачите виконати цю процедуру своїми руками не так вже й важко.
Причини замасливания зчеплення
Причина замасливания зчеплення - текти заднього сальника коленвала, або сальника первинного валу КПП.Трансмісійне і моторного масла мають різний запах.
Тому, досвідчений автолюбитель, може по запаху масла розпізнати, який з сальников вийшов з ладу і вимагає заміни.В цьому випадку вам доведеться знімати КПП з автомобіля.
Міняємо сальник первинного валу
Отже:
Для зняття коробки виконуємо зняття шрусов, як вже описано вище. Замість одного з шрусов вставляємо старий або спеціальну заглушку, щоб не розсипався диференціал. Відвертаємо болти кріплення (їх три) і знімаємо щиток корпусу зчеплення. Послаблюємо затягування болтів і гайок, що кріплять корпус зчеплення до блоку. Кладемо на фланці крил розташовані в районі опор стійок відповідні бруски з дерева і встановлюємо на них поперечний брус, щоб вивісити двигун. Попередження: Брус спирається виключно на фланці крил! Інакше ризикуєте пошкодити кузов.
Прицепляем двигун за рим за допомогою довгого болта з гаком до бруса. Для цього годиться міцна мотузка або дріт. Чіпляємо двигун за рим до бруса. Брус спирається тільки на фланці крил
Відкручуємо дві гайки, що кріплять задню опору двигуна до кузова. Відвертаємо гайку і дістаємо болт лівої опори. Відкручуємо три гайки, що кріплять ліву опору двигуна до КПП, і знімаємо опору. Відкручуємо три гайки, що кріплять ліву опору до КПП
Остаточно відкручуємо болти (три штуки) і гайку (із зворотного боку КПП). Знімаючи коробку передач з машини ваз 2109 спочатку відводимо її в горизонтальній площині від двигуна, щоб витягнути первинний вал з дисків зчеплення. Будьте акуратні, не пошкодите при цьому пелюстки пружини зчеплення. Знімаємо вижимний підшипник зчеплення. Відкручуємо три болти, що кріплять напрямну втулку (під болтами розташовуються пружинні шайби). Знімаємо напрямну втулку. Відкручуємо болти, які кріплять напрямну втулку. Знявши втулку дістаємо сальник
За допомогою відповідного дротяного гачка дістаємо сальник з КПП. Запрессовываем новий з помощьюоправки відповідного діаметру. Робоча кромка при цьому спрямована всередину КПП. Порада: Перш ніж встановити коробку передач на автомобіль ваз 2109 рекомендується змастити консистентним мастилом зовні поверхню направляючої втулки і шліци первинного валу, а так само вижимного підшипника. Отцентруйте ведений диск зчеплення за допомогою спеціальної оправки (підійде старий первинний вал з хорошими шліцами)
Встановлюємо на автомобіль коробку передач. Перед приєднанням приводів передніх коліс, замінюємо стопорні кільця на кінцях внутрішніх шрусов. Інакше з'являється ймовірність вискакування приводів коробки передач при русі автомобіля. Остаточно затягуємо гайку, що кріпить розтяжку до важеля на навантаженої підвісці, в той час, коли автомобіль вже стоїть на землі. Замініть у коробці масло(див. Ваз 2109 заміна мастила у кпп - робимо правильно ). Ось так проводиться заміна сальників, нічого надскладного в цьому немає, додатково ви можете подивитися відео.