Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками

24.12.14, Ваз
8836
  • 1 Діагностика КПП
  • 2 Розбирання КПП своїми руками
  • 2.1 Перевіряємо деталі коробки на наявність дефектів

  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    КПП ваз 2108
    Перш ніж почати ремонт коробки передач ваз 2108(надалі за тексту КПП), необхідно провести ретельну діагностику. Наша інструкція допоможе вам визначити проблеми, не розбираючи КПП.

    Наводимо повний список несправностей і симптомів, за якими їх визначають.


    Діагностика КПП


    Шуми, виття шестерень в коробці, при цьому важіль коробки знаходиться в нейтральному положенні.

    Підвищений шум при роботі КПП можуть бути викликані такими причинами:

  • Низький рівень масла, або масло потребує заміни. Зливаємо старе і заливаємо Нове масло потрібної марки. Перевіряємо старе масло з коробки на наявність металевих частинок або води;

  • Зношені підшипники первинного валу коробки;

  • Виникли дефекти зубів шестерень;

  • Сталося осьове зміщення одного або декількох валів;

  • Шум так само можливо виникає при змінах крутного моменту вала двигуна. Перевірте, змінюючи величину оборотів на холостому ході, і простежте, зникає шум чи ні.


  • Усуває несправності заміною (або додаванням олії) або заміною зношених частин.

    Утруднене перемикання - може означати:

  • Неповне вимикання при натисканні на педаль зчеплення;

  • Поламався механізм перемикання;

  • Виник дефект шарніра;

  • Ослабли гвинти, що кріплять шарнір або важіль штока перемикання;

  • Зігнувся важіль перемикання;

  • Деформована тяга приводу управління самим механізмом перемикання або реактивна тяг;

  • Порушення регулювання приводу перемикання.


  • Тут необхідно відрегулювати або замінити пошкоджені або несправні деталі КПП.

    Не перемикаються передачі 1-ша - 2-га, 3-тя - 4-та або 5-тая - задній хід (перемикаються за допомогою однієї вилки).Відбулося зміщення в корпусі КПП втулок фіксатора штока даних передач

    Мимовільне вимикання (чутний хрускіт при перемиканні) відбувається з таких причин:

  • Пошкодження і зносу зубів шестірень і муфт;

  • Підвищена вібрація агрегату на кріплять опорах;

  • Не повне включення з-за порушеною регулювання приводу;

  • Вимикання 3-4-5 передач мимоволі відбувається при ослабленні гайки вторинного валу;

  • Поламалися пружинки фіксаторів штоків;

  • Зносилися штоки передач;

  • Деформовані і зношені вилки.


  • Потрібно замінити всі пошкоджені або зношені деталі, відрегулювати сам привід.

    Шуми або хрускіт, чутні при включенні - виникають по наступним причинах:








  • Неповне включення або поломка зчеплення

  • Зношене блокуюче кільце синхронізатора

  • Хрускіт, чутний при перемиканні заднього ходу - означає поломку зчеплення


  • Низький рівень масла КПП виникає із-за витоку масла:

  • Зношений сальник первинного валу;

  • Пошкодження сальников приводів (так званих Шрусів);

  • Пошкоджений сальник штока перемикання;

  • Порушення ущільнення валика або прокладки приводу спідометра;

  • При ослабленні кріплення або пошкодження прокладки або герметика в стиках кріплення кришки до корпусу ;

  • Пошкоджена різьблення зливної пробки;

  • Протікання через датчик заднього ходу;

  • тріщини в корпусі або кришці 5-тій передачі.


  • Усуваємо причину заміною пошкоджених або зношених деталей.
    Виникає стукіт при русі з місця або при перемиканнях:

  • Зносилися осі сателітів в диференціалі


  • Усуваємо, замінивши зношені або пошкоджені деталі
    Шум, що виникає на будь-якій передачі при розгоні або гальмуванні двигуном:

  • Несправність головної пари


  • Шум, наростаючий на підвищеній передачі:

  • Несправність верхнього підшипника вторинного валу


  • Якщо шум наростає на знижених передачах, це означає:

  • Несправність нижнього підшипника вторинного валу


  • Відбуваються ривки при переміщенні автомобіля заднім ходом:

  • Несправність синхронізатора 2-рой передачі


  • Попередження: Коли при ремонті КПП замінювалася одна з перерахованих деталей: корпус зчеплення або КПП, корпус диференціала або підшипники диференціала, необхідно підбирати регулювальні кільця підшипників диференціала.
    До відома: В цьому розділі описується ремонт п'ятиступінчастою КПП (представляє собою, конструктивне перетворення чотириступінчастою) у пристрої більш складною, тим не менше, найбільш поширеною.

    Розбирання КПП своїми руками


    Ціна ремонту КПП на сто зі зняттям і установкою коливається в межах півтори тисячі гривень, а якість збірки не завжди гарантується. Бажаєте заощадити - проведіть ремонт своїми руками.

    Отже:

  • Знімаємо КПП з автомобіля. Очищаємо КПП від бруду, миємо її зовні.

  • Встановлюємо КПП в положенні вертикально вгору. Відкручуємо гайки, що кріплять задню кришку КПП (їх шість)


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Знімаємо кришку

  • Відвертаємо болт кріплення, знімаємо кронштейн троса вимикання зчеплення

  • Акуратно, ударами молотка (краще гумового) зрушуємо з місця кришку коробки .

  • Виробляємо зняття задньої кришки з корпусу коробки.

  • Знімаємо ущільнювальну прокладку корпусу коробки.


  • Примітка: Дістаємо ущільнювальну прокладку корпусу КПП акуратно, цільну прокладку корпусу при складанні устаноавливаем на місце.

  • Включаємо 3-ма або 4-ту передачу

  • Відкручуємо болт, що кріпить вилку 5-тій передачі


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Знімаємо болт, що кріпить вилку

  • Включаємо її, опустивши вниз муфту її синхронізатора з виделкою разом, щоб шліци цієї муфти потрапили в зачеплення з щлицами шестерні.

  • Перевіряємо, щоб вали не проверталися

  • Расконтриваем і відкручуємо гайку вторинного валу коробки.

  • Потім расконтриваем і відвертаємо гайку первинного валу коробки.

  • Підчіплюємо за допомогою викруток синхронізатор 5-тій передачі за маточину

  • Знімаємо синхронізатор з виделкою разом. Виймаємо вилку .


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Знімаємо синхронізатор з вилкою
    Попередження: Діставайте синхронізатор 5-тій передачі обережно. Уважно стежте, щоб муфта не зіскочила з маточини: фіксують кульки в муфті синхронізатора пружні і можуть розлетітися .

  • Знімаємо блокувальний кільце синхронізатора 5-тій передачі

  • Підчіплюємо викруткою відому шестірню 5-тій передачі

  • Знімаємо відому шестірню з валу.

  • Знімаємо завзяте кільце підшипника

  • Знімаємо сам голчастий підшипник шестерні 5-тій передачі

  • Підчіплюємо викруткою провідну шестірню 5-тій передачі

  • Знімаємо провідну шестірню з валу.

  • За допомогою ударної викрутки відвертаємо гвинти, що кріплять пластину підшипників (їх чотири).


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Відкручуємо пластину шарикопідшипників

  • Знімаємо пластину

  • Підчіплюємо двома викрутками і знімаємо втулку підшипника 5-тій передачі з валу.

  • Потім знімаємо з вторинного валу шайбу.

  • Виймаємо стопорне кільце підшипники первинного валу за допомогою двох викруток


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Дістаємо стопорне кільце

  • Таким же способом знімаємо стопорне кільце підшипники вторинного валу КПП .

  • Відвертаємо пробку фіксатора

  • Акуратно витягаємо кулька фіксатора разом з пружиною. Таким же способом витягаємо два фіксатора


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Дістаємо кульку і пружинку фіксатора

  • Відвертаємо болти, що кріплять задню опору двигуна

  • Знімаємо опору двигуна

  • Відкручуємо пробку фіксатора задньої передачі. Нахиляємо коробку і витягаємо кулька фіксатора пружину


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Відкручуємо пробку фіксатора

  • Відкручуємо гайки і болт, що кріпить корпус коробки до корпусу зчеплення (гайок 12).

  • За допомогою великої і міцної викрутки акуратно роз'єднуємо картери коробки і зчеплення.


  • Примітка: Між корпусами КПП знаходяться три місця, щоб вставити викрутку, не пошкодивши при цьому ущільнювальну прокладку. Вставляємо по черзі викрутку в ці пази і похитуємо її, поки корпуси КПП не розійдуться.








    Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Роз'єднуємо корпусу коробки

  • Знімаємо картер КПП.

  • Відвертаємо болт, що кріпить вилку перемикання 1-шої і 2-рой передач


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Викручуємо болт, що кріпить вилку

  • Піднімаємо шток і знімаємо його з виделкою разом

  • Відвертаємо болт, що кріпить вилку перемикання 3-ої і 4-тій передач

  • Расцепляем головку штока і важіль, знімаємо шток з вилкою.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Расцепляем головку штока і важіль

  • Повертаємо шток вилки 5-тій передачі, виводимо головку штока з отвору важеля. Виймаємо шток

  • Знімаємо стопорне кільце


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Дістаємо стопорне кільце

  • Дістаємо вилку перемикання заднього ходу.

  • Знімаємо шестірню заднього ходу разом з віссю.

  • Виймаємо, похитуючи, одночасно вторинний вали з первинним.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Похитуючи, виймаємо вали
    Примітка: виймаючи вали коробки, залишаємо внутрішні кільця підшипників на валах.

  • Дістаємо ведену шестірню головної передачі разом з диференціалом.

  • Відвертаємо болти, що кріплять механізм перемикання.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Знімаємо механізм перемикання

  • Знімаємо механізм перемикання.

  • Обережно знімаємо ущільнювальну прокладку.


  • Порада: Постарайтеся зберегти ущільнювальну прокладку, коли будете її знімати. При складанні КПП прокладку використовують знову.

  • Выпрессовываем передній роликопідшипник вторинного валу з корпусу зчеплення. Застосовуючи лапку знімача або схожий інструмент.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Выпрессовываем роликопідшипник з корпусу

  • Для заміни переднього роликоподшипника первинного валу, потрібно выпрессовать сальник.


  • Попередження: передні підшипники і сальник первинного валу Выпрессовываем тільки при заміні їх або заміну корпусу зчеплення. Неможливо дістати цілком сальник первинного валу і зберегти його при цьому. Тому для заміни підшипника буде потрібно новий сальник.

  • Спрессуйте підшипник всередину корпусу, приклавши зусилля до його зовнішньому кільцю.

  • Дістаньте магніт з корпусу зчеплення.

  • Відкрутіть гайку, що кріпить корпус приводу спідометра.

  • Підніміть викруткою під корпус приводу

  • Зніміть корпус разом з шестернею


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Корпус приводу зчеплення з шестернею і ущільнювальним кільцем
    Примітка: Якщо ви помітили сліди витоку масла через отвір приводу спідометра, терміново поміняйте ущільнювальне кільце знаходиться на корпусі приводу.

  • Дістаньте з корпусу спідометра ведену шестерню разом з валом.

  • Витягніть ущільнювальне кільце (на фото колечко показано стрілкою)

  • Зніміть з корпуса коробки датчик включення фар заднього ходу.

  • Зрушуємо захисний чохол з шарніра тяги приводу перемикання з відбортовки на КПП.

  • Знімаємо протилежний край чохла з фланця вузла шарніра.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Знімаємо край чохла з фланця шарніра

  • Відкручуємо болт, що кріпить шарнір до штоку перемикання, знімаємо шарнір.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Відкручуємо болт, що кріпить шарнір

  • Знімаємо зі штока гумовий захисний чохол.

  • Відвертаємо болт, що кріпить важіль до штоку перемикання зсередини корпусу зчеплення.


  • Ваз 2108 коробка передач-як провести ремонт своїми руками
    Відвертаємо болт зсередини корпусу

  • Дістаємо важіль зі штоком з корпусу зчеплення.


  • Якщо ви помітили сліди витікання масла з отвору в корпусі зчеплення з під штока перемикання передач, поміняйте сальник штока. Ось перед нами розібрана коробка передач ваз 2108 ремонт виробляємо після промивання і уважного огляду всіх її деталей.


    Перевіряємо деталі коробки на наявність дефектів


    Отже:

  • Ретельно промиваємо і просушуємо деталі КПП.

  • Оглядаємо корпусу коробки, зчеплення і задньої кришки КПП на предмет відколів і тріщин.

  • На поверхнях прилягання корпусів неприпустимі забоїни, ризики, вм'ятини і т. д. Незначні пошкодження видаляємо шліфувальним папером. Замінюємо сильно пошкоджені деталі.

  • Перевіряємо посадочні місця підшипників в обох корпусах. Якщо там є пошкодження, замінюємо корпусу.

  • Перевіряємо стан штоків. Якщо вони прогнуті чи задерті, з'явилися задирки або вироблення лунок фіксаторів - замінюємо штоки.

  • Перевіряємо вилки перемикаючі передачі. Вигини, або знос лапок не допустимо, при їх наявності вилки потрібно замінити.

  • Якщо виявили витік масла крізь сальники, або зношені робочі крайки сальников, то їх необхідно замінити.

  • Перевіряємо стан підшипників. Раковини на тілах кочення і доріжках або пошкодження сепараторів означають, що підшипники КПП необхідно терміново замінити.

  • Замінюємо пошкоджені або вичавлені прокладки.

  • Очищаємо магніт від частинок зносу деталей. При виявленні на поверхні магніту тріщин або послаблення його властивостей, замінюємо магніт.

  • Очищаємо від герметика поверхні прилягання корпусів зчеплення, коробки, задньої кришки КПП.


  • Збираємо коробку у зворотному порядку, враховуючи:

  • Перед постановкою валів - первинного і вторинного, вводимо зуби їх в зачеплення шестерень. У цьому положенні встановлюємо вали в корпус зчеплення.

  • Так встановлюються вилки на штоки перемикання:

  • Перший шток і вилка 5-тій передачі;

  • Другий шток і вилка 3-й і 4-тій передач;

  • Третій шток і вилка 1-шої і 2-рой передач.

  • Рясно змащуємо всі деталі обертання трансмісійним маслом.

  • Встановлюємо на місце магніт.

  • Перед з'єднанням корпуса коробки з корпусом зчеплення і корпусом задньої кришки наносимо герметик на їх поверхні прилягання по периметру.


  • Порада: Всі прийоми, описані в інструкції, придатні для ремонту чотириступінчастою КПП. Відмінність в тому, що застопоривать вали застосовуючи включення двох передач водночас не вийде, для цього застосовується п'ята передача.

    Рекомендуємо виготовити спеціальне пристосування з відпрацьованого диска зчеплення (веденого), до його торця маточини під кутом 90 градусів приварюють відповідний відрізок металевої труби. Одягаючи пристосування маточиною на первинний вал, утримуємо його за кінець труби від обертання.
    Для ваз 2108 ремонт коробки передач завершено, додатково ви завжди можете подивитися відео.